Connect with us

Svijet

KRAJ POZNATOG BRENDA? Bili su u svakoj kuhinji, a sad im prijeti propast…

Objavljeno

-

Tupperware.hr

Poznati brend Tupperware postao je sinonim za pohranu hrane, ali i ime koje koristimo za bilo kakvu plastičnu posudu za hranu. 

Međutim, iz ove 77-godišnje američke kompanije upozoravaju da bi, zbog sve većih dugova i pada prodaje, mogli bankrotirati bez novih investicija, piše BBC.

Usprkos pokušajima da osvježi svoje proizvode i podigne popularnost među mlađom publikom, Tupperware nije uspio zaustaviti pad u prodaji.

“Tupperware zabave” ovu tvrtku su učinile legendarnom u 50-im i 60-im godinama prošlog stoljeća, a njihovi proizvodi pokorili su tržište. Ipak, praksa samozaposlenih prodavača koji prodaju iz vlastitih domova već neko vrijeme gubi na popularnosti, a u Britaniji je potpuno prestala 2003. godine. Sada čelnici kompanije priznaju da bi bez novih investicija ovaj brend mogao nestati s tržišta.

“Koristimo Tupperware kao opću imenicu, što je neobično za neki brend”, kaže Catherine Shuttleworth, osnivačica tvrtke Savvy Marketing koja se bavi analizom maloprodaje. “Mislim da bi mlade moglo iznenaditi da je Tupperware zapravo ime brenda, a ne tek riječ.”

I dok je Tupperrware bio smatran “čudesnim proizvodom” kada je tek izišao na tržištu nekoliko desetljeća ranije, tržište je danas preplavljeno kompanijama koje nude jeftinije alternative, dodaje Shuttleworth.

Oštri pad u prodaji Tupperwarea bio je nakratko zaustavljen tijekom pandemije koronavirusa, kada su ljudi više kuhali kod kuće, no prodaja je otada opet počela padati. To je velikim dijelom zato jer tvrtka u posljednjih 10-20 godina nije bila dovoljno inovativna kako bi mogla držati korak s konkurencijom, objašnjava Shuttleworth.

Ovaj nedostatak inovacije daleko je od prakse tvrtke u njenim ranim danima.

Kompaniju je 1946. osnovao izumitelj Earl Tupper, ali njeno javno lice bila je žena: Brownie Wise.

Tupperov izum bio je velika stvar – nova plastika korištena je za čuvanje hrane svježom dulje vremena, što je bilo od nevjerojatne važnosti u vrijeme kada su hladnjaci za mnoge ljude bili preskupi, ali dok u priču nije ušla Wise, Tupperware se nije prodavao.

Ona je počela organizirati događaje za prodaju posuda, direktno razgovarajući s kućanicama i majkama koje su bile ciljni kupci. To je činila na skupovima koji su podjednako služili prodaji i druženju.

Njen inovativni stil – i rezultate – primijetio je sam Tupper, koji ju je unaprijedio na izvršnu poziciju u vrijeme kada žene najčešće nisu imale pristup upravama kompanija.

Akademici do danas raspravljaju o njihovom utjecaju na tržište, no mnogi se slažu da je Tupperware imao važnu ulogu u otvaranju vrata tržišta rada ženama u Americi nakon Drugog svjetskog rata, ali i pružio izvor zarade ženama diljem svijeta.

Jedna od tih žena je i Alison Clarke, profesorica povijesti i teorije dizajna na fakultetu primijenjenih umjetnosti u Beču. Clarke je autorica knjige Tupperware: Potencijal plastike u Americi 50-ih.

“Mislim da je naslijeđe tvrtke upravo način na koji je pružila posao ženama koje nisu uvijek imale pristup fleksibilnom radu”, rekla je Clarke za BBC. “U vrijeme kada je prvi put krenula prodaja u SAD-u, mnoge žene bile su izolirane u poslijeratnim predgrađima, daleko od svojih obitelji.”

“Tupperware zabave unijele su dašak glamura u dosadu kućanskih poslova, a mogli ste proizvode kupiti samo ako ste poznavali nekoga tko ih je prodavao. Praksa je bila ekskluzivna i imala je društvenu dimenziju: žene su stvarale društvene spone,” dodaje ona. “U početku sam mislila da je riječ o eksploatacijskoj kapitalističkoj zavjeri protiv žena, no potom sam upoznala sve te žene koje su vodile fantastične živote, vidjela sam koliko ih je to osnažilo.”

‘Neuspjele promjene’

I dok su kompaniju na terenu uvijek vodile žene, to nije uvijek bio slučaj u upravi, a Clarke kaže da Tupperware nije uspješno održao korak s vremenom.

“To je bio genijalno dizajniran proizvod koji je dobio status gotovo magičnog upravo zbog načina na koji se prodavao,” dodaje ona, “no u digitalnom svijetu ovaj model prodaje više nije toliko relevantan.”

S tom analizom slaže se i Neil Saunders, direktor maloprodaje u konzultantskoj kompaniji GlobalData.

On kaže da Tupperware “nije držao korak s vremenom” po pitanju proizvoda i distribucije, naglašavajući da praksa direktne prodaje na zabavama nije više popularna ni među mlađim, ali ni starijim kupcima.

Mlađi potrošači također se okreću proizvodima koji su bolji za okoliš, poput onih načinjenih od papira od pčelinjeg voska, dodaje.

Analitičar maloprodaje Richard Hyman kaže da drugim tvrtkama nije bilo teško kopirati principe Tupperwareovih proizvoda. Ako se uzme u obzir oštra konkurencija, Hyman kaže da je kompanija “imala dobar životni vijek.”

Tupperware je pokušao diverzificirati svoju strategiju – počeli su prodavati u poznatom američkom maloprodajnom lancu Target, kao i drugim lancima diljem svijeta, a proširili su ponudu na više posuđa za kuhanje.

Da je Tupperware unio više promjena prije deset godina, kaže Saunders, danas bi možda bili u drugačijoj poziciji.

No sada nije vrijeme da direktori Tupperwarea sanjare o tome što je moglo biti. Kompanija će bankrotirati bez brze injekcije kapitala, a njeno legendarno ime znači da se ne može isključiti investicija maloprodajnih giganta poput Walmarta ili čak Amazona, kaže Saunders.

Dionice Tupperwarea strovalile su se u ponedjeljak i, usprkos malom oporavku u utorak, još uvijek rastu strahovi da bi bez svježeg kapitala Tupperwareove zabave mogle zauvijek stati.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

Cijene hrane mogle bi rasti svake godine: Stručnjaci otkrili razloge

Objavljeno

-

By

Znanstvenici upozoravaju da će cijene hrane od sada rasti svake godine. Klimatske promjene, a posebno rastuće temperature, mogu uzrokovati povećanje cijena hrane za 3,2 posto godišnje, prema novoj studiji u Njemačkoj.

Kako se klimatske promjene nastavljaju pogoršavati, inflacija cijena dovodi do toga da sve više ljudi diljem svijeta nema raznoliku i zdravu prehranu ili jednostavno nema dovoljno hrane.

Nova analiza pokazuje da bi globalno zatopljenje moglo uzrokovati povećanje cijena hrane za između 0,9 i 3,2 postotna boda godišnje do 2035. Isto zatopljenje uzrokovat će manji porast ukupne inflacije, dakle veći udio prihoda kućanstva potrošit će se na kupnju hrane.

Taj učinak osjetit će se u cijelom svijetu, kako u zemljama s visokim tako i u zemljama s niskim dohotkom, ali nigdje više nego na globalnom jugu. Kao i kod raznih drugih posljedica klimatskih promjena, Afrika će biti najgore pogođena unatoč tome što malo pridonosi njihovim uzrocima, piše ScienceAlert.

Inflacija hrane povezana s klimom može se raščlaniti na dva međusobno povezana problema.

Promjena godišnjih doba, štetnika i bolesti

Prvi je da isti učinci klimatskih promjena koji uzrokuju inflaciju već otežavaju dohvat hrane. Na primjer, više temperature mogu uzrokovati pomicanje dugo uspostavljenih i predvidljivih poljoprivrednih sezona i tako mogu spriječiti proizvodnju usjeva.

Ostale posljedice mogu uključivati više izbijanja štetočina i bolesti koje iscrpljuju stoku i zalihe hrane, te još gore što će otežati pristup ruralnim zajednicama.

Svi ovi čimbenici guraju cijene naviše i smanjuju kupovnu moć pogođenih kućanstava. Pokretači inflacije hrane već pogoršavaju sigurnost hrane.

Rast inflacije

Drugi dio ovog problema je rast same inflacije. Povećanje cijena od 3 posto godišnje značilo bi da su kućanstva manje u mogućnosti kupiti ono što im je potrebno.

Vjerojatno bi morali napraviti kompromis i izabrati između kvalitete i cijene. To zauzvrat čini ljude osjetljivijima na bolesti i druge zdravstvene probleme. Pothranjenost je vodeći uzrok imunodeficijencije u svijetu.

Vjerojatnije je da će se oni bez ikakvog obrazovanja baviti zanimanjima koja su osjetljiva na klimu, kao što je poljoprivreda, i tako će biti neposrednije izloženi. Podučavanje ljudi o klimatskim promjenama moglo bi omogućiti određenu sposobnost prilagodbe na njih, a time i povećati sigurnost hrane.

Prilagodba i obrazovanje

Promjene u klimi multiplikator su rizika od gladi za one populacije s ukorijenjenom ranjivošću. U svjetlu toga, 134 zemlje na COP28 potpisale su deklaraciju o uključivanju prehrambenih sustava u svoje klimatske akcije, kako bi se osiguralo da svi imaju dovoljno hrane u svjetlu klimatskih promjena.

Istraživači koji stoje iza nove studije sugeriraju da bi smanjenje emisije stakleničkih plinova moglo ograničiti sve utjecaje na globalno gospodarstvo. Također predlažemo da bi diverzifikacija gospodarstva poslužila kao zaštita za one zajednice koje se oslanjaju na poljoprivredu i za hranu i za prihod.

Državna intervencija također bi mogla osigurati financijsku zaštitu i pomoć u prehrani za one koji bi mogli ostati zarobljeni u ciklusu siromaštva zbog inflacije i smanjene dostupnosti hrane.

 
Nastavi čitati

Svijet

Jedna osoba umrla, a deseci u bolnici zbog tableta: Povučene su iz prodaje, sve se istražuje

Objavljeno

-

By

Pexels

Veliki japanski proizvođač lijekova rekao je da istražuje smrt i desetke hospitalizacija koji bi mogli biti povezani s njegovim pilulama od crvene riže.

Najmanje 76 ljudi primljeno je u bolnicu nakon što su uzeli “beni kōji” proizvode od fermentirane riže. Kobayashi Pharmaceutical izvijestio je o bolestima nakon što je prošlog tjedna dobrovoljno povukao pet proizvoda te je pozvao kupce da prestanu koristiti spomenute pilule, koje su reklamirane kao dodaci za snižavanje kolesterola.

Kako su poručili iz kompanije, sumnjaju da je problem možda nastao zbog prethodno neotkrivenih otrovnih tvari u kalupima koji se koriste u proizvodnji.

“Beni kōji” je riža fermentirana s monascus purpureus, vrstom crvenkasto-ljubičaste plijesni te se reklamirala kao dodatak prehrani za visoki kolesterol i krvni tlak. Isto tako koristi se i kao tradicionalna boja za prehrambene proizvode.

Kupci prijavili simptome

Poručili su da su primili poruku ožalošćene obitelji u kojoj stoji da je jedan njihov član umro od bolesti bubrega te da je posljednje tri godine koristio proizvod Red Yeast Cholesterol Help.

“Naša je tvrtka uvijek zdravlje naših kupaca stavljala na prvo mjesto i iskreno se ispričavamo zbog ove situacije. Još potvrđujemo činjenice i uzročne veze”, poručili su, piše BBC.

Kupci su prijavili su simptome kao što su promjena boje urina, oticanja te umora. Nakon toga je započeta istragu nakon što ih je liječnik upozorio na prijavljene zdravstvene probleme u siječnju. Od tada je Kobayashi uspostavio telefonsku liniju za korisnike.

Proizvod “Red Yeast Cholesterol Help” pojavio se na policama u veljači 2021. Tvrtka je do sada prodala više od milijun paketa, izvijestili su japanski mediji, prenosi Dnevnik.hr.

 
Nastavi čitati

Svijet

Sve je više dokaza da covid-19 ostavlja trajne posljedice na jednom od najvažnijih sustava u tijelu

Objavljeno

-

By

Unsplash

Brojne studije sugeriraju da virus SARS-CoV-2, koji uzrokuje covid-19, nije samo respiratorni virus već napada i druge sustave u tijelu.

Iako je pandemija covida okončana, virus je i dalje prisutan među ljudima, ali u slabijem obliku. No nešto više od četiri godine od njegova otkrića znanstvenici još uvijek nisu u potpunosti sigurni kakve točno posljedice ostavlja u tijelu.

Analiza koju je proveo klinički epidemiolog Ziyad Al-Aly, a koja je objavljena na The Conversionalu i u Scientific Americanu, obuhvatila je brojne studije u kojima se opisuje “neizbrisiv trag” koji covid ostavlja na ljudskom tijelu. Ponajprije na zdravlju mozga.

Kognitivni nedostaci

Al-Aly ističe kako su velike epidemiološke analize pokazale da su ljudi koji su imali covid bili izloženi povećanom riziku od kognitivnih nedostataka, uključujući i probleme s pamćenjem. Kod pacijenata koji su imali blagi do umjereni oblik koronavirusa otkrivene su dugotrajne upale mozga i promjene koje ukazuju na to da je njihov mozak ostario sedam godina u odnosu na vrijeme prije bolesti, piše ZIMO.

Također je citirao nekoliko studija koje su pokazale da su pacijenti nakon preboljelog covida imali smanjen volumen i promijenjenu strukturu mozga. S druge strane, oni kojima je trebala intenzivna njega nakon bolesti imali su oštećenja mozga koja ukazuju na starenje mozga od čak 20 godina.

Razvoj nove demencije

Analizirajući podatke iz 11 studija, Al-Aly je otkrio kako je covid povećao rizik za razvoj nove demencije kod osoba starijih od 60 godina. Podaci koji su prikupljeni tijekom obdukcija osoba koje su preminule od covida, ali i nekoliko mjeseci nakon infekcije, otkrivaju da je virus i dalje bio prisutan u moždanom tkivu. To sugerira da virus SARS-CoV-2, koji uzrokuje covid-19, nije samo respiratorni virus već napada i druge sustave u tijelu.

Studije pokazuju i da virus može poremetiti krvno-moždanu barijeru, koja štiti živčani sustav. Studija objavljena 29. veljače 2024. pokazala je da je kod ljudi koji su imali covid zabilježen značajan nedostatak u pamćenju i izvršavanju zadataka. Zabrinjava otkriće da su osobe zaražene covid-19 imale kognitivni pad ekvivalentan gubitku IQ-a za čak tri boda. Još je gora situacija kod onih koji imaju dugotrajni covid. Kod njih je zabilježen pad od šest bodova, a oni koji su završili na bolničkom liječenju na odjelu intenzivne njege izgubili su i do devet bodova IQ-a.

Promatramo li sve zajedno, ove studije pokazuju da covid-19 predstavlja ozbiljan rizik za zdravlje mozga, čak i u blagim slučajevima. Učinci se tek sad otkrivaju na razini populacije. Sve veći broj istraživanja pokazuje da bi se covid-19 trebao smatrati virusom sa značajnim utjecajem na mozak, zaključuje u svom eseju Al-Aly te dodaje: Implikacije su dalekosežne – od kognitivnih problema kod pojedinaca do potencijalnog utjecaja na cjelokupno stanovništvo i gospodarstvo.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu