Tech
Carevo novo ruho – Office 2013
San Francisco je jučer bio poprište novog važnog događaja za Microsoft i korisnike Office uredskog paketa. Više smo puta pisali o detaljima novog Officea, a sada je konačno paket dostupan svima za isprobavanje.
Najvažnija karakteristika je novo sučelje, prilagođeno dodirnicima i intuitivnom korištenju na tabletima. Kako se hvale u Microsoftu, novi Office je revolucija korisničkog iskustva, jer se novi Office jednako dobro ponaša i s dodirom kao i mišem i tipkovnicom. Umjesto širenja dodatnim izbornicima, ribbon je sada odmah smanjen i može se proširiti po potrebi. Cijelo je sučelje “metroizirano”, odnosno pojednostavljeno kako bi manje zbunjivalo korisnika.
Iako je klasični paket klijentskih aplikacija još uvijek tu, naglasak je dat oblaku i Officeu 365 u kombinaciji sa SkyDrive uslugom. Uz podršku za oblak, olakšano je i općenito dijeljenje sadržaja te bolja socijalizacija pri radu s kontaktima te SharePoint i Microsoft Dynamics proizvodima. Office 2013 odlično radi na svim uređajima, ali u Metro verziji za Windowse RT (ARM bazirane tablete) nećemo vidjeti Outlook, jednu od najvažnijih aplikacija Officea.
Office 365 doživjet će neke primjene i bit će dostupan u nekoliko paketa. Office 365 Home Premium uključivat će 20GB spremišnog prostora i 60 minuta mjesečnog razgovora Skypeom. Office 365 Small Business Premium dizajniran je za poslovnjake pa će uključivati napredniji email, dijeljenje kalendara, alate za izradu weba (?) i HD web konferencije. Konačno, Office 365 ProPlus dizajniran je za korporacije i omogućava sva čuda oblačnog računalstva koja mogu zatrebati velikim klijentima. Cijene će biti naknadno objavljene ove jeseni.
Studenti i kućni korisnici ne trebaju se previše brinuti ako namjeravaju kupiti Windows RT tablet (ARM), jer će Microsoft Office Home i Student 2013 biti uključeni sa sustavom.
Tech
Infobip Shift 2024: Na Višnjiku više od stotinu predavača najveće developerske konferencije
Infobip Shift, najveća developerska konferencija u ovom dijelu Europe, vraća se u Zadar na Višnjik od 15. do 17. rujna. Događaj koji će i ove godine u Hrvatskoj okupiti tisuće profesionalaca iz informatičke industrije ove će godine obilježiti proširenje trajanja programa na tri dana, a iz Infobipa najavljuju i nikad veći broj predavača – njih čak 110.
Konferencija započinje 15. rujna kada će se održati tri popratna, neformalna događaja na različitim lokacijama u Zadru, a dvodnevni konferencijski program od sljedećeg dana započinje u ŠC Višnjik.
„Iako je riječ o rekordnom broju predavača, prvenstveno smo se vodili kvalitetom sadržaja i vrijednosti koju naši posjetitelji mogu dobiti. Osnivači kompanija, tehnički direktori, vrhunski programeri, softverski inžinjeri, ulagači, profesori, voditelji podcasta i drugi stručnjaci različitih profesija će na Infobip Shiftu podijeliti svoju perspektivu i znanje kroz predavanja, radionice i panel rasprave“, najavio je konferenciju Nikola Radišić, voditelj Shiftovog tima u Infobipu te istaknuo: „Očekujemo oko četiri tisuće posjetitelja, a zanimljiv je podatak da nam oni dolaze iz Europe, Sjeverne Amerike, Azije, Afrike i Australije što dovoljno govori o rastu i značaju Infobip Shifta na globalnoj sceni“.
Tehnološki i telekomunikacijski divovi na pozornici
Raznovrstan popis predavača predvode velike kompanije čije prisustvo na Shiftu nije novost. Predstavnici Googlea, Microsofta, AWS-a i Spotifyja, baš kao i stručnjaci iz developerima dobro poznatih kompanija kao što su Red Hat, Atlassian i Postman, održat će predavanja na konferenciji. Po prvi puta, na Shiftu će se naći i predstavnici Infobipovih partnera, velikih telekomunikacijskih kompanija s kojima prvi hrvatski jednorog surađuje.
„Shift će ove godine biti i prilika za novi iskorak u suradnji s partnerima kao što su Orange, Telefonica, Deutsche Telekom i Hrvatski Telekom, divovima čije usluge koristi gotovo milijardu ljudi. Na Shiftu ćemo zajednički predstaviti neke od ideje za unapređenje telekomunikacija u budućnosti te otkriti kako developeri mogu koristiti aplikacije telekomunikacijskih pružatelja usluga i tako poboljšati korisničko iskustvo. Na Shiftu će biti prisutna i Nokia, međunarodni telekomunikacijski lider te odnedavno Infobipov partner. Dolazak svih ovih partnera na Shift omogućit će uvid u zanimljive projekte na kojima radimo, ali, vjerujem, podići našu suradnju na višu razinu“, objašnjava Viktorija Radman, Infobipova direktorica za poslovanje s telekomima.
Program Infobip Shifta održat će se na sedam pozornica na kojima će se obraditi najvažnije teme aktualne softverske industrije – od umjetne inteligencije preko upravljanja inženjerskim timovima do kibernetičke sigurnosti. Izdvojeni program održat će se na Startup pozornici koja će ugostiti panele na teme koje su važne osnivačima startupa i onima koji razmišljaju o pokretanju startupa.
Zaokruženo iskustvo
Uz vrhunski edukativan program, iskustvo će upotpuniti i bogat zabavni sadržaj koji će posjetiteljima omogućiti opuštanje između predavanja. Gaming sadržaji, arkadne igre, utrka dronova ili brijanje kod profesionalnog brijača samo su neke od aktivnosti dostupnih posjetiteljima koje će ovu konferenciju izdvojiti od sličnih događaja. Kao i inače, konferencijski dani završit će već legendarnim Shiftovim afterpartyjima.
Na konferenciji će se moći iskušati i auto kompanije Elmo, pionira u upravljanju vozilima na daljinu. Zahvaljujući Elmovoj tehnologiji te podršci Nokie i Hrvatskog Telekoma, vozači će sjesti za upravljačku konzolu na Višnjiku i u stvarnom vremenu voziti auto koji se nalazi u Finskoj, oko 2000 kilometara sjeverno.
Shift u Zadru održat će se pet mjeseci nakon američke inačice koja se održala u Miamiju. Time se nastavlja okupljanje međunarodne developerske i startup zajednice oko Infobipa Shifta, koji se iz godine u godinu sve bolje pozicionira na globalnoj razini, što potvrđuje i rast broja posjetitelja, izlagača i partnera iz godine u godinu.
Više informacija o programu i ulaznicama može se pronaći na službenoj stranici događaja.
O Infobipu:
Infobip je krenuo kao mala startup kompanija iz Vodnjana u Istri. Danas, s preko 15 godina iskustva u IT industriji, globalno zapošljava oko 3400 ljudi te posluje na šest kontinenata kroz više od 70 ureda. Razlog ovolikom uspjehu su Infobipova komunikacijska platforma i usluge za poslovne subjekte koje mogu doprijeti do gotovo 7 milijardi korisnika i stvari u više od 190 zemalja. Time je omogućena besprijekorna mobilna komunikacija poslovnih subjekata s njihovim krajnjim korisnicima – na svakom kanalu i uređaju, u svakom trenutku i bez obzira na to u kojem se dijelu svijeta nalaze. Kompanija surađuje i u partnerstvu je s vodećim mobilnim operatorima, kompanijama koje razvijaju messaging aplikacije, bankama, e-commerce kompanijama, društvenim mrežama i tehnološkim kompanijama. Infobip je u svijetu prepoznat kao dobitnik brojnih nagrada za kvalitetu usluga koje provodi pri čemu surađuje s najvećim svjetskim chat aplikacijama poput WhatsAppa, Vibera, Telegrama te s globalno poznatim brendovima poput Virgin Megastore, Strave, Ubera, Zendeska, Burger Kinga i mnogim drugima.
Svijet
Kada i gdje danas gledati Appleov event i što će sve biti predstavljeno
Apple će danas u 19 sati po srednjoeuropskom vremenu predstaviti niz novih proizvoda na eventu koji su nazvali It’s Glowtime. Event će se moći pratiti uživo na YouTubeu. iPhone 16 bit će zvijezda predstavljanja, uz, sada već standardni, iPhone 16 Pro i iPhone 16 Pro Max. Očekuju se promjene veličina zaslona mobitela, nove tipke za kameru na rubovima uređaja i snažnije čipove dizajnirane da maksimalno iskoriste nadograđene AI značajke, pišu strani mediji.
Očekuju se i novi modeli Appleovih satova (Apple Watch 10), AirPods 4 i vjerojatno iPad mini 7. Očekivane nove značajke iPhonea 16 su sljedeće:
novi modeli iPhonea 16 bit će opremljeni čipom A18 i s 8 GB RAM-a, što omogućuje bolje performanse i podršku za Apple Intelligence.
iPhone 16 neće imati klasičnu tipku za Silent Mode na rubovima, već će dobiti “akcijski gumb”
na desnoj strani iPhonea 16 bit će nova tipka za brzi pristup kameri. Ta tipka će se moći koristiti i za povećavanje i smanjivanje prikaza te za fokusiranje slika.
iPhone 16 će imati manju izbočinu kamere s lećama postavljenim vertikalno
iPhone 16 će navodno biti dostupan u novim bojama – plavoj, zelenoj, ružičastoj, bijeloj i crnoj
iOS 18 i druga softverska ažuriranja
Na Appleovom događaju će navodno biti predstavljeni iOS 18, iPadOS 18, watchOS 11, tvOS 18 i visionOS 2. Također se spominje da bi Apple mogao prvi put predstaviti macOS Sequoia s iOS 18.
AirPods 4
Nove AirPods Max će navodno imati poboljšano poništavanje buke, adaptivni zvuk i prijelaz na USB-C priključak.
Više detalja o današnjem Appleovom eventu možete pronaći OVDJE, a događaj ćete moći pratiti i na Indexu.
Tech
Stiže novitet koji su brojni korisnici dugo željeli: Evo što se mijenja s opcijom Stories na Instagramu
Iz Instagrama su potvrdili ovu opciju, no ona trenutačno još nije dostupna svim korisnicima.
Dok se klasičan sadržaj na Instagramu može javno komentirati, situacija je drukčija za Stories, odnosno objave koje na ovoj mreži nestaju nakon jednog dana, piše Zimo.
Do sada nije bilo mogućnosti komentiranja takvih priča te, ako želite komentirati objavu, postoji mogućnost slanja direktne poruke, no jasno, takvi komentari nisu javni.
Instagram sada uvodi promjene u Stories, s ciljem povećanja angažmana i korištenja te opcije. Dio korisnika Metine mreže tako je već dobio mogućnost komentiranja priča, a u budućnosti bi ta opcija trebala biti dostupna svima.
Ipak, čini se kako će, barem na početku, takve objave moći komentirati samo korisnici koji prate osobu koja je objavila priču, ali i koje ta osoba prati.
Kako je riječ o komentarima na objave koje nestaju nakon 24 sata, kada priča nestane s Instagrama, nestat će i komentari ispod storija. Komentari priča prikazuju se na dnu ekrana tako da ne utječu na prikaz same objave.
Ova opcija, naglašavaju na Tech Crunchu, inspirirana je korisničkim ponašanjem te su je brojni korisnici dugo vremena s nestrpljenjem iščekivali.
Naime, kako je nedavno komentirao prvi čovjek ove društvene mreže Adam Mosseri, Stories su postali jedna od najpopularnijih opcija na Instagramu te je čak više korištena i u odnosu na klasične objave, tako da je jasno da u Instagramu žele dodatno poboljšati iskustvo korištenja Storiesa.
Također, ovo je još jedan način na koji iz Instagrama žele povećati javni angažman korisnika, odnosno njihovu aktivnost unutar same aplikacije jer, prema Mosseriju, u posljednje vrijeme korisnici sve više komuniciraju putem privatnih poruka, a ne komentara u javnim objavama, što naravno, utječe na povećanje aktivnosti na samoj društvenoj mreži i vrijeme koje se provodi na Instagramu.
Korisnici Instagrama koji ne žele da drugi komentiraju njihove priče, mogu jednostavno isključiti tu opciju i nastaviti objavljivati priče kao i do sada, bez mogućnosti da ih drugi komentiraju.
Još jedan novitet na ovoj mreži o kojem smo nedavno pisali, a koji su najavili iz Instagrama odnosi se na dodavanje glazbe svom profilu.
Riječ je o opciji koja je bila popularna još na MySpaceu, ali nema sumnje da će je prihvatiti i veliki broj korisnika Instagrama.
Ova društvena mreža nastavit će s razvojem i testiranjem novih opcija te u budućnosti možemo očekivati daljnje novitete koji će poboljšati iskustvo korištenja Instagrama.
-
Hrvatska5 dana prije
Šef pošte ima objašnjenje za kašnjenje pošiljki: “Adrese se moraju ažurirati”
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
SMS ALERT / Upozorenje iz Civilne zaštite za zadarsko područje: “U drugom dijelu noći olujni vjetar, tuča i bujice. Prilagodite aktivnosti!”
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
UPOZORENJE METEOROLOGA: Noćas obilna kiša i olujna nevremena! Evo što donosi novi tjedan…
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
7-DNEVNA PROGNOZA / Poslijepodne razvedravanje. Od četvrtka druga runda kiše i temperature ispod 20°C