ZADAR / ŽUPANIJA
MIRNI PROSVJED TAKSISTA U ZADRU/Neki od zahtjeva: Regulacija cijena usluga i zapošljavanja radnika iz trećih zemalja
Ivan Bulat, potpredsjednik Udruge taksista Zadar, poslao je priopćenje povodom održavanja prosvjeda taksista u Zadru predviđenog za utorak, 18. ožujka 2025. Priopćenje prenosimo u cijelosti:
Ovim putem želimo ukazati na nekoliko ključnih problema u sektoru taksi prijevoza i rada stranih agencija za prijevoz, te predložiti konkretna rješenja koja će osigurati učinkovit nadzor, transparentnost i pravednije uvjete za sve sudionike na tržištu. Također se nadamo da će od 01.01.2025. godine na cesti biti samo taksi vozila s Euro 6 normom, a vozila s Euro 5 normom otići u povijest.
Problemi u sektoru taksi prijevoza:
Preveliki broj taksi vozača i nelojalna konkurencija: Migracije između županija dovode do prenapučenosti tržišta, što stvara nelojalnu konkurenciju.
Otežan inspekcijski nadzor: Veliki broj vozila i česta uklanjanja oznaka s vozila onemogućuju učinkovito praćenje i identifikaciju nelegalnih taksi vozila.
Nelegalni rad: Vožnja bez jasno istaknutih oznaka omogućava obavljanje taksi prijevoza „na crno“.
Problem dampiranja cijena na tržištu: Liberalizacija tržišta i prisutnost velikih agencija kao što su Uber i Bolt doveli su do dampiranja cijena, odnosno spuštanja cijena ispod ekonomskog minimuma, kako bi se stekla konkurentska prednost. Ovaj fenomen je osobito štetan za male obrtnike i vlasnike firmi koji, zbog manjeg broja vozila, nisu u mogućnosti natjecati se s velikim agencijama. Osim toga, prisiljeni su voziti po višim cijenama kako bi pokrili troškove poslovanja, što dovodi do velikog nesrazmjera cijena na tržištu. Pojedinci maksimalno koriste otvoreno tržište, pa voze po cijenama koje dosežu čak i do 20 € po kilometru, što ne samo da predstavlja pljačku, već i stvara izrazito negativan imidž prema našoj državi. Takva praksa mora biti spriječena, a cijene moraju biti jasno definirane i ograničene.
Prijedlog rješenja za regulaciju taksi djelatnosti:
Uvođenje jedinstvene županijske dozvole: Predlažemo uvođenje dozvole koja bi spriječila migracije taksi vozila između županija. Ova dozvola bila bi označena QR kodom, vezana uz prometnu dozvolu vozila i dostupna na kartici vozača. Olakšala bi lakšu kontrolu taksija i izdavala bi se na županiji umjesto u svakoj lokalnoj jedinici samouprave, te bi vrijedila samo za jednu županiju.
Nacionalna baza dozvola: Izrada javne baze dozvola koja bi bila povezana s evidencijom vozila, omogućujući lakšu identifikaciju i bolju kontrolu inspekcijskog nadzora.
Regulacija iznajmljenih vozila: Vozila koja posjeduju naljepnice ne bi smjela biti iznajmljivana, a iznajmljena vozila ne bi smjela imati takve naljepnice, pa bi se točno moglo znati koje vozilo obavlja taksi prijevoz.
Obavezna registarska oznaka ili trajna naljepnica: Uvođenje obavezne oznake koja bi bila jasno vidljiva i ne bi se mogla lako ukloniti, čime bi se spriječilo prikrivanje vozila tijekom inspekcijskih nadzora. Takva naljepnica bi se dobivala u stanici za tehnički pregled i bila bi vidljiva svim sudionicima prometa i inspekcijama.
Prijedlog za regulaciju cijena u sektoru taksi prijevoza:
S obzirom na nereguliranost tržišta i štetne posljedice dampiranja cijena, predlažemo:
Startnu cijenu od 3 € kao osnovnu cijenu za početak vožnje.
Minimalnu cijenu od 2,5 € po kilometru kako bi se osigurala isplativost poslovanja, a ujedno spriječilo dampiranje cijena ispod ekonomskog minimuma.
Maksimalnu cijenu od 5 € po kilometru kako bi se spriječila nepoštena praksa vožnje po cijeni od 20 € po kilometru, koja ne samo da je nerazumna, već stvara negativan imidž za našu državu.
Problemi u sektoru stranih agencija za prijevoz (Uber, Bolt):
Neregulirani status: Aplikacije poput Uber i Bolt ne posluju u skladu s domaćim zakonima i ne doprinose domaćoj ekonomiji jer iznose dobit iz Hrvatske, spuštaju cijene do te granice da idu ispod cijene javnog gradskog prijevoza koji se sufinancira iz džepova poreznih obveznika.
Prekoračenje radnog vremena: Vozači partneri Ubera i Bolta redovito prekoračuju zakonom propisano radno vrijeme, a u želji za zaradom uzrokuju nesigurnost u prometu, što može dovesti do ozbiljnih problema. Prijave su često na dva ili četiri sata, posebno su umirovljenici sudionici takvih prijava, a na cesti provode po dvadeset sati i ozbiljno ugrožavaju sigurnost sebe i putnika.
Nepostojanje lokalnih dozvola: Aplikacije ne provjeravaju imaju li njihovi vozači potrebne dozvole za obavljanje prijevoza na određenim područjima.
Zloupotreba sustava od strane agregatora: Agregatorske tvrtke izbjegavaju plaćanje poreza kroz praksu prijave stečaja i ponovnog otvaranja poslovanja pod novim nazivom.
Prijedlozi rješenja za regulaciju rada stranih agencija za prijevoz:
Zabrana rada stranih agencija: Predlažemo zabranu rada stranih agencija (Uber, Bolt) u Hrvatskoj, čime bi se omogućilo da taksi djelatnost obavljaju isključivo domaće tvrtke ili obrti.
Stroža regulacija prijave vozača: Vozači bi morali priložiti sve potrebne dozvole prilikom prijave na aplikaciju, a aplikacije ne bi smjele omogućiti prihvaćanje naloga bez tih dozvola.
Praćenje radnog vremena vozača: Aplikacije bi morale pratiti ukupno vrijeme rada vozača, a nakon osam sati dnevnog rada trebali bi biti omogućeni prekovremeni sati, dok bi aplikacija bila nedostupna nakon dosezanja zakonskog tjednog maksimuma. Također prijava taksista bi trebala biti na osam sati.
Pravedniji porezni sustav: Predlažemo da aplikacije Uber i Bolt plaćaju PDV na svoju proviziju od 25%, dok bi vozači bili oslobođeni obveze plaćanja PDV-a.
Regulacija agregatora: Uvođenje zakonske regulative koja bi onemogućila zloupotrebu sustava od strane agregatora. Agregatorske tvrtke morale bi biti pod stalnim nadzorom poreznih vlasti te obavezno prijaviti ulazak u sustav PDV-a nakon što prijeđu prag prometa od 40.000 €, uz zabranu ponovnog otvaranja poslovanja nakon stečaja.
Kartice vozača i zapošljavanje stranih radnika:
Problem zapošljavanja stranih radnika u sektoru taksi prijevoza:
Zapošljavanje stranih radnika, osobito iz zemalja trećeg svijeta, u sektoru taksi prijevoza predstavlja ozbiljan problem, jer taksi djelatnost nije deficitarna, a tržište već ima dovoljno radne snage. Iako su strani radnici legalno zapošljavani od strane agregatora poput Ubera i Bolta, oni često nisu upoznati s jezikom, kulturom i običajima Hrvatske, što može dovesti do problema u komunikaciji i kvaliteti usluga. Također, zapošljavanje stranih radnika bez dugoročne povezanosti s Hrvatskom stvara sigurnosne i administrativne izazove, jer takvi radnici ne pružaju potrebnu razinu odgovornosti, a njihova identifikacija i verifikacija postaju problematični.
Prijedlog rješenja:
Zabrana zapošljavanja stranih radnika u nedeficitarnoj djelatnosti: Zapošljavanje stranih radnika u sektoru taksi prijevoza trebalo bi biti ograničeno, jer taksi djelatnost nije deficitarna. Predlažemo zabranu zapošljavanja stranih radnika iz zemalja trećeg svijeta koji nisu boravili u Hrvatskoj minimalno 10 godina. Ovim bi se mjerama osigurao ulazak u sektor samo onih radnika koji su poznati i integrirani u lokalnu zajednicu, imajući pritom osnovnu poznavanje jezika, kulture i zakonodavstva Republike Hrvatske.
Kartice vozača kao mjera kontrole: Kartice vozača koje su trenutno u planu trebaju biti provedene s jasnim uvjetima koji uključuju verifikaciju svih vozača. Ove kartice trebaju osigurati detaljan nadzor nad radnim vremenom vozača, kao i jasno praćenje njihove pozadine i relevantnosti za obavljanje taksi prijevoza u Hrvatskoj. Kartice vozača također bi trebale služiti kao mehanizam za identifikaciju vozača, čime bi se osigurala odgovornost i transparentnost.
Koordinacija inspekcijskog nadzora:
Kako bi inspekcijski nadzor bio učinkovitiji, inspekcije moraju biti usklađene i djelovati zajedno. Jednostavno rješenje bilo bi pozivanje vlasnika taksija na dostavljanje svih traženih dokumenata, uključujući evidenciju vozila, sve potrebne dozvole te podatke o zaposlenima. Ovo bi omogućilo brži i učinkovitiji nadzor nad taksi djelatnostima, sprječavanje nelegalnih aktivnosti te veću transparentnost u poslovanju.
Regulacija vozila u taksi prijevozu – Kombiji:
Trenutno su kombi vozila dozvoljena u taksi prijevozu, što predstavlja problem jer bi se trebala svrstavati u prijevoz putnika, a ne taksi prijevoz. Negdje je potrebno povući granicu i odrediti što ulazi u taksi prijevoz, a što ne. Kombiji manje visine, poput Mercedes V-Class, koji visinom spadaju pod osobna vozila, trebali bi ostati u taksi prijevozu prema našem prijedlogu. S druge strane, kombiji s registriranim 9 sjedala i visinom koja ne spada pod osobna vozila trebali bi biti isključeni iz taksi prijevoza. Vozila koja premašuju visinu od 2 metra i imaju više od 8 sjedala, trebala bi biti tretirana kao vozila za prijevoz putnika, a ne kao taksi vozila.
Sigurni smo da bi ove mjere značajno unaprijedile učinkovitost inspekcijskih nadzora, spriječile nelojalnu konkurenciju i zloupotrebe poreznih sustava, te omogućile pravičniji i održiviji razvoj sektora taksi prijevoza u Hrvatskoj.
ZADAR / ŽUPANIJA
Erlić na konferenciji u Solinu: “Osjećaj sigurnosti u gradu je najvažnija pretpostavka kvalitetnog života”
Uz Erlića, konferenciji su prisustvovali gradonačelnici Splita, Šibenika i Dubrovnika
U Solinu je danas otvorena dvodnevna 8. međunarodna konferencija “Sigurnost povijesnih gradova 2025.” koja okuplja stručnjake i predstavnike lokalnih vlasti s ciljem razmjene iskustava te jačanja sigurnosnih standarda u povijesnim urbanim cjelinama.
Prvog dana konferencije održan je uvodni panel na kojem su sudjelovali gradonačelnici četiri dalmatinska grada – Tomislav Šuta, gradonačelnik Splita, Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika, Željko Burić, gradonačelnik Šibenika i Šime Erlić, gradonačelnik Zadra. Panel je bio posvećen razmjeni iskustava i modela upravljanja sigurnošću u povijesnim jezgrama te mogućnostima međugradskog povezivanja i kreiranja zajedničkih rješenja za izazove koje donosi turizam.
– Osjećaj sigurnosti u gradu je najvažnija pretpostavka kvalitetnog života u svakom pojedinom gradu, i za lokalno stanovništvo i za turiste. Kako bi naši gradovi ostali sigurni, razgovarali smo o svim segmentima unaprjeđenja sustava sigurnosti grada, od prometa koji u sezoni guši grad i staru jezgru, preko suzbijanja kriminaliteta u suradnji s policijom, do nepoštivanja javnog reda i mira. Zato pripremamo novu prometnu regulaciju za sljedeću turističku sezonu, izmjene odluka o komunalnom redu, ulažemo u kupnju i postavljanje kamera i scan vozila za sankcioniranje prometnih prekršaja, te uvodimo bolju regulaciju ugostiteljske zone na Poluotoku – kazao je Erlić te dodao kako svi zajedno moramo raditi na sigurnosti, u suradnji s nadležnim institucijama, ali i građanima.
Na 8. međunarodnoj konferenciji “Sigurnost povijesnih gradova 2025.” sudjelovali su predstavnici institucija i tvrtki iz Hrvatske i BiH. Konferencija se održava u organizaciji IPA-e Splitsko-dalmatinske, uz podršku suorganizatora iz Hrvatske udruge povijesnih gradova, Fakulteta forenzičkih znanosti, Turističke zajednice SDŽ i Partnerstva za sigurniju svakodnevnicu.
ZADAR / ŽUPANIJA
VELIKO SRCE ZADARSKOG SPORTA – MLADEN MALIK BARBA / Sportaši jedanaesti put za Socijalnu samoposlugu
Pred nama je 11. humanitarna akcija za Socijalnu samoposlugu Zadar u organizaciji zadarske sekcije Hrvatskog zbora sportskih novinara. Tradicija je to koja, evo, ulazi već u svoje drugo desetljeće, ali ove je godine za nas sve drugačije, emotivnije, tužnije.
Početkom godine napustio nas je naš dragi član i prije svega prijatelj Mladen Malik, čovjek koji je ostavio neizbrisiv trag u zadarskom sportu, novinarstvu i društvu općenito. Stoga je najmanje što smo mogli učiniti da se od ove godine akcija, koju je od prvoga dana i on s nama stvarao, nazove: Veliko srce zadarskog sporta – Mladen Malik Barba.
Prošlogodišnja, jubilarna 10. akcija, bila je po mnogočemu posebna i rekordna, a vjerujemo kako će i ovogodišnja naići na velik odaziv zadarskih sportaša, klubova, saveza, udruga, rekreativaca, navijača i svih onih koji žele u nadolazeće blagdansko vrijeme napraviti jedno dobro i humano djelo.
Akcija će se održati u srijedu, 17. prosinca 2025. s početkom u 9:00 sati na adresi: Branimirova obala 18 – Zadar.
Najpotrebnije su stvari koje se najčešće koriste: ulje, brašno, sol, šećer, pašta, riža, mlijeko, konzerve, dječja hrana, higijenske potrepštine, pelene, prašak za rublje, deterdžent za suđe, sapun, pasta za zube, kava…
ZADAR / ŽUPANIJA
JESTE LI SE VEĆ ULOGIRALI? / Online usluga „Moja čistoća“ za lakše upravljanje računima i obvezama
Tvrtka Čistoća d.o.o. razvila je personaliziranu online uslugu pod nazivom „Moja čistoća“ koju već šest godina mogu koristiti svi korisnici usluga iz skupine kućanstava. Registracijom na ovu uslugu, omogućen je uvid u račune, stanje duga, raspored odvoza različitih vrsta otpada (komunalni otpad, reciklabilni otpad) u određenom naselju te mogućnost odabira načina primanja računa (elektronički ili papirnati oblik).
Također, usluga pruža korisne informacije o povijesti uplata i omogućuje jednostavno plaćanje računa.
JEDNOSTAVNA NAVIGACIJA ZA SVAKOGA
Korisničko iskustvo korištenja ove online usluge osmišljeno je na način koji štedi vrijeme i smanjuje administrativne napore. Usluga je dostupna na računalima i mobilnim uređajima, omogućujući korisnicima da uživaju u svim njenim prednostima bez obzira na svoju lokaciju.
Proces prijave u sustav izuzetno je jednostavan. Korisniku je potreban samo OIB i šifra kupca, koja je lako dostupna na ranijim računima. Nakon što korisnik unese te podatke, sustav traži odabir e-mail adrese koja će služiti kao korisničko ime. Nakon potvrde putem automatske poruke, korisniku se omogućuje pristup i završava proces izrade korisničkog računa.
ODABERITE ODRŽIVOST I EKONOMIČNOST
Glavna ideja iza ove aplikacije i projekta je omogućiti korisnicima lakši pristup informacijama o stanju njihovih osobnih računa, rasporedu odvoza otpada te plaćanju njihovih obveza. Također, opcija elektroničke dostave računa omogućuje smanjenje troškova i ekološki održivije poslovanje.
Primarni cilj je olakšati korisnicima uvid u njihove obveze, ali i mogućnost elektroničke dostave računa. Korisnici jednim klikom mogu odabrati digitalnu dostavu računa, čime se u sustavu odmah zabilježi da se više ne izdaju papirnati računi i ne šalju na adresu stanovanja korisnika. Na taj se način štedi vrijeme, novac i papir, te ostvaruje cilj – učinkovitije i ekološki održivo poslovanje.
UPRAVLJANJE OBVEZAMA NADOHVAT RUKE
Korisnici aplikacije „Moja čistoća“ mogu jednostavno pratiti stanje svojih računa, preuzeti svoj račun, provjeriti uplate te biti sigurni da su one zaprimljene na pravo mjesto. Ova moderna i user friendly platforma omogućuje korisnicima da imaju kontrolu nad svojim obvezama u svakom trenutku.
Olakšajte si svakodnevicu te postanite korisnik ove jedinstvene usluge već danas! Za više informacija i registraciju na uslugu „Moja čistoća“, posjetite web stranicu tvrtke Čistoća Zadar na www.cistoca-zadar.hr.
https://moja.cistoca-zadar.hr/login
-
magazin3 dana prijeFOTOGALERIJA / Gastro turneja po adventskim kućicama u Zadru, 4. dio – đir po Božićnom gramofonu na Pijaci
-
magazin4 dana prijeMJESEČNI HOROSKOP ZA PROSINAC: Jarac ubire plodove svog truda, Vodenjak upoznaje posebnu osobu!
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prijeFOTOGALERIJA / Svečani domjenak u OB Zadar za djelatnike koji su otišli u mirovinu
-
Hrvatska4 dana prijeVUKOSAV, PEDIĆ, FRANCIŠKOVIĆ, VUČAK-LONČAR… / Objavljen je godišnji popis: Ovo su najbolji doktori i doktorice u Zadru i u Hrvatskoj…






