Connect with us

Tech

Kreće masovno ukidanje fiksnih telefona

Objavljeno

-

Pexels

Oni koji još uvijek koriste fiksne telefone uskoro će morati odlučiti žele li konačno prekinuti tu vezu.

Odlazak fiksnog telefona u povijest uslijed tehnološkog booma trenutno koče nostalgičari i navika građana da imaju tu mogućnost, pa će ova vrsta usluge nestajati, prenosi poslovni.hr.

Prošlog tjedna, AT&T je podnio zahtjev za izuzeće koje bi mu omogućilo da prestane servisirati tradicionalne fiksne telefone u Kaliforniji. AT&T i Verizon su ranije izjavili da žele biti u potpunosti operativni na novijoj infrastrukturi u narednih nekoliko godina.

To je dio sveobuhvatnog poteza pružatelja telefonskih usluga da zamjene starije telefonske sistemske linije zasnovane na bakrenoj žici, poznate i kao POTS, bržom i naprednijom tehnologijom koja ne radi s fiksnim telefonima, piše B92.

Pružatelji telefonskih usluga širom svijeta se pomiču prema ponudi optičkih kablova i pristupa internetu i povlače stariju opremu, uključujući i same bakrene žice. Proces je također u tijeku i u Francuskoj i Velikoj Britaniji.

Potrošači će morati odlučiti hoće li odustati od svojih fiksnih telefona ili će se potencijalno suočiti s većim troškovima zbog složenih, skupih rješenja telefonskih kompanija. Alternative možda nisu ni tako pouzdane kao staromodne fiksne telefone, a proces zamjene stare opreme za novu mogao bi biti ogroman pothvat.

Kao dio promjene, američki pružatelji usluga su dužni ponuditi korisnicima alternativu fiksnim telefonima i koristiti uređaje za pretvaranje analognih signala u digitalne, bilo preko optičkih kablova ili bežične tehnologije, kao što je LTE/5G.

U Sjedinjenim Državama, pomicanje s bakrenih fiksnih telefona će najvjerojatnije utjecati na ljude starije od 65 godina i vlasnike malih poduzeća.

Ovo će utjecati i na bolnice, klinike i liječničke ordinacije. Konverzije, koje će koštati kupce između 200 i 400 dolara, također će morati dogoditi s bilo kojim analognim alarmima i kutijama za hitne pozive unutar liftova.

Analiza jedna pokazuje da će do 2030. ostati samo oko 5% fiksnih telefona. Ali da bi se svi oni uklonili, „moglo bi trajati duže – desetljećima“.

Tijekom godina, Federalna komisija za komunikacije je dozvolila telefonskim kompanijama da naplaćuju manje da bi više ljudi prešlo na sustave Voice over Internet Protocol (VoIP), koji podržavaju integraciju glasa s drugim uslugama zasnovanim na internetu.

Cijena fiksnog bežičnog pristupa obično iznosi oko 69 dolara mjesečno, dok internet košta oko 100 dolara.

Od bakrenih žica do glasa preko interneta

Postoji nekoliko velikih izazova s potpunim ukidanjem fiksnih telefona i prateće opreme, kaže Will McKeon-White, viši analitičar u Forrester Researchu.

Na primjer, ne znaju sve zgrade s fiksnim sustavima gdje se nalazi njihova oprema — neke su zacementirane na zidove tvornica ili se čuvaju u teško dostupnim prostorijama. Budući da će radnici telefonskih usluga morati biti raspoređeni tijekom procesa uklanjanja, ovo bi moglo produžiti vrijeme završetka.

“Fiksni telefoni se polako uklanjaju i zamjenjuju, ali to je spektar i teško je izračunati zapreminu uređaja od bakrene žice zbog toga koliko različitih oblika oni imaju i činjenice da se čini da organizacije otkrivaju desetine ovih uređaja tijekom operacija zamjene”, tvrdi McKeon-White.

Pored toga, ponekad bakrene žice mogu biti pouzdanije od VoIP usluga jer sustavi zasnovani na bakru i dalje mogu raditi čak i kada je struja nestala, za razliku od sustava zasnovanih na Internetu. Ruralna područja također često nemaju pouzdane internetske usluge velike brzine.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

FOTO / Ovaj automobil je proglašen najboljim u 2024. godini

Objavljeno

-

By

Renault

Europski žiri proglasio je Scenic E-Tech electric Automobilom godine za 2024. godinu.

Rezultati su objavljeni u ponedjeljak 26. veljače na svečanosti Međunarodnog salona automobila u Ženevi u Švicarskoj.

Nakon prvog kruga glasovanja u studenome prošle godine, Scenic se našao među sedam finalista: BMW serije 5, BYD Seal, Kia EV9, Peugeot E-3008/3008, Renault Scenic, Toyota C-HR i Volvo EX30.

Renault

Pobjednika natjecanja birao je žiri sastavljen od 59 automobilističkih novinara iz 22 zemlje. Scenic je osvojio prvo mjesto s 329 bodova te je nakon Renaulta 16 (1966.), Renaulta 9 (1982.), Clija (1991.), Scenica (1997.), Meganea (2003.) i Clija (2006.) postao sedmo vozilo marke Renault kojemu je dodijeljen prestižni naslov „Automobila godine”.

Renault

BMW serije 5, koji je završio na drugom mjestu, bio je blizu Scenicu, s ukupno 308 glasova, a slijedi ga novi Peugeot 3008 sa 197 glasa. Ostali finalisti bili su ispod 200 bodova – Kia EV9 (190 bodova), Volvo EX30 (168), BYD Seal (131) i Toyota C-HR (127). Četiri od sedam modela u finalu bila su potpuno električna, uključujući pobjednika, a ostala tri su imala potpuno električne i/ili plug-in verzije.

Renault

“To nam priznanje potvrđuje da smo donijeli prave odluke: rekordan doseg, prostrana i primamljiva unutrašnjost i pomno reguliran ekološki otisak. Kad se tomu doda i užitak u vožnji te oprema dostojna jednog „vozila za život”, kao što je novi panoramski krov ili najnovija generacija multimedijskog sustava s ugrađenim Google uslugama, možemo sa sigurnošću reći da Scenic ima sve što je potrebno da osigura svoj položaj na europskom tržištu električnih vozila”, rekao je Fabrice Cambolive, direktor marke Renault.

Renault

E-Tech electric je električni automobil male mase (1890 kg) za tu klasu vozila i kompaktnih dimenzija (duljina od 4,47 m), a zbog velikog dosega od obećanih 625 kilometara je prikladan i za dulja putovanja.

Prvi naručeni primjerci u europske salone stižu uskoro, a to uključuje i dolazak na hrvatsko tržište.

 
Nastavi čitati

Tech

Marke automobila s najvećom kilometražom u Hrvatskoj: Je li i vaš auto na popisu?

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Različiti automobili služe u različite svrhe pa se njihova kilometraža nakon nekoliko godina može značajno razlikovati. Međutim, mali oglasnici puni su vozila s malom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cijenama, što postavlja pitanje o ispravnosti njihovog brojača kilometara.

Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako si saznala prosječnu kilometražu određenih marki automobila u državi i kako bi vozači mogli usporediti rezultate s kilometražom automobila koje voze.

Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje pa su mnogi kupci u iskušenju da kupe takva vozila i uštede novac. No, ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi mogu biti istrošeni i automobil je skloniji kvarovima. Iako brojač kilometara vozila pokazuje njegovo stanje i moguću cijenu, njime se može lako manipulirati. Prevaranti smanjuju kilometražu kako bi prodali automobil za veću cijenu nego što zapravo vrijedi, prenosi Večernji.

“Posjedovanje vozila sa znatno većom kilometražom od tržišnog prosjeka može biti manje predvidljivo u smislu troškova jer je veća šansa da će se dijelovi automobila pokvariti. Međutim, automobil s originalnom kilometražom uvijek će koštati više od automobila s vraćenim brojačem kilometara”, sugerira Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine koji su provjereni na carVerticalu u Hrvatskoj, Audi (204.915 km), Mercedes-Benz (196.068 km) i Škoda (189.739 km) imaju najveću prosječnu kilometražu. Kada govorimo o automobilima starim deset godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (162.165 km), a slijede je Mercedes-Benz (160.648 km) i BMW (155.851 km). Među automobilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda također zauzima prvo mjesto (116.531 km), a slijede ju Opel (108.612 km) i Peugeot (98.798 km).

Luksuzni automobili popularni su u državama s dobro razvijenom cestovnom infrastrukturom. Vozači koji prelaze velike udaljenosti često se odlučuju za vrhunska vozila jer ih je lakše voziti na dužim putovanjima, dok će u gradskim sredinama čak i automobili ekonomske klase izvrsno odraditi svoj posao.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (127.111 km), a odmah iza su Nissan (145.786 km) i Mazda (145.904 km). Situacija se mijenja kod novijih automobila proizvedenih 2013. godine, gdje Nissan preuzima vodstvo sa 109.398 km nakon prvih deset godina korištenja. Peugeot u prosjeku ima 123.448 km na brojaču kilometara, a Toyota 127.566 km. Mazda ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz tvornice 2018. – 37.200 km. Slijede je Toyota (48.561 km) i Nissan (77.030 km).

Ako je kilometraža vozila znatno veća od prosječne kilometraže tipične za njegovu marku, vlasnik bi trebao razmisliti o prodaji takvog vozila. Očitanje brojača kilometara povezano je s pouzdanošću – istrošeni dijelovi zahtijevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravaka. Istraživanje carVerticala temelji se na stvarnim izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici platforme između siječnja i listopada 2023., piše Večernji.

 
Nastavi čitati

Tech

Tajni kod: Znate li što znači ako na WhatsApp dobijete poruku – 14643?

Objavljeno

-

By

Na TikToku i WhatsAppu već se neko vrijeme dijeli broj 14643. Šalje se prijateljima, bližnjima, a malo njih zapravo zna što znači.

Važno je naglasiti da se ne radi o ničemu lošem, naprotiv, ima vrlo pozitivnu poruku. Kao što je objašnjeno u brojnim videima na TikToku, iza toga stoji poruka ljubavi.

Naime, iza ovih brojeva krije se lijepa poruka: “Uvijek ću te voljeti”, ili:

1 = I
4 = will
6 = always
4 = love

3 = you

Pomoću različitih numeričkih kodova mladi u posljednje vrijeme pojednostavljuju komunikaciju na društvenim mrežama.

Korisnici često vole koristiti zagonetne kombinacije brojeva za slanje poruka. Kodovi se pojavljuju izravno u videozapisima ili kao komentar. To se također odnosi na niz brojeva 14643, prenosi Fenix magazin.

Ako dobijete poruku s nizom brojeva 14643, sada barem znate da vas netko voli.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu