Connect with us

magazin

Horoskop za 26. svibnja 2023.

Objavljeno

-

OVAN (21.03.-20.04.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Mnogi će se zateći na kavi u neobaveznom razgovoru, a onda će tek poslije shvatiti da tu ima i nešto više.
KARIJERA: Ne radite inventuru i ne zbrajajte rezultate prethodnog razdoblja jer nećete imati realnu procjenu. Samo radite dalje.
ZDRAVLJE&SAVJET: Ne rasipajte svoje snage.

BIK (21.04.-20.05.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Pred vama je dan u kom ćete znati odlično povezati svoje unutrašnje potrebe s ljudima oko sebe.
KARIJERA: Danas bi mogli dobro raditi umjetnici među vama. Ostali će imati prepreke, ne u idejama, nego u realizacijama.
ZDRAVLJE&SAVJET: Koristite argumente.

BLIZANCI (21.05.-20.06.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Radost zbog sklada i sreće koji vladaju u vašem privatnom životu bit će zarazna. Zanemarite male brige.
KARIJERA: Još malo i iza vas je dobro odrađen veliki posao, a to je pravi razlog za zadovoljstvo. Odradite još neke detalje.
ZDRAVLJE&SAVJET: Budite svoji.

RAK (21.06.-20.07.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Ako izađete van, dobar provod je zajamčen. Ipak, nedostajat će vam snage da izdržite do jutra.
KARIJERA: Čuvajte ono što znate i ne otkrivajte dragocjene informacije dok situacija još nije zrela za to.
ZDRAVLJE&SAVJET: Odspavajte popodne.

LAV (21.07.-21.08.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Vaše samopouzdanje bit će na kratkotrajnoj kušnji, ali ljubavlju i vjerom u partnera sve ćete brzo prevladati.
KARIJERA: Odlično ćete manevrirati u svakoj vrsti poslovne korespondencije. Na suptilan način postići ćete svoj cilj.
ZDRAVLJE&SAVJET: Spustite se na zemlju.

DJEVICA (22.08.-22.09.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Voljena osoba zauzet će prijateljski stav i utješiti vas zbog stresova koje trpite iz drugih područja života.
KARIJERA: Uz pomoć svojih ideja i širih pogleda uspjet ćete nadvladati razlike u mišljenjima sa šefovima.
ZDRAVLJE&SAVJET: Oslobodite se potrebe za dominacijom.

VAGA (23.09.-22.10.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Što god se bude događalo oko vas, vi ćete kao odgovor dijeliti osmijeh. Sve će doći na svoje mjesto.
KARIJERA: Danas ćete dobiti odgovore na neka pitanja, a poslovna korespondencija će se intenzivirati.
ZDRAVLJE&SAVJET: Nađite mir kroz meditaciju.

ŠKORPION (23.10.-22.11.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Kako god da okrenete, danas ne očekujte neko emotivno zadovoljstvo. No i ovaj dan će proći dobro uz takt i strpljenje.
KARIJERA: Povremeno ćete se sjetiti novih planova i svega onoga što vas čeka. Ipak, to neće biti teret, nego samo zanimljivo kombiniranje.
ZDRAVLJE&SAVJET: Pogledajte dobar film.

STRIJELAC (23.11.-21.12.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Vaš ljubavi život danas će imati novi uzlet zahvaljujući čarobnoj komunikaciji koja će se odvijati između vas i partnera.
KARIJERA: Moguć je financijski izdatak za koji ćete misliti da se mogao izbjeći, odnosno da nije potreban.
ZDRAVLJE&SAVJET: Osjetljivost živaca.

JARAC (22.12.-20.01.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Bit ćete iznimno maštoviti u ljubavnom životu. Upsjet ćete oplemeniti svoj odnos s voljenom osobom na najbolji mogući način.
KARIJERA: Napetosti na poslu rezultat su novih ambicija vaših šefova. Na vama je da se prilagođavate.
ZDRAVLJE&SAVJET: Provjeravajte rok namirnica.

VODENJAK (21.01.-19.02.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Napokon ćete naći prave riječi kojim ćete poboljšati odnos između sebe i voljene osobe. Samci uspješno udvaraju.
KARIJERA: Moguće su male peripetije sa šefovima. Njihove ideje pomalo su ekscentrične, a vi ste preozbiljni.
ZDRAVLJE&SAVJET: Mogući su zastoji u prometu.

RIBE (20.02.-20.03.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 26.05.2023.
LJUBAV: Uspjet ćete se opustiti od malih ljubavnih briga. Današnnji dan vratit će vedrinu u vaše osobne odnose.
KARIJERA: Dok danas budete radili, u jednom trenutku bit će vam potpuno jasno gdje ste, kako stojite i kamo stremite.
ZDRAVLJE&SAVJET: Napunite baterije laganom gimnastikom.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

FOTOGALERIJA / Premijera “Lolite” u HNK Zadar

Objavljeno

-

 
Nastavi čitati

magazin

Kardiolog upozorava: Prestanite jesti ovih pet namirnica!

Objavljeno

-

By

Unsplash/Mae Black

Prije dvije godine Britanska zaklada za srce objavila je se nalazimo u razdoblju “najgore srčane krize koju pamtimo” budući da je 39 000 ljudi u Engleskoj prerano umrlo od kardiovaskularnih bolesti 2022. Sve veće zdravstvene nejednakosti, pandemija i dugotrajni pritisak na sve igraju ulogu u pogoršanju zdravlja srca. Jedna stvar pod našom kontrolom je ono što jedemo i kako to štiti ili šteti našem srcu.

“Srčane bolesti i moždani udar i dalje su najveći ubojice u zapadnom svijetu unatoč medicinskom napretku”, kaže dr. Neil Srinivasan, kardiolog konzultant specijaliziran za opću kardiologiju i upravljanje problemima srčanog ritma. “Pretilost, dijabetes i sjedilački način života dovode do povišenog kolesterola, visokog krvnog tlaka i inzulinske rezistencije – to su veliki problemi u modernom životu.”

Ovo su namirnice koje ne bi trebali konzumirati ako brinete o zdravlju vašeg srca.

1. Pahuljice

Konzumiranje zašećerenih pahuljica jedan je od najmanje zdravih načina na koji možete započeti dan. Radi se prerađenoj hrani koja je neprijatelj broj jedan dr. Srinivasana. Citira nedavnu studiju koja je pratila 10.000 australskih žena tijekom 15 godina: “Žene s najvećim količinama ultraprerađene hrane u svojoj prehrani imale su 39 posto veću vjerojatnost da će razviti visoki krvni tlak od onih s najmanjom.”

“Ovo je hrana koja je prošla kroz višestruke procese tijekom proizvodnje”, objašnjava. “Većina hrane prolazi ‘proces’ u obliku sjeckanja, kuhanja, pečenja, cijeđenja ili konzerviranja, ali ovaj proizvod prolazi mnogo više tretmana, a jedna analiza više od milijun ljudi pokazala je da su oni koji su jeli najviše ultraprerađene hrane imali 24 posto veću vjerojatnost da će doživjeti ozbiljne srčane i krvožilne probleme uključujući srčani i moždani udar.”

Ne možemo zanemariti statistiku, kaže dr. Srinivasan. “Svakih 10 posto povećanja dnevnog unosa ultraprerađene hrane povezano je s ukupno 6 posto povećanja rizika od srčanih bolesti.”

“Ovi proizvodi izrađeni su industrijskom preradom i često sadrže aditive kao što su boje, arome, emulgatori ili konzervansi, kao i razlaganje hrane na tvari uključujući ulja, šećere i škrob. Pekarski proizvodi notorno podižu razinu kolesterola lipoproteina niske gustoće (LDL) – lošeg kolesterola – koji se nakuplja u stijenkama arterija.”

Koja je alternativa?

Domaća kaša (ne ona koja je gotova za dvije minute), svježe voće, obični jogurt ili visokokvalitetni kruh od cjelovitih žitarica. “Koristite maslinovo ulje umjesto maslaca na svom hrskavom kruhu, a kolače i kekse čuvajte samo za posebne prilike.”

2. Suho meso

Suho meso je ukusno, a ništa ne miriše bolje od pizze s kobasicom.

Mnoga od ovih vrsta mesa prži se na ulju ili maslacu, a sva su ona “posebno loša za upravljanje kolesterolom i bolestima srca”, dodaje. “Ponekad dodavanje loja, prelijevanje, prženje u svinjskoj masti ili umotavanje hrane u slaninu može poboljšati okus, ali to je samo gomilanje dodatnih aditiva. Crveno meso i pržena hrana poznati su po tome što podižu razinu lošeg kolesterola. Prženje hrane povećava broj kalorija, a zasićene ili trans masti i kolesterol apsorbiraju se u hranu tijekom tog procesa.”

Štoviše, salame su pune soli. Previše natrija povlači vodu natrag u naš krvotok. Što je više vode u našim krvnim žilama, to nam je viši krvni tlak, što povećava rizik od razvoja bolesti srca i krvožilnog sustava.

Koja je vrijedna zamjena?

Ne morate biti vegetarijanac, ali pecite meso na roštilju. “Previše proteina može biti štetno za bubrege, ali ne nužno i za srce. Stoga bih rekao da su nemasni proteini poput piletine (bez kože) ili ribe (osobito masne ribe) važni dijelovi uravnotežene prehrane.”

Eksperimentirajte s bulgurom, ječmom, farrom, kus-kusom i tjesteninom od cjelovitih žitarica i dodajte dodatnu porciju povrća za ručak i večeru. Jedite barem tri porcije mahunarki tjedno, poput leće, slanutka, graha i graška, savjetuje dr. Srinivasan.

3. Grickalice

Potrebne su nadljudske moći otpora da se zaustavite nakon što ste otvorili tubu Pringlesa, ali poruka stručnjaka je izbjegavati, izbjegavati, izbjegavati. “Čini se da ova hrana stvara ovisnost”, kaže dr. Srinivasan. Umjerenost u grickalicicama kao što su čips smanjuje kalorije i pomaže u izbjegavanju velikih fluktuacija glukoze u krvi.

Čips općenito ima visok udio trans-masti i natrija, a nizak udio kalija i dijetalnih vlakana, što su sve karakteristike povezane s bolestima srca. Eksperimentalni dokazi sugeriraju da mogu pridonijeti većem unosu energije i debljanju, potencijalno zbog svoje visoke energetske gustoće, piše The Telegraph.

Previše ove hrane ne doprinosi samo pretilosti, kaže on, već i aterosklerozi. “To je zadebljanje ili otvrdnuće arterija uzrokovano nakupljanjem plaka u unutarnjoj ovojnici arterije koja može puknuti i izazvati srčani udar”, objašnjava dr. Srinivasan. “Ovo posljednje je spora, progresivna bolest koja može početi već u djetinjstvu.”

Kvalitetna zamjena

Orašasti plodovi i masline daleko su zdravije grickalice. “Konzumirajte šaku sirovih orašastih plodova svaki dan kao zdravu zamjenu”, predlaže dr. Srinivasan. “Tržnice su izvrstan izvor lokalno uzgojene, sezonske hrane, a mediteranska prehrana ima jedan od najboljih rezultata u pogledu zdravlja kardiovaskularnog sustava.”

4. Sladoled

Glavna ljetna slastica, ali nije ona koja ovom kardiologu često prolazi kroz želudac. Opet, prvenstveno zbog postupka obrade.

Studija iz Španjolske koja je pratila gotovo 20.000 diplomanata pokazala je vezu između ultraprerađene hrane i rizika od rane smrti. “Oni s najvećim unosom (četiri ili više porcija dnevno) imali su 62 posto veću vjerojatnost da će umrijeti nakon prosječno 10 godina nego ljudi u niskoj skupini (ljudi koji su jeli dvije ili manje porcije).

Zamijenite ga – voćnom salatom.

5. Gazirana pića

Navučeni ste na Colu, Sprite ili Fantu? Ili volite popiti Red Bull kada želite poticaj energije? Krajnje je vrijeme da se odviknete od tih pića.

“Potpuno izbacite slatka pića iz svakodnevne konzumacije”, kaže dr. Srinivasan. “Pretjerani unos šećera iz napitaka zaslađenih šećerom povezan je s rizikom od pretilosti, hipertenzije i dijabetesa tipa 2.”

Najbolja zamjena

Voda je, očito, besplatna i najbolja za hidrataciju. Ali, ako je to za vas stvarno previše dosadno, dr. Srinivasan predlaže korištenje obične ili mineralne vode s okusom.

“Kava u umjerenim količinama (što bi bile najviše tri šalice dnevno) nije dokazano štetna za srce.”

Također kaže da se može popiti i (poneka) čaša alkoholnog pića. “Alkohol u umjerenim količinama je u redu, a postoje dobri podaci koji pokazuju da crno vino u umjerenim količinama može biti korisno. Zamijenite pivo ili likere vinom; ne više od dvije čaše dnevno za muškarce i jednu čašu dnevno za žene.”

 
Nastavi čitati

magazin

Plin bez boje i mirisa vjerojatno povezan s alarmantnim porastom raka pluća kod nepušača

Objavljeno

-

By

Unsplash

Plin radon, koji se često zanemaruje, doprinosi povećanju broja slučajeva raka pluća kod nepušača, što potiče pozive na opće testiranje i preventivne zakonodavne mjere. Rak pluća, koji se obično povezuje s pušenjem, sada pogađa 15-20 posto pojedinaca koji nikada nisu pušili, najčešće one u 40-im i 50-im godinama života, pokazalo je novo istraživanje.

Prema američkim medicinskim stručnjacima, porast slučajeva raka pluća kod nepušača vjerojatno je povezan s produljenom izloženošću plinu radonu, bezbojnoj tvari bez mirisa koja se oslobađa prirodnom razgradnjom radioaktivnih materijala pod zemljom. Taj plin može prodrijeti u zgrade, akumulirati se u domovima i plućima bez detekcije, osim ako se ne testira na njegovu prisutnost.

Unatoč preporukama Agencije za zaštitu okoliša SAD-a (EPA) za redovito testiranje radona i mjere ublažavanja, nedavno istraživanje provedeno za Sveobuhvatni centar za rak Sveučilišta Ohio (OSUCCC) otkrilo je alarmantne statistike. Sedamdeset pet posto Amerikanaca nije testiralo svoje domove na radon, a više od polovice ne pokazuje zabrinutost zbog izloženosti tom plinu.

Podizanje svjesnosti i prevencije

Dr. David Carbone, direktor OSUCCC – Centra za onkologiju James Thoracic, naglasio je važnost osvještavanja javnosti i djelovanja kako bi se suzbio rizik od izloženosti tom plinu.

Svatko s plućima može razviti rak pluća. Trebali bismo biti svjesni i zabrinuti zbog izloženosti radonu jer se smatra da je to jedan od vodećih uzroka raka pluća kod nepušača i postoji nešto što možemo učiniti da smanjimo rizik, naglašava Carbone.

Implementacija sustava za sanaciju radona i poboljšanje ventilacije u domovima ključne su preventivne mjere. Simptomi raka pluća, bez obzira na pušačku povijest, uključuju umor, kašalj, bol u prsima i otežano disanje. Rano otkrivanje testiranjem ključno je za uspješno liječenje, piše Zimo.hr.

Dok su testiranja raka pluća usmjerena na visokorizične osobe u dobi od 50 do 80 godina sa značajnom poviješću pušenja, dr. Carbone naglasio je važnost šireg testiranja, posebno za one koji su izloženi pasivnom pušenju, radonu ili profesionalnim opasnostima.

Dr. Carbone zagovarao je zakonodavstvo koje obvezuje testiranje na radon u različitim okruženjima, uključujući škole i radna mjesta, kako bi se ublažili rizici u široj zajednici. Naglasio je kumulativne i odgođene učinke izloženosti radonu, ističući nužnost proaktivnog testiranja radi zaštite od budućih zdravstvenih implikacija.

Današnja neaktivnost mogla bi dovesti do rizika od raka pluća za buduće generacije, s obzirom na to da se učinci izloženosti radonu mogu očitovati desetljećima kasnije, upozorio je dr. Carbone. Pozvao je pojedince da daju prioritet zdravstvenim problemima i potraže liječničku pomoć ako imaju ustrajale navedene simptome, bez obzira na konvencionalne čimbenike rizika od raka pluća.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu