Connect with us

Hrvatska

Dobra vijest za vozače: Nove mogućnosti tehničkog pregleda olakšat će proceduru

Objavljeno

-

Foto: HAK

Važno je znati da se elektroničkim dokumentom ne smatraju skenirani papirnati dokumenti.

Dosad je u stanice za tehnički pregled dostavljeno svega oko 500 digitalno potpisanih dokumenata, uglavnom kupoprodajnih ugovora i raznih punomoći.

Ipak, broj korisnika uskoro će sasvim sigurno značajno porasti, a razlog tome je što elektronički potpisane dokumente u stanice za tehničke preglede od 13. prosinca mogu slati i pravne osobe.

Posebice će to, čini se, ići na ruku leasing društvima, koja tisućama svojih klijenata prije svakog produljenja važenja prometne dozvole moraju slati punomoć kako bi oni mogli registrirati auto, piše Jutarnji list.

Niz je razloga, međutim, zašto se i fizičkim osobama – dakle, vozačima – isplati koristiti, mnogima očito, još stranu mogućnost slanja elektronički potpisanih dokumenata.

Na ovaj način, primjerice, iz bilo kojeg dijela svijeta mogu dostaviti punomoć i opunomoćeniku omogućiti da u njihovo ime obavi tehnički pregled, neovisno nalaze li se u tom trenutku na ljetovanju negdje na Jadranu ili su se iz poslovnih razloga trajnije nastanili u Njemačkoj, Irskoj ili Italiji.

Također, na ovaj način moguće je dostaviti i kupoprodajni ugovor, koji se u stanici za tehnički pregled smatra valjanim ako je digitalno potpisan od strane prodavatelja i kupca.

Važno je pritom znati da se elektroničkim dokumentom ne smatraju skenirani papirnati dokumenti, već samo oni potpisani kvalificiranim elektroničkim potpisom. Znači, da bi dokument bio prihvaćen u stanici za tehnički pregled on mora sadržavati e-potpis, pomoću kojega se vrši identifikacija korisnika i osigurava izvornost sadržaja.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Prijeti kaos u bolnicama: Otkazivanje pregleda i dijagnostika, sindikati tvrde: “Nitko nam se nije obratio”

Objavljeno

-

By

Oko četiri tisuće zdravstvenih djelatnika okupljenih oko Sindikata Zajedno ne odustaju od najavljenog štrajka. Od idućeg tjedna u zdravstvenim ustanovama mogu se očekivati otkazivanja pregleda i dijagnostike, a i oni pacijenti čije su obrade neodgodive mogu očekivati gužve i čekanja.

U štrajk, koji bi mogao rezultirati paralizom zdravstvenog sustava, ide se gotovo sigurno od idućeg tjedna, potvrdila je za Dnevnik.hr dopredsjednica Sindikata Zajedno Sanda Alić. Naglašava kako to gotovo sigurno nije ponedjeljak te da o konkretnom danu nisu nikada govorili. “Danas i sutra sindikat još treba dogovoriti sve tehničke detalje s obzirom na to da je riječ o ogromnom sustavu i djelatnosti u kojoj je potrebno puno toga posložiti”, kaže Alić.

“Ne mogu vam reći koji je to točno dan, ali od idućeg tjedna, kako je i najavljeno. U svakom slučaju pacijenti će biti obaviješteni na vrijeme zbog zakonske obaveze prema kojoj smo obavezni najaviti štrajk tri dana ranije”, potvrdila je Alić. “Čim nešto dogovorimo, bit ćete o tome obaviješteni.”

Govoreći o izjavama ministra Beroša kako se ide u pregovore o sklapanju kolektivnog ugovora te kako je Ministarstvo zdravstva uvijek spremno na razgovor, Alić kaže kako im se nitko nije obratio niti ih zvao na razgovor. O pregovaranju o kojem Beroš govori kaže da je to redovni postupak jer se u pregovore ionako ide uoči donošenja proračuna za iduću godinu.

Alić kaže kako su oni uvijek za razgovor i da štrajk nije nikome omiljena opcija, no više će se znati nakon današnjih dogovora. U sindikatu također uvjeravaju da će biti obrađeni svi hitni pacijenti i hitne liječničke intervencije.

Voditelj odjela saniteta u Sindikatu Vladimir Markuš ranije je rekao kako štrajk svakako nije dobar za pacijente: “Mnogi će ostati bez svojih dijagnostika, neće se moći raditi CT-i, magnetske rezonance, ljudi su naručeni, a liste čekanja su dugačke. Ono što nas zabrinjava je da u Ministarstvu zdravstva, izgleda, nema osjećaja ni za djelatnike, a ni za osjećaje naših pacijenata.”

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Varaždin proširio uvjete za isplatu božićnica, ove godine dobit će ih više ljudi

Objavljeno

-

Već niz godina Grad Varaždin osigurava sredstva za isplatu božićnica osobama slabijeg imovinskog stanja, a ove je godine kategorija za isplatu božićnica proširena kako bi se obuhvatili i korisnici zajamčene minimalne naknade s prebivalištem na području Varaždina.

50 eura božićnice
Svi korisnici zajamčene minimalne naknade dobit će božićnicu u iznosu od 50 eura, čime se nastoji pomoći građanima s najnižim prihodima i olakšati im predstojeće blagdansko razdoblje, priopćeno je danasa iz Grada Varaždina.

Po podacima Zavoda za socijalni rad – Područni ured Varaždin iz rujna, u Varaždinu trenutno 215 korisnika ima pravo na tu naknadu.

Ta inicijativa dio je šire politike da se kroz različite socijalne programe i mjere pruži podrška građanima u potrebi i osigura dostojanstveniji život.

Upravni odjel za društvene djelatnosti, Odsjek za civilno društvo, mlade i socijalnu skrb obavijestit će korisnike s uputama o načinu i vremenu isplate božićnice.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Anketa pokazala da je gotovo pola građana doživjelo pokušaj financijske prevare

Objavljeno

-

By

Anketa Addiko banka pokazala je da je polovica ispitanika doživjela neki oblik pokušaja financijske prijevare. Veliki broj žrtvi prijevare
Provedena je među 902 ispitanika uključuje 621 klijenta Addiko banke, a 53 posto anketiranih kažu da ih je barem jednom kontaktirao nepoznati izvor radi dobivanja osjetljivih podataka poput PIN-a ili CVV broja kartice.

Gotovo trećina anketiranih je bila žrtva ili poznaje osobu koja je bila žrtva neke financijske prijevare.

Oko 40 posto ispitanih korisnika smatra se vrlo informiranima o vrstama financijskih prijevara, dok je 52 posto upoznato samo s nekim oblicima. Da uvijek provjerava detalje email adrese s koje su primili sumnjiv upit kaže 59 posto anketiranih, dok tri četvrtine redovito prati svoje bankovne izvode, što je ključna praksa za prepoznavanje sumnjivih transakcija.

Financijske prijevare u digitalnom okruženju postaju sve raširenije i sve ih je teže otkriti, a pojavljuju se u raznim oblicima, poput phishinga, skimminga i spoofinga, kažu u Addiko banci.

“Najvažnija poruka korisnicima bankarskih usluga je da su lozinka i PIN isključivo njihovo vlasništvo i da ih nijedna banka nikada neće tražiti da te podatke pošalju putem e-maila, telefonski ili da ih ažuriraju preko posrednika. Internetskom bankarstvu treba pristupati isključivo putem službene stranice banaka i ne otvarati pozivnice koji dolaze od neprovjerenih izvora”, kaže direktor Kontrole rizika, odgovoran i za odjel Operativni rizici i upravljanje prijevarama u Addiko banci Ivan Cvitan.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu