Connect with us

magazin

Horoskop za 2. lipnja 2023.

Objavljeno

-

OVAN (21.03.-20.04.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Sve što se danas bude događalo donosit će vam samo nemir, frustracije i nova pitanja. Pokušajte ostati mirni i strpljivi.
KARIJERA: Izgledan je izdatak na koji niste računali ni vi ni vaši suradnici. Krpat ćete rupu snalazeći se u trenutku.
ZDRAVLJE&SAVJET: Budite ponosi na svoja djela.

BIK (21.04.-20.05.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Skriveno ili otvoreno, vi ćete nastojati doći do ljubavi. U tome će vam pomoći vama bliski ljudi na koje uvijek možete računati.
KARIJERA: Kad se radi o poslovnim kontaktima i dogovorima bit ćete vrlo uspješni na sasvim neočekivan način.
ZDRAVLJE&SAVJET: Proširite horizonte.

BLIZANCI (21.05.-20.06.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Ugodni ste za okolinu, cijene vas i vole, zračite samopouzdanjem. Sve su to dobitne kombinacije i za ljubav.
KARIJERA: Novac i komunikacije bit će glavna obilježja dana. Uglavnom ćete se dobro snalaziti.
ZDRAVLJE&SAVJET: Čuvajte se propuha.

RAK (21.06.-20.07.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Navika je stvar koja može biti dobra ili loša. Nemojte se naviknuti na samoću jer će ovaj period proći.
KARIJERA: Danas bi se mogao dogoditi onaj „klik“ zato što ćete svojim utjecajem postaviti stvari na njihovo mjesto.
ZDRAVLJE&SAVJET: U odličnoj ste formi.

LAV (21.07.-21.08.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Vjerovat ćete da ste na dobrom putu, ali će vaše reakcije biti nagle i nepromišljene. Kontrolirajte se i sve će biti dobro.
KARIJERA: U pitanjima stručnosti više neće biti nikakvih dvojbi i vi ćete djelovati profesionalno i u skladu sa svojim znanjem.
ZDRAVLJE&SAVJET: Ponekad ste presigurni u sebe.

DJEVICA (22.08.-22.09.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Ako pokušate načeti jednu staru temu u odnosu s voljenom osobom, ona će vas malo unestabiliti, ali veza vam je i dalje vrlo dobra.
KARIJERA: Sve vas vuče da nekamo odete, ali iz svoje se kože ne može. Isto vrijedi i za radne zadatke koji su vam povjereni.
ZDRAVLJE&SAVJET: Nastavite dalje.

VAGA (23.09.-22.10.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Izgledna je zajednička večera na kojoj ćete po tko zna koji put osjetiti da ljubav ide kroz želudac. Bit će vam lijepo.
KARIJERA: Sve što danas budete radili u sebi će sadržavati jasnu poruku da je vaš utjecaj neupitan. Rado će vas prihvaćati.
ZDRAVLJE&SAVJET: Ekonomizirajte sa svojim snagama.

ŠKORPION (23.10.-22.11.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: I dalje ćete raditi na učvršćivanju svoje veze i u njoj jednako uživati. Druga strana vam uzvraća ljubavlju i sreća je tu.
KARIJERA: Između posla i ljubavi birat ćete oboje. Danas je takav dan da ćete uspjeti spojiti jedno i drugo. Moguć je dolazak partnera na vaše radno mjesto.
ZDRAVLJE&SAVJET: Okrenite se introspekciji.

STRIJELAC (23.11.-21.12.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Danas će vas vjerojatno okupirati jedan vaš prijatelj ili prijateljica koji će vas potaknuti na novu fazu osobnih odnosa.
KARIJERA: Oni koji se na poslu kreću danas će uživati u svakom trenutku. Ostali će imati potrebu za kretanjem i ojačat će kontakte.
ZDRAVLJE&SAVJET: Zanimljiviji ste od većine drugih.

JARAC (22.12.-20.01.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Neki bi mogli sklopiti poznanstvo s osobom koja je zrelija od njih. Uputit će vam konstruktivnu kritiku.
KARIJERA: Osjećate da u vama raste plima ambicija i da možete sve više i sve bolje. Zbog toga znate da će i rezultati biti jednaki.
ZDRAVLJE&SAVJET: Budite strpljivi.

VODENJAK (21.01.-19.02.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Nepobitno je da ste vi velik zavodnik (zavodnica), a danas će se to opet pokazati na djelu. Bit ćete zadovoljni.
KARIJERA: Ono oko čega ste se nedavno porječkali danas će biti stavljeno u drugi plan. Nastavit ćete raditi kao da ničeg nije bilo.
ZDRAVLJE&SAVJET: Bit ćete upleteni u mrežu ljudi.

RIBE (20.02.-20.03.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 02.06.2023.
LJUBAV: Ako niste zadovoljni kako stvari stoje, današanji dan dobar je za privremeno povlačenje u samoću.
KARIJERA: Mogući su manji problemi s mladim osobama na poslu. One će očekivati nešto drugo od realnosti, a neke će pokazati razmaženost.
ZDRAVLJE&SAVJET: Doći će vaših pet minuta.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

Kako smanjiti znojenje na visokim temperaturama?

Objavljeno

-

By

Znojenjem se tijelo hladi, a znoj tijelo luči kroz žlijezde koje prekrivaju kožu. Znoj je uglavnom voda, ali također sadrži soli, šećer i neke kemikalije. Kada se znojimo, temperatura tijela pada.

Kada vježbate, potpuno je normalno da se puno znojite, no ponekad se prekomjerno znojenje može dogoditi nenajavljeno i biti prilično neugodno, ali srećom postoje načini da to spriječite, piše b92.

Evo što možete učiniti kako biste bolje kontrolirali svoje znojenje

1. Koristite antiperspirant

Riječ je o tvari koja će blokirati rad žlijezda, a može sadržavati metale poput cinka i aluminija koji blokiraju izlučivanje znoja kroz pore. Razlikuje se od dezodoransa koji samo prekriva miris znoja.

Iako ne ostavljaju ozbiljne posljedice na zdravlje, ponekad mogu iritirati kožu te izazvati pojavu osipa ili prištića.

Ima ih u većini ljekarni i lako se kombiniraju s dezodoransom. Iako se često prodaju pod nazivom dezodorans, na deklaraciji proizvoda pronaći ćete riječ antiperspirant. Neki jači oblici proizvoda dostupni su na recept, dodaje Tsippora Shainhouse, dermatologinja.

2. Savjeti kako spriječiti znojenje

Antiperspiranti se moraju nanijeti na kožu prije znojenja kako bi bili učinkoviti. Također je važno održavati kožu suhom kako bi minerali u proizvodu blokirali znoj.

Razmislite o brijanju: brijanje pazuha može samo povećati zaštitni učinak i smanjiti neugodan miris.

Ograničite unos začinjene, slane i masne hrane. Ono što jedete svakako će utjecati na to koliko se znojite. Ovo su namirnice koje treba izbjegavati:

Začinjena hrana, poput ljutih papričica: Dok tijelo obrađuje začinjenu hranu ili piće, može povećati otkucaje srca, što će povisiti tjelesnu temperaturu i izazvati znojenje.

Masna, prerađena hrana: Tijelo se mora malo više potruditi kako bi preradilo masnu hranu, koja može povećati tjelesnu temperaturu.

Slana hrana: Promijenite li prehranu i smanjite unos slane hrane, tijelo će bolje regulirati temperaturu i manje ćete se znojiti. Srećom, ovo je sezona koja nudi pregršt zdravih namirnica poput voća i povrća, koje sadrže puno vode i mogu rashladiti organizam.

3. Pijte puno tekućine

Tekućina će ohladiti tijelo i spriječiti prekomjerno znojenje, napominje Scheinhaus. Preporučene dnevne potrebe za tekućinom (uključujući vodu kao i druge tekućine uzete iz hrane i drugih pića) su 3,0 litre za muškarce i 2,2 litre za žene. Kod veće tjelesne aktivnosti, viših temperatura zraka, u vlažnoj i toploj klimi potrebno je unositi dodatne količine vode.

Potrebno je povećati unos vode tijekom trudnoće i dojenja te kod određenih zdravstvenih stanja (povišena tjelesna temperatura, proljev, povraćanje).

Započnite dan jutarnjom čašom vode (2 dcl) i pijte tijekom dana. Čaša mlake vode ujutro potiče probavu i pomaže kod jutarnjeg pražnjenja crijeva.

Pijte vodu prije nego što ožednite. Pijte vodu što češće, čak i kada niste žedni, jer mehanizam za žeđ ne može točno pokazati kada je vrijeme za vodu i tako spriječiti dehidraciju.

Prava istina je sljedeća: kada osjetite žeđ, već ste lagano dehidrirali.

Izbjegavajte kofein i alkohol jer mogu samo povisiti tjelesnu temperaturu i izazvati znojenje.

4. Nosite prozračnu odjeću

Kako biste izbjegli znojenje, morate paziti što nosite. Najbolje su prozračne tkanine poput pamuka. Izbjegavajte sintetička vlakna, a i svila može izazvati prekomjerno znojenje. Boja vaše odjeće također može napraviti razliku, stoga nemojte nositi tamne košulje.

 
Nastavi čitati

magazin

Ovi suplementi mogu naškoditi mozgu ako ih nepotrebno uzimate

Objavljeno

-

By

unsplash

Kako bi poboljšali zdravlje i imunitet, mnogi odmah pomisle na suplemente. Liječnici i znanstvenici ističu da treba biti oprezan, jer neki mogu biti štetni za zdravlje i ostaviti posljedice.

Tri suplementa mogu oštetiti mozak ako se uzimaju bez recepta. Ako se konzumiraju u velikim dozama, mogu izazvati trajna oštećenja mozga.

Na popisu opasnih suplemenata nalaze se željezo, bakar i mangan.

Kada treba uzimati ova tri dodatka?

Suplemente željeza treba uzimati samo ako rezultati krvne pretrage potvrde nedostatak.

Oštećenje mozga

Bakar je mineral koji se često nalazi u multivitaminima. Povećana koncentracija bakra u tijelu može biti štetna. Visoke razine povećavaju slobodne radikale, koji mogu uzrokovati stres u tijelu, ali i oštećenje mozga. Za uspostavljanje ravnoteže važno je uzimati cink kao suplement ili kroz hranu bogatu ovim mineralom.

Željezo je esencijalni mineral koji u visokim koncentracijama može dovesti do gubitka pamćenja i može ubrzati proces starenja.

Neurološki problemi

Mangan je važan za naš organizam, ali u količinama koje je propisao liječnik. U povećanim koncentracijama može dovesti do ozbiljnih neuroloških problema, piše danas.rs.

 
Nastavi čitati

magazin

Ove grupe ljudi teže podnose vrućinu. Provjerite jeste li u rizičnoj skupini

Objavljeno

-

By

Toplina je opasna po ljudsko tijelo te može pogoršati postojeće zdravstveno stanje, a u ekstremnijim slučajevima može dovesti do smrti.

Doktor Prabu Selvam iz Americares ističe kako s rastom temperatura raste opasnost od dehidracije. “Kada dođe do dehidracije, ljudsko srce i pluća moraju jače raditi kako bi kisik i krv došli organa” , komentirao je za CNN.

“Kada ljudi imaju kronične zdravstvene tegobe, onda se stres od vrućine doda na to te naša tijela jednostavno nemaju sposobnost nositi se s tim kao što bi zdrava osoba mogla”, ističe.

“Ljudi s bolešću jetre ili pluća u velikom su riziku”, rekao je Selvam. “Važno je napomenuti da su ljudi koji su socioekonomski ugroženi, bez smještaja, koji žive u javnim stanovima bez klima-uređaja i slično, izloženi najvećem riziku od vrućine – a onda među tim ljudima, svi koji imaju zdravstvenih problema su izloženi još većem riziku.”

Problemi s bubrezima

Nepoznavanje stanja vaših bubrega i visoke temperature mogu biti opasna kombinacija. Svatko s visokim krvnim tlakom ili dijabetesom je u opasnosti, jer su to dva vodeća uzroka zatajenja bubrega, prema CDC-u. Ostali uzroci bolesti bubrega uključuju pretilost, srčanu bolest, obiteljsku anamnezu, stariju dob, abnormalnu veličinu ili strukturu bubrega i duga povijest uzimanja lijekova protiv bolova.

Pijenje puno vode je ključno. Ako vježbate, radite vani ili provodite vrijeme na vrućini, pokušajte popiti jednu čašu vode svakih 15 do 20 minuta. Voda je najbolje piće za konzumaciju jer sok, kava i energetski napitci mogu biti prepuni šećera i kofeina. Ispijanje nekoliko energetskih pića dnevno može ubrzati otkucaje srca, dodatno opterećujući tijelo.

Za vrijeme velikih vrućina bitno je jesti i hranu koja može nadomjestiti elektrolite. Namirnice koje sadrže velike količine elektrolita poput fosfata, magnezija, kalija, klorida, kalcija i natrija uključuju avokado, banane i citrusno voće, brokulu, leće, gljive, orahe i sjemenke suncokreta ili bundeve.

Opasnosti za trudnice

Prema stručnjacima, trudnoća je opasno razdoblje za pregrijavanje tijela jer visoke temperature mogu naštetiti i majci i fetusu u razvoju. Trudnice imaju veću vjerojatnost da dehidriraju te se teže mogu rashladiti znojenjem jer pokušavaju rashladiti fetus, ali i vlastito tijelo.

Jedan od uzroka ranih kontrakcija je dehidracija, prema American Heart Association. Dehidracija također može povećati mogućnost napadaja, vrtoglavice i nesvjestice.

Pregrijavanje tijela je povezano s “promjenama u strukturi srca fetusa i defektima neuralne cijevi, što može rezultirati stanjima kao što je spina bifida”, navodi American Heart Association. Studija iz 2019. predviđa povećanje fetalnih srčanih mana između 2025. i 2035. zbog zagrijavanja planeta.

Utjecaj topline na kognitivne i mentalne sposobnosti

Toplina opterećuje i mozak, utječući na sposobnost razmišljanja, planiranja, pažnje i kontrole impulsa, kažu stručnjaci. Toplina uzrokuje ubrzani rad srca, krvni tlak može pasti, a mentalna obrada je oslabljena. Te promjene mogu ostati i nakon što se tijelo ohladi. Studije su otkrile da sposobnost rješavanja kognitivnih konflikata ostaje narušena – što može objasniti zašto se prepirke često razbuktaju kad je vruće.

Ljudi koji imaju poremećaje pažnje, anksioznost, depresiju i druga stanja mentalnog zdravlja mogu se teško nositi s toplinom.

Laksativi i diuretici također potiču dehidraciju. Beta-blokatori koji se koriste za abnormalne srčane ritmove mogu usporiti protok krvi u koži.

Ostali lijekovi koji povećavaju rizik od bolesti povezanih s vrućinom uključuju antipsihotike kao što su benzodiazepini, koji smanjuju napadaje i pomažu kod tjeskobe i grčenja mišića. Rizik se povećava i kod korisnika blokatora kalcijevih kanala koji se koriste za snižavanje krvnog tlaka te lijekovi za štitnjaču.

Utjecaj godina

S obzirom na dob, najveći rizik od vrućine imaju starije osobe, osobito one iznad 70 godina, te mala djeca. “Za starije pacijente koji su imali značajne zdravstvene probleme, samo nekoliko sati na temperaturama od 26°C ili više može biti dovoljno da ih dovede u značajnu toplinsku bolest kao što je toplinska iscrpljenost ili toplinski udar”, navodi Selvam.

Djeca mogu biti izložena većem riziku zbog svog okruženja, rekao je Selvam.

“Dok odrasli možda provode vrijeme u uredu tijekom dana, od djece se očekuje da budu fizički aktivnija, čak i da izlaze van unatoč vrućini”, kaže. “Tijekom nastave, djeca možda nemaju pristup piću redovito, osim ako im to učitelji ne dopuste.”

Bez obzira na dob, oni koji se pretjerano naprežu na vrućini izloženi su većem riziku, dodao je Selvam.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu