Connect with us

Tech

Godina u znaku “jabuke”, slova “i”, slova “n”, odlaska velikana i – to je to

Objavljeno

-

Ništa revolucionarno nije se dogodilo u protekloj tehnološkoj godini. A ono što se pak dogodilo, može se rezimirati u nekoliko kratkih pojmova – nadograđen iOS, otišao Jobs, novi Android, Nokia i dalje fura “N”, i to je, ukratko – to.

Istina, nije samo gore spomenuto obilježilo svih proteklih 365 dana. Bilo je tu i noviteta na području 3D tehnologije kod televizija, manje 3D naočale, bilo je napretka u svijetu fizike koji je, opet, usko povezan s tehnologijom ali – zar to ikoga zanima, uistinu?

Realna je činjenica, ma koliko ona bila bolna, da su Apple-ovi proizvodi i ove godine dominirali, kako tehnološkim, tako i medijskim prostorom. Naime, iPad 2, iPhone 4S i iOS 5 perjanice su ovog tehnološkog diva koje su, opet, zasjenile sve ostale proizvode na tržištu. Čak i HTC-ovu uzdanicu Sensation ili posljednji pokušaj Google-a u svijetu mobilnih telefona sa zadnjom verzijom njihovog Nexusa.

Google je malo po malo svoj mobilni OS dogurao do inačice 4, koja je donijela puno noviteta. Svaki put nas ostavi bez riječi kada se neke primitivne funkcije, koja je već desetljećima postojala u mnogim primitivnim telefonima. Google je u ovoj verziji Androida otišao i korak dalje te je omogućio korisnicima zaključavanje i otključavanje mobilnog telefona putem prepoznavanja lica. Priznajte da niste mogli spavati bez te opcije. Dajte, budite iskreni. Zanima nas samo što ako nekome naraste poprilična bubuljica ili dobije konjunktivitis pa se oko zatvori. Factory reset?

iOS 5 i iPhone 4S nisu donijeli ništa revolucionarno. Doslovno. Siri je pokazala da je dovoljno pametna za osnovne radnje koje možete zamoliti i susjedovog klinca, iOS 5 pokazao je da je nešto sposobniji od prethodne verzije a iPad 2 ima bolji procesor. I sad se svi zaljubljenici u “jabuku” (među kojima smo, istina, i mi) smiješe i sretno šire zjenice. No što to jednog običnog korisnika PC-a, Androida ili nečeg trećeg veseli. Ništa.

U njihovom svijetu najavljeni su novi Windowsi. Windows 8! Revolucija – ni najmanje. Korisna stvar – teško. Odmah pohrliti s nadogradnjom kada ugledaju svjetlo dana sljedećih mjeseci – velika većina, ali, bez realnog razloga. No dobro. Microsoft se ufurao u svijet “kockica” pa su tako sa mobilne verzije sve “fore” prebacili na desktop operativni sustav, pokušavši napraviti nešto što još nitko nije. Hm, samo malo – nije li Apple već svoje fore sa iPad-a prebacio na OS X Lion? Naravno, dakle – Microsoft, opet kasniš!

Opet smo se vratili na Apple, pa ćemo preskočiti hvalisanje naprednih tehnologija rijetko dostupnih prosječnom hrvatskom radniku ili studentu. A opet ih je tako puno.

Ove godine napustio nas je i Steve Jobs, velikan silicijske doline koji je toliko napretka donio svijetu tehnologije da ih je apsurdno uopće nabrajati. No ukratko, najveće ideje ovog preminulog genijalca su: Apple I, Apple II, Lisa, Macintosh, iMac, iBook, iPod, iPhone, iOS, iPad… Napustio nas je u 56. godini života, ostavivši iza sebe kompaniju bogatiju od proračuna SAD-a.

Na tržištu mobilnih telefona, osim dakle gore spomenutog iPhone-a 4S, našla se definitivno velika uzdanica finske Nokie – N9, koja je odmah ostavila bez daha sve zaljubljenike proizvoda ovog proizvođača. Priznajemo, mobitel izgleda poprilično dobro, ali je pogonjen zaostalim OS-om, Symbianom, pa je odmah u startu već u genetskom kodu predodređen na neuspjeh.

Korejski HTC izbacio je nekoliko dobrih uređaja. Odnosno jedan – Sensation, koji je kasnije nadogradio s malo kvalitetnijim zvučnim sustavom, i eto nove uzdanice. Pogonjen Androidom postao je tako jedan od top-modela u segmentu ovog dijela tržišta koji obožava Google. Bio je tu još i Samsung i Sony Ericsson, no sve opet s nadogradnjama u toliko maloj mjeri da su teško i vrijedne spomena.

Koliko je vas čitatelja čulo za kameru – Sony HDR-TD10E? Niste? Ne čudi, jer tad dio tržišta zanima stvarno mali broj profesionalaca i zaljubljenika u video, a ista je proglašena kamerom godine po odabiru nekoliko vodečih tehnološkim časopisa. Pa i domaćeg T3.

Tržište tableta ćemo elegantno preskočiti, jer smo već na početku ovog članka pisali o “jabučnim” proizvodima, pa je jasno koji je tablet po svim anketama i najbolji. Ista je stvar i kod prijenosnika gdje je Apple MacBook Air također zasjao na tronu.

I mobilni operatori ove su godine ponudili nešto novo – LTE. Doduše, samo malom broju korisnika i samo Vip i T-Mobile, ali, zar ove ostale “davatelje usluga mobilne telefonije” netko uopće doživljava… Brzine koje mame osmjehe na lice – do veličanstvenih 140 Mbps u download-u… I Zadar je pokriven skoro pa LTE mrežom – do 40 Mbps koristeći dual carrier tehnologiju. Samo na Vip-u, naravno. T-Mobile kao da zaboravlja da je Zadar velika regija, s preko 100.000 stanovnika od kojih je veliki broj tehnoloških geekova. Pa imamo najveći broj medija, portala… Barem po toj činjenici.

Kad je riječ o digitalnoj televiziji ili televiziji uopće, Hrvatska je među prvim zemljama u svijetu u potpunosti napustila analogno emitiranje programa i prešla na DVB-T standard. Naravno, i tu postoje problem – Istra i Dalmacija opet ima problema sa susjednim signalom koji je jači nego naš, standard emitiranja je MPEG2 a ne MPEG4 na kojeg prelazimo za koju godinu… Uostalom, zašto bi nekoga uopće smetalo što će opet morati odvojiti nekih 200 – 500 kuna za digitalni prijemnik. Sitnica.

I tako nam se približila nova kalendarska godina. Ova prethodna, osim gore spomenutog, teško da je ostavila ikakvog posebnog traga na svima nama. Ja osobno imam nekoliko novih gadgeta bez kojih sam mogao i do sada, a postojeći mobilni telefon samo sam nadogradio na posljednju generaciju. Da, kupio sam iPhone 4S i – ostao razočaran. Paničarim kad trebam napraviti nekih 100-tinjak kilometara jer znam da ću se vratiti bez baterije. No eto, čujem da će određeni tehnološki div (čitaj Apple) početi proizvoditi atomske baterije, pa će valjda i baterija iPhone-a napokon trajati duže od nekoliko sati. Moram se samo raspitati kako je u Hrvatskoj regulirano zbrinjavanje radioaktivnog otpada.

S nestrpljenjem očekujemo novu 2012. u nadi da će ostaviti puno više zanimljivih događanja za osvrnuti se na njih za 365 dana… Sretna vam svima Nova 2012.!

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Stručnjak objasnio što stoji iza globalnog tehničkog kvara i jesu li i vaša računala ugrožena

Objavljeno

-

By

Informatički stručnjak Marko Rakar gostovao je u Novom danu kod Tihomira Ladišića gdje je komentirao globalni tehnički kvar koji stvara poteškoće tvrtkama diljem svijeta.

Zbog kvara mnogo institucija diljem svijeta, uključujući velike banke, medijske kuće i zrakoplovne tvrtke, izvijestile su da ih je pogodio masovni tehnološki kvar. Isti je kvar uzrok i kašnjenja emisije Novi dan na N1 televiziji.

Rakar kaže kako je tijekom noći kompanija CrowdStrike poslala ažuriranje softvera. “To je anti-visrusni softver koji je dizajniran za rad u cloud okruženju. On se nalazi u većim kompanijama koje se oslanjaju na cloud rješenja. Problem oko ovoga je u tome što je nakon primjene ažuriranja računalo krene u tzv. bootloop, on se pokušava resetirati svakih nekoliko minuta”, rekao je.

Što je s privatnim korisnicima?

“Bit će teško to razriješiti jer koliko se meni čini na svakom serveru ga treba ručno zaustaviti i napraviti ručnu intervenciju, a govorimo o na tisuće servera”, dodao je.

Koliko će to utjecati na sigurnost ovisi o tome koliko ih kompanija koristi. “Velike kompanije su u nekoj mjeri zahvaćene ovim incidentom, ne bih rekao da je sigurnost ugrožena, ali normalno funkcioniranje  apsolutno je. Vjerujem da će tvrtka CrowdStrike objaviti kako ovaj problem riješiti. S obzirom da popravak neće biti automatski nego ručni, rekao bih da administratori imaju uzbudljiv vikend ispred sebe”, naveo je.

Napominje da privatni korisnici ne bi trebali biti zahvaćeni s ovim problemom. “To je softver za kompanije i uglavnom su poslovna računala zahvaćena time”, objasnio je.

 
Nastavi čitati

Tech

“KOŠARICA” / Zadrani osmislili aplikaciju za lakšu i bolju kupovinu! Pregled akcijskih ponuda, praćenje radnog vremena…

Objavljeno

-

By

Zadarski startup Smart Solutions Zadar lansirao je krajem 2022. godine mobilnu i web aplikaciju Košarica koja je ubrzo postala nezamjenjiv alat za više od 60.000 korisnika na Android i iOS platformama. Ova inovativna aplikacija, koja je dostupna besplatno nastavlja se kontinuirano razvijati i nadograđivati, nudeći korisnicima sveobuhvatno rješenje za pametnu kupovinu.

Aplikacija Košarica zamišljena je kao jedinstveni alat za planiranje kupovine i ostvarivanje ušteda. Ne morate više pregledavati papirnate kataloge niti surfati raznim web stranicama jer sve što vam treba je u jednoj aplikaciji. Uz već poznate funkcionalnosti kao što su pregled trenutnih i budućih ponuda u više od 45 trgovina, kreiranje liste za kupovinu (Košarice) po trgovinama, praćenje cijena omiljenih artikala, dvojni prikaz cijena i konverter valute, dodali smo i neke nove koje će zasigurno koristiti svima.

Aplikacija omogućuje pregled trgovina koje su otvorene predstojeće nedjelje u vašoj blizini. Jednostavno filtrirajte popis po nazivu trgovine ili gradu te u par klikova saznajte koje su trgovine otvorene. Trenutno pokrivamo više od 8.300 lokacija na području Hrvatske – shopping centri, trgovine, ljekarne i pekarne. Lokacije možete i jednostavno pregledati na karti i dodati podsjetnik kako bi vas sustav dan prije obavijestio o radnom vremenu za nedjelju. Tu je i pregled različitih posebnih ponuda u većim shopping centrima kako vam niti jedna ne bi promaknula.

Za sve koji vole imati sve na jednom mjestu dodali smo i mogućnost skeniranja i spremanja različitih kartica vjernosti svih trgovina. Možete odabrati iz postojeće liste te jednostavno skenirati vlastitu karticu te će vam ona biti spremna unutar aplikacije za buduće korištenje. Tu su i različite aplikacije trgovina koje jednim klikom možete pokrenuti iz Košarice.

Većina novih opcija dostupna je kroz izbornik Više unutar aplikacije. Mobilna aplikacija Košarica od lipnja je dostupna bez reklama za sve korisnike kako bi imali što bolje korisničko iskustvo. Za sve koje žele imati i dodatne funkcionalnosti tu je i opcija mjesečne ili godišnje pretplate. Za cijenu manju od jedne kave možete dobiti pristup dodatnim funkcionalnostima od kojih izdvajamo mogućnost automatskog dodavanja artikla iz kataloga u Košaricu.

Jedna od korisnijih funkcionalnosti mobilne aplikacije Košarica je kreiranje vlastitog kataloga u PDF formatu na temelju dodanih proizvoda u Košarici. Katalog se može kreirati jednim klikom te ga kasnije možete dijeliti s prijateljima.

Uz sve to nudimo i pregled benzinskih postaja, radnih vremena te aktualnih cijena goriva na istima. Aplikacija vam šalje i obavijest o promijeni cijena goriva kako bi bili na vrijeme obaviješteni o svakoj nadolazećoj izmjeni. Za potrebe mobilne aplikacije otvorili smo Youtube kanal te ćemo na njemu postavljati upute o korištenju aplikacije da bi upoznali korisnike sa svim mogućnostima. Sve funkcionalnosti su dostupne na Android uređajima dok se ažuriranje verzije za iOS korisnike očekuje sljedećeg tjedna.

Kako bi ponudili korisnicima što više mogućnosti, razvili smo i web stranicu Košarica.app koja je dostupna za web i mobilne uređaje. Na njoj je moguće pretraživati trgovine i akcijske ponude u njima te kreirati vlastitu košaricu za kupovinu. Tu je i opcija spremanja kataloga u PDF formatu. Također, moguće je pregledati radno vrijeme za nadolazeću nedjelju na karti, pretražiti trgovine po adresi ili nazivu te postaviti podsjetnik za omiljene trgovine. Jednim klikom dodajte omiljene trgovine na listu te na jednom ekranu pratite aktualno radno vrijeme. Web stranica je besplatna za korištenje, nema reklama te nudi jednostavno korištenje. Ista će s vremenom biti nadograđena sa dodatnim funkcionalnostima. Uskoro stiže i mogućnost kreiranja Košarice na webu te slanja u mobilnu aplikaciju.

Aplikacija Košarica dokaz je da je uz puno truda, rada i volje moguće razviti vrhunski proizvod čak i iz malog zadarskog startupa. Pozivamo sve da preuzmu aplikaciju i uvjere se u njezine brojne prednosti. Za sva dodatna pitanja stojim na raspolaganju. Sve novosti o aplikaciji možete pratiti na društvenim mrežama: Facebook, Instagram i TikTok.

 
Nastavi čitati

Tech

Upozorenje korisnicima iPhonea nakon hakerskog napada

Objavljeno

-

By

pexels

Apple upozorava korisnike iPhonea na masovni kibernetički napad, pozivajući na pojačane sigurnosne mjere i oprez protiv krađe identiteta i prijevare.

Apple je izdao nove smjernice za korisnike iPhonea nakon značajnog kibernetičkog napada koji je zahvatio više od milijardu tih uređaja proteklog tjedna, prenosi Zimo.

Iz Applea korisnike upozoravaju na taktike društvenog inženjeringa, u kojima hakeri glume predstavnike Applea kako bi dobili osjetljive informacije, poput vjerodajnica za prijavu, sigurnosnih kodova i financijskih detalja.

Korisnici bi trebali paziti na phishing e-poštu, zavaravajuće skočne oglase, lažne promocije, neželjene kalendarske pozivnice i lažne pozive.

Omogućivanje dvofaktorske autentifikacije ključan je prvi korak za vlasnike iPhonea da osiguraju svoje korisničke račune.

Savjeti korisnicima

Apple savjetuje korisnicima da budu oprezni s lažnim pozivima za koje se čini da dolaze s legitimnih brojeva.

Ti pozivi često uključuju prevarante koji se pretvaraju da rješavaju probleme s računom ili neovlaštena terećenja na Apple Payu, stvarajući osjećaj hitnosti da se izvrši pritisak na korisnike da se pridržavaju pravila.

Na primjer, prevarant može reći da možete slobodno nazvati Apple, ali će se prijevarne aktivnosti nastaviti i vi ćete biti odgovorni.

To je laž i osmišljeno je kako bi vas spriječilo da prekinete vezu, upozoravaju iz Applea.

Prevaranti mogu tražiti od korisnika da onemoguće sigurnosne značajke kao što su dvofaktorska provjera autentičnosti ili zaštita od ukradenog uređaja, tvrdeći da je to neophodno za zaustavljanje napada ili vraćanje kontrole nad računom.

Oni će tvrditi da je to neophodno kako bi se zaustavio napad ili kako bi vam se omogućilo da ponovno preuzmete kontrolu nad svojim računom.

Međutim, oni vas pokušavaju prevariti da vam smanje sigurnost korisničkog računa, kako bi mogli izvesti vlastiti napad, pojašnjavaju iz Applea.

Kako bi identificirali lažnu komunikaciju, korisnici bi trebali pažljivo proučiti pošiljateljevu e-poštu ili telefonski broj, provjeriti podudara li se URL s Appleovim službenim stranicama i biti oprezni sa zahtjevima za osobnim podacima poput lozinki ili brojeva kreditnih kartica.

Ako su u nedoumici, korisnici bi trebali poklopiti slušalicu i izravno se obratiti Appleu ili prijaviti prijevaru američkoj Saveznoj komisiji za trgovinu ili lokalnoj policiji.

SMS phishing kampanja

Navedeno upozorenje iz Applea slijedi SMS phishing kampanju u kojoj su napadači slali lažne poruke pozivajući korisnike iPhonea da posjete zlonamjernu poveznicu u vezi problema s iCloudom.

Symantec, sigurnosna tvrtka sa sjedištem u Kaliforniji, upozorila je na taj napad, ističući da je poveznica vodila do lažne web stranice dizajnirane za krađu Apple ID podataka.

Akteri krađe identiteta nastavljaju ciljati na Apple ID-ove, zbog njihove raširene upotrebe, koja nudi pristup velikom broju potencijalnih žrtava, poručili su iz Symanteca.

Apple naglašava da njegovi predstavnici nikada neće tražiti od korisnika da se prijave putem poveznice ili tražiti lozinke uređaja ili autentifikacijske kodove.

Ako vas netko tko tvrdi da je iz Applea traži bilo što od navedenog, riječ je o prevarantu koji je uključen u napad društvenim inženjeringom.

Prekinite poziv ili na neki drugi način prekinite kontakt s njima, poručili su na kraju iz Applea.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu