Connect with us

magazin

U ledenjaku pronađeni virusi stari 15.000 godina

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Znanstvenici su pronašli ranije nepoznate viruse stare oko 15.000 godina u uzrocima leda uzetim s Tibetske visoravni, javlja u petak CNN.

Virusi su različiti od bilo kojih dosad poznatih znanstvenicima, pokazuje studija objavljena ranije ovaj tjedan u časopisu Microbiome.

Tim u kojem su bili znanstvenici koji se bave klimom i mikrobiolozi s Državnog sveučilišta Ohio uzeli su dva uzorka leda s vrha ledenog pokrova Guliya u zapadnoj Kini 2015., piše CNN.

Oni su uzeli uzorke s vrha na 6710 metara nadmorske visine i na tibetskoj visoravni (6200 metara).

Pronašli su 33 virusa od kojih su najmanje 28 dosad bili nepoznati znanosti i preživjeli su jer su bili smrznuti.

Virusi su se prilagodili na ekstremne uvjete, a nisu štetni za ljude, kazali su znanstvenici za CNN.

U ledu se taloži sadržaj atmosfere kroz vrijeme, uključivo i virusi. “Led je smrznuta arhiva”, rekao je suautor studije Lonnie Thompson, profesor na sveučilištu Ohio i istraživač u sveučilišnom centru Byrd Polar Research Center.

Relativno malo se zna o virusima u ledenjacima, ali tom području raste važnost budući da se ledenjaci širom planete tope zbog klimatskih promjena.

“To stvarno plijeni pozornost javnosti”, naglasio je Thompson, dodajući da je pandemija covida-19 podigla svijest o važnosti učenja o virusima.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

VIDEO / Ivan Ive Županović predstavlja spot nagrađivanog novog singla “Kad si vatra svi te hoće gasit'”

Objavljeno

-

By

Fotografije: Toni Lekić

Ivan Ive Županović, poznat po svojim emotivnim ljubavnim baladama, predstavlja spot za svoju najnoviju uspješnicu koja je osvojila žiri na Večerima dalmatinske šansone u Šibeniku
“Još jedna ljubavna od mene, ja samo takve znam raditi”, poručio je u šali Ivan Ive Županović o najnovijem singlu. Ovog ljeta ugrijao je srca splitske publike na Melodijama Jadrana emotivnom i toplom pjesmom “S tobom lipo mi je sad”, a nakon nje uslijedila je “Kad si vatra svi te hoće gasit'”. Osim što se svidjela publici, stručni žiri na Večerima dalmatinske šansone u Šibeniku odmah ju je prepoznao i nagradio drugim mjestom, a sada će tu sjajnu glazbenu priču zaokružiti i glazbeni spot.

Skriveni glazbeni dragulj
Glazbu i tekst pjesme “Kad si vatra svi te hoće gasit'” potpisuje Nikša Sviličić, dok je za aranžman i produkciju zaslužan Antonio Perina za kojeg Županović prognozira da ga očekuju mnoge sjajne stvari u daljnjem radu u svijetu glazbe.

Iza spota stoji Toni Lekić, koji je izrazio veliko zadovoljstvo konačnim rezultatom: “Ova Ivanova pjesma je skriveni audio dragulj ove sezone. Iako se već uvelike vrti i sluša na radio stanicama, nadam se da će uz pomoć vizualizacije i našeg spota zaživjeti i na velikim ekranima te društvenim mrežama, jer ona i Ive to itekako zaslužuju.”

Prijateljstvo i pjesma potekli iz zajedničke ljubavi prema glazbi
“Pjesma ‘Kad si vatra, svi te hoće gasit’ nije samo obična skladba – to je osobni, poetski krik protiv osrednjosti i kompromisa, kako u ljubavi, tako i u svakom drugom kutku naših života”, poručio je Nikša Sviličić. “Pjesma nosi poruku da moramo hrabro i ustrajno težiti najboljem, nikada se ne zadovoljiti prosječnošću, bez obzira na cijenu. Kada sam pjesmu prvi put odsvirao Ivanu Ivi Županoviću, odmah sam znao da smo stvorili nešto posebno. Njegova izvedba na šibenskoj šansoni bila je gotovo nadnaravna – publika je bila kao začarana”, dodao je autor glazbe i stihova.

Ivan Ive je pojasnio da je suradnja i prijateljstvo s Nikšom počelo prije nekoliko godina: “Nikša i ja smo se upoznali u Rijeci kod Nene Belana. Moram priznati da se ‘klik’ između Nikše i mene dogodio na prvu. Shvatili smo da dijelimo istu strast i ljubav prema glazbi. Od tada smo postali stvarno dobri prijatelji, i često se znamo družiti. Malo je reći da me ova pjesma kupila na prvu. Predivna je pjesma s predivnim tekstom koji kao da priča jedan djelić mog životnog iskustva.”

Sjajnim spotom pjesma je dobila novu dimenziju
Kadrovi s Kninske tvrđave i područja podno Dinare dali su spotu poseban vizualni identitet. Redatelj je nastojao postići filmsku atmosferu i prenijeti snažnu emocionalnu priču kroz odabrane lokacije, koje su dodatno naglasile ljepotu pjesme.

Ova ljubavna balada, prepoznatljiva po emotivnom izrazu Ivana Ive Županovića, kroz spot je dobila novu dimenziju i zasigurno će, baš poput same pjesme, pronaći put do srca publike.

 
Nastavi čitati

magazin

FOTOGALERIJA / Meat Me 5.0 na staroj pijaci: mesne specijalitete moći će se kušati i za vikend

Objavljeno

-

By

Treći dan Meat Me 5.0 festivala, koji se u organizaciji Turističke zajednice grada Zadra organizira na staroj pijaci na Poluotoku, donio je šaroliku ponudu jela kojima je svima, naravno, osnova meso. Svoju sklonost prema jelima od mesa posjetitelji mogu iskazati u sjajnoj atmosferi, glazbi, odličnoj hrani te druženju uz chefove zadužene za ponudu.

Hedonist Dining & Hangout posjetiteljima festivala ponudio je dušena juneća rebra s demi-glace umakom i pireom od mrkve. Kako otkriva Ivan Tartaro, radi se o termički obrađenom zafoliranom mesu, koje se uz dodatak malo juneće masti kuha tri sata. Umak u kojemu je meso bilo se reducira i koristi u pripravi demi-glacea, uz što ide pire od mrkve uz dodatke mrkve, kapule i malo kurkume.

Manufaktura Tabay danas se predstavila piletinom u meksičkoj tortilji s cheddar umakom te  rijetko viđenim jelom – burgerom od pašticade.

– To je jelo koje nije planirano da bi završilo u burgeru, ali probali smo ga posložiti tako da dobro funkcionira. Uz to ide i crveni kupus s umakom od pašticade, vjerujem da smo uspjeli napraviti nešto drugačije, kaže Tomislav Tabaj.

Mlađe generacije rijetko imaju priliku kušati slanutak, čičvardu, a nju je sa suhim mesom na Meat Me donijela konoba Martina iz Zaglava.

– Nama na Dugom otoku to je tradicionalno jelo. U ovom receptu je s buncekom i dugo se kuhalo, ali htjeli smo se potruditi kako bismo mlađoj generaciji predstavili nešto što je teško naći u restoranima, kaže Ante Toni Ramov iz konobe Martina.

Kako je zbog lošeg vremena odgođen program od srijede navečer, festival je produžen na nedjelju te su tako preostala još dva dana održavanja manifestacije. Subota je dan posvećen janjetini. Tabay će se predstaviti paškim taccom, odnosno trganom janjetinom s paškim sirom i karakterističnim paškim začinima.  Hedonist radi janjeću jetricu na venecijanski način, a konoba Martina popularno otočko jelo janjetinu s bižima.

U nedjelju Tabay priprema svinjska rebarca po kojima su prepoznatljivi. Hedonist će ponuditi dva jela: ribollita della nonna, starinsku sporo kuhanu talijansku juha s područja Venecije i sjevernog dijela Italije, u koju između ostalog idu kobasica i kelj te navečer burgere. Konoba Martina za oproštaj od Meat Me 5.0 festivala priprema dugokuhani teleći rižoto s parmezanom i svježim peršinom.

Svaku večer do kraja festivala večer donosi nastupe izvođača uživo. Večeras od 21 sat na Staroj pijaci nastupaju Swingersi, u subotu Kuzma & Shaka Zulu te u nedjelju navečer od 19 sati Lucija Marcelić & Pink Noise. Festival prate vođene degustacije vina u Wine Gardenu Zadar te ponuda autohtonih proizvoda na štandovima izlagača.

 
Nastavi čitati

magazin

FOTO/VIDEO / Maraschino Cocktail Challenge Peaches & Cream baru – uvertira za sudjelovanje na prestižnom Berlin Bar Conventu

Objavljeno

-

By

U prepunom zagrebačkom mixology baru Peaches and Cream održan je prvi u nizu Maraschino Cocktail Challenge, koji je okupio mnoga lica hrvatske mixology scene iz cijele Hrvatske. Ovaj Challenge svojevrsna je uvertira Maraskinog internacionalnog debija jer će ove godine po prvi puta s Maraschinom sudjelovati na prestižnom Berlin Bar Conventu, najpoznatijem svjetskom sajmu u industriji pića. Veliki je ovo korak ka Maraskinom cilju, a to je vraćanja starog sjaja uistinu posebnom zadarskom Maraschinu.

Maraschino Cocktail Challenge organiziran je u dva dijela. Prvi dio bio je zamišljen kao svojevrsni Maraschino Masterclass na kojem su dvojica izvrsnih gostiju i govornika na zanimljiv način približili Maraschino okupljenima pričajući o njegovoj bogatoj povijesti, načinu proizvodnje ovog visokokvalitetnog likera te o njegovoj budućnosti i upotrebi danas. Igor Županić tako je okupljenim barmenima približio Maraschino kroz povijest, ističući njegovu posebnost i značaj za zadarski kraj. Liker koji se jednom ispijao na europskim dvorovima, uz Maraskinu dobro isplaniranu strategiju, promociju i distribuciju polako, ali sigurno vraća svoju globalnu popularnost. Potvrda za to je i širenje ovog brenda na područje Ujedinjenih Arapskih Emirata i njegova sve veća popularnost na tamošnjoj barskoj i klupskoj sceni. O tome je na Masterclassu pričao Slaven Macura, čovjek koji je Maraschino predstavio Dubaiju. Mixologist i barmen s više od dvadeset godina iskustva na primjeru koktelskih klasika pokazao je kako je ustvari jednostavno uklopiti Maraschino u koktele koji su temelj svake koktel ponude, poput Broadwaya ili Daiquiri. Popularnost Maraschina na globalnoj sceni dokaz je kvalitete i posebnosti ovog proizvoda, uz malo kreativnosti Maraschino u čaši radi magiju.

Drugi dio Maraschino Challengea bilo je natjecanje dvanaest barmenica i barmena iz najpoznatijih hrvatskih mixology barova, koji su ovim povodom osmislili i publici predstavili  koktele na bazi Maraschina. U natjecanju su tako sudjelovali barmeni iz zagrebačkog Botaničara i Boogie Laba, splitskog Stringa i bara Sistema te mnogi drugi. Pobjednik natjecanja dobio je jedinstvenu nagradu, a to je putovanje na prestižni Berlin Bar Convent kao dio Maraschino tima, gdje će imati priliku predstaviti svoj koktel i bogatu povijest Maraschina svjetskoj publici. Prvo mjesto osvojio je barmen Mate Matić iz splitskog bara Sistema, koji je za ovu priliku osmislio koktel Hemingway’s Word čiji su sastojci Maraschino, Mescal, kozje mlijeko i žuti chartreuse. Koktel je ovo inspiriran klasikom Last Word.

“Nema boljeg osjećaja nego kad napraviš nešto svoje i to se ljudima svidi. Maraschino je za mene posebno piće, naše je, autohtono i moramo se svi skupa potrudit da mu se vrati stari sjaj. Putovanje u Berlin s Maraschino timom me stvarno veseli, jedva čekam, mislim da ćemo rasturiti. Potrudit ćemo se najbolje predstaviti hrvatsku koktel scenu i naravno naš Maraschino.”

Posljednje dvije godine Maraska vođena Stanić grupom uistinu ulaže velike napore u pozicioniranje Maraschina na svjetsku barsku scenu. Organiziranjem Masterclassova što u Hrvatskoj što vani, kreiranjem inspirativne liste koktela s Maraschinom i sad kao kruna napornog rada odlazak na Berlin Bar Convent. Maraschino je jedinstven hrvatski proizvod, s dugom tradicijom i povijesti koji zaslužuje ponovno zasjati punim sjajem i tome se posebno veselimo!

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu