Connect with us

Hrvatska

Udruge potrošača zatrpane prigovorima. Pogledajte na što se kupci najviše žale

Objavljeno

-

Potrošač u Hrvatskoj zaštićena je vrsta, ako je suditi samo po broju zakona koji ga štite od pretrpljenih šteta i nepoštenih praksi. No usprkos Zakonu o zaštiti potrošača, Zakonu o obveznim odnosima, Zakonu o općoj sigurnosti proizvoda te nekoliko drugih, u udrugama potrošača neprestano zvone telefoni i stižu mailovi nezdovoljnih građana.

Predstavnike nekih od tih udruga upitali smo na što se potrošači najčešće žale i koje savjete traže. U udrugama ih jedino mogu savjetovati što da učine, uputiti komu da se obrate i na što da usmjere pažnju.

Neisporučeni namještaj, zakašnjela dostava

“Ove godine najviše smo prigovora potrošača dobivali zbog problema s majstorima i nabavom namještaja. Stolari koji izrađuju namještaj, trgovci pa čak i veliki prodajni centri namještaja nisu isporučivali robu na vrijeme, u rokovima u kojima su najavili. Odgovaralo im je da onima kojima su već naplatili kuhinju ili neki drugi namještaj prolongiraju dostavu jer su u međuvremenu imali bolje ponude od novih kupaca koji su bili spremniji dati više novca da što prije dođu do kuhinje ili naještaja”, rekao nam je Marko Paripović, predsjednik Potrošačkog centra iz Rijeke.

Veliki je problem, dodaje, i s dostavnim službama koje robu kupljenu preko interneta ne dostavljaju kupcima na adekvatan način, pogotovo razne uređaje koji se pritom oštete. A sami potrošači, kaže, slabo su upoznati s obvezama koje preuzimaju na sebe kada odluče kupovati u online trgovinama.

Tvornički neispravni uređaji

Jedan od češćih prigovora potrošača odnosi se na nekvalitetne električne uređaje.

“Mnogi takvi uređaji već u startu su neispravni i imaju tvorničke nedostatke prema Zakonu o obveznim odnosima i Zakonu o zaštiti potrošača. Problem je što trgovci često nastoje natjerati potrošače da se brzo zamore od podnošenja prigovora i da jednostavno preuzmu neispravni uređaj”, napominje Paripović.

S druge strane, kaže da se ove godine, barem na širem riječkom području, smanjio broj prigovora potrošača na teleoperatere i davatelje javnih usluga, kojima je ranije bila adresirana većina primjedbi.

“Kvarovi, loše usluge… nema čega nema”

U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) sa sjedištem u Zagrebu dnevno prime i po 40 poziva s pitanjima ili primjedbama nezadovoljnih građana.

“Najviše je prigovora zbog kvarova na mobitelima, laptopima, kućanskim uređajima, ali i na automobilima. Toga ima najviše. Drugi najčešći prigovori odnose se na teleoperatere i režijske troškove. Ima dosta prigovora i na zdravstvene usluge, turistička putovanja… ma nema čega nema”, nabraja nam predsjednica HUZP-a Ana Knežević.

Na pitanje kakva je daljnja “sudbina” tih prigovora potrošača kojih u HUZP-u godišnje dobiju na tisuće, Knežević kaže da je njihov posao savjetovati ih kome i kako da upute službeni prigovor te im objasniti proceduru.

“U slučaju kvarova robe i drugih nedostataka, potrošač se najprije mora obratiti trgovcu, a ako s njim ne riješi problem ili je nezadovoljan kako je problem riješen, onda se obraća Državnom inspektoratu. U slučaju prigovora na javne usluge, potrošač se prvo treba obratiti obratiti službama za potrošače u poduzećima koja pružaju usluge, a zatim, ako i dalje nisu zadovoljni, postoji treća instanca – nadležne agencije. Za poštu, teleoperatore i željeznicu to je HAKOM, za banke i osiguravajuća društva – HANFA, a za distributere struje i plina nadležna je HERA. Ako i time nisu zadovoljni, onda se potrošači obraćaju Državnom inspektoratu, a na koncu im preostaje sudski postupak”, objasnila je Knežević.

“Već godinu i pol čeka montažu kuhinje”

Ona satra da je zaštita potrošača u Hrvatskoj loša, a tu je tvrdnju potkrijepila s nekoliko primjera.

“Žali mi se jedna gospođa da ima problema s montažom kuhinje koju joj prodavatelj nije osigurao. U travnju prošle godine prijavila je to državnom inspektoratu, a njezin slučaj do danas nije riješen. Staru kuhinju više nema, nova joj nije montirana i nikog nije briga što da radi. Da kuha kod susjeda”, ispričala je Knežević.

Od prošle godine, kaže, izmjenama Zakona o obveznim odnosima svi uređaji koji se pokvare najprije moraju ići na popravak u servis, a tu nastaje problem.

“U Hrvatskoj nea dovoljno servisa, u servisima nema dovoljno majstora, a nema ni dovoljno rezervnih dijelova pa ljudi dugo čekaju na popravak. Ljetos su zaredali problemi s kosilicama trave. Bilo je kišovito, trava je rasla k’o blesava, a nama se nekoliko ljudi javilo da su novokupljene kosilice zbog kvara morali odnieti na servis. Tko je kupio kosilicu da kosi travu u vrijeme kada se trava kosi, njemu ona ne treba mu sada za Božić. Na kraju je čovjek platio košnju trave dok u je kosilica bila na popravku. On, naravno, ima pravo na naknadu štete, ali ona se ostvaruje sudskim putem, a s dokazivanjem štete i vještačenjem to traje užasno dugo.

Dok je uređaj na popravku – kupi novi

Ispričala na je Knežević i pripetiju jednog Vinkovčanina kojemu se pokvarila perilica i sušilica rublja jednog poznatog proizvođača, nedugo nakon što ju je kupio.

“U cijeloj Slavoniji nema ovlaštenog serivsa za tu marku perilice, najbliži je u Zagrebu. Kad je nazvao taj servis, rekli su mu da imaju previše posla ovdje i da im ne pada na pamet ići u Vinkovce radi popravka. Kada ih je pitao što onda da radi, rekli su mu da ovu baci i kupi drugu.”

Knežević ističe kako se ljeti najčešće kvare hladnjaci i klima-uređaja.

“Kad se ljeti, na +40, pokvari hladnjak, gdje ćete držati namirnice? Na balkonu? Pa dok je hladnjak na ppravku, morate kupiti drugi da vam se hrana ne pokvari. Ili još jednu kosilicu dok vam je ona koju ste kupili pa se pokvarila – na poopravku. Umjesto da smanjimo elektronički otpad – što je trebao biti smisao izmjena zakona o oveznim odnosima – sada ga ima još više. Napravit ćemo analizu primjene tog zakona i na svim ovim primjerima pokazati da su izmjene donijele više štete nego koristi”, rekla je Knežević.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Guverner HNB-a očekuje pad inflacije tijekom ljeta i rast gospodarstva ove godine

Objavljeno

-

By

Guverner Hrvatske narodne banke Boris Vujčić u četvrtak je rekao da očekuje daljnje smanjenje godišnje stope inflacije, pa bi se njezina ciljana razina od dva posto mogla postići već ovoga ljeta, a gospodarski rast ove godine mogao bi biti veći od projiciranih 3,2 posto.

Vujčić je na konferenciji Financijsko tržište koja se održava u Opatiji, ustvrdio da je u Hrvatskoj nakon Slovenije druga najniža kumulativna stopa inflacije među zemljama središnje i istočne Europe.

Guverner HNB-a očekuje pad stope inflacije na dva posto tijekom ljeta, unatoč očekivanom povećanu cijena, navodeći da je očekivano povećanje cijena manje nego prošle godine, pa je tako i stopa inflacije na godišnjoj razini niža.

Naveo je da bi gospodarstvom ove godine moglo rasti i više od projiciranih 3,2 posto, zbog boljeg ostvarenja u prvom kvartalu u odnosu na projekciju. Taj rast je znatno veći nego kod naših trgovinskih partnera, a očekujemo da se i kod njih počne snažnije oporavljati gospodarstvo, rekao je.

Inflaciju u Hrvatskoj je prema njegovim riječima manje poticao rast cijena energenata nego u zemljama zapadne Europe, ali ju je jačao veći rast cijena hrane ego u eurozoni. U Hrvatskoj je od komponenti inflacije jedino tekuća inflacija cijena usluga još osjetno daleko od dugoročnog prosjeka stope inflacije, naveo je Vujčić.

Niska nezaposlenosti i snažna potražna za radom potiču trend rasta realnih plaća, a profiti ublažavaju domaće inflatorne pritiske po osnovi troškova rada, a u prilog tome ide i smanjenje uvoznih cijena, istaknuo je guverner.

Na cijenu usluga snažno utječe strana turistička potražnja i tako doprinosi višoj inflaciji u sektoru turizma, naveo je.

Ustvrdio je da je rast izvoznih cijena nakon pandemije poništio negativne učinke visokih uvoznih cijena energenata, pa su tako poboljšani uvjeti trgovine.

Kaže da su se kamatne stope u Hrvatskoj značajno smanjile nakon uvođenja eura i sad su na razini prosjeka eurozone, a u zemljama izvan eurozone su znatno više.

Upitan o situaciji na tržištu nekretnina, rekao je da pada potražnja stranaca za nekretninama u Hrvatskoj. ”

To odražava zatezanje monetarne politike Europske središnje banke, jer se stranci uglavnom zadužuju u inozemstvu za kupovinu nekretnina, a tamo su kamatne stope porasle, pa je interes za kupovinom nekretnina manji. Očekujem da će to utjecati i na tržište nekretnina u Hrvatskoj”, rekao je Vujčić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Hrvatski brendovi Kroštula i Pan-Pek razvili pekarsku revoluciju

Objavljeno

-

By

Hrvatski tim stručnjaka razvio je prehrambenu revoluciju. Više od 300 tisuća sourdough peciva iz Hrvatske svakog dana odlazi u svijet. Vodeći brend u artisan pekarstvu Kroštula te jedna od vodećih pekarskih industrija Pan-pek krenuli su s entuzijazmom prije dva mjeseca u pilot projekt industrijske proizvodnje sourdough kruhova. Ono što je do sada bilo nemoguće postalo je moguće.

“Spajanjem onog što se do sada činilo nespojivo, pomaknuli smo granice u pekarstvu i to ne samo u Pan-peku već smo prvi u ovom dijelu Europe na automatiziranoj liniji proizveli sourdough proizvod sa živom starter kulturom. Posebno sam sretna jer u Pan-peku imamo tim ljudi koji vole ono što rade, posvećeni su stalnom unapređenju poslovanja i vrhunski orkestriraju našom pričom!” – ističe predsjednica Uprave Sandra Vojković.

Čak više od 300 tisuća smrznutih sourdough peciva svakog dana iz Hrvatske kontejnerima putuje u Sjedinjene Američke Države. Među prvim kupcima su burza New York Stock Exchange i Sveučilište Harvard. Svakim danom popis novih klijenata se povećava, a izniman interes za revolucionarne proizvode dolazi iz cijele Europe.

“Cilj projekta je napraviti sourdough proizvode što dostupnijima. Kroz godine rada i kalkuliranja uvidjeli smo da je najveći trošak u proizvodnji sourdough proizvoda trošak rada. Dugo smo tražili idealnog partnera s kojim bismo krenuli u ovakav projekt. Njega smo našli u Pan – peku i direktorici Sandri Vojković. Prvi puta smo u industriji našli partnera koji ima razumijevanje za ovakav pilot projekt koji je kompliciran i traži velike prilagodbe. Što se tiče pogona Pan-peka nikada nisam vidio uređeniju i bolje kontroliranu sredinu!” – otkrio je prehrambeni tehnolog i vlasnik Kroštule Karlo Vulin.

Posebnost ovog projekta je ta što se peciva rade s jedinom pravom artisanskom tehnikom stručno zvanom type 1 sourdough ili sponatna sourdough fermentacija. “U njoj se tijesto fermentira isključivo bakterijama koje se prirodno nalaze na pšenici. Snaga našeg projekta je što smo u Kroštuli kroz godine naučili kako kontrolirati spontanu fermentaciju i tako omogućili proizvodnju ovih kruhova na industrijskoj skali!” – dodaje Karlo Vulin.

“Zajednički razvoj trajao je oko dva i pol mjeseca, a iz Pan-peka je bilo uključeno osam kolegica i kolega te voditelji i operateri na liniji. Inače, linija na kojoj smo uhodavali proizvod i na kojoj proizvod u konačnici proizvodimo proteže se na 1200 m2!” – otkriva Sandra Vojković i dodaje: “Izazov je bio vrlo velik jer to do sada nije nikome uspjelo. Naš tim pekarskih eksperata bio je jako motiviran spojiti znanja i praksu vođenja proizvodnje na potpuno zatvorenoj automatskoj liniji sa zakonitostima zanatske izrade sourdough proizvoda sa živom starter kulturom. Svi su u timu bili fokusirani kako uspješno premostiti prepreke koje znamo da postoje, ali i one koje bi nas mogle očekivati. Vidio se veliki entuzijazam od prvog radnog sastanka do posljednje faze i finalnog uspjeha – potpuno automatizirane proizvodnje ‘sourdough’ pekarskih proizvoda sa živim starter kulturama!”

Više od dva mjeseca bilo je potrebno za prilagodbe, ulaganja, ljude i strojeve. Veliko iskustvo tima Kroštule u tome bilo je ključno, pa za to nije bilo potrebno 50 smjena, već su željeni proizvod dobili kroz osam proba na liniji, paralelno radeći u pogonu Kroštule, prilagođavali su se i mjerili vrijeme.

Prije dva tjedna počela je službena proizvodnja i prve isporuke za tržište SAD-a, pa tako sada iz zagrebačkog pogona Pan-peka dnevno izlazi 300 tisuća komada sourdough peciva. Pan – pek je ovim uspjehom potvrdio da svoje mjesto na vrhu pekarske industrije kontinuirano gradi na temelju povezivanja kvalitete pekarskih proizvoda s inovativnim pristupom proizvodnji.

“O kakvom se iskoraku radi govori i podatak da u Zagreb dolaze europske kolege koji su zainteresirani saznati više o zajedničkom uspjehu s timom iz Kroštule. Na policama prodavaonica Pan-peka za koji dan će i domaći kupci moći isprobati najnoviju liniju proizvoda, a sigurna sam da će kvalitetu i trendove prepoznati i naši partneri u retailu!” – zaključila je Sandra Vojković.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Severina poslala podršku Elli Dvornik: “Najteže borbe, najjači vode”

Objavljeno

-

Severina je poslala podršku Elli Dvornik nakon što je influencerica objavila paparazzo fotografiju sa suda, nakon ročišta s bivšim suprugom Charlesom Pearceom.

“Odeš na ročište i dobiješ streetstyle fotke djabe. @antonio__volarevic nosi najskuplju torbicu”, napisala je, našalivši se na račun svog odvjetnika koji je pod rukom nosio sudske spise.

U komentarima se javila i Severina, koja je kasnije Ellinu objavu i podijelila. “Najteže borbe,najjači vode✊🏻🖤grlim nježno”, poručila joj je pjevačica koja iza sebe ima niz sudskih parnica sa svojim bivšim partnerom Milanom Popovićem. Inače, Ella je ranije dala naslutiti da ni ona, kao ni Severina, ne smije više objavljivati fotografije svoje djece na društvenim mrežama.

U tajnosti se razvode još od lani, podnijeli su više tužbi

Podsjetimo, par je zajedno bio 10 godina, a vjenčali su se 2019. u Las Vegasu. Imaju dvije kćeri: Balie Dee i Lumi Wren. Navodno je par još u travnju 2023. u tajnosti podnio zahtjev za razvod.

Tome su prethodili mjeseci razdvojenog života. Charles je živio u kući u Balama, u koju su se uselili 2021., a Ella je često boravila u Zagrebu, gdje se posvetila poslovnim obvezama. Nakon što su zatražili sporazumni razvod braka, uslijedile su međusobne tužbe. Kako je ranije izvijestila Slobodna Dalmacija, riječ je o tužbama u kojima se raspravlja o razvodu braka, roditeljskoj skrbi i uzdržavanju djece.

Charles je, navodno, angažirao odvjetnicu iz Engleske, dok je Ellin odvjetnik Antonio Volarević. Njemu smo ranije poslali upit o trenutnim slučajevima koji se vode među Ellom i Charlesom.

“Zahvaljujem na Vašem upitu i razumijem interes, no radi poštivanja pravila struke i zaštite privatnih interesa klijentice i njezine obitelji, za sada nisam u mogućnosti komentirati slučajeve moje klijentice koji su u tijeku pred nadležnim tijelima”, kazao je za Index.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu