Connect with us

Tech

Profit operatera toliki da bi mogli preživjeti i veći porez

Objavljeno

-

Mobilni operateri bez problema bi preživjeli i veći porez od ponovno uvedenih šest posto. S obzirom na profit čak i 10 posto, poručuju iz udruga potrošača iz kojih također napominju kako primjerice usluge roaminga plaćamo i do tri puta više od drugih u Europi.

Bez obzira što hrvatski građani plaćaju jednu od najskupljih telekomunikacijskih usluga u Europi, operatori su žestoko reagirali kada im je Vlada vratila poseban porez na mobilne usluge koje će morati plaćati od veljače do ulaska u Europsku uniju.

No, udruge za zaštitu potrošača tvrde da bi oni preživjeli i veći porez od uvedenih šest posto. Prema riječima tajnika Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Igora Vujovića, operateri u Lijepoj našoj s obzirom na profit preživjeli bi i namet od 10 posto.

 

Neće moći ulagati u infrastrukturu?! Pa nju su građani izgradili!

– Minuta roaminga u Sloveniji me dođe oko pet kuna, to je uistinu pretjerano. Kada čujem Mudrinića koji se žali na Vladinu novu mjeru kako operatori više neće moći ulagati u razvitak infrastrukture, ja ga onda pitam na kojoj su oni to infrastrukturi postavili svoje usluge koje nam tako masno naplaćuju? Pa nisu je oni izgradili, nego koriste temeljnu infrastrukturu koju smo mi kao građani, kao država gradili pedeset godina, prokomentirao je za portal Oko Vujović.

Za razliku od svojih kolega diljem Europe Ilija Rkman iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača kad ode na službeni put gasi mobitel. Pritom ističe da s ljubomorom gleda na kolege koji otvaraju prijenosna računala i bežično se spajaju preko interneta.

– Gospođa Jadranka Volarević iz Udruge i ja na tim putovanjima uvijek potpuno isključimo mobitele. Ja svoj na putovanjima koristim samo kao budilicu, kaže Rkman dodajući da hrvatski građani usluge roaminga plaćamo čak dva do tri puta više od građana EU-a.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Postoji način na koji hakeri mogu provaliti u WhatsApp račun dok spavate

Objavljeno

-

By

Haker se pokušava prijaviti na korisnikov WhatsApp račun s njegovim brojem mobitela. To pokreće provjeru autentičnosti u dva koraka. Korisnik prima poruku sa sigurnosnim kodom. Budući da žrtva spava, ništa ne primjećuje. No haker ionako planira kliknuti na opciju “Primi poziv”. Baš kao i SMS, poziv ne dolazi do WhatsApp korisnika, već samo do govorne pošte, ali kod se još uvijek izgovara na vrpci.

Stručnjaci za kibernetičku sigurnost upozoravaju na jednostavan trik koji hakeri koriste za krađu WhatsApp računa. Naime, oni koriste mobilne sekretarice da se domognu WhatsApp računa dok vlasnici spavaju. Zuk Avraham, istraživač specijaliziran za sigurnost informacija na Twitteru, objašnjava kako to hakeri rade.

“Sustav je jednostavan i genijalan. Dok vi spavate, prevarant se pokušava prijaviti na vaš WhatsApp račun. Uskoro dobijete SMS s PIN kodom i upozorenjem da ga ne dijelite ni s kim. Nećete to učiniti, a ipak ste hakirani. Kako?”, napisao je Avraham na Twitteru.

Objasnio je, prenosi Večernji list, kako prijevara funkcionira. Haker se pokušava prijaviti na korisnikov WhatsApp račun s njegovim brojem mobitela. To pokreće provjeru autentičnosti u dva koraka. Korisnik prima poruku sa sigurnosnim kodom. Budući da žrtva spava, ništa ne primjećuje. No haker ionako planira kliknuti na opciju “Primi poziv”. Baš kao i SMS, poziv ne dolazi do WhatsApp korisnika, već samo do govorne pošte, ali kod se još uvijek izgovara na vrpci.

Haker pokušava prisluškivati govornu poštu kako bi dobio kod. Većina govornih pošta je slabo osigurana, primjerice imaju posljednje četiri znamenke vlastitog telefonskog broja kao šifru, a prevaranti već imaju taj broj. Nakon što su na WhatsApp računu, postavljaju novu autentifikaciju u dva koraka. Sada dolazi posljednji korak plana – haker može preuzeti virus na pametni telefon te uzeti novac od korisnika mobitela.
poster

Avraham savjetuje postavljanje različitog koda za govornu poštu i postavljanje koda za WhatsApp dvostruku autentifikaciju.

 
Nastavi čitati

Tech

NJIH GOTOVO 40 POSTO! Internet trgovine koriste se manipulacijama da prevare potrošače

Objavljeno

-

By

Trgovina na internetu nezaustavljivo raste. Europska komisija i nacionalna tijela za zaštitu potrošača iz 23 države članice stoga su analizirali rad 399 internetskih trgovina u kojima se nude razni proizvodi, od tekstila do elektronike. 

Rezultati istraživanja poražavajući su za kupce. Gotovo 40 posto internetskih trgovina služi se različitim manipulacijama kako bi prevarili potrošače ili iskoristili njihove slabe točke.

Gospođa Barbara umalo je ostala bez 400 eura u internetskoj trgovini. Druga strana od nje je tražila da joj dostavi podatke s kreditne kartice kako bi joj izvršili uplatu, no naša je sugovornica u posljednji tren odustala.

– Par sekundi dobijem poruku s linkom onako sve lijepo na tim stranicama s logom te firme s pitanjem da li želite platiti s karticom i on te odvede da staviš svoj broj kartice i zatvoriš i u tom trenutku pomislim da je bolje otkazati, rekla je Barbara. 

Blokirala je spornu stranicu i sve prijavila policiji. Prevare u internetskoj trgovini sve su češće. Prema istraživanju Europske komisije, gotovo 40 posto internetskih trgovina koristi se različitim manipulacijama kako bi se prevarilo potrošače.

– Kupce se navodi da postoji određeni rok kako bi se navelo na bržu kupovinu, drugo je skrivanje dijela informacija kako bi se kupca navelo da kupi proizvod u prekratkom roku i isto tako koriste manipulativni jezik, kazala je Andrea Čović Vidović, iz Ureda Europske Komisije u Hrvatskoj.

Koriste se obmanjujući obrasci

Internet trgovci koriste se i takozvanim obmanjujućim obrascima kako bi sakrili važne informacije poput troška dostave, sastava proizvoda i postojanja jeftinijih mogućnosti za kupnju.

– Web shopovi ne žele prihvatiti raskide ugovora unutar 14 dana od kupovine, kada ne žele odgovoriti na njihove pisane prigovore, ne žele uvažiti reklamacije za robu s nedostatkom ili snositi troškove povrata takvih proizvoda, izjavila je Dunja Maletić, pravna savjetnica u udruzi Potrošač.

Komisija je naredila nacionalnim tijelima članicama, u našem slučaju Državnom inspektoratu, da od internetskih trgovaca kod kojih su otkrivene manipulativne prakse, zatraže da ih uklone. U suprotnom će biti novčano kažnjeni. U međuvremenu se radi na novom zakonu za digitalnu trgovinu.

– Traži se regulacija svakih nekoliko godina ne na duži vremenski period, kazao je Tin Matić, odvjetnik za internet trgovinu.

Kupnja iz naslonjača u posljednjih je deset godina postala industrija vrijedna pet bilijuna dolara, a taj broj nezaustavljivo raste. Europska komisija stoga će strožim zakonom nastojati spriječiti nepoštene poslovne prakse u toj brzorastućoj industriji.

 
Nastavi čitati

Tech

Kako nas varaju? Skoro pola internetskih trgovina koristi manipulativne tehnike

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Gotovo 40 posto internetskih trgovina koristi manipulativne tehnike kako bi naveli potrošače na odluke koje nisu u njihovu najboljem interesu, pokazuje istraživanje koja je provela Komisija i nacionalna tijela za zaštitu potrošača iz 23 države članice te Norveške i Islanda.

“Naše je istraživanje pokazalo da se gotovo 40 posto internetskih trgovina oslanja na razne manipulacije kako bi prevarilo potrošače ili iskoristilo njihove slabe točke. Taj je pristup očito protivan zaštiti potrošača i nekorektan”, izjavio je povjerenik za pravosuđe Didier Reynders.

Reynders dodaje da države članice imaju pouzdane alate kojima se takvi problemi mogu rješavati te ih poziva da nacionalna tijela iskoriste svoje ovlasti i poduzmu radnje protiv takve prakse.

Istraživanje je obuhvatilo 399 internetskih trgovina u kojima se nude raznoliki proizvodi, od tekstila do elektronike. Posebna je pozornost posvećena takozvanim “obmanjujućim obrascima”.

Riječ je o tri vrste manipulativnih tehnika kojima se potrošače navodi na donošenje odluka koje možda nisu u njihovu najboljem interesu. To su lažna odbrojavanja koja impliciraju da postoji rok za kupovinu nekih proizvoda. Ta je praksa zabilježena kod 42 internetske trgovine.

Druga manipulativna tehnika, utvrđena u 54 internetske trgovine, sastoji se u usmjeravanju potrošače prema nekim odlukama – od pretplata do skupljih proizvoda ili skuplje dostave – pri čemu se služe tehnikama kao što su vizualni dizajn i odabir fraza.

I treća manipulativna tehnika, zabilježena u 70 internetskih trgovina, jest potpuno ili djelomično skrivanje važnih informacija poput troškova dostave, sastava proizvoda i postojanja jeftinijih odabira. U 23 trgovine informacije su skrivene kako bi se navelo potrošače da pristanu na pretplatu.

Istraživanje je obuhvatilo i 102 aplikacije pregledanih internetskih trgovina. U 27 aplikacija pronađen je barem jedan obmanjujući obrazac.

Komisija navodi da će nacionalna tijela država članica kontaktirati trgovce kod kojih su otkrivene manipulativne prakse i zatražiti od njih da uklone probleme na svojim internetskim stranicama. Prema potrebi poduzet će dodatne mjere u skladu s nacionalnim postupcima.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu