Connect with us

Hrvatska

DOBRE VIJESTI ZA OB ZADAR Ministarstvo nabavlja 23 linearna akceleratora za najopterećenije bolnice

Objavljeno

-

Prvi linearni akceleratori od ukupno 23, koji se nabavljaju putem Nacionalnog plana za oporavak i otpornost za liječenje onkoloških bolesnika, pacijentima bi trebali biti na raspolaganju iduće godine, dok je nabava ostalih u planu za 2024., doznaje se u Ministarstvu zdravstva.

Nabavljamo 23 linearna akceleratora za najopterećenije radioterapijske ustanove kako bi se ujednačila opterećenost opreme za zračenje te osigurala učinkovitost obavljanja pregleda i terapija, kažu u Ministarstvu zdravstva.

Riječ je o KBC-ima Zagreb, Sestre milosrdnice, KBC Split, Rijeka i Osijek te KB Dubrava i OB Zadar.

Ističu kako će 720 milijuna kuna biti uloženo u umrežavanje radioterapijske opreme u jedinstvenu, nacionalnu onkološku mrežu s bazom radioterapijskih onkoloških podataka čime se želi optimizirati korištenje opreme, pratiti kontrola kvalitete radioterapije i rezultata liječenja.

Povjerenstvo za nabavku linearnih akceleratora sastaje se redovito a svi poslovni procesi oko nabavke idu prema planu.

“Do kraja ove godine planiramo raspisivanje javnog natječaja, no postupci javne nabave imaju svoje specifičnost te su nepredvidivi. Budu li u granicama dosadašnje prakse, prve akceleratore pacijenti će koristiti već sljedeće godine, dok je nabava svih 23 uređaja u planu 2024.”, kažu u Ministarstvu zdravstva.

Time će Hrvatska doseći prosjek Europske unije po broju uređaja od pet uređaja na milijun stanovnika

Nabava nove radiološke opreme samo je jedna od niza aktivnosti koje Ministarstvo zdravstva treba provesti u sklopu Nacionalnog strateškog okvira za rak, koji je donesen radi poboljšanja skrbi za onkološke pacijente u Hrvatskoj.

No, prije nekoliko mjeseci udruge pacijenata pokrenule su inicijativu za njegovo oživotvorenje tvrdeći da nakon usvajanja plana u prosincu 2020. nije ništa učinjeno da on zaživi.

Akcijski plan u završnoj fazi 

U Ministarstvu odgovaraju kako je u završnoj fazi donošenja Akcijskog plana za iduće trogodišnje razdoblje što je prvi korak u implementaciji Okvira a njegova skora realizacija uključuje zanavljanje radiološke opreme, uspostavu onkološke mreže i baze onkoloških podataka, prevenciju, rano otkrivanje, adekvatno liječenje i rehabilitaciju bolesnika.

Ističu i da će se u nacionalnu onkološku mrežu uključiti sve onkološke ustanove a mreža predviđa ugradnju algoritama osnovnih dijagnostičkih procedura nužnih za započinjanje liječenja najčešćih dijagnoza.

Time će se standardizirati liječenje na svim razinama, od onkoloških ambulanti do kliničkih bolničkih centara.

Ravnatelj KBC-a Sestre milosrdnice Davor Vagić, ujedno i član Povjerenstva, kazao je, sudjelujući prošloga tjedna na panelu u sklopu konferencije MEDMED 2022. u Grožnjanu, kako prvi linearni akceleratori dolaze 2023. i zamijenit će dio starih, među kojima neki imaju i više od 10 godina.

“U našoj ustanovi imamo dva u Klinici za tumore a sljedeće godine kreće zamjena.”

Vera Katalinić Janković iz Ministarstva zdravstva rekla je kako je Akcijski plan poslan na mišljenje drugim nadležnim tijelima.

“Nama je ključno Ministarstvo financija jer moramo znati s kojih pozicija se može povlačiti sredstva. Kad dobijemo mišljenja plan odmah ide u proceduru donošenja”, rekla je.

Što se tiče onkološke mreže u pripremi je materijal koji će biti podloga za izradu tendera za softver.

U Hrvatskoj od raka godišnje oboli oko 25.000 ljudi, a umire oko 13.500, a od donošenja Okvira 15. prosinca 2020. do početka lipnja ove godine umrlo je 21.168 osoba, navela je predsjednica udruge Nismo same Ivana Kalogjera.

Najčešća sijela kod muškaraca su prostata, pluća, debelo crijevo i rektum, kod žena dojka, pluća, debelo crijevo i maternica, a zbog pandemije koronavirusa u idućim se godinama očekuje porast broja oboljelih i umrlih.

Udruge očekuju da oboljeli od karcinoma dobiju pravovremenu dijagnostiku i liječenje, individualni pristup i praćenje ishoda liječenja, ali i osiguranje maksimalne kvalitete života, adekvatnu palijativnu skrb kao i zadržavanje osoba u svijetu rada.

“Situacije bolesnika su različite, a uglavnom se sve svodi na to da nisu bili adekvatno zbrinuti i u velikim kliničkim bolnicama. Također, potpuno je izostala socijalna skrb društva o onkološim bolesnicima”, kazala je Kalodjera.

U Hrvatskoj godišnje 3600 novooboljelih od raka debelog crijeva

Koordinator Nacionalnog programa za prevenciju karcinoma debelog crijeva Neven Ljubičić naglašava važnost multidisciplinarnih timova u pristupu liječenju te važnost uspostave centara izvrsnosti.

“Moramo početi povezivati sustav jer to nije stvar jedne struke nego niza njih, kako bi bili su stanju riješiti što više kazuistike.”

Ljubičić ističe kako se godišnje u Hrvatskoj godišnje otkrije 3600 novooboljelih od raka debelog crijeva, no svi bolesnici nemaju jednaku kvalitetu liječenja.

“Bolesnici koji se liječe u Zagrebu imaju bolje praćenje nego oni izvan, a to će se riješiti uspostavom centara izvrsnosti”, kaže.

Kad je riječ o kolorektarnom karicinomu, smatra da su Hrvatskoj potrebna četiri centra izvrsnosti u četiri velike bolnice te navodi primjer Nizozemske koja je, kaže, suzbila kolorektarni karcion na razinu gripe te ima najbolju stopu preživljenja jer ima četiri centa koji su akreditirani za liječenje te bolesti.

U suzbijanju karcinoma debelog crijeva nužna je prevencija, no odaziv od 25 posto na preventivni program nije dovoljan.

Ljubičić ističe kako odaziv od ispod 45 posto ne može utjecati na smanjenje mortaliteta pa drži nužnim u sve više uključiti liječnike obiteljske medicine koji bi sami svoje pacijente upućivali na preventivni pregled ako se ne odazovu na poziv za preventivni pregled koji dobiju na kućnu adresu.

Da to može dati rezultate pokazuje primjer iz Rijeke gdje su se obiteljski liječnici aktivno uključili u provedbu preventivnog programa.

“Od zadnja 264 karcinoma u tretmanu u KBC-u Rijeka, 251 su otkrili obiteljski liječnici u svojoj ordinacijama. Volio bih da je tako u cijelog Hrvatskoj. Smrtnost od kolona u mojoj ordinaciji je 0 posto”, rekao je obiteljski liječnik Leonardo Bressan.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Tajne snimke otkrile krijumčarski kanal duhana od Mađarske do Istre

Objavljeno

-

By

USKOK je otvorio istragu protiv deset osumnjičenika upletenih u ilegalnu nabavu i preprodaju stotina kilograma duhana.

Sve je otkrila Policijska uprava istarska, a postupak je nastavljen u suradnji sa zagrebačkom, osječko-baranjskom i vukovarsko-srijemskom policijom. Operacija je rezultirala uhićenjem devet državljana i Hrvatske i jednog državljana BiH koji su osumnjičeni za zločinačko udruživanje i nedozvoljenu trgovinu.

Krijumčarski kanal za Istru

Rekonstruirano je da je u proljeće prošle godine osumnjičeni 65-godišnjak povezao ostale ljude kako bi nabavljali, prevozili i preprodavali veće količine sitno rezanog duhana, koji nije označen duhanskim markicama Ministarstva financija Republike Hrvatske. Sitno rezani duhan nabavljao se u Zagrebu, a potom skladištio na području Osječko-baranjske i Vukovarsko srijemske županije da bi se zatim vozio u Pulu.

U proteklih godinu dana na taj su način nabavili i prodali oko 1,3 tone ovakvog duhana, te nezakonito zaradili 68.865 eura. Novac su među sobom podijelili.

Duhan stizao iz Mađarske

Dio duhana stizao je iz Mađarske. Iz tajnih snimki osumnjičenog šefa skupine proizlazi da je po turi dopremano 150 kilograma duhana. Njegova cijena, prema pronađenim porukama, bila 14,50 eura po kilogramu. Preprodavali su ga za 40 eura po kilogramu.

Na ovaj su način u Državnom proračunu Republike Hrvatske nanijeli štetu od 152.504 eura jer su prekršili Zakon o trošarinama.

U domovima osumnjičenih u Puli, Zagrebu, Osijek i Vukovaru policajci su pronašli 16,4 kilograma duhana i 2.500 kutija cigareta bez markica Ministarstva financija Republike Hrvatske, mobitele i novac za koji se pretpostavlja da potječe od nedozvoljene trgovine.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Dalmatinac na Fejsu objavio fotku kalašnjikova, prijetio policajcima. Uhićen je

Objavljeno

-

Splitsko-Dalmatinska policija danas je izvijestila kako je dovršila kriminalističko istraživanje na 53-godišnjim muškarcem.

Njega se, navode u priopćenju, sumnjiči da je u ponedjeljak na profilu društvene mreže uz fotografije automatske puške tipa kalašnjikov objavio i sadržaj u kojem je uputio prijetnje četvorici policijskih službenika. 

Protiv spomenutog je podnijeta kaznena prijava za kazneno djelo prijetnje sukladno čl. 139. st. 2. u svezi st. 3. Kaznenog zakona te će danas biti predan pritvorskom nadzorniku, stoji u priopćenju policije.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Rimac vjerojatno više neće raditi aute kakav je Nevera

Objavljeno

-

Rimac nije prodao svih 150 primjeraka svog električnog hiperautomobila Nevera, a njen nasljednik vjerojatno neće biti električno vozilo. Nevera je predstavljena 2021. kao evolucija koncepta C_Two od 1888 konjskih snaga, uz prve isporuke kasnije te godine i planiranom proizvodnjom od 150 vozila, prenosi Autocar.

Hrvatska tvrtka još uvijek nije prodala spomenuti broj automobila, što predsjednik Uprave Mate Rimac pripisuje padu potražnje za ultra-high-end električnim vozilima.

“Počeli smo razvijati Neveru 2016./2017., kada je elektrika bila cool”, rekao je na konferenciji Financial Times Future of the Car u Londonu.

“Tržišno okruženje evoluiralo, a ukusi su se mijenjali”

Od tada je, nastavio je Rimac, tržišno okruženje evoluiralo, a ukusi su se mijenjali jer nacionalna zakonodavstva i glavni proizvođači automobila nastoje učiniti električne automobile mainstreamom.

“Regulatorna tijela i neki proizvođači originalne opreme toliko to guraju da se priča promijenila. Naturaju nam stvari koje ne želimo, pa se ljudi pomalo odmiču od cijele te prisilne primjene. Uvijek sam protiv toga. Mislim da se sve mora temeljiti na dobrim karakteristikama. Stoga proizvod mora biti bolji”, objasnio je Rimac.

Nevera je djelomično razvijena kao primjer onoga što se može postići s motorima i baterijama u doba kada je tehnologija još bila u povoju i kada su je glavni proizvođači tek trebali u potpunosti prihvatiti.

“Elektrifikacija postaje mainstream, a ljudi se žele razlikovati”

“U to vrijeme mislili smo da će električni automobili biti cool u roku od nekoliko godina – najbolji automobili ili s najboljim performansama i tako dalje. Sada primjećujemo da se ljudi na vrhu ovog sektora žele razlikovati kako elektrifikacija postaje mainstream”, kaže Rimac.

To se uglavnom očituje u želji za analognom tehnologijom i pogonima na unutarnje sagorijevanje, sugerirao je hrvatski poduzetnik, koristeći analogiju da vrhunski analogni satovi zahtijevaju nekoliko puta više novca od sposobnijih i popularnijih pametnih satova.

“Apple Watch može sve bolje. Može još 1000 stvari, puno je precizniji, može mjeriti otkucaje srca. Ali nitko ne bi platio 200.000 dolara za Apple Watch. Imamo tržište za Neveru, to je najprodavaniji električni hiperautomobil. Već smo isporučili više od 50 automobila od ukupno 150”, rekao je Rimac i dodao:

“Da smo stvorili električni Bugatti, prodali bismo ih određenu količinu, sigurno, zbog brenda, ali ta količina ne bi bila ni blizu procijenjenoj količini koju će prodati V16 motor Chironova nasljednika”.

Rimac je rekao da ne vidi oporavak potražnje za električnim hiperautomobilima jer će u segmentima mainstream automobila biti određene lojalnosti prema pojedinačnim brendovima i tehnologijama pogona, ali segmenti automobila visoke klase zahtijevaju visoku razinu diferencijacije i analogne privlačnosti.

“Radio nešto što drugi ne mogu”

“Mislim da postoji tržišna niša za stvari koje se ne mogu raditi s motorom s unutarnjim izgaranjem. Ne radi se o tome da budemo električni; radi se o tome da radimo stvari koje drugi automobili ne mogu i da pružamo jedinstveno iskustvo”, rekao je Rimac.

Rimac je nedavno otkrio Autocaru da njegova tvrtka istražuje može li njihov sljedeći automobil koristiti revolucionarnu tehnologiju nanocijevi, pri čemu se “kemijski različita” tekuća goriva mogu koristiti za proizvodnju električne energije za pogon motora, napuštajući tako konvencionalni raspored baterija.

“Naša kompanija nije isključivo električna, nego radi sve što je najuzbudljivije u određenom trenutku”, rekao je Rimac, navodeći LPG, vodik, pa čak i dizel kao potencijalna goriva koja bi se mogla koristiti u ovoj postavci.

U međuvremenu ne vidi “nikakav razlog” da Bugatti, koji je Rimac kupio od Volkswagen grupe 2021. godine, prestane prodavati automobile s motorima na unutarnje sagorijevanje u skoroj budućnosti: “Razvili smo novi V16 motor i želimo koristiti taj motor neko vrijeme, a možda i neke druge motore i ne vidim razlog zašto bi to bilo nemoguće”.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu