Connect with us

Nekategorizirano

Prelazak s motora na quad

Objavljeno

-


Quad je vozilo koje se u posljednjih nekoliko godina sve češće vidi na hrvatskim cestama, točnije izvan ceste. Mnogi vozači motora u pravilu ne znaju kamo bi strpali vozače quadova. Prije svega, rijetko ih vidimo na cestama, a većina motorista nije previše upoznata s off-road mogućnostima. Najčešće vozače quadova trpamo u isti koš s off-road motociklistima. No, ovo nije natjecateljsko vozilo, odnosno u Hrvatskoj se jos ne smatra takivim. Mada postoje i radne i sportske verzije quadova.
U ovom prilogu nas je više zanimalo kako je to s motora preći na quad. Kako je to s asfalta preći u kaljugu i makadam, a da ne brinete o brzini kretanja. Također nas zanima i kako je s quadom vozati se po gradskim prometnicama i nositi se s gužvama u prometu ako ipak odlučimo ovo off-road vozilo koristiti tamo gdje mu nije mjesto.
Prije svega, u trenutku kada prvi put sjednete na quad – osjećaj moći i snage je jednostavno neopisiv. Već prvi dojmovi vas nagone da ga čim prije upalite i počnete osvajati svijet. Zamjećujete i neke nove ručice koje na motoru nemate, ali nije važno – želja da čim prije krenete u avanturu je jača od svakog ozbiljnijeg upoznavanja.
No, već prvi metri će vas iznenaditi. Quad nije vozilo koje poslušno izvršava sve naredbe. Prije svega, problem je skretanje, ulaženje u zavoje ili bilo kakvo ne-pravocrtno kretanje. Pomicanje volana je teško, imate osjećaj da, iako je volan okrenut u stranu kretanja ceste, da vaša nova igračka ide i dalje ravno. U pravilu, vožnja quadom po asfaltu postaje podnošljivija kada se počnete voziti kao što se voze vozači R motora – pomicanje tijela prema unutrašnoj strani motora čuda čini i prilikom vožnje quadom. Vožnja asfaltom možda nije tegoba, ali sigurno nije veselje i ne donosi ugodu. Širok je i teško se probija kroz automobile, brzina koju razvija nije velika, a i sa svakim njenim povećanjem gubite na osjećaju sigurnosti i imate osjećaj da je pitanje trenutka kada ćete izletiti ili s vozila ili skupa s njim s ceste.
U trenutku kada uspijete uteći s asfalta, postanete svjesni potpuno nove dimenzije quada. U početku polako vozite po makadamu, njivama i poljskim putevima. Čak nemate ni potrebu ići prebrzo. Može vas, kao i autora teksta, početi veseliti da vidite kako na neravninama kotači idu svaki u svojoj osi i pod svojim kutem, ali vi gore na sjedalu nemate osjećaj da je teren neravan, vi jednostavno sjedite u istom položaju i uživate. Za razliku od terenskih automobila, ovdje ste direktno u kontaktu s terenom oko sebe, ne štiti vas ništa, pa čak ni estetski možda lijepi blatobrani. No, blato i kamenčići koji pršte oko vas samo donose više veselja. Poželite se vozati po svim mogućim podlogama koje se ne zovu asfalt. I to je užitak koji vožnja quadom donosi. No, valja biti i oprezan. Proći ćete svakakve terene i u jednom trenutku ćete pomisliti da nema terena koji quad ne može proći. No, ima! Autor članka je zapeo u kaljužu koja zbog prilične količine vode u lokvama nije davala do znanja da je prilično duboka i da će zakopati kotače čak i quada. Više od pola sata vožnje naprijed-nazad nije davalo rezultata i počne vas loviti panika kako doći do prvog sela i moliti nekoga s traktorom da vas dođe izvući. No, upornost se nekada isplati, a i između vas i blata je ipak snažan quad.
Znači, kritičan trenutak je kada se osjetite jačim i od prirode, pa uletite u neprocijenjen teren u kojem i ovakav quad pokazuje nemoć. Autor članka je bio na par kilometara od prvog sela, no što ako ste 20 kilometara udaljeni od neke civilizacije. Stoga svi oni koji planiraju kupiti quad – vodite računa da i takvo vozilo ima svoja ograničenja i da bi se vrlo lako mogli naći u situaciji da vam HAK ne želi doći i pomoći a da ne postoji „obližnje selo“.
Riječ je o Dinlijevom modelu DMX 450. Ovo vozilo izgleda kao zli insekt iz Dooma, a njegovi podjednako zli koliko i neiskoristivi visoko izdignuti blatobrani u pravilu neće poslužti nikakvoj zaštiti, amukulator je postavljen ispod desnog zadnjeg blatobrana i na njega pada doslovno sve što pokupite na terenu kojim se vozite. Ipak, priznajem, ovaj quad ima iznimno atraktivan izgled i autor članka si je poslije off-road vožnje priuštio vožnju po centru Zagreba, baš u vrijeme špice subotom. Pogledi koje plijenite ne mogu vas ostaviti ravnodušnima, a i iznimno glasan auspuh vam pomaže da ostavite dojam. Stoga svi koji quad misle kupiti za šminkanje po gradu, ovo je jedan od mogućih modela.
No, vratimo se rečenici s početka teksta. Prije nego prvi put sjednete na quad, provjerite da znate ubaciti u hod unazad (rikverc), provjerite da li ručna kočnica radi. Na radnim quadovima ćete još naći i reduktor, vitlo i još koješta što niste očekivali od ovakvog vozila. Gas se ne dodaje okretanjem ručice nego na polugicu koja se nalazi ispod guvernalske ručke i gas dodajete i oduzimate palcem. Nije toliko komplicirano kako bi na prvi pogled moglo izgledati, stvar navike u roku nekoliko minuta. Sam autor članka je tijekom jednog dana stalno mijenjao vozila (quad pa motor, motor pa quad) baš radi usporedbe stila vožnje i mogućnosti prilagodbe. Problema uopće nema, promjenu vozila niti ne osjetite.
Testirani quad ima dobar ovjes, stabilnost se ipak donekle osjeća ako je brzina kojom se krećete manja od 60 km/h. Unatoč osjećaju da nije tako, barem u prvim kilometrima. Ovaj quad također ima iznimno snažan motor koji je zakonski ograničen na 20 KS, no na testiranom modelu su rađene određene preinake pa je 20 KS samo na prometnoj dozvoli. Težak je 205 kilograma, a od daljnih tehničkih specifikacija tu su 2 bregaste osovine i 4 ventila po cilindru. Prijenos je putem lanca, a na raspolaganju vam je 5 brzina+hod unazad. Ovaj quad je 2WD, a koči se dvostrukim diskom naprijed i jednim otraga. Rezervoar je 12,8 litara, a navodna maksimalna brzina je 105 km/h. No, vjerujte, tu brzinu ne želite ni probati dostići.
Izvor: Motori.hr

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nekategorizirano

SA VOLONTERSKE BURZE: Briga o postavu i komunikacija s posjetiteljima u Noći muzeja u Narodnom muzeju Zadar

Objavljeno

-

By

U petak 26. siječnja se na razini Republike Hrvatske odvija XIX. Noć muzeja.

Na prošlogodišnju Noć muzeja Narodni je muzej Zadar bio po broju posjetitelja drugi u RH, odnosno prvi uzmemo li u obzir broj stanovnika odnosno “bazen” posjetitelja.

“Ove godine zbog našeg razrađenog programa ne očekujemo pad interesa, a da bi ta večer prošla u najboljem redu, potrebni su nam volonteri koji će nam pomoći u brizi o postavu (radi se o nekim od najvrednijih djela hrvatske umjetnosti i zadarske povijesti)”, stoji u objavi iz NMZ.

Za prijavu i detaljnije informacije obratite se putem maila na: muzej.nmz@gmail.com do 24. siječnja.

 
Nastavi čitati

Nekategorizirano

Ambulante pune oboljelih od korone, gripe i hripavca. Liječnici upozoravaju na lijek koji često zaboravljamo

Objavljeno

-

By

U prosjeku na tjedan u Hrvatskoj od korone oboli 4.000 ljudi. Uz to svakog dana prijavljuju se slučajevi oboljenja od gripe i hripavca što dodatno opterećuje zdravstveni sustav.

Od covida svaki tjedan oboli u prosjeku 4.000 ljudi, a 45 ih premine. Prijavljenih slučajeva gripe samo prvog tjedna ove godine bilo je više od 800 prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, piše Dnevnik.hr.

Također još ne jenjava ni epidemija hripavca koji može biti koban pogotovo za manju djecu.

Stoga su čekaonice u ambulantama i bolnicama pune pacijenata koji traže liječničku pomoć zbog infektivnih i bakterijskih bolesti dišnih puteva. Liječnicima obiteljske medicine posao se ovih dana udvostručio, a slično je i na hitnim prijemima.

“Dosad nam je obim popovećan, mogureći poduplao se u odnosu na ljeto i jesen, kao što znamo zima je i tada su najčešće bolesti respiratornog sustava”, izjavila je liječnica obiteljske medicine Vedrana Tudor Špalj.

Liječnici također upozoravaju kako ne treba zaboraviti na mogućnost cjepljenja koje može biti spasonosno.

“Cjepljenje kao mjera prevencije protiv gripe, docjeplivanje protiv covida, također trudnice, ukućani, tek rođenih beba i dojenčadi koje nisu redovno cjepljeni da se docijepe protiv hripavca”, izjavila je dr. Andrea Petaros Šuran, voditeljica Odjela za epidemiologiju NZZJZ PGŽ.

 
Nastavi čitati

Nekategorizirano

VIŠNJIK: Obavijesti za posjetitelje koncerta Tragom Olivera

Objavljeno

-

By

Organizator koncerta Tragom Olivera, koji će se održati u subotu, 2. prosinca 2023. u Dvorani Krešimira Ćosića na Višnjiku, informira sve posjetitelje o sljedećem:

– Početak koncerta bit će u 20 sati.
– Ulazak publike u dvoranu bit će od 19 sati.
– Ulazak u Parter – sjeverni ulaz prizemlje lijevo i desno između ulaza A i D.
– Ulazak na Tribine, Prsten i Teleskopske tribine – ulazi B i D na katu.
– Molba svim posjetiteljima: Dođite na vrijeme da biste izbjegli možebitne gužve i zastoje na parkiralištima ili komunikacijama prema dvorani!

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu