Connect with us

Tech

Osam pravila mobilnog bontona

Objavljeno

-

Jedna od aktualnijih tema posljednjih tjedana je e-bonton. Kako se ponašati na internetu, a da to bude u skladu s nekim kulturno-civilzacijskim i poslovnim normama. Što ne objaviti na Facebooku, kako ne tvitati i zašto neki ljudi još uvijek NEPOTREBNO VIČU na internetima. Proučili smo prijedloge objavljene u e-bontonu i s većinom se slažemo, dok su nam neki prijedlozi u potpunosti nebulozni i promašeni.

Bez straha da će neki od ovih savjeta nekome od vas biti isto tako u potpunosti nebulozni i promašeni, ali s nadom da ćete reagirati u komentarima, evo naramak savjeta ili pravila ‘mobilnog’ bontona. Pritom, dakako, ne mislimo na glasno telefoniranje u tramvaju jer se to kosi sa svim bontonima, bili oni ‘e’ ili ne. Ovdje ćemo se koncetrirati na – smartphoneove i, manje više, na slanje mailova.

Ne prestaje ni sve na dobrom harveru, već će vam Sony Ericsson u suradnji s Boxom dati 50 GB prostora na njihovom cloud storage servisu uz specijaliziranu Android aplikaciju. S obzirom da ćete promisliti o slanju sljedećeg mobilnog poslovnog emaila, posao ćete moći obaviti u Office Suite Pro 5 koji dobivate besplatno uz svaki Xperia pro i Xperia mini pro smartphone)!

 

1. E-mail nije SMS

Znam, push notifikacije, razne aplikacije i flat rate mobilni internet su nas razmazili. Poslat ću ti mail, jeftinije je nego SMS poruka. Ali, evo zašto ipak ne. Prije svega, a budimo realni, kriza je, često nam isključe mobitel jer nismo platili račun. Isključe nam i Internet. Pa ne možemo provjeriti mail. Ali nam ne isključe primanje poziva i SMS-a. Potonji ću nesumnjivo uvijek vidjeti. Mail možda završi i u spamu. A možda jednostavno pogasim sve notifikacije, ne provjeravam mail dva, tri sata jer nemam potrebe. Nešto je bilo važno i hitno, iako ne dovoljno važno i hitno za poziv? SMS!

 

2. Poslovni e-mail ipak putem računala

Naizgled pokušavam srušiti čitav smisao pametnih telefona – ured izvan ureda, ali neki poslovni mailovi jednostavno nisu toliko hitni ni bitni da bih morao odmah odgovoriti na njih, a pametni mobitel je jedina tehnologija koja mi je tad pri ruci. Razloga je više. Vjerojatno neću biti toliko opširan i pažljiv u odgovoru. Ta na mobitelu sam, vjerojatno negdje zujim, možda mi je i piva u drugoj ruci. A možda sam popio i previše piva pa se zaletim i direktoru završim mail s ‘pusa’. Sasvim slučajno. Procijenite u kojim je situacijama kvaliteta maila bitnija od brzine odgovora.

 

3. Infantilni potpis

Kao moj, primjerice. ‘Sent from my iPhone 5 test device’. Štosan mi je. Štosan je i drugima, toliko da su si ga prisvojili. Ali viđao sam i ‘štosnijih’ od svojeg. I to od ljudi koji su mi slali poslovni e-mail. Znam, zaboravimo svi na taj potpis, da smo u jednom trenutku bili zaigrani i napisali nešto samo nama simpatično. Ipak, to je naš digitalni potpis. Govori puno više o nama nego što mislimo. Ljudi će podsvjesno napraviti procjenu kad pročitaju ‘Brzo čitaj prva slova, s mobitela evo tebi odgovora‘. Posebice ako šaljete vrlo važne mailove vrlo važnim ljudima koji imaju vrlo važno postavljenu metlu u svojoj vrlo važnoj stražnjici.

 

4. Pravopis nije sredstvo koje opravdava cilj!

Znam, naravno. Griješim kao i drugi. Dobro, možda nešto manje, ali ponekad tipfeleriram. Znate kakvi su ti zasloni na dodiri. Omakne se slovo, ode riječ nepotrebno u drugi redak, događa se, ljudi smo. Ali da se baš stalno događa i da baš niti malo ne marite kako pišete kad šaljete e-mail putem svog pametnog telefona? Da baš nikad ne stavite točku na kraj rečenice? Oh, znam, za palatale treba 0,75 sekundi više vašeg dragocjenog vremena. Ali nemojte da vam tehnologija bude izgovor. Nema veze što šaljete e-mail s mobitela. I dalje je to e-mail, poruka, komunikacija s drugom osobom koja bi rado da ne mora dešifrirati vašu rukom odmahnutu rečenicu.

 

5. Isključi ostatak poruke

Iliti po naški – ‘download rest of message forst?’ pa klikni na jedno veliko, sočno – ‘No!’. Zašto? Možda se to samo meni događa i možda je samo do moje 3GS ‘kante’, ali kad netko ne isključi tu opciju, pa mi odgovara uključujući svih 34 prethodnih konverzacija, meni se mail, da prostite, malo stisne. Sitničavo od mene, znam, ali tekst postane nečitljiv i onda ga moram zumirati. Načuo sam da je to problem i kod drugih ljudi. Slušam rješenja u komentarima. U međuvremenu, znate kako ide ona stara narodna? Čist e-mail je jasan e-mail.

 

6. Izbjegavajte slikovne potpise

Znam, ogromna fotka u potpisu, po mogućnosti s nekim motivacijskim govorom Dalaj Lame je bila apsolutni hit početkom stoljeća. Znam, teško se odreći starih navika, ali dajte ipak ‘miru’ šansu. Nemaju baš svi flat internet i najnoviji pametni telefon poput Xperije arc S, pa kad im se jedan vaš mail učitava dulje od hakirane stranice američkog Ministarstva obrane… čini mi se da to nekako nije pošteno. Na neki način, i to je ‘fair usage’. Uštedite koju lipu prijateljima. I Dalaj Lama bi se sigurno složio da čovjek do odgovora treba stići sam, ne putem slike cvjeta pored planine i potoka.

 

7. Niste obvezni odgovarati samo zato što možete

Ja znam da imaš smartphone, ti znaš da ga ja isto tako imam. I da ću dobiti tvoj mail u petak, nešto prije ponoći. Ali ako nije nužda, ne znači da ti moram odgovoriti na mail samo zato što mogu. Nemoj to ni očekivati od mene. Nekad jednostavno nije ‘zdravo’ (vidi točku 2), a nekad je jednostavno zadiranje u moju ‘privatnost’. Ok, pristao sam biti dostupan, živjeti u korak s tehnologijom, brati digitalne plodove tehničke revolucije, ali hajdemo napraviti neki generalni konsenzus i ne to iskorištavati baš toliko. Doživio sam i da me kude jer nisam odgovorio u spomenuto doba. Oprosti, možda sam spavao. Neću nikad više!

 

8. Pametni telefon nije izgovor za nekulturu

Ok, ja sam zadnja osoba koja bi mogla nešto reći na ovu temu. Posipam se digitalnim pepelom, ja sam taj koji sjedi na pivi i odgovara na emailove putem mobitela (doduše, izbjegavam poslovne, vidi točku 2). Samo zato što mogu, ne znači da bih to i trebao raditi. Samo zato što je email došao u trenutku dok sam vani s društvom, ne znači da moram odmah odgovoriti na njega. Posebice ako je to kakav kasniji sat u danu, odnosno noći. ‘Oprosti, moram na ovo odgovoriti’ je način na koji često lažem sebe i druge. Doduše, nekad se zateknete u toliko inspirativnom društvu da vam je ovo jedina slamka spasa, ali ne potežite je ako baš nije nužno.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Stručnjak objasnio što stoji iza globalnog tehničkog kvara i jesu li i vaša računala ugrožena

Objavljeno

-

By

Informatički stručnjak Marko Rakar gostovao je u Novom danu kod Tihomira Ladišića gdje je komentirao globalni tehnički kvar koji stvara poteškoće tvrtkama diljem svijeta.

Zbog kvara mnogo institucija diljem svijeta, uključujući velike banke, medijske kuće i zrakoplovne tvrtke, izvijestile su da ih je pogodio masovni tehnološki kvar. Isti je kvar uzrok i kašnjenja emisije Novi dan na N1 televiziji.

Rakar kaže kako je tijekom noći kompanija CrowdStrike poslala ažuriranje softvera. “To je anti-visrusni softver koji je dizajniran za rad u cloud okruženju. On se nalazi u većim kompanijama koje se oslanjaju na cloud rješenja. Problem oko ovoga je u tome što je nakon primjene ažuriranja računalo krene u tzv. bootloop, on se pokušava resetirati svakih nekoliko minuta”, rekao je.

Što je s privatnim korisnicima?

“Bit će teško to razriješiti jer koliko se meni čini na svakom serveru ga treba ručno zaustaviti i napraviti ručnu intervenciju, a govorimo o na tisuće servera”, dodao je.

Koliko će to utjecati na sigurnost ovisi o tome koliko ih kompanija koristi. “Velike kompanije su u nekoj mjeri zahvaćene ovim incidentom, ne bih rekao da je sigurnost ugrožena, ali normalno funkcioniranje  apsolutno je. Vjerujem da će tvrtka CrowdStrike objaviti kako ovaj problem riješiti. S obzirom da popravak neće biti automatski nego ručni, rekao bih da administratori imaju uzbudljiv vikend ispred sebe”, naveo je.

Napominje da privatni korisnici ne bi trebali biti zahvaćeni s ovim problemom. “To je softver za kompanije i uglavnom su poslovna računala zahvaćena time”, objasnio je.

 
Nastavi čitati

Tech

“KOŠARICA” / Zadrani osmislili aplikaciju za lakšu i bolju kupovinu! Pregled akcijskih ponuda, praćenje radnog vremena…

Objavljeno

-

By

Zadarski startup Smart Solutions Zadar lansirao je krajem 2022. godine mobilnu i web aplikaciju Košarica koja je ubrzo postala nezamjenjiv alat za više od 60.000 korisnika na Android i iOS platformama. Ova inovativna aplikacija, koja je dostupna besplatno nastavlja se kontinuirano razvijati i nadograđivati, nudeći korisnicima sveobuhvatno rješenje za pametnu kupovinu.

Aplikacija Košarica zamišljena je kao jedinstveni alat za planiranje kupovine i ostvarivanje ušteda. Ne morate više pregledavati papirnate kataloge niti surfati raznim web stranicama jer sve što vam treba je u jednoj aplikaciji. Uz već poznate funkcionalnosti kao što su pregled trenutnih i budućih ponuda u više od 45 trgovina, kreiranje liste za kupovinu (Košarice) po trgovinama, praćenje cijena omiljenih artikala, dvojni prikaz cijena i konverter valute, dodali smo i neke nove koje će zasigurno koristiti svima.

Aplikacija omogućuje pregled trgovina koje su otvorene predstojeće nedjelje u vašoj blizini. Jednostavno filtrirajte popis po nazivu trgovine ili gradu te u par klikova saznajte koje su trgovine otvorene. Trenutno pokrivamo više od 8.300 lokacija na području Hrvatske – shopping centri, trgovine, ljekarne i pekarne. Lokacije možete i jednostavno pregledati na karti i dodati podsjetnik kako bi vas sustav dan prije obavijestio o radnom vremenu za nedjelju. Tu je i pregled različitih posebnih ponuda u većim shopping centrima kako vam niti jedna ne bi promaknula.

Za sve koji vole imati sve na jednom mjestu dodali smo i mogućnost skeniranja i spremanja različitih kartica vjernosti svih trgovina. Možete odabrati iz postojeće liste te jednostavno skenirati vlastitu karticu te će vam ona biti spremna unutar aplikacije za buduće korištenje. Tu su i različite aplikacije trgovina koje jednim klikom možete pokrenuti iz Košarice.

Većina novih opcija dostupna je kroz izbornik Više unutar aplikacije. Mobilna aplikacija Košarica od lipnja je dostupna bez reklama za sve korisnike kako bi imali što bolje korisničko iskustvo. Za sve koje žele imati i dodatne funkcionalnosti tu je i opcija mjesečne ili godišnje pretplate. Za cijenu manju od jedne kave možete dobiti pristup dodatnim funkcionalnostima od kojih izdvajamo mogućnost automatskog dodavanja artikla iz kataloga u Košaricu.

Jedna od korisnijih funkcionalnosti mobilne aplikacije Košarica je kreiranje vlastitog kataloga u PDF formatu na temelju dodanih proizvoda u Košarici. Katalog se može kreirati jednim klikom te ga kasnije možete dijeliti s prijateljima.

Uz sve to nudimo i pregled benzinskih postaja, radnih vremena te aktualnih cijena goriva na istima. Aplikacija vam šalje i obavijest o promijeni cijena goriva kako bi bili na vrijeme obaviješteni o svakoj nadolazećoj izmjeni. Za potrebe mobilne aplikacije otvorili smo Youtube kanal te ćemo na njemu postavljati upute o korištenju aplikacije da bi upoznali korisnike sa svim mogućnostima. Sve funkcionalnosti su dostupne na Android uređajima dok se ažuriranje verzije za iOS korisnike očekuje sljedećeg tjedna.

Kako bi ponudili korisnicima što više mogućnosti, razvili smo i web stranicu Košarica.app koja je dostupna za web i mobilne uređaje. Na njoj je moguće pretraživati trgovine i akcijske ponude u njima te kreirati vlastitu košaricu za kupovinu. Tu je i opcija spremanja kataloga u PDF formatu. Također, moguće je pregledati radno vrijeme za nadolazeću nedjelju na karti, pretražiti trgovine po adresi ili nazivu te postaviti podsjetnik za omiljene trgovine. Jednim klikom dodajte omiljene trgovine na listu te na jednom ekranu pratite aktualno radno vrijeme. Web stranica je besplatna za korištenje, nema reklama te nudi jednostavno korištenje. Ista će s vremenom biti nadograđena sa dodatnim funkcionalnostima. Uskoro stiže i mogućnost kreiranja Košarice na webu te slanja u mobilnu aplikaciju.

Aplikacija Košarica dokaz je da je uz puno truda, rada i volje moguće razviti vrhunski proizvod čak i iz malog zadarskog startupa. Pozivamo sve da preuzmu aplikaciju i uvjere se u njezine brojne prednosti. Za sva dodatna pitanja stojim na raspolaganju. Sve novosti o aplikaciji možete pratiti na društvenim mrežama: Facebook, Instagram i TikTok.

 
Nastavi čitati

Tech

Upozorenje korisnicima iPhonea nakon hakerskog napada

Objavljeno

-

By

pexels

Apple upozorava korisnike iPhonea na masovni kibernetički napad, pozivajući na pojačane sigurnosne mjere i oprez protiv krađe identiteta i prijevare.

Apple je izdao nove smjernice za korisnike iPhonea nakon značajnog kibernetičkog napada koji je zahvatio više od milijardu tih uređaja proteklog tjedna, prenosi Zimo.

Iz Applea korisnike upozoravaju na taktike društvenog inženjeringa, u kojima hakeri glume predstavnike Applea kako bi dobili osjetljive informacije, poput vjerodajnica za prijavu, sigurnosnih kodova i financijskih detalja.

Korisnici bi trebali paziti na phishing e-poštu, zavaravajuće skočne oglase, lažne promocije, neželjene kalendarske pozivnice i lažne pozive.

Omogućivanje dvofaktorske autentifikacije ključan je prvi korak za vlasnike iPhonea da osiguraju svoje korisničke račune.

Savjeti korisnicima

Apple savjetuje korisnicima da budu oprezni s lažnim pozivima za koje se čini da dolaze s legitimnih brojeva.

Ti pozivi često uključuju prevarante koji se pretvaraju da rješavaju probleme s računom ili neovlaštena terećenja na Apple Payu, stvarajući osjećaj hitnosti da se izvrši pritisak na korisnike da se pridržavaju pravila.

Na primjer, prevarant može reći da možete slobodno nazvati Apple, ali će se prijevarne aktivnosti nastaviti i vi ćete biti odgovorni.

To je laž i osmišljeno je kako bi vas spriječilo da prekinete vezu, upozoravaju iz Applea.

Prevaranti mogu tražiti od korisnika da onemoguće sigurnosne značajke kao što su dvofaktorska provjera autentičnosti ili zaštita od ukradenog uređaja, tvrdeći da je to neophodno za zaustavljanje napada ili vraćanje kontrole nad računom.

Oni će tvrditi da je to neophodno kako bi se zaustavio napad ili kako bi vam se omogućilo da ponovno preuzmete kontrolu nad svojim računom.

Međutim, oni vas pokušavaju prevariti da vam smanje sigurnost korisničkog računa, kako bi mogli izvesti vlastiti napad, pojašnjavaju iz Applea.

Kako bi identificirali lažnu komunikaciju, korisnici bi trebali pažljivo proučiti pošiljateljevu e-poštu ili telefonski broj, provjeriti podudara li se URL s Appleovim službenim stranicama i biti oprezni sa zahtjevima za osobnim podacima poput lozinki ili brojeva kreditnih kartica.

Ako su u nedoumici, korisnici bi trebali poklopiti slušalicu i izravno se obratiti Appleu ili prijaviti prijevaru američkoj Saveznoj komisiji za trgovinu ili lokalnoj policiji.

SMS phishing kampanja

Navedeno upozorenje iz Applea slijedi SMS phishing kampanju u kojoj su napadači slali lažne poruke pozivajući korisnike iPhonea da posjete zlonamjernu poveznicu u vezi problema s iCloudom.

Symantec, sigurnosna tvrtka sa sjedištem u Kaliforniji, upozorila je na taj napad, ističući da je poveznica vodila do lažne web stranice dizajnirane za krađu Apple ID podataka.

Akteri krađe identiteta nastavljaju ciljati na Apple ID-ove, zbog njihove raširene upotrebe, koja nudi pristup velikom broju potencijalnih žrtava, poručili su iz Symanteca.

Apple naglašava da njegovi predstavnici nikada neće tražiti od korisnika da se prijave putem poveznice ili tražiti lozinke uređaja ili autentifikacijske kodove.

Ako vas netko tko tvrdi da je iz Applea traži bilo što od navedenog, riječ je o prevarantu koji je uključen u napad društvenim inženjeringom.

Prekinite poziv ili na neki drugi način prekinite kontakt s njima, poručili su na kraju iz Applea.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu