Connect with us

magazin

Što trgovine ne žele da znate: Evo što čine da plaćate više za manje i kako se od toga obraniti

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Kad nešto krene gore, obično to vidimo. Često primijetimo da proizvođači hrane smanje ambalažu, ali ne smanje cijenu. Ali što ako nam smanje kvalitetu, a nas o tome ne obavijeste?

Visoki troškovi energenata, sirovina, plaća, presječeni lanci opskrbe… Potrošači vide da su im novčanici sve tanji jer tvrtke sve troškove prebacuju na njihova leđa.

Kada nešto poskupi, govorimo o inflaciji. Ali postoje i drugi “trikovi” za izvlačenje novca iz džepova ljudi.

Vijeće potrošača iz Hamburga prošle je godine margarinu Rama dodijelilo šampionsku titulu za “varljivu ambalažu”. Naime, cijena mu je ostala 2,19 eura, ali je pakiranje s 500 sniženo na 400 grama. To znači da je margarin poskupio 25 posto, iako se cijena pakiranja nije mijenjala, piše Deutsche Welle.

Taj se fenomen naziva shrinkflation, riječ skovana od “inflation” i engleskog “shrink”, što znači smanjiti se.

Sada pati i kvaliteta

Iako je razdoblje snažnih poskupljenja prošlo – iako nema znakova da će se vratiti na staro – sada zagovornici potrošača promatraju najnoviji fenomen koji su nazvali skimpflation. “Skimp” na engleskom znači škrtariti ili raditi nešto nedovoljno kvalitetno.

Termin je skovala američka medijska mreža NPR prije dvije godine. “Fenomen se također širi u Velikoj Britaniji i Njemačkoj”, kaže Sabine Hibner, stručnjakinja za kvalitetu usluga i autorica.

Primjerice, nakon početka rata u Ukrajini proizvođači pomfrita zamijenili su suncokretovo ulje palminim jer se ogromna količina svjetske proizvodnje suncokreta nalazi u Rusiji i Ukrajini. Ulja jednostavno nije bilo.

“Palmino ulje uvedeno je iz nužde, a sada je prilično etablirano”, kaže Hibner.

Iako suncokretovo ulje već odavno ima u dovoljnim količinama, prema podacima Agencije za zaštitu potrošača, samo se jedan od ispitanih proizvođača vratio kvalitetnijem proizvodu. Drugi još uvijek koriste palmino ulje.

Promjene u sastojcima nisu navedene

Da cirkus bude potpun, mnogi se proizvođači usude čak i ne naznačiti promjenu sastojaka na ambalaži. Nutritivne vrijednosti više nisu odgovarale reklamiranom. Palmino ulje je daleko jeftinije i manje zdravo od suncokretovog ulja zbog većeg udjela zasićenih masnih kiselina.

Prema riječima Sabine Hibner, tvrtke su za to dobile izvanredne dozvole jer nije bilo lako napraviti novu ambalažu na brzinu.

Umjesto promjene popisa sastojaka i nutritivne vrijednosti, samo su naveli: “Sadrži palmino ulje umjesto suncokretovog ulja” u polje predviđeno za upisivanje roka trajanja. Međutim, to je prošlo nezapaženo kod mnogih potrošača.

Centar za savjetovanje potrošača iz Hamburga navodi primjer čokolade iz velikog lanca supermarketa Aldi Nord. Tamo su njihove brand čokolade s marcipanom izgubile na kvaliteti – umjesto 45 posto marcipana koristi se samo 38 posto. U ostalim varijantama manje je pistacija i nugata. Iako su čokolade poskupjele dvadesetak centi na 1,69 eura.

Pogoršanje kvalitete usluga

No, fenomen štedljivosti nije vidljiv samo u robama već i u uslugama. Kako kaže Hibner, radne snage nedostaje posvuda. Kao rezultat toga, tvrtke štede na plaćama, a potrošači se suočavaju s lošijom uslugom.

Recimo, možete čekati satima kada nazovete pozivni centar. Ili, sve manje poslovnica banaka i bankomata, iako potrošač i dalje uredno plaća isti ili veći iznos banci. U zračnim lukama vladaju gužve jer je manjak osoblja ili sve manje prtljage koja je uključena u redovnu cijenu karte. Duže čekanje na blagajni u supermarketu ili na konobara u restoranu, piše Deutsche Welle.

“To znači da kupci dobivaju lošiju uslugu, a istodobno zaposlenici često moraju raditi više”, kritizira Hibner.

Ona donekle razumije kada se troškovi prebacuju na kupce, ali smatra da je povećanje profita na njihov račun kratkovidna taktika. “Drsko je misliti da ljudi to ne vide. Svatko tko se osjeća prevarenim okrenut će leđa tvrtki ili brendu”, kaže.

Ona savjetuje ljudima da se bolje upoznaju s proizvodima koje kupuju – tim više što mnogi teško podnose sve veće troškove sve veće (inferiornije) robe. Hibner dodaje da, zahvaljujući društvenim medijima, ljudi sada mogu pokrenuti kritiku tvrtke: “Trebali bi koristiti tu moć.”

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Magazin

Stiže veliki udar na najjaču kinesku marku u EU, uvode se brutalne carine

Objavljeno

-

Europska komisija najavila je uvođenje carina do 38,1 posto na uvoz kineskih električnih vozila, počevši od sljedećeg mjeseca. Ove carine predstavljaju dodatak na već postojećih 10 posto carina koje se primjenjuju na uvezena električna vozila. Iako će neki proizvođači biti tretirani blaže, s carinama od 17 posto, drugi će se suočiti s mnogo većim opterećenjem.

Kompanija SAIC, vlasnici brenda MG, bit će najteže pogođeni s maksimalnim porezom od 38,1 posto. Automobili marke Geely suočavat će se s carinom od 20 posto, dok će vozila BYD biti opterećena carinom od 17,4 posto. Europska komisija nije specificirala stopu carine za Teslu, čija se vozila proizvode u Šangaju, napominjući samo da će ovaj proizvođač automobila možda dobiti individualno izračunatu stopu carine u konačnoj fazi.

Proizvođači automobila koje Komisija nije posebno navela suočit će se s carinom od 21 posto. Međutim, imaju mogućnost podvrgnuti svoje poslovanje ispitivanju u nadi da će postići nižu stopu.

Ova odluka Europske unije dio je šire istrage o subvencijama koje kineski brendovi primaju od svoje vlade. Cilj istrage je utvrditi koliko te subvencije narušavaju tržišnu konkurenciju unutar Europske unije.

Nove carine stupaju na snagu 4. srpnja i mogle bi značajno utjecati na tržište električnih vozila u Europi, povećavajući troškove za uvoznike i potencijalno potičući lokalnu proizvodnju. Analitičari su različito predviđali razinu carina, ali nove mjere jasno pokazuju odlučnost EU da zaštiti svoje tržište od nepoštene konkurencije.

 
Nastavi čitati

Magazin

Kako pripremiti savršen umak od rajčice? Tajna je u samo jednom sastojku

Objavljeno

-

By

Svaki obožavatelj tjestenine sigurno želi znati trikove kojima se koriste Talijani. Ipak su oni pripremu ove namirnice doveli do savršenstva.

Gastro bloger Gieseppe Federici podijelio je s pratiteljima savjet koji je dobio od jedne 85-godišnje Talijanke.

Na ovaj način postiže se savršen okus, a najvažniji sastojci koji će ovo omogućiti su – šećer i soda bikarbona.

Soda bikarbona ublažava kiseli okus rajčice i prevenira pojavu žgaravice. Ipak, postoji kvaka. Ne treba pretjerivati s količinom sode bikarbone. Jedna četvrtina čajne žličice dovoljna je za količinu umaka od rajčice koja stane u dvije konzerve.

Šećer se dodaje kad je priprema umaka pri kraju. Jedna jušna žlica na isto količinu.

 
Nastavi čitati

magazin

PROMOTIVNE AKCIJE I POPUSTI! / 15. lipnja još jedna subotnja špica u City Galeriji!

Objavljeno

-

City Galleria vas poziva i ovu subotu, 15. lipnja na još jednu SUBOTNJU ŠPICU uz mnoštvo promotivnih akcija i popusta.

Čeka vas uvijek odlična ponuda tržnice koja u ove dane mami velikim izborom svježeg voća i povrća, te raznih delikatesa. U trgovinama centra možete pronaći savršen dodatak vašoj ljetnoj garderobi, velik izbor kozmetike za ljeto, kao i novih modela sunčanih naočala jer ne želimo da zaboravite na zaštitu od sunca dok uživate na plaži. Ako i vaš dom treba ljetno osvježenje – i za to imamo rješenje sa super ponudom kućanskog tekstila!

A kad poželite odmor nakon kupovine, uživajte na terasi jednog od brojnih caffe barova ili uz dobar film u Cinestar kinima.

Evo što su sve za vas pripremile trgovine centra:

AMAS BIJOUX

·                     -20% na satove i Guess nakit

·                     do -20% na dio asortimana Amas nakita

YVES ROCHER

  • za korisnike KARTICE VJERNOSTI  15% popusta na sve proizvode, osim na proizvode označene zelenom točkom, postojeće popuste i ukrasnu ambalažu
  • uz kupnju 2 gela za tuširanje u eco-refill pakiranju od 600ml NA POKLON višekratna boca s pumpicom 600ml

DM

•             2+1 gratis za sve proizvode Pantene

•             2+1 gratis za sve Pampers vlažne maramice

•             2+1 gratis za Hipp patkicu i refill

•             2+1 gratis za sve dekorativne proizvode Max Factor

•             2+1 gratis za sve proizvode Simple

•             2+1 gratis za dezodoranse i proizvode za njegu tijela Byphasse

•             2+1 gratis za sve proizvode Signal

•             2+1 gratis za sve proizvode Naturella

•             2+1 gratis za sve proizvode Persil i/ili Silan i/ili Perwoll

FARMACIA – popusti za kupnju iznad:

6€ i više – 20%

Dietpharm

Pharmas

10€ i više – 20%

Bioderma

Avene

Ducray

Klorane

Dexeryl

La Roche Posay

Vichy

A-derma

Hug Your Life

15 € i više – 20%

Apivita

Dermalogica

Phyto – kupnja iznad

15€ i više – 30%

dr.Brandt

Lierac

10€ i više – 30%

Eucerin

Filorga

SVR

Uriage

*osim promopakiranja

POLIKLINIKA ANALIZA – 15% POPUSTA na najširi panel PCR testiranja na spolno prenosive bolesti (može se obaviti i anonimno)

MULLER – “Obiteljska shopping subota u Mülleru” uz aplikaciju Mudrica unutar koje omogućujemo 10% popusta na cjelokupan asortiman

SPAR – 15% popusta na SPAR Premium proizvode

IN CASE PERFECTION – akcija na svaku kupljenu masku, akcijska cijena na više od 70% kaljenih stakala

GHETALDUS – do 40% POPUSTA!

  • -na dioptrijske okvire uz kupnju naočalnih leća
  • -na sunčane naočale uz kupnju spreja za čišćenje naočalnih leća

(akcije i popusti se ne zbrajaju; ne uključuje brandove grupacije Thelios, Dita i Ghetaldus)

OPTIKA ANDA – Anda Loyalty pogodnosti:

-25% na sunčane naočale i dioptrijske okvire uz uvjet kupnje Anda Cleanera ili Kasko osiguranja naočala

-20% na kontaktne leće

-20% na progresivne naočalne leće

(pogodnosti se međusobno ne zbrajaju; vrijedi za sve vrste plaćanja i obračunava se na blagajni)

ZDRAVA NAVIKA – krema za kožu sklonu dermatitisu Derma support -15%

SERVIS MOBITELA ZADAR – 20% popusta na dodatnu opremu

POSTELJINA.hr – AKCIJA – zavjese od 10€, police od 19,99€, putni koferi od 28,49€

DOTA – 20% popusta na sav asortiman koji već nije snižen (ne uključuje metražne zavjese)

FAMILY

-30% na Pierre Cardin deke i Ster deke

-40% na Morena deke

-50% na Fantasy deke

-60% na Florence deke

ADIDAS – SEZONSKI POPUSTI 20%-40% na cijeli asortiman (osim ICON artikala)

VELANA – 10% popusta na asortiman

SPORT&MODA 

  • -20% popusta za gotovinu na novi asortiman
  • -dodatnih -10% na sniženi asortiman

(popust se ne odnosi na Jordan modele i HNS asortiman)

MURAJ – 15% popusta za gotovinsko plaćanje i 10% popusta za plaćanje karticama na cjelokupan asortiman ( osim Birkenstocka )

PLANET OBUĆA – akcija NA DRUGI PAR -40%

GALILEO

·                     -30% na odijela (akcija se odnosi na odabrana odijela)

·                     majice 1 komad -40%, 2 komada -50% (akcija vrijedi na određeni dio asortimana)

(popusti i akcije se ne zbrajaju i međusobno se isključuju)

MARINE POOL

–          odabrane kožne cipele brodarice -20%

–          veliki dio artikala snižen 20%-50%

(popusti se ne zbrajaju)

STEP by STEP – 20% popusta na cijelu kolekciju

B&C Fashion – 20% popusta na cijelu kolekciju

MSTYLE – 20% popusta na cijelu kolekciju

TIRAMOL –  10% popusta za gotovinsko plaćanje na sav asortiman

PALADIUM MODA – popust 20% – 30% na dio asortimana

BUTIK AURORA – 20% popusta na dio asortimana

RED CARPET – 15% popusta na novu ljetnu kolekciju

PEKARA VIKTOR ZADAR

  • -kruh korijen 400g miješani -30%
  • -krafna vanilija 60g -30%
  • -savijača sir 120g -30%
 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu