Hrvatska
Todorić zapošljava više od 400 ljudi
U budućemu Agrokorovom logističko-distributivnom centru (LDC) u poslovnoj zoni Podi u Dugopolju posao će pronaći više od 400 ljudi. Vrijednost te investicije iznosi 550 milijuna kuna, a Centar se prostire na više od 80 tisuća četvornih metara korisne površine.
Vrh Agrokora, na čelu s Ivicom Todorićem, posjetio je budući logističko-distributivni centar u Dugopolju. Novi Todorićev centar velik je kao gotovo sedam Hajdukovih igrališta na Poljudu.
Otvorenje toga najvećeg logističko-distributivnog centra u regiji očekuje se uskoro. U njemu će posao pronaći više od 400 ljudi, a kako kažu u Agrokoru, njegovim otvaranjem stvorit će kvalitetniji preduvjeti za još efikasniju distribuciju i opskrbu prodajne mreže.
Novo Agrokorovo zdanje prvi put je poslovnim partnerima predstavljeno lani u srpnju, dok je još trajala gradnja, i već tada su posjetitelji bili fascinirani njegovom veličinom.
Hrvatska
NOVA PRAVILA / HAC objavio kako će se plaćati cestarina

Hrvatska uskoro uvodi potpuno novi elektronički sustav naplate cestarine koji će omogućiti slobodan protok vozila bez zaustavljanja na naplatnim kućicama. Umjesto dosadašnjeg sustava gotovinskog plaćanja pri izlasku s autoceste, građani će birati između ENC uređaja ili automatskog očitanja registarskih oznaka vozila.
Stiže novi Zakon o naplati cestarine
Za razliku od sadašnjeg sustava naplate cestarine koji zahtjeva zaustavljanje korisnika na ulasku na autocestu radi evidentiranja početka korištenja i na izlasku s autoceste radi plaćanja cestarine, novi sustav naplate temeljit će se na slobodnom protoku bez zaustavljanja na ulasku i izlasku s autoceste, a cestarina će se plaćati putem ili ENC-a ili automatskog sustava očitanja registarskih oznaka vozila, izvijestili su u srijedu iz Hrvatskih autocesta (HAC).
Potaknuti napisima vezanim uz skorašnji novi Zakon o naplati cestarine i što on donosi građanima, iz HAC-a su pojasnili ključne postavke plaćanja cestarine u novom u potpunosti elektroničkom sustavu.
“Imajući u vidu da u novom sustavu naplate neće biti naplatnih kućica, cestarina će se plaćati ili putem uređaja ugrađenog u vozilo (ENC) ili putem automatskog sustava očitanja registarskih oznaka vozila, ovisno o tome za što se sami korisnici odluče”, napominju iz HAC-a.
Prema tome, na prolasku kroz autocestu, obzirom na tehnologiju, neće biti moguće plaćanje gotovinom, ali će se gotovinom kao i dosad moći nadoplatiti jedan od odabranih načina – ENC ili registarske oznake, na prodajnim uredima HAC-a i koncesionara, kao i na drugim prodajnim mjestima, primjerice benzinskim postajama, pojašnjavaju.
Gotovinsko plaćanje i dalje moguće
Dodaju i da neće biti isključeno gotovinsko plaćanje, ali ono neće tehnički biti moguće na samoj autocesti, odnosno po izlasku s autoceste jer na njima neće biti naplatnih kućica, već će se gotovinom moći nadoplatiti račun putem kojeg se korisnik odluči koristiti autocestu.
U priopćenju HAC-a ističe se da će najveća promjena za građane biti prolazak bez zaustavljanja na naplatnim kućicama, ali uz obaveznu prethodnu prijavu u sustav na jedan od načina koji će na vrijeme biti iskomuniciran.
Nadalje, uz prethodnu prijavu u sustav i valjano sredstvo plaćanja cestarina će se plaćati putem ENC uređaja ili očitavanjem registarske oznake vozila. Isto tako, više neće postojati mogućnost da korisnik na izlazu s autoceste blagajniku plati cestarinu gotovinom. Dakle, gotovina ne nestaje u potpunosti – svaki će korisnik moći sam odabrati način plaćanja i prijave u sustav, uključujući i gotovinsku uplatu u prodajnim uredima HAC-a i koncesionara, kao i na drugim prodajnim mjestima, primjerice benzinskim postajama.
ENC obvezan za teška vozila
ENC će biti obavezan za teška vozila budući da elektronički sustavi naplate cestarine u EU moraju omogućiti uslugu europske elektroničke naplate cestarine, a kojoj je cilj da se jednim uređajem na teškom vozilu omogući korištenje autoceste diljem Europe. Navodi se i kako sve zemlje u europskom okruženju za teška vozila imaju obvezno korištenje uređaja u vozilu.
U utorak je objavljeno kako Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture namjerava predložiti novi Zakon o naplati cestarina, kojim će se isključiti mogućnost plaćanja cestarine u gotovini, a za sva teretna vozila i motocikle uvela obveza korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine.
Vlada je, navodi se u obrascu iskaza o procjeni učinaka propisa za nacrt prijedloga Zakona o naplati cestarine, Nacionalnim planom za oporavak i otpornost predvidjela uvođenje elektroničkog sustava naplate cestarine.
Potrebno urediti pitanje nadzora plaćanja
“Navedeni elektronički sustav naplate cestarine temelji se na odabranim tehnologijama (a ne na svim tehnologijama koje su Direktivom 2019/520 i Zakonom o cestama dozvoljene), isključuje mogućnost plaćanja cestarine u gotovini i za sva teretna vozila i motocikle uvodi obvezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine, a što će omogućiti slobodan prometni tok, bez zaustavljanja vozila zbog naplate cestarine. Zbog slobodnog prometnog toka nužno je urediti pitanje nadzora plaćanja cestarine”, stoji u tom obrascu koji je u javnom savjetovanju do 15. listopada.
Mikrovalna tehnologija na frekvenciji 5,8 GHz
Kako se između ostalog ističe, novim zakonom o naplati cestarine po prvi put će se uspostaviti jedinstveni sustav elektroničke naplate cestarine na cjelokupnoj mreži autocesta u RH.
“Promjena koja se postiže je novi elektronički sustav naplate cestarine u Republici Hrvatskoj, temeljen na slobodnom prometnom toku, s mikrovalnom tehnologijom na frekvenciji 5,8 GHz i tehnologijom automatskog prepoznavanja registarskih pločica.
Zakonom će se isključiti mogućnost da se korištenje autoceste plati u gotovini, što će posljedično smanjiti operativne troškove naplate cestarine. Sva teretna vozila i motocikli imat će obvezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine.
Hrvatska
Opasni insekt vratio se u Hrvatsku nakon više od 50 godina. Posebno je opasan u ovo doba godine

Vratio se Orijentalni stršljen. Nakon više od 50 godina viđen je u okolici Splita. Osim po boji ne razlikuje se od stršljena na kakve smo naviknuli. Posebno su aktivni i opasni u ovo doba godine.
Iako su emigracije popularne, zabilježen je i slučaj imigracije. Nakon više od 50 godina u Hrvatsku se vratio Orijentalni stršljen.
“Za njega se zna da je on bio prisutan i prije, međutim literaturnih podataka nema još od 70-tih godina prošlog stoljeća tako da se povukao i sad se ponovno vraća na svoje staro stanište. Na područjui Splita ga je zabilježio oko Kaštela u jednom kamenolomu”,rekao je Nediljko Landeka iz Zavoda za javno zdravstvo za NovuTV.
Prije nekoliko godina viđen je u Trstu. Tamo je stigao brodom. Nakon toga prešao je granicu sa Slovenijom.
Riječ o stršljenu koji je veličinom gotovo isti kao europski stršljen, ali se potpuno razlikuje po boji. Posebno je opasan u ovo doba godine. Nakon uboda izazviva brojne alergijske reakcije, čak i smrt.
“U prvom trenutku treba isprati to mjesto sapunom i vodom, ako imamo staviti neko antiseptičko sredstvo i nakon toga hladni oblog – kazala je Ljupka Hitrova iz Zavoda za hitnu medicinu. Preporuka je da se ljudi odmah javeliječniku jer su ove situacije mogu biti opasne za život.
Hrvatska
PROGNOZA / Nije kraj ljeta, temperature bi mogle rasti preko 30 stupnjeva

Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević
Pretežno je oblačno diljem Hrvatske, još mjestimice ima i slabe kiše.
Kolnici su mokri i skliski, a na mjestima u unutrašnjosti ima i magle, stoga Hrvatski autoklub vozače poziva na oprez. Probleme stvara i jaka bura, promet je otežan:
Zbog jakog vjetra na omiškoj obilaznici (DC553) promet je dopušten samo za osobna vozila. Na državnoj cesti između čvora i mjesta Križišće (DC99), lokalnoj cesti Kraljevica-Križišće (LC58107) i dionici Jadranske magistrale (DC8) Bakar-Novi Vinodolski zabrana je prometa za autobuse na kat, vozila s kamp prikolicama i motocikle (I. skupina), a na dionicama Novi Vinodolski-Senj i Karlobag-Sveta Marija Magdalena dodatno je zabrana i za dostavna i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupina).
Poslijepodne će bura malo oslabjeti, a u nastavku srijede će se i razvedravati, poslijepodne će biti sunčanije.
Četvrtak donosi sunčanije prilike, štoviše, bit će pretežno vedro duž Jadrana. Bura će oslabjeti i okrenuti na sjeverozapadnjak.
U petak pretežno sunčano diljem zemlje, toplo i vrlo toplo. Ujutro na kopnu mjestimice magla.
Za vikend također stabilno još toplije, moguće i vruće, temperature će lokalno dosezati i 30, 31 stupanj.
-
magazin5 dana prije
DANAS JE ZRMANJA TRIPLE CHALLENGE 5.0 / Provedite nezaboravne obiteljske trenutke u prirodi ili testirajte osobne granice u disciplini BURA – SUDJELOVANJE BESPLATNO
-
magazin4 dana prije
ŠPICA!
-
Sport5 dana prije
TRKAČKI SPEKTAKL / Olimpijka Marija Vrajić i zvijezda europskog trčanja Uroš Gutić pobjednici noćne utrke Bibinje Summer Run
-
Tech5 dana prije
Neće svaki iPhone moći pokrenuti novi iOS 26: Evo koji telefoni odlaze u prošlost