ZADAR / ŽUPANIJA
FOTO / Turistička zajednica Zadarske županije organizirala obilaske OPG-ova za predstavnike turističkih agencija
Turistička zajednica Zadarske županije je za hrvatske turističke agencije organizirala studijsko putovanje, a s ciljem upoznavanja gastronomske ponude OPG-ova zadarske regije, odnosno članova kluba Welcome Taste & Buy. Naime, obilazak je organiziran u sklopu projekta Welcome Taste & Buy koji za cilj ima brendiranje subjekata koji proizvode hranu te posjeduju kušaonicu na području zadarskog zaleđa i otoka zadarskog arhipelaga. Studijsko putovanje održalo se 9. svibnja 2025., a sudionici iz dvadesetak turističkih agencija su mogli izabrati odnosno posjetiti Dugi otok, lički dio Zadarske županije, otoke Ugljan, Pašman i Drage ili Ravne kotare.
Na Dugom otoku posjećeni su tako OPG-ovi Žampera u Žmanu i Filipi u Salima, a obišlo se i Posjetiteljski centar Grpašćak u Parku prirode Telašćica. U okviru posjeta Lici sudionici su imali priliku posjetiti OPG Perica Keča iz Ajderovca i OPG Lički Sokol u Gračacu, a također im je upriličen obilazak Cerovačkih špilja. Na otoku Ugljanu, točnije u Kalima sudionici su obišli tri OPG-a i to OPG Lungić, RO Mrotine i RO Moćun dok su na Pašmanu posjećeni OPG Matulić u mjestu Pašman, OPG Rozalinda Banić u Kraju te OPG Katica Mušćet u Tkonu. U mjestu Drage, sudionici ovog putovanja posjetili su OPG Didini vrtovi, Agroturizam Plavica. U zaleđu su sudionici uživali u obilasku OPG-a Ćusa Lolina vatrenica u Šopotu, OPG-a Zagorac u Polači, OPG-a Gašpar u Gornjim Ceranjama, te OPG-a Barichevich 1853 u Jasenicama, RO Nefali u Ražancu, OPG-a Mate Dušević u Ražancu, kao i OPG-a Šinjorina smokva u Poljicima.
Ovim su posjetama sudionici mogli upoznati, kušati i kupiti proizvode direktno kod domaćina, a kako bi njihove proizvode/usluge mogli ponuditi na turističkom tržištu. Naime, osobitost „Welcome Taste & Buy“ proizvoda je upravo ponuda proizvoda na mjestu proizvodnje ili takozvanoj ‘točki od interesa’, a koju predstavlja lokacija s domaćinima. Među njima, točke od interesa koje najviše privlače ciljanu skupinu turista odnose se na vinare, maslinare, ovčare, odnosno na obiteljska poljoprivredna gospodarstva. Ti turisti, naime, žele održivi i zeleni turizam, zatim lokalno uzgojenu hranu, ulje, vino, te autohtoni doživljaj. Vjerodostojnost proizvoda se dokazuje na mjestu proizvodnje i to je najjači ’emotivni dodatak vrijednosti’. Na ukupan doživljaj koji se nudi najveći utjecaj imaju ljudi, tj. domaćini. Dobro domaćinstvo, razgovor u opuštenoj atmosferi uz izvrsne okuse i mirise stvara doživljaj koji će se pamtiti i promovirati među prijateljima.
Podsjetimo još kako je projekt označavanja kvalitete u obiteljskom smještaju WELCOME Turistička zajednica Zadarske županije pokrenula još 2015. godine, a u suradnji s turističkim zajednicama općina, gradova i područja Zadarske županije. Welcome Taste & Buy podbrend je koji se odnosi na OPG-ove, odnosno domaćinstva registrirana za proizvodnju hrane, a koja su istaknuta i u brošuri dostupnoj na poveznici
ZADAR / ŽUPANIJA
PRIJAVE DO 12. PROSINCA / Dječji vrtić Radost raspisao javne natječaje za sedam radnih mjesta
Javni natječaji otvoreni su do 12. prosinca 2025. godine
Dječji vrtić radost traži odgojitelja/icu, psihologa/inju, stručnjaka za zaštitu na radu, tajnika/icu, spremačicu, pralju i pomoćnog kuhara/icu u kuhinji pri vrtiću.
Provedbu javnih natječaja nadzirat će promatrači koje će Dječjem vrtiću Radost dodijeliti Grad na zahtjev Povjerenstva za provedbu natječaja.
Više o uvjetima natječaja – na poveznici.
ZADAR / ŽUPANIJA
Erlić na konferenciji u Solinu: “Osjećaj sigurnosti u gradu je najvažnija pretpostavka kvalitetnog života”
Uz Erlića, konferenciji su prisustvovali gradonačelnici Splita, Šibenika i Dubrovnika
U Solinu je danas otvorena dvodnevna 8. međunarodna konferencija “Sigurnost povijesnih gradova 2025.” koja okuplja stručnjake i predstavnike lokalnih vlasti s ciljem razmjene iskustava te jačanja sigurnosnih standarda u povijesnim urbanim cjelinama.
Prvog dana konferencije održan je uvodni panel na kojem su sudjelovali gradonačelnici četiri dalmatinska grada – Tomislav Šuta, gradonačelnik Splita, Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika, Željko Burić, gradonačelnik Šibenika i Šime Erlić, gradonačelnik Zadra. Panel je bio posvećen razmjeni iskustava i modela upravljanja sigurnošću u povijesnim jezgrama te mogućnostima međugradskog povezivanja i kreiranja zajedničkih rješenja za izazove koje donosi turizam.
– Osjećaj sigurnosti u gradu je najvažnija pretpostavka kvalitetnog života u svakom pojedinom gradu, i za lokalno stanovništvo i za turiste. Kako bi naši gradovi ostali sigurni, razgovarali smo o svim segmentima unaprjeđenja sustava sigurnosti grada, od prometa koji u sezoni guši grad i staru jezgru, preko suzbijanja kriminaliteta u suradnji s policijom, do nepoštivanja javnog reda i mira. Zato pripremamo novu prometnu regulaciju za sljedeću turističku sezonu, izmjene odluka o komunalnom redu, ulažemo u kupnju i postavljanje kamera i scan vozila za sankcioniranje prometnih prekršaja, te uvodimo bolju regulaciju ugostiteljske zone na Poluotoku – kazao je Erlić te dodao kako svi zajedno moramo raditi na sigurnosti, u suradnji s nadležnim institucijama, ali i građanima.
Na 8. međunarodnoj konferenciji “Sigurnost povijesnih gradova 2025.” sudjelovali su predstavnici institucija i tvrtki iz Hrvatske i BiH. Konferencija se održava u organizaciji IPA-e Splitsko-dalmatinske, uz podršku suorganizatora iz Hrvatske udruge povijesnih gradova, Fakulteta forenzičkih znanosti, Turističke zajednice SDŽ i Partnerstva za sigurniju svakodnevnicu.
ZADAR / ŽUPANIJA
VELIKO SRCE ZADARSKOG SPORTA – MLADEN MALIK BARBA / Sportaši jedanaesti put za Socijalnu samoposlugu
Pred nama je 11. humanitarna akcija za Socijalnu samoposlugu Zadar u organizaciji zadarske sekcije Hrvatskog zbora sportskih novinara. Tradicija je to koja, evo, ulazi već u svoje drugo desetljeće, ali ove je godine za nas sve drugačije, emotivnije, tužnije.
Početkom godine napustio nas je naš dragi član i prije svega prijatelj Mladen Malik, čovjek koji je ostavio neizbrisiv trag u zadarskom sportu, novinarstvu i društvu općenito. Stoga je najmanje što smo mogli učiniti da se od ove godine akcija, koju je od prvoga dana i on s nama stvarao, nazove: Veliko srce zadarskog sporta – Mladen Malik Barba.
Prošlogodišnja, jubilarna 10. akcija, bila je po mnogočemu posebna i rekordna, a vjerujemo kako će i ovogodišnja naići na velik odaziv zadarskih sportaša, klubova, saveza, udruga, rekreativaca, navijača i svih onih koji žele u nadolazeće blagdansko vrijeme napraviti jedno dobro i humano djelo.
Akcija će se održati u srijedu, 17. prosinca 2025. s početkom u 9:00 sati na adresi: Branimirova obala 18 – Zadar.
Najpotrebnije su stvari koje se najčešće koriste: ulje, brašno, sol, šećer, pašta, riža, mlijeko, konzerve, dječja hrana, higijenske potrepštine, pelene, prašak za rublje, deterdžent za suđe, sapun, pasta za zube, kava…
-
magazin3 dana prijeFOTOGALERIJA / Gastro turneja po adventskim kućicama u Zadru, 4. dio – đir po Božićnom gramofonu na Pijaci
-
magazin4 dana prijeMJESEČNI HOROSKOP ZA PROSINAC: Jarac ubire plodove svog truda, Vodenjak upoznaje posebnu osobu!
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prijeFOTOGALERIJA / Svečani domjenak u OB Zadar za djelatnike koji su otišli u mirovinu
-
Hrvatska4 dana prijeVUKOSAV, PEDIĆ, FRANCIŠKOVIĆ, VUČAK-LONČAR… / Objavljen je godišnji popis: Ovo su najbolji doktori i doktorice u Zadru i u Hrvatskoj…






