Connect with us

Hrvatska

Velika domaća tvrtka odlučila: Nećemo se pridružiti valu poskupljenja

Objavljeno

-

Osječka Saponija neće biti među onima koji će povećavati cijene svojih brendova, potvrdila je predsjednica Uprave Dajana Mrčela.

Objašnjavajući odluku zašto se neće pridružiti novom najavljenom valu poskupljenja ona ističe kako, unatoč povećanim troškovima, kompanija ovu poslovnu godinu neće gledati kao godinu profitabilnosti, nego investicija i uz potporu potrošača učvršćivanja pozicija svojih brendova na najvišim pozicijama na hrvatskom i Adria tržištu, prenosi Poslovni dnevnik.

“Cjenovni udar koji je obilježio treće i četvrto tromjesečje prošle godine, a nastavlja se i u prvom ovogodišnjem kvartalu, Saponija namjerava amortizirati iz vlastitih snaga”, kaže Dajana Mrčela. I u prošloj godini poslovne aktivnosti su im obilježili troškovni pritisci, od nezapamćenog rasta cijena sirovina i energenata, do poremećaja u logističkim lancima i poskupljenja transporta.

Napravljen je kompromis između cijena inputa s jedne i maloprodajnih cijena s druge strane, kaže Mrčela, dodajući da su se ta kretanja neminovno odrazila na pad profitabilnosti proizvoda, ali da je kompanija odlučila dio povećanih troškova proizvodnje nadoknaditi iz vlastitih izvora i neće prebacivati teret na svoje potrošače.

U slučaju Saponije troškovi materijala za proizvodnju lani su porasli za 18 posto, a troškovi energenata i goriva od početka 2022. bili su viši za preko 20 posto. Sve to pratilo je i povećanje prosječnih bruto plaća za 14,4 posto, što je u politici kompanije bio način očuvanja standarda i stabilnosti za 727 zaposlenika.

Poslovna 2022., prema nerevidiranom financijskom izvješću, završena je s ukupnim prihodom od 704,7 milijuna kuna, što je u odnosu na prethodnu godinu rast od 4,7 posto, a ostvarena je EBITDA od 44 milijuna kuna. U ukupnim prihodima, od prodaje je ostvareno 702,3 milijuna kuna, od čega na domaćem tržištu 449,8 milijuna kuna.

U strukturi prodaje, vlastiti brendovi Saponije generirali su 73 posto ukupnih prihoda od prodaje, dok je 27 posto prihoda od prodaje ostvareno od prodaje brendova principala Kandita i Koestlina. Rasli su i prihodi na izvoznim tržištima, veći su na godišnjoj razini za 7,4 posto i iznose 237,3 milijuna kuna.

Dovršetak prije roka

I u nepovoljnim uvjetima koji su obilježili prošlogodišnje poslovanje, Saponija bilježi pozitivan rezultat. Dobit prije oporezivanja iznosi 27,4 milijuna kuna, a kada se primijeni model obračuna, Saponija ne podliježe obvezi plaćanja poreza na ekstraprofit. Prošla godina, koja je uz sve bila obilježena i smrću većinskog vlasnika Mirka Grbešića, ostala je i u znaku predanosti daljnjoj modernizaciji Saponije.

“Godina iza nas obilježena je nastavkom zelene tranzicije i digitalne transformacije s ukupnim ulaganjima od 46,4 milijuna kuna. Unatoč izazovima koji su obilježili proteklu godinu, Saponia provodi sve prioritetne razvojne i investicijske planove, s posebnim naglaskom na završetak ključnih projekata – procesa implementacije novog ERP sustava SAP S/4 HANA i investiciju u energetsku obnovu Saponije kroz ugradnju solarnih panela”, istaknula je predsjednica Uprave Saponije. Projekt energetske učinkovitosti, koji se obavlja istovremeno na svih šest postrojenja, bit će dovršen vjerojatno i prije planiranog kraja godine.

Uz politiku ozelenjavanja svoje proizvodnje, kojoj kao kemijska industrija pridaju posebnu pozornost, u fokusu Saponije je i razvoj brendova. Već idući tjedan Uprava najavljuje kako će najvažniji kompanijski brend, deterdžent Faks helizim, koji inače obilježava i 55. godina postojanja, podebljati svoju paletu novim proizvodom na policama, prenosi Poslovni dnevnik.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Ovo su cijene jagoda na tržnicama ove i prošlih godina. Razlike su ogromne

Objavljeno

-

Nakon što su mnoge ljude iznenadile cijene prvih ovogodišnjih domaćih, točnije vrgoračkih jagoda koje su se pojavile na šibenskoj tržnici, a čija je cijena 7 eura po mjerici, odlučili smo usporediti koliko su jagode na tržnicama poskupile u odnosu na prethodne godine. Važno je napomenuti kako su one uvozne (uglavnom iz Grčke, Španjolske i Makedonije) u pravilu osjetno jeftinije od ovih domaćih.Neki dan smo na zagrebačkom Kvatriću kupili prve ovogodišnje vrgoračke jagode, a cijena im je bila 3 eura po mjerici (500 grama). Krajem ožujka ove godine bili smo na Dolcu i Kvatriću – na Dolcu smo pronašli mjericu jagoda za 2 eura, ponegdje i 3 mjerice za 2 eura, a na Kvatriću su 3.50 eura po kilogramu, a prodaju ih po mjerici – negdje za 1.99 eura, a negdje su zaokružili na 2 eura.

Kakve su cijene bile prošle godine?

I prošle je godine u travnju ljude iznenadila cijena vrgoračkih jagoda na Dolcu – mjerica od 500 grama koštala je 4 eura, a na drugim je tržnicama cijena bila oko 8 eura za kilogram. Mjerica grčkih jagoda na Dolcu tada je koštala 2 eura.

Jagode su se prošle godine na tržnicama pojavile još u ožujku, i to one grčke za 4 eura po mjerici, a u svibnju prošle godine jagode su na Dolcu koštale 3 eura za mjericu. U lipnju iste godine smo na jarunskoj tržnici našli jagode za 2 eura po mjerici od 500 grama.

Godinu ranije vrgoračke jagode bile su jeftinije

Godinu ranije, u ožujku 2022., na zagrebačkom smo Kvatriću našli dosta štandova s jagodama. Mjerica grčkih i makedonskih jagoda se tada prodavala po tadašnjih 15 ili 20 kuna, što je između 2 i 3 eura. Mjericu makedonskih jagoda tada smo kupili za 20 kuna, a bile su puno ukusnije od onih iz trgovina.

Vrgoračke jagode su 2022. godine koštale 50 kuna po kilogramu, što je malo manje od 7 eura. Usporedbe radi, vrgoračke jagode na tržnici u Šibeniku ove godine koštaju isto toliko, ali po mjerici od 500 grama.

Najjeftinije su bile 2020. godine

Jagode su daleko najjeftinije bile 2020. godine – tada smo na štandovima Dolca pronašli mjerice jagoda po cijeni od tadašnjih 9.99 kuna, a ponegdje su bile nešto skuplje, po cijeni od 14.99 kuna za mjericu. Ako preračunamo u eure, to bi bilo negdje između 1.20 i 2 eura.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Obavijest HZMO-a za 87.546 korisnika

Objavljeno

-

By

Danas počinje isplata doplatka za djecu za ožujak 2024., izvijestio je HZMO.

Doplatak za djecu dobit će 87 546 korisnika za ukupno 186 410 djece.

Informacije vezane uz doplatak za djecu mogu se dobiti radnim danom od 8 do 16 sati na infotelefonima HZMO-a 01/ 45 95 011 i 01/ 45 95 022 i na mrežnoj stranici HZMO-a, objavio je HZMO.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Prodaje se 3. maj Rijeka 1905, javilo se šest firmi

Objavljeno

-

Šest uglavnom europskih brodograđevnih tvrtaka do sada je iskazalo je interes za kupnju tvrtke 3. maj Rijeka 1905 i nastavak brodograđevne djelatnosti u riječkom škveru, potvrdio je danas predsjednik Nadzornog odbora 3. maja Juraj Šoljić.

Prema Šoljićevim riječima, još će se pričekati ponude koje bi mogle prispjeti poštom, a nakon iskazivanja interesa potencijalnim kupcima bit će omogućen uvid u dokumentaciju, što je jedna od tvrtaka već učinila.

Očekuje se druga faza

U sljedeća dva do tri mjeseca očekuje se provedba druge faze za koju je potrebno pripremiti dokumente i obvezujuće uvjete, što među ostalim uključuje nastavak brodograđevne djelatnosti i ulaganja, rekao je Šoljić.

Javni poziv za iskazivanje interesa za kupnju 100-postotnog udjela, tj. u cijelosti tvrtke-kćeri 3. maj Rijeka 1905 objavljen je u sredini ožujka, a rok za iskazivanje interesa je bio do 15. travnja.

Potencijalni ulagači pozvani su na iskazivanje interesa za kupnju 100-postotnog udjela, tj. u cijelosti tvrtke-kćeri 3. maj Rijeka 1905. te na iskaz interesa za dostavom neobvezujućeg pisma namjere.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu