Connect with us

magazin

Hrvati najviše vjeruju ova dva medija, a najmanje onom koji najčešće koriste

Objavljeno

-

Izvor: Photo by Glenn Carstens-Peters on Unsplash / ilustracija

Hrvati najviše vjeruju onome što čuju na radiju i televiziji, a najmanje onome na društvenim mrežama, prema najnovijem istraživanju javnog mnijenja.

Istraživanje tome kakvo je povjerenje Hrvata u medije i kome najviše vjeruju provela je Agencija Promocija plus za RTL. 

Televizija

Od svih ispitanika televiziji vjeruje svaki četvrti ispitanik, odnosno njih 26.5 posto. Nešto je viši postotak onih koji joj ne vjeruju (29.1 posto), a jako je puno onih – više od 43 posto – koji imaju podijeljen odnos prema televiziji.

Televiziji više vjeruju žene od muškaraca (28 posto prema 24.9 posto), stariji (41.2 posto) i oni slabije obrazovani (36.7 posto). Najniža razina povjerenja u televiziju zabilježena je u Dalmaciji (18.3 posto), a najviša na području Zagreba i okolice (29.4 posto).

Radio

Radio ima nešto veće povjerenje ispitanika, 28.1 posto. Manje je onih koji ne vjeruju radiju kao mediju (26.9 posto), a gotovo je 40 posto onih s podijeljenim odnosom.

Nema značajnijih razlika u odnosu muškaraca i žena prema radiju, dok se najviša razina povjerenja i u ovom slučaju bilježi među najstarijom populacijom (39.2 posto) i među najslabije obrazovanima (32.2 posto). Veća razina povjerenja zabilježena je u regijama Sjeverna Hrvatska (31.9 posto), zagrebačkom području (31.3 posto) i Sjevernojadranskoj regiji (30.5 posto).

Dnevne novine, tjednici, portali

Ako gledamo pisane medije, dnevnim novinama se vjeruje manje od televizije ili radija. Povjerenje u njih ima oko 22 posto. Gotovo 33 posto ne vjeruje dnevnim tiskovinama, a 39.3 posto je onih koji niti vjeruju niti ne vjeruju dnevnim novinama.

Muškarci imaju višu razinu nepovjerenja u dnevne novine od žena (36.2 posto prema 29.9 posto). Razina povjerenja je dobno uvjetovana, jer se najniža razina povjerenja bilježi među najmlađima (14.6 posto), a najveća razina među najstarijima (33.4 posto). Veću razinu povjerenja dnevne novine bilježe među najslabije obrazovanima (28.8 posto) te među populacijom sa zagrebačkog područja (26.1 posto).

Tjednicima i magazinima ljudi vjeruju još manje – svega 12 posto. Ne vjeruje im više od 40 posto ispitanika, s tim da je nepovjerenje češće među muškarcima nego ženama (46.3 posto prema 37.2 posto).

Ako govorimo o novijim izvorima informiranja zanimljivo je da se portalima kojima su izdavači dnevne novine više vjeruje i od njihovih tiskanih izdanja, ali i od njihovih online konkurenata. Portali u vlasništvu dnevnih novina bilježe povjerenje od 17.3 posto u odnosu prema 13.9 posto za samostalne news portale.

Društvenim mrežama i YouTube kanalu se vjeruje najmanje,  9.8 posto i 12.3 posto unatoč tome što ih vrlo često koristimo.

Kako građani konzumiraju medije?

Drugo područje istraživanja odnosi se na to kako građani konzumiraju medije. Rezultati pokazuju da filmove i serije najčešće gledaju putem televizijskih programa, a gotovo dvostruko manje preko interneta i streaming servisa. Mnogi su se pronašli u tvrdnji da kod kuće više gledaju televiziju nego što koriste internet, a da njega češće koristimo preko mobitela nego preko računala.

Ako gledamo po spolu i dobi zanimljivo je da muškarce, posebno mlađe, dugački članci ne privlače na čitanje, a društvene mreže su im jednako važne za informiranje kao i tradicionalni mediji. Žene se češće pronalaze u izjavi da kod kuće češće biraju TV u odnosu na internet.

“Čitam samo naslove članaka”

Kad je riječ o načinu korištenja medijskih informativnih sadržaja, često se može čuti izjava “Čitam samo naslove članaka”. To je pojava koja se češće bilježi među najmlađim ispitanicima te među onima slabijeg obrazovanja, a regionalno promatrano u obje jadranske regije (Dalmacija i Sjevernojadranska, gdje izjava “prelistati novine uz jutarnju kavicu” češće znači pogledati samo naslove nego čitati tekstove članaka).

Gledajući prosjek, mediji u Hrvatskoj imaju relativno nisku razinu povjerenja. S tim da tradicionalni mediji (TV, radio i tisak) imaju nešto višu razinu povjerenja od news portala, društvenih mreža ili YouTubea. Dakako, važno je koga birate slušati i gledati.

Istraživanje za RTL je provela agencija Promocija plus od 23. svibnja do 15. lipnja. Istraživanje je napravljeno na uzorku od 1054 ispitanika u cijeloj zemlji. Standardna greška je +/- 3 posto, a razina pouzdanosti 95 posto.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

FOTOGALERIJA / Koncert Marka Škugora i sajam otočnih proizvoda u Kukljici  

Objavljeno

-

By

Sinoć, 25.07., trg u Kukljici je bio popunjen do posljednjeg mjesta zahvaljujući koncertu Marka Škugora. Talentirani glazbenik osvojio je srca publike svojim nastupom, a trg je bio ispunjen pjesmom i plesom.

Osim uživanja u glazbi, posjetitelji su imali priliku upoznati autentične otočne proizvode lokalnih OPG-ova, čime je dodatno obogaćena večer u Kukljici.

Zahvaljujemo se svima koji su prisustvovali i uživali s nama! Veselimo se budućim susretima i događanjima kojima ćemo i dalje promicati našu bogatu tradiciju.

 
Nastavi čitati

magazin

Ovo su pića koja konobari nikad ne bi naručili u kafićima

Objavljeno

-

By

pexels

Nemojte tražiti ni piće koje iziskuje kompliciranu pripremu ili koktel s više komponenta ako se nalazite u baru ispunjenom do zadnjeg mjesta.

Postoje pića koja profesionalni konobari nikad ne bi naručili na pojedinim mjestima, piše Punkufer.

Ako se bar nije specijalizirao za pripremu koktela, bolje ih nemojte naručiti.

Nemojte tražiti ni piće koje iziskuje kompliciranu pripremu ili koktel s više komponenta ako se nalazite u baru ispunjenom do zadnjeg mjesta.

“Nikad ne naručujem vino na čašu u kafiću koje služi jeftina pića,” otkrio je Daniel Yeom, glavni konobar u Esters Wine Shop & Baru u Santa Monici, u razgovoru s HuffPostom.

“Nikad ne znaš koliko je dugo vino bilo otvoreno, a i šanse da ću dobiti nešto dobro na takvom mjestu jednake su nuli. Okus vina počne propadati odmah nakon otvaranja boce te se može pokvariti u svega nekoliko dana osim ako kafić nije pedantan po pitanju čuvanja vina.”

Preskočite točeni Guinness

Mnogi vjeruju da je nemoguće pogriješiti s točenim pivom. Jack Tynan koji radi u pivnici Interboro Spirits & Ales u Brooklynu ne slaže se s tim.

Ako se nalazi u kafiću u kojem je gužva, neće naručiti točeni Guinness.

“Točeni Guinness naručit ću samo u lijepom i tihom pubu jer znam da će si konobari tamo uzeti vremena da ga natoče kako treba”, kaže Tynan.

Guinness se tradicionalno toči u dva koraka – s točenjem se staje nakon što ste napunili čašu tri četvrtine kako bi mjehurići stvorili prepoznatljivu baršunastu pjenu. Nakon što pivo odstoji, nastavlja se točiti do vrha čaše.

“Ne naručujte espresso martini u kafiću koji ima lošu kavu,” savjetuje Alejandro Echeverria iz bara njujorškog restorana Sushi by Bou.

Iako je ovaj koktel od kave i votke postao iznimno popularan u posljednjih nekoliko godina, ne radi ga svatko onako kako bi trebalo.

“Većina barova nije opremljena kvalitetnim aparatima za espresso, pa ni krajnji rezultat nije onakav kakav biste željeli,” objašnjava konobar.

 
Nastavi čitati

magazin

(FOTO) MOON FUN PARK / Nova zabava na 3 tisuće metara četvornih u ŠC-u Višnjik

Objavljeno

-

By

FOTO: Nenad Opačić

U subotu, 27. srpnja, u 16 sati u ŠC-u Višnjik otvara se novi Zabavni centar, MOON FUN PARK. Tim povodom, a uoči otvorenja, organiziran je “PRESS PLAY” event na koji su bili pozvani predstavnici medija te posjetitelji koji su imali priliku među prvima iskusiti sve atrakcije koje centar nudi.

Trampolini, napuhanci, trkaći simulatori i mini golf
MOON FUN PARK, smješten na površini iznad dvorane Krešimir Ćosić i zauzima površinu od 3 tisuće metara četvornih te nudi širok spektar aktivnosti za sve uzraste.
Tijekom eventa, posjetitelji su mogli uživati u raznovrsnim atrakcijama.
Prva stanica mnogih bila je Trampolin park, gdje su, posebno najmlađi, uživali skačući na trampolinima dizajniranim za sve uzraste.


Svijet mašte i adrenalina
Dok su se jedni zabavljali na trampolinima, drugi su se uputili u Bounce Park. Ovdje su pustili mašti na volju, igrajući se i uživajući u svakom trenutku. Zvukovi smijeha i veselja ispunili su prostor dok su posjetitelji otkrivali čarobni svijet ovog parka.
Vožnja izvan granica stvarnosti
Posebnu pozornost privukao je SIM racing. U trkaćim simulatorima, posjetitelji su osjetili uzbuđenje vožnje. Za one željne natjecanja, Mini golf bit će savršeno mjesto da testiraju svoje vještine. Također, u ponudi je i mogućnost proslave rođendana. Prisutni su imali priliku razgovarati s osobljem centra i dobiti sve potrebne informacije o MOON FUN PARK-u te uživati u pripremljenim sadržajima.


Nove zabavne aktivnosti za cijelu obitelj
Športski centar Višnjik nezaobilazno je mjesto i okupljalište brojnih Zadrana svih dobi, bilo da se bave sportom profesionalno ili rekreativno ili su jednostavno došli u šetnju. U ŠC-u Višnjik uvijek se nastoji, u skladu s mogućnostima, na svakoj slobodnoj površini centra osmisliti i ponuditi nove sadržaje za naše sugrađane, a MOON FUN PARK je najnoviji primjer posvećenosti pružanju kvalitetnih i zabavnih aktivnosti za cijelu obitelj. Cilj je stvoriti okruženje gdje djeca mogu uživati u igri i tjelesnoj aktivnosti, a roditelji mogu biti sigurni da su njihova djeca na sigurnom i poticajnom mjestu. MOON FUN PARK na Višnjiku zasigurno će postati još jedno omiljeno mjesto za sve generacije.

Atmosferu s događaja pogledajte u fotogaleriji.

Radno vrijeme MOON FUN PARKA je:
radnim danom od 16 do 23 sata;
vikendom od 16 do 24 sata.

Više informacija za posjetitelje na: info@moon.fun

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu