Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

FOTOGALERIJA Najmlađi iz Sv. Filipa i Jakova obilježili Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje

Objavljeno

-

Danas su djeca sa svojim odgojiteljicama u svim objektima prigodno obilježila Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje, priopćeno je iz Općine Sv. Filip i Jakov.

Kroz različite aktivnosti i na djeci primjeren način razgovarali su o značaju Dana sjećanja.

Nakon jutarnjih aktivnosti ispred svih objekata upalili su lampione i tako odali poštovanje i zahvalnost svim žrtvama Vukovara i Škabrnje.

“Zahvaljujemo tati Jakovu Đinđiću na snimkama iz zraka”, stoji u objavi.

 

ZADAR / ŽUPANIJA

BOLI VAS ZUB? Evo tko je dežuran ove nedjelje…

Objavljeno

-

By

Ove nedjelje, 4. prosinca 2022. godine u dentalnoj zdravstvenoj zaštiti u pripravnosti je Stomatološka ordinacija Dr. Emerika Tičić De Los Santos.

Zahvati će se obavljati u ordinaciji dentalne medicine na adresi Medulićeva 1, Zadar u vremenu od 8 do 20 sati,  uz prethodni dogovor na  broj mobitela 0996403138.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

KNEŽEVA PALAČA U srijedu ukrajinsko-hrvatska glazbena večer

Objavljeno

-

By

Volonterski centar Zadar u suradnji s Koncertnim uredom Zadar organizira Ukrajinsko- hrvatsku glazbenu večer 7. prosinca u 19 sati u Koncertnoj dvorani braće Bersa na 1. katu Kneževe palače, na adresi Poljana Šime Budinića 3. Ovaj je događaj nastao na inicijativu sudionika psihosocijalne grupe podrške koju Volonterski centar Zadar organizira jednom tjedno za izbjeglice iz Ukrajine, g. Tarasa Mogylevskyja, koji je želio zasvirati za svoje sunarodnjake, ali i Hrvate.

U programu će nastupiti glazbenici i mlade glazbene nade iz glazbenih škola iz Zadra i Ukrajine. Svrha ovog događaja je integracija izbjeglica iz Ukrajine u naše društvo, kao i predstavljanje njihove kulture našim sugrađanima.

Navedena aktivnost odvija se u sklopu projekta „Izgradnja društva dobrodošlice“, koji Udruga “MI” – Split provodi uz financijsku podršku UNHCR-a Hrvatska. Glavni cilj projekta je doprinijeti stvaranju uvjeta za kvalitetnu integraciju izbjeglica i azilanata na lokalnoj razini sukladno važećim politikama i zakonodavnom okviru. Projektnim aktivnostima ističu se činjenice utemeljene na znanju i znanosti, promoviraju viši standardi za integracijske procese i facilitira suradnja među dionicima. Povećana razina svijesti omogućava pristup informacijama i jačanje veza između različitih sektora uključenih u proces integracije.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

(FOTOGALERIJA) PREDSTAVLJENA KNJIGA PROF. DR. SC. SMILJANE ZRILIĆ Djeca s poteškoćama trebaju našu podršku i pohvalu kako bi bila uspješna u školi

Objavljeno

-

By

Odjel za pedagogiju, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja i Centar “Stjepan Matičević” jučer su na Sveučilištu u Zadru organizirali predstavljanje knjige „Djeca s teškoćama u inkluzivnom vrtiću i školi“ autorice prof. dr. sc. Smiljane Zrilić. Riječ je o vrijednom izdanju koji je popunio prazninu u domaćoj literaturi, a posebna joj je vrijednost što na jednom mjestu donosi najvažniju zakonsku legislativu, znanstvena istraživanja te primjere dobre prakse.

Autorica je u zasebnim poglavljima obradila najčešće poteškoće s kojima se učenici, odgojno- obrazovni radnici i roditelji susreću, a to su poteškoće vida, sluha, govora, sniženih intelektualnih sposobnosti, poremećaji iz autističnog spektra, motoričke poteškoće, kronične bolesti, neprihvatljiva ponašanja, hiperaktivnost…

– Najviše prostora posvetila sam danas učestalom neprihvatljivom ponašanju djece rane i predškolske dobi i nižih razreda osnovne škole. To su situacije u kojima mi još uvijek imamo prostora u kojemu možemo djelovati, bilo da je riječ o agresivnosti, nametljivosti, potištenosti ili drugim manifestacijama takvog ponašanja. Nažalost, ako je dijete povučeno, mi to u institucijama teško uočavamo jer dijete ne ometa nastavu, a također mu je potrebna pomoć, istaknula je autorica.

Jedno od poglavlja, o specifičnim potrebama u učenju – disleksiji, disgrafiji i diskalkuliji – zaslužuje zasebnu knjigu, budući da je takvoj djeci potrebna specifična podrška.

– Ono što me najviše zabrinjava je da sve više djece ne voli školu, to je strašna stvar. Mi smo kao djeca, uz puno strožije roditelje i nastavnike, voljeli školu zbog druženja, prijateljstava i simpatija, dok danas vidimo da djeca, jer se boje neuspjeha ili imaju neku poteškoću, ne vole ići u školu. Integracija nije dovoljna bez inkluzije, dijete je potrebno pohvaliti, potaknuti da bude aktivno u onim područjima u kojima je uspješno, istaknula je Zrilić.

Jedna od recenzentica knjige, dekanica Kineziološkog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku prof. dr. sc. Vesnica Mlinarević rekla je kako je potreban dodatan angažman svih sudionika odgoja i obrazovanja kako bi se provela uspješna socijalizacija djece koja su ranije često bila institucionalizirana i marginalizirana.

Promotorica izv. Prof. dr. sc. Matilda Karamatić Brčić istaknula je kako svaki učenik, koji ima bilo kakav oblik neprihvatljivog ponašanja poput plašljivosti, potištenosti, povučenosti, nametljivosti, laganja, prkosa… traži svoje mjesto u sustavu.

– Kroz 12 poglavlja ove knjige inkluzija u odgojno-obrazovno kontekstu je prikazana s ciljem jasnog pozicioniranja svako ključnog sudionika tog procesa uz uvažavanje onoga najvažnijeg, a to je posebnosti svakoga učenika kao poticaja u svakodnevnom radu, a ne prepreke. U kontekstu procesa i učenja na tragu stjecanja potrebnih znanja i vještina za kasniji život rad, uloga i značaj spomenutog poticaja ima još veću težinu. Svi smo su odgovorni za uspješnost procesa, istaknula je Karamatić-Brčić.

Uime Uprave Sveučilišta autorici je čestitao prorektor prof. dr. sc. Zvjezdan Penezić.

– Svako dijete zaslužuje osjećati se sigurnim, zastupljenim, uključenim i voljenim u okruženju svoje učionice kako bi moglo učiti, napredovati i ostvariti svoj urođeni potencijal bez obzira na rasu, spol, etničku pripadnost, kulturu, vjeru ili sposobnosti. Odgajatelji u ranom djetinjstvu mogu svoj djeci pružiti ovo iskustvo kroz kulturno relevantnu pedagogiju koja povezuje učenje u učionici s dječjim iskustvima kod kuće i materinjim jezicima. Svakako vrijedi pročitati ovu knjigu koja će pomoći odgajateljima u ranom djetinjstvu promicati različitost, jednakost i inkluziju u svojim učionicama od istraživanja vlastitih nesvjesnih predrasuda i povezivanja s obiteljima iz različitih sredina do osmišljavanja razvojno. primjerenih, dosljednih politika usmjeravanja ponašanja stvaranja inkluzivnih programa, rekao je Penezić.

 
Nastavi čitati
Oglasi

U trendu