Connect with us

Hrvatska

Nastavljeno suđenje carinicima

Objavljeno

-

Tomislav Šarić (foto: Z NET/ Žeminea Čotrić)
Na Županijskom sudu u Zadru danas je nastavljen sudski postupak koji se vodi protiv deset optuženika, od čega sedam carinika, te Aleksandre Grgić, vlasnice i komercijalistice TO Sentum Zadar. Optužnica ih tereti za počinjene malverzacije kojima je pogodovano tvrtki Sentum prilikom carinjenja veće količine uvezenog šećera, čime je na kraju državni proračun oštećen za više od 1,6 milijuna kuna.
Vlasnika poduzeća Sentum Tomislava Šarića i njegova komercijalista Aleksandra Lodija tereti se da su Aleksandru Grgić, zaposlenicu otpremničke tvrtke “Intereuropa logističke usluge” u Zadru, potaknuli da iskoristi svoj položaj i da u carinskim deklaracijama prikaže kako je riječ o nečistom šećeru za daljnju proizvodnju, umjesto o čistom konzumnom šećeru.  Ona je, tako, u razdoblju od 20. lipnja do 17. kolovoza 2005. godine napravila ukupno 31 lažnu carinsku deklaraciju upisujući niži tarifni broj carinske tarife na osnovi kojih je kasnije Carinarnica Zadar, Carinska ispostava Gaženica, tu robu i carinila.
Peru Klanca, carinika kontrolora, kao četvrtoptuženog tereti se da je znao kako je riječ o neistinitim deklaracijama, a ipak je ovjerio i potpisao takve deklaracije. Za isto djelo i u istom vremenu terete se i Anđelo Šimičić, Aurelio Kalmeta, Oleg Vlahov, Tomislav Pavlović, Luciano Jelenković i Nenad Bobić-Picić.
U prijašnjem postupku utvrđeno je da carinici Aurelio Kalmeta i Anđelo Šimićić nisu imali stručnu osposobljenost da obavljaju posao carinika kontrolora, odnosno za obavljanje njihovog posla potrebna je visoka stručna sprema, a njih dvojica je nemaju.
Carinski postupak započinje prihvaćanjem deklaracije, pa glede te deklaracije proveden je 31 postupak, kako je postupkom carinske kontrole utvrđen carinski dug koji je poslan zadarskom dužniku 2006. godine te da je utvrdio kako zadarska carinarnica nije naplatila dug iz bankovne garancije, što je trebalo, ali se u jednom trenutku odustalo od naplate duga i krenulo s ovrhom.
Od Carine je bilo zatraženo pisano očitovanje zašto nije došlo do isplate duga putem bankovne garancije, a u s vezi s tim ispitani su Ante Bajlo i Ivica Knez.
Svjedok Ante Bajlo, predsjednik Carinske uprave rekao je:
– Carinik kontrolor mora imati visoku stučnu spremu, ukoliko u carinskoj ispostavi nema dovoljno kadrova za obavljanje carinika kontrolora carinik I. vrste od predstojnika carinske ispostave mora tražiti rješenje za te poslove. Koliko se sjećam u slučajevima uvoza šećera takvo što nije traženo. Tako je u tom razdoblju u Carinskoj ispostavi Gaženica bio Oleg Vlahov, rekao je Bajlo i dodao:
– Točno je da sam ja stavio prijednog da se naknado utvrđeni carinski dug naplati putem bankovne garancije. Ali sam od toga odustao 29. ožujka 2006. jer se naknadno utvrđeni carinski dug nije mogao naplatiti putem bankovne garancije. Pri tome sam se vodio člankom 230 i 202 stavka 2 Carinskog zakona. Uputa od Središnje carinske uprave došla je 20. veljače 2008. godine. Nakon 29. ožujka 2006. ja sam poduzeo radnje u vidu naplate naknado utvrđenog carinskog duga jer sam zbrinjavao rješenja i dopunu 24. travnja 2006. koja su se odnosila na naplatu carinskog duga. Temeljni smisao bankovnog jamstva je naplata potencijalnog carinskog duga, u konkretnom slučaju to jamstvo obuhvaća naplatu duga po JCDU. Naknadno utvrđeni carinski dug ne ulazi u jamstvo jer nije uveden u carinsku deklaraciju. Ne znam zašto je naknadno utvrđeni carinski dug naplaćen uz isoke kamate.
Na pitanje kako su Andro Šimičić i Aurelio Kalmeta mogli obavljati polove carinskog kontrolora glede određenog uvoza inkriminiranog šećera, svjedok optužbe Ivica Knez odgovor nije mogao dati budući da u Carinarnici Zadar nikada nije došao nikakav upit ni odluka o imenovanju za obavljanje poslova carinske kontrole.
Na saslušanje su pozvana i dvojica vozača koja su prevozila inkriminiani šećer.
Zoran Međeši, VKV vozač , potvrdio je da je vozio kamionom šećer iz Vukovara za Zadar, ali da do luke, odnosno, Carinarnice u Gaženici nikada nije došao, nego da je šećer istovarao negdje u gradu.
– Prvi put kad sam došao u Zadar dočekao me je taj Alesandro i rekao mi gdje ću iskrcati taj šećer, rekao je Međeši.
Na upit suca da pokaže dotičnog Alesandra, svjedok je pokazao prvooptuženog Šarića, tvrdeći da je prošlo dugo vremena od tada kada je prevozio sećer. Međeši je tada prevozio za Vladu Papuga i jedini kontakt koji je imao bio je da se javi Alesandru, on je i potpisivao tovarne listove.
– Jedino sam znao da vozim šećer, meni nitko nije spominjao carinu niti carinjenje šećera. Taj šećer sam uvijek istovarao u Zadru a ne u luci Gaženica i na tom mjestu nikakvog carinjenja nije bilo, izjavio je Zoran Međeši.
Drugi svjedok , Vladan Milanović potvrdio je da je vozio kamion u dvije, tri ture prema Zadru, ali da je prevozio brašno.
– Ja sam iz mlina iz  Đakova u Zadar prevozio brašno, i svaki put bi me u Zadru dočekao gospodin Alesandro i onda smo taj teret išli istovariti u tri pekare, a pola kamiona smo istovarili u jednoj kući u koju sam jedva uvezao. U tovarnom listu koji sam koristio pisalo je da vozim brašno, izjavio je Vladan Milanović.
Na upit suca da li je siguran da je vozio brašno svjedok je odgovorio potvrdno jer su se neke vreće znale rasuti, a svjedok ga je prepoznao i dotičnog Alessandra.
Suđenje se nastavlja sutra.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nezapamćen pomor dagnji! Krivac su visoke temperature mora?

Objavljeno

-

By

U Malostonskom zaljevu događa se nezapamćeni pomor dagnji, a prema prvim procjenama u uvali Brijesta, poznatoj po najmasovnijoj školjkarskoj proizvodnji u tom kraju, šteta iznosi gotovo 80 posto, objavio je HRT.

Veliki pomor dagnji uzgajivači pripisuju visokim temperaturama mora. Braća Lazić obiteljskim uzgojem dagnji bave se na površini od desetak hektara, a uginulo im ih je gotovo devedeset posto dagnji, navodi HRT.

Školjkar Zdravko Lazić, koji uzgaja dagnje u uvali Brijesta, ne pamti takav pomor.

“Mi imamo 25 godina obrt, cijeli život se bavimo ovim, kao i generacije prije nas. Nikada nisam ni čuo za ovakvo nešto”, naglasio je Lazić.

Uzgajivači pretpostavljaju da je uzrok pomora školjaka izrazita toplina mora, na ovome dijelu nezapamćena, gotovo 30 stupnjeva.

Za razliku od dagnji, kamenice se još uvijek drže.

Uzgajivači u zaljevu Bistrina i susjednim uvalama tvrde da kod njih zasad nema uginuća, no svakodnevno pomno prate stanje.

Ana Bratoš Cetinić, s Odjela za primijenjenu ekologiju Sveučilišta u Dubrovniku, ističe kako sve treba analizirati veterinarski inspektor i objašnjava utjecaj vrulja na području Bistrine, što je za razliku od Brijeste, na školjke moglo utjecati povoljno.

“Smatra se da je to otprilike 11 stupnjeva Celzijusa. Kada dođe određena količina slatke vode s tom temperaturom, jasno da onda i hladi to područje, pogotovo u dubljim slojevima, pa je onda i ugroženost od povišenih temperatura manja, ali to su sad sve špekulacije”, navela je za HRT Bratoš Cetinić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Iz MUP-a otkrili koliko vozača ima negativne bodove i gdje ih je najviše

Objavljeno

-

By

U prvih šest mjeseci ove godine vozačima u Hrvatskoj izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova, u najvećem broju slučajeva zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Nedavno smo pisali o tome kako vozači jednostavno mogu provjeriti imaju li na svome kontu negativnih bodova za počinjenje težih prometnih prekršaja.

Vozaču je dovoljno da OVDJE, na stranicama MUP-a, unese serijski broj svoje vozačke dozvole, a potom i generiranu lozinku te dozna dokad mu je dozvola važeća, ima li i koliko negativnih prekršajnih bodova te izrečenih zaštitnih ili sigurnosnih mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Ove godine 372.000 prekršaja

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozačima sa skupljenih 12 negativnih bodova, a mladim vozačima (do 24 godine starosti) s 9 negativnih bodova, ukida se i oduzima vozačka dozvola. Negativni prekršajni bodovi brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju koje su upisani.

Na naš upit, iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) rekli su nam da je u 2023. godini utvrđeno 760.373 prometnih prekršaja, uključujući i prekršaje u prometnim nesrećama, dok ih je u prvom polugodištu ove godine utvrđeno 371.958. Najviše je utvrđenih prekršaja bilo zbog vožnje brzinom većom od dopuštene, nekorištenja sigurnosnog pojasa, alkoholiziranosti vozača, nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje te upravljanja neregistriranim i tehnički nepregledanim vozilom.

Negativne bodove ima 96.000 vozača

Za prekršaje počinjene tijekom prošle godine izrečeno je 96.178 negativnih prekršajnih bodova, a u prvih šest mjeseci ove godine izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova. U najvećem broju slučajeva, negativni bodovi izrečeni su za vožnju pod utjecajem alkohola.

MUP nam je dostavio i tablicu s trenutnim stanjem negativnih prekršajnih bodova, razvrstanih prema broju bodova i prema policijskim upravama gdje su izrečene.

U Hrvatskoj je više od 2,3 milijuna vozača, a njih 96.052 ili oko 4 posto ima negativne bodove. Pribrojimo li im vozače s hrvatskim državljanstvom kojima je prebivalište izvan Republike Hrvatske, 96.412 vozača ima negativne bodove.

MUP RH

U Zagrebu 22.365 vozača s kaznenim bodovima

Najviše je vozača s tri negativna boda na kontu – njih čak 57.268, a potom onih sa šest negativnih bodova – njih 13.322. Više od 9 negativnih bodova skupilo je 4.048 vozača.

Najviše negativnih bodova izrečeno je, naravno, na područjima policijskih uprava gdje je i najveći broj stanovnika. Prednjači Grad Zagreb s 22.365 vozača s negativnim bodovima, slijede Splitsko-dalmatinska županija (13.410), Osječko-baranjska (6.710), Primorsko-goranska (4.682) te Istarska (4.617). Najmanje je vozača s negativnim bodovima na području Ličko-senjske (924) te Požeško-slavonske županije (2.217).

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Drama na nebu iznad Hrvatske, avion nije odgovarao kontroli leta, dignuti MIG-ovi

Objavljeno

-

By

Na nebu iznad Hrvatske odvijala se prava drama kada je maleni zrakoplov ušao u naš zračni prostor, ali nije odgovarao na pozive kontrole leta. Obaviješten je i MORH te su dignuti nadzvučni lovci presretači MiG-21.

Zrakoplov Piper PA-24 u nedjelju je oko 10:50 ušao u hrvatski zračni prostor, ali nije uspostavio komunikaciju s oblasnom kontrolom leta niti nakon desetak ponovljenih upita, piše Dnevnik.hr.

U presretanje jednomotornog zrakoplova poslan je dežurni dvojac 191. eskadrile lovačkih zrakoplova 91. krila HRZ-a, koji je presreo Piper te u okolici Slunja završio s akcijom, objavio je AvioRadar.

Nije uspostavljena radioveza

Taj incident potvrdila je i Hrvatska kontrola zračne plovidbe.

“Dana 21. 7. 2024. zrakoplov registarske oznake UR-OTF ušao je u zračni prostor RH u 10:51 UTC na visini od 7000 ft. Možemo potvrditi da s pilotom zrakoplova nakon višekratnih pokušaja na nekoliko radnih frekvencija nije uspostavljena uobičajena dvosmjerna radioveza. U ovom trenutku nemamo provjerenih pojedinosti o naravi problema, ali možemo sa sigurnošću potvrditi da je naša komunikacija na svim frekvencijama bila uredna s ostalim zrakoplovima. Zrakoplov je napustio zračni prostor RH u 12:11 UTC. Pokrenut je standardni postupak u takvim situacijama te je obaviješten MORH, koji nadzire hrvatski zračni prostor u ovom kontekstu.”

Prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže AvioRadar, radiostanica spornog zrakoplova bila je namještena na pogrešan kanal, zbog čega nije bilo moguće uspostaviti komunikaciju sa zrakoplovom.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu