Connect with us

Hrvatska

Stiže nova naplata cestarina: “Izabran model koji nema nitko u Europi”

Objavljeno

-

Bivši ministar gospodarstva Goranko Fižulić u Novom danu je komentirao novi sustav naplate cestarina kao i kretanje cijena energenata nakon što je Vlada najavila novo poskupljenje goriva.

Govoreći o novom sustavu cestarina Goranko Fižulić je istaknuo da se nismo puno pomaknuli s mjesta. “HAC 30 posto prihoda troši na zaposlenike koji sjede u kućicama, tražio se model, sredstva za financiranje… Izabrali su model koji nema nitko u Europi – naplata u digitalnoj formi e-vinjeta, ali ne za vremensko razdoblje nego za prijeđeni kilometar”, rekao je.

Objašnjavajući što se sve zna o novom sustavu naplate napomenuo je da nigdje ne postoji takav sustav za sav promet.

“U Europi postoje tri modela naplate cestarina. Ne naplaćajuju se uopće kao u Njemačkoj za osobna vozila ili u skandinavskim zemljama; naplaćuju se putem naplatnih kućica kao u Italiji, Španjolskoj ili Portugalu; i model putem vremenske vinjete kao što imaju Švicarska, Austrija, Slovenija, Češka, Slovačka, Rumunjska, Bugarska, cijelo naše okruženje osim Italije”, rekao je Fižulić i dodao:

“Taj model je jednostavan, bazira se na to da odete na internetsku stranicu, kupite e-vinjetu za neko razdoblje i ona je vezana uz registraciju i bez zaustavljanja dolazite na destinaciju. Ako to funkcionira u desetak zemalja u našem susjedstvu, ako je jeftino i sigurno, Hrvatska je opet krenula nekim svojim modelom kao čuveni, prastari ENC i raspisala je natječaj koji košta sumanutih od 80 milijuna eura do 230 milijuna.”

Postavlja pitanje ako postoji model koji funkcionira, zašto Hrvatska ide svojim putom, posebno kad vidimo da je Slovenija s manje kilometara autocesta uspješnija.

Objasnio je i kako bi novi sustav trebao funkcionirati u praksi:

“Trebao bi se bazirati na računu koji imate kod HAC-a i preko kojeg se skidaju spredstva za prijeđene kilometre. To je za mnoge odvraćanje od korištenja autocesta jer čim to uključuje da morate imati račun s kojeg će se nešto skidati, što god bilo, već se nalazite u zoni nekomfora. Mogli smo primijeniti ono što funkcionira u susjedstvu, i to već godinama.”

Fižulić dodaje da nije pronašao primjer u svijetu da netko tako naplaćuje korištenje autoceste.

Odluka o najpovoljnijem povuđaču trebala bi biti donesena kroz koji tjedan, no Fižulić ističe da se na natječaj javilo 20-ak tvrtki s ogromnim rasponom ponuda – od 80 do 250 milijuna eura za isti posao. “To je čito siva zona u kojoj se luta. Ne vidim razlog zašto bi se Hrvatska trebala upustiti u avanturu naplate koju nitko dosad nije isprobao”, zaključio je.

“Ne vjerujem da će rasti cijene energenata”

Govoreći o cijenama energenata Goranko Fižulić je istaknuo da je električna energija danas tri do četiri puta jeftinija nego u kolovozu prošle godine. Plin je na cijenama iz kolovoza 2021. Nafta je na nivou 2018.

“Ni najveći optimisti od početka rata nisu mogli misliti da će tako brzo doći do stabilizacije”, rekao je.

Smatra da cijene neće rasti: “Ne vjerujem da će Vlada učiniti bilo što da poveća cijenu energenata u godini prije izbora. Gospodarski subjekti su korisnici 60 posto subvencija, a politika Andreja Plenkovića bazira se na tome da uzme Petru, Ivanu i Josipu, a kad je njma uzeo, da Petru. On uvijek zaboravi kazati da je nekome uzeo da bi nekome dao.”

Smatra da je to “etatistički pristup koji gledamo zadnjih šest, sedam godina” te dodaje da je “besmislen i svodi se na niz filipika koje premijer izgovara pred kamerama”.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nezapamćen pomor dagnji! Krivac su visoke temperature mora?

Objavljeno

-

By

U Malostonskom zaljevu događa se nezapamćeni pomor dagnji, a prema prvim procjenama u uvali Brijesta, poznatoj po najmasovnijoj školjkarskoj proizvodnji u tom kraju, šteta iznosi gotovo 80 posto, objavio je HRT.

Veliki pomor dagnji uzgajivači pripisuju visokim temperaturama mora. Braća Lazić obiteljskim uzgojem dagnji bave se na površini od desetak hektara, a uginulo im ih je gotovo devedeset posto dagnji, navodi HRT.

Školjkar Zdravko Lazić, koji uzgaja dagnje u uvali Brijesta, ne pamti takav pomor.

“Mi imamo 25 godina obrt, cijeli život se bavimo ovim, kao i generacije prije nas. Nikada nisam ni čuo za ovakvo nešto”, naglasio je Lazić.

Uzgajivači pretpostavljaju da je uzrok pomora školjaka izrazita toplina mora, na ovome dijelu nezapamćena, gotovo 30 stupnjeva.

Za razliku od dagnji, kamenice se još uvijek drže.

Uzgajivači u zaljevu Bistrina i susjednim uvalama tvrde da kod njih zasad nema uginuća, no svakodnevno pomno prate stanje.

Ana Bratoš Cetinić, s Odjela za primijenjenu ekologiju Sveučilišta u Dubrovniku, ističe kako sve treba analizirati veterinarski inspektor i objašnjava utjecaj vrulja na području Bistrine, što je za razliku od Brijeste, na školjke moglo utjecati povoljno.

“Smatra se da je to otprilike 11 stupnjeva Celzijusa. Kada dođe određena količina slatke vode s tom temperaturom, jasno da onda i hladi to područje, pogotovo u dubljim slojevima, pa je onda i ugroženost od povišenih temperatura manja, ali to su sad sve špekulacije”, navela je za HRT Bratoš Cetinić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Iz MUP-a otkrili koliko vozača ima negativne bodove i gdje ih je najviše

Objavljeno

-

By

U prvih šest mjeseci ove godine vozačima u Hrvatskoj izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova, u najvećem broju slučajeva zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Nedavno smo pisali o tome kako vozači jednostavno mogu provjeriti imaju li na svome kontu negativnih bodova za počinjenje težih prometnih prekršaja.

Vozaču je dovoljno da OVDJE, na stranicama MUP-a, unese serijski broj svoje vozačke dozvole, a potom i generiranu lozinku te dozna dokad mu je dozvola važeća, ima li i koliko negativnih prekršajnih bodova te izrečenih zaštitnih ili sigurnosnih mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Ove godine 372.000 prekršaja

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozačima sa skupljenih 12 negativnih bodova, a mladim vozačima (do 24 godine starosti) s 9 negativnih bodova, ukida se i oduzima vozačka dozvola. Negativni prekršajni bodovi brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju koje su upisani.

Na naš upit, iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) rekli su nam da je u 2023. godini utvrđeno 760.373 prometnih prekršaja, uključujući i prekršaje u prometnim nesrećama, dok ih je u prvom polugodištu ove godine utvrđeno 371.958. Najviše je utvrđenih prekršaja bilo zbog vožnje brzinom većom od dopuštene, nekorištenja sigurnosnog pojasa, alkoholiziranosti vozača, nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje te upravljanja neregistriranim i tehnički nepregledanim vozilom.

Negativne bodove ima 96.000 vozača

Za prekršaje počinjene tijekom prošle godine izrečeno je 96.178 negativnih prekršajnih bodova, a u prvih šest mjeseci ove godine izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova. U najvećem broju slučajeva, negativni bodovi izrečeni su za vožnju pod utjecajem alkohola.

MUP nam je dostavio i tablicu s trenutnim stanjem negativnih prekršajnih bodova, razvrstanih prema broju bodova i prema policijskim upravama gdje su izrečene.

U Hrvatskoj je više od 2,3 milijuna vozača, a njih 96.052 ili oko 4 posto ima negativne bodove. Pribrojimo li im vozače s hrvatskim državljanstvom kojima je prebivalište izvan Republike Hrvatske, 96.412 vozača ima negativne bodove.

MUP RH

U Zagrebu 22.365 vozača s kaznenim bodovima

Najviše je vozača s tri negativna boda na kontu – njih čak 57.268, a potom onih sa šest negativnih bodova – njih 13.322. Više od 9 negativnih bodova skupilo je 4.048 vozača.

Najviše negativnih bodova izrečeno je, naravno, na područjima policijskih uprava gdje je i najveći broj stanovnika. Prednjači Grad Zagreb s 22.365 vozača s negativnim bodovima, slijede Splitsko-dalmatinska županija (13.410), Osječko-baranjska (6.710), Primorsko-goranska (4.682) te Istarska (4.617). Najmanje je vozača s negativnim bodovima na području Ličko-senjske (924) te Požeško-slavonske županije (2.217).

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Drama na nebu iznad Hrvatske, avion nije odgovarao kontroli leta, dignuti MIG-ovi

Objavljeno

-

By

Na nebu iznad Hrvatske odvijala se prava drama kada je maleni zrakoplov ušao u naš zračni prostor, ali nije odgovarao na pozive kontrole leta. Obaviješten je i MORH te su dignuti nadzvučni lovci presretači MiG-21.

Zrakoplov Piper PA-24 u nedjelju je oko 10:50 ušao u hrvatski zračni prostor, ali nije uspostavio komunikaciju s oblasnom kontrolom leta niti nakon desetak ponovljenih upita, piše Dnevnik.hr.

U presretanje jednomotornog zrakoplova poslan je dežurni dvojac 191. eskadrile lovačkih zrakoplova 91. krila HRZ-a, koji je presreo Piper te u okolici Slunja završio s akcijom, objavio je AvioRadar.

Nije uspostavljena radioveza

Taj incident potvrdila je i Hrvatska kontrola zračne plovidbe.

“Dana 21. 7. 2024. zrakoplov registarske oznake UR-OTF ušao je u zračni prostor RH u 10:51 UTC na visini od 7000 ft. Možemo potvrditi da s pilotom zrakoplova nakon višekratnih pokušaja na nekoliko radnih frekvencija nije uspostavljena uobičajena dvosmjerna radioveza. U ovom trenutku nemamo provjerenih pojedinosti o naravi problema, ali možemo sa sigurnošću potvrditi da je naša komunikacija na svim frekvencijama bila uredna s ostalim zrakoplovima. Zrakoplov je napustio zračni prostor RH u 12:11 UTC. Pokrenut je standardni postupak u takvim situacijama te je obaviješten MORH, koji nadzire hrvatski zračni prostor u ovom kontekstu.”

Prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže AvioRadar, radiostanica spornog zrakoplova bila je namještena na pogrešan kanal, zbog čega nije bilo moguće uspostaviti komunikaciju sa zrakoplovom.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu