Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

NASTAVAK POS-a U SV. FILIPU I JAKOVU: Potpisan Ugovor o prijenosu prava vlasništva zemljišta APN-u

Objavljeno

-

U četvrtak se u Općinskoj vijećnici u Sv. Filip i Jakovu u 13:30 h održalo potpisivanje Ugovora o prijenosu vlasništva za zemljište za POS stanove koji će se graditi na Rabatinu u Sv. Filip i Jakovu. Potpisivanju su prisustvovali predstavnici APN-a dir. Dragan Hristov, Nada Petrović i Josipa Tokić te predstavnici Općine Sv. Filip i Jakov na čelu s načelnikom Zoranom Pelicarićem. Potpisali su Ugovor o prijenosu prava vlasništva zemljišta APN-u, kako bi se nastavilo s aktivnostima vezanim uz realizaciju provedbenog programa društveno poticane stanogradnje (POS).

“Kako bi Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama mogla pristupiti realizaciji Programa društveno poticane stanogradnje na području Općine Sv. Filip i Jakov, bilo je potrebno da se APN-u prenese u vlasništvo građevinsko zemljište koje smo bili obvezni osigurati. Tome je prethodio Ugovor o izradi projektne dokumentacije za izgradnju zgrada POS-a s Organizacijom za planiranje i arhitekturu iz Zagreba, ukupne vrijednosti od 248.625,00 kn sa PDV-om u skladu sa provedenim otvorenim postupkom javna nabave”, rekao je Zoran Pelicarić, načelnik Općine Sv. Filip i Jakov.

Podsjetimo, do sada je Općina Sv. Filip i Jakov osigurala zemljište za gradnju, izgradila potrebnu infrastrukturu, riješila građevinske dozvole, izradila projektnu dokumentaciju te organizirala prezentaciju programa gradnje, a nakon što je utvrđeno da postoji dovoljan interes za kupnju stanova, formirana je Lista reda prvenstva za kupnju stana iz Programa POS-a.

“Općina Sv. Filip i Jakov provodi program izgradnje stanova po Programu društveno poticajne izgradnje prvenstveno s ciljem zadovoljavanja stambenih potreba građana i poboljšanja kvalitete stanovanja po povoljnim kreditnim uvjetima, a ovaj veliki projekt uskoro ulazi u svoju završnicu jer je Općina nedavno uspjela ishoditi četiri potrebne građevinske dozvole te je danas potpisala Ugovor o prijenosu vlasništva koji je jedan od zadnjih koraka o uvom velikom projektu”, rekao je načelnik Zoran Pelicarić.

Iz APN-a su poručili: “Lijepo je vidjeti da je Općina Sv. Filip i Jakov prepoznala ovakav način rješavanja stambenog pitanja svojih stanovnika, jer se program društveno poticane stanogradnje zaista pokazao izvrsnom platformom za sprječavanje iseljavanja i poboljšanja kvalitete stanovanja, a što mu je u konačnici i jedna od primarnih zadaća.

“Ovo je jedna lijepa priča koja je odlično zamišljena, i za čiju je realizaciju uloženo mnogo truda. Moramo naglasiti da smo u općini Sv. Filip i Jakov pronašli kvalitetnog suinvestitora, jer su uspjeli u manje od godinu dana donijeti uvjete, mjerila i kriterije kako bi ovaj projekt zaživio”, kažu iz APN-a. Početak radova, rekla je pomoćnica direktora Josipa Tokić, ako sve prođe po planu, očekuje se tijekom kolovoza ove godine.

Načelnik Pelicarić naglasio je da će u suradnji s Agencijom koordinirati sve daljnje korake da se što prije krene u završnicu ovog projekta koji će omogućiti mladim ljudima poboljšanje kvalitete stanovanja po povoljnim kreditnim uvjetima.

“S veseljem pozdravljam sve koji su omogučili realizaciju ove lijepe priče o poticajnoj stanogradnji u Sv. Filipu i Jakovu. Izrazito me veseli što smo mi kao jedna mala općina dobili priliku za izgradnju stanova za mlade”, izjavio je načelnik općine Sv. Filip i Jakov te dodao:

“Kroz POS-ov program Rabatin Općina je osigurala svu projektnu dokumentaciju te je u vrijednosti od 7 milijuna kuna omogučila svu potrebitu infrastrukturu, puteve, priključak na kanalizaciju, vodu i struju a sad se nakon potpisivanja ugovora i svega postignutog uskoro očekuje i objavljivanje natječaja za sami početak radova na četiri zgrade”.

Jedan od koraka demografske obnove

Infrastrukturni radovi na Rabatinu podrazumijevali su u prvoj fazi izgradnju vodovoda, kanalizacije i 2 km formiranja bijelih puteva. Nakon prve faze odmah se krenulo s drugom fazom ovog projekta što je uključivalo struju te za Osnovnu školu Sv. Filip i Jakov priključak na kanalizaciju. Širokopojasni internet koji je preduvjet, te postavljanje asfalta, nogostupa i rasvjete očekuju se u trećoj fazi kada bude izgrađeno oko 40 posto objekata.

“Kako je Općina osigurala sve potrebno, cijena stana po metru četvornom bit će do 1.100 eura a na Rabatinu će se osim 24 POS-ova stana graditi i 60 stambenih objekata. U konačnici će se trebati izgraditi i jedna trafostanica, a procijenjena vrijednost izgradnje cijelokupne infrastrukture skupa s trafostanicom iznosi 20 milijuna kuna”, rekao je načelnik Pelicarić.

Na temelju Odluke i Ugovora o darovanju, raspisan je javni natječaj za prodaju darovanih zemljišta, sve sukladno zakonima RH kao i općim aktima Općine Sv. Filip i Jakov. Riječ je o 60 parcela za izgradnju obiteljskih kuća koje je u konačnici oko 80 posto kupilo domicilno stanovništvo, dok je oko 20 posto kupaca s područja cijele RH.

“Kao mjeru poticaja, Općinsko vijeće je donijelo i Odluku o oslobađanju žitelja Općine Sv. Filip i Jakov od plaćanja komunalnog doprinosa do 80 posto za prvu nekretninu, ovisno o broju godina prijavljenog prebivališta na području Općine Sv. Filip i Jakov, ističe Pelicarić.

Izgradnja POS-ovih stanova je jedan od koraka demografske obnove Općine Sv. Filip i Jakov te nakon potpisivanja Ugovora o prijenosu vlasništva za zemljište čini se da je početak izgradnje POS stanova jako blizu. Na natječaj za 24 POS-ova stana na Rabatinu javilo se 70 kandidata, konačna lista broji 57 kandidata a osim projektnog zadatka s 4 stambene zgrade, u svakoj po 6 stanova, preko puta na Rabatinu u budućnosti se planira i graditi novi dječji vrtić, vatrogasni dom, nova općinska zgrada i centar izvrsnosti.

Izvor: BNM portal

 

ZADAR / ŽUPANIJA

FOTOGALERIJA Đir po gradu

Objavljeno

-

By

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

DUKIĆ PREDSTAVIO NOVE COVID MJERE ZA PODUZETNIKE: Krediti do 200 milijuna kuna za likvidnost i investicije poduzetnika

Objavljeno

-

By

Gradonačelnik, Branko Dukić, zajedno s pročelnikom UO za gospodarstvo, obrtništvo i razvitak otoka, Ivicom Katićem, na konferenciji za medije predstavio je dva nova financijska instrumenta Grada Zadra za kreditiranje poduzetništva i obrta „COVID 19 – zajam za investicije“ i „COVID 19 – zajam za očuvanje likvidnosti“, putem kojih će Grad Zadar subvencionirati kamate na kredite. Ukupni kreditni potencijal za oba programa je 200 milijuna kuna, kamata kod ugovorenih sedam banaka kreće se od 2,5 do 3 posto, od čega je 1 posto pokriveno gradskim programom. Razdoblje počeka kredita za likvidnost je do godinu dana, a za investicije je do dvije godine.

– Kao što smo i najavili pokrećemo novu mjeru potpore zadarskim poduzetnicima i obrtnicima kako bismo im dodatno olakšali poslovanje u ovim iscrpljujućim uvjetima epidemije. Objavit ćemo, dakle, Javne pozive za dva programa kojima subvencioniramo kamate kredita za likvidnost i za investicije, istaknuo je na predstavljanju novih poticajnih mjera za zadarske poduzetnike i obrtnike gradonačelnik Dukić te naglasio kako je Grad Zadar mjere pripremio uz konzultacije s gospodarskom i obrtničkom komorom, čiji su predstavnici sudjelovali u današnjem predstavljanju, a vodeći računa o ugroženoj likvidnosti naših poslovnih subjekata, ali i o potrebnoj pomoći za pokretanje  novih investicija.

Gradonačelnik Dukić ovom je prigodom podsjetio na dosadašnje mjere Grada Zadra za pomoć lokalnom poduzetništvu i obrtništvu:

– U ovoj krizi nas od početka krase solidarnost i zajedništvo. Stalno pratimo situaciju, slušamo prijedloge i probleme gospodarstva i u skladu s mogućnostima dopunjavamo mjere. Gradskim je proračunom kroz mjere umanjenja cijene ili oslobađanja naplate zakupa poslovnih prostora i javne površine te rasterećenja dijela naplate komunalne naknade do sada izravno osigurano oko 10 milijuna kuna potpora, a ovom novom mjerom još dodatnih 9,5 milijuna. Ono što je dobro svakako je broj zaposlenih koji je na području naše županije čak za tisuću veći nego u ožujku prošle godine. Mjere Vlade za očuvanje radnih mjesta su dale rezultat. Nadam se kako će zadarski poduzetnici i obrtnici i u ovoj mjeri pronaći svoj interes, a mi u gradskoj upravi nastavit ćemo pratiti njihove potrebe. Zajedno ćemo prevladati i ovu krizu i spremni dočekati puno otvaranje gospodarstva, zaključio je gradonačelnik Dukić.

Predsjednici obje komore, gospodarske i obrtničke, Denis Ikić i Ante Lukačić, ovom su prigodom pohvalili napore Grada i istaknuli dobru suradnju tijekom čitavog pandemijskog razdoblja, a u cilju pomoći lokalnom gospodarstvu koje najvećim dijelom čine mikro, mali i srednji poduzetnici.

Korisnici i uvjeti kreditiranja

Program kreditiranja poduzetništva i obrta putem subvencioniranja kamate kredita za očuvanje likvidnosti i kredita za investicije kroz financijske instrumente „COVID-19 – zajam za očuvanje likvidnosti“ i „COVID-19 – zajam za investicije“ u Gradu Zadru:

Korisnici Programa su mikro, mali i srednji subjekti malog gospodarstva koji su registrirani i posluju na području Grada Zadra, obavljaju djelatnost tijekom cijele godine, imaju najmanje 1 (jednog) zaposlenog na puno radno vrijeme te koji ispunjavaju uvjete za realizaciju kredita sukladno pravilima poslovnih banaka koje su sa Gradom Zadrom zaključile Ugovor o provedbi Programa.

Nakon upućenog poziva prema svih 14 banaka koje posluju na području Grada Zadra za iskazivanje interesa za poslovnu suradnju i provedbu navedenih Programa, sa 7 banaka koje su iskazale interes za poslovnu suradnju i koje su udovoljile uvjetima iz Programa sklopljeni su Ugovori o poslovnoj suradnji i provedbi Programa (Addiko Bank d.d., Agram Banka d.d., Erste&Steiermärkische Bank d.d., OTP banka d.d., Podravska banka d.d., Raiffeisenbank Austria d.d., Zagrebačka banka d.d.).

Kamatne stope iznose od 2,5% do 3,00% godišnje, a Grad subvencionira redovnu kamatnu stopu u visini 1,00 p.p. godišnje.

Namjena kredita:

1. kredit za očuvanje likvidnosti – kunski kredit za financiranje tekućeg poslovanja:

nabava sirovina, repromaterijala, poluproizvoda, sitnog inventara, podmirenje obveza prema dobavljačima, troškovi radne snage, opći troškovi tekućeg poslovanja, refinanciranje postojećih nepovoljnih kredita, podmirenje kratkoročnih obveza prema financijskim institucijama, državi

2. kredit za investicije – kunski kredit za:

-kupnja, izgradnja, uređenje, rekonstrukcija ili proširenje gospodarskih objekata,

-kupnja nove opreme ili novog dijela opreme.

Iznosi kredita:

1. kredit za očuvanje likvidnosti – od 100.000,00 do 1.000.000,00 kuna (najviše jedan kredit po poduzetniku).

2. kredit za investicije – od 200.000,00 do 2.000.000,00 kuna (najviše jedan kredit po poduzetniku).

Rok otplate kredita:

1. kredit za očuvanje likvidnosti – do 3 godine, uključujući rok korištenja do 6 mjeseci i poček do 1 godine.

2. kredit za investicije – do 10 godina, uključujući rok korištenja do 12 mjeseci i poček do 2 godine.

Proračunu Grada Zadra za 2021. godinu planirana su sredstva u iznosu od 1.500.000,00 kuna za subvencioniranje kamate na kredite za očuvanje likvidnosti, odnosno 500.000,00 kuna za subvencioniranje kamate na kredite za investicije.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

DOVRŠEN MOST NA KARIŠNICI Župan Longin: “Kroz kvalitetnu prometnu infrastrukturu osiguravamo sigurnu županiju”

Objavljeno

-

By

Dovršeni su radovi na novom mostu preko rijeke Karišnice, koji spaja Donji i Gornji Karin, nedaleko ušća rječice u Karinsko more i Franjevačkog samostana Blažene Djevice Marije. Vrijednost radova je 6,18 milijuna kuna, a financirala ga je Županijska uprava za ceste Zadarske županije.

„Stari drveni most je srušen u Domovinskom ratu, a osim potpuno novog mosta u potpunosti su izgrađene prilazne ceste s obje strane mosta, armirano-betonski zid u duljini od 44 metra, ograde, nasipi, nogostupi, horizontalna i vertikalna signalizacija“, istaknuo je Branko Kutija, ravnatelj Županijske uprave za ceste Zadarske županije.

Ulaganja Županijske uprave za ceste u razdoblju od 2017. do 2021. godine u građenje i izvanredno održavanje županijskih i lokalnih cesta iznose oko 117 milijuna kuna, a gotovo jednak iznos uložen je i u redovito održavanje cesta.

„Kroz aktivnosti ŽUC-a nastojimo unaprijediti povezanost svih dijelova županije, a kroz kvalitetnu prometnu infrastrukturu osiguravamo i ono najbitnije, a to je da se broj prometnih nezgoda umanjuje, čime i kroz ovaj segment upravljanja želimo ostvariti i naglasiti naš cilj, a to je sigurna županija“ poručio je župan Božidar Longin koji je u pratnji ravnatelja ŽUC-a Branka Kutije te zamjenika gradonačelnika Obrovca Slobodana Jurjevića i Stanka Mijića obišao novi, vrlo impresivni most koji uz naselja Donji i Gornji Karin, administrativno spaja gradove Benkovac i Obrovac. 

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu