Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

ČISTOĆA  d.o.o. – O CJENIKU I CIJENAMA JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA

Objavljeno

-

Čistoća d.o.o. trenutno je najveća komunalna tvrtka u Hrvatskoj po površini i području koje pokriva obavljajući javnu uslugu, a radi se o 1349 km2 površine. Odvoz otpada provodi se na području dva grada i 17 općina, uključujući 7 otoka na administrativnom području Grada Zadra.

Svim korisnicima iz kategorije kućanstava omogućeno je pravilno odlaganje otpada u blizini njihovih domova. Pored spremnika za miješani komunalni otpad na raspolaganju su im spremnici s narančastim poklopcem za reciklabilni otpad te smeđe posude za odlaganje biorazgradivog otpada. Osim toga, postoje i reciklažna dvorišta u Diklu i Gaženici, kao i u Novigradu i Sv. Filip i Jakovu, gdje građani mogu besplatno dovesti otpad i ostaviti ga na za to predviđenom mjestu. Uz to, svako domaćinstvo ima pravo jednom godišnje na besplatan odvoz glomaznog otpada do 4m3.  Tu su i dva mobilna reciklažna dvorišta koja služe odvojenom prikupljanju i skladištenju manjih količina iskoristivih i drugih vrsta otpada iz kućanstva.

RAZLOZI POSKUPLJENJA USLUGE ODVOZA OTPADA

S godinama se povećavao nivo usluge korisnicima, volumen spremnika povećan je za 3 puta, a pražnjenjem navedenih spremnika gotovo svaki drugi dan radnici Čistoće specijaliziranim vozilima dolaze im na kućni prag. Međutim, povećanje nivoa usluge nije pratilo povećanje cijena.

Cijena usluge odvoza miješanog komunalnog otpada nije se mijenjala od siječnja 2018. godine.

U međuvremenu se dogodio niz poskupljenja, kako goriva tako i ostalih stavki kao što su maziva, električna energija, uredski materijal, servisi, održavanje vozila, uz potrebnu nabavu specijaliziranih vozila i spremnika. Uz to, materijalna prava radnika koji obavljaju najzahtjevnije poslove od 2018. povećane su za više od 50 %, što je bilo neophodno da bi se redovito i kvalitetno obavljao posao.

Zatvaranjem odlagališta otpada u Diklu Čistoća gubi dio svojih prihoda koji se trenutno tamo ostvaruju, a porast će i troškovi prikupljanja otpada koji će se voziti u Biljane Donje.

NOVE CIJENE USLUGE ODVOZA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA

Od  1. kolovoza 2024. godine u primjeni je novi Cjenik javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na administrativnom području grada Zadra. Isti je prošao propisanu proceduru.

Zakon o gospodarenju otpadom (u daljnjem tekstu: Zakon) se promijenio 2021. godine i prema njemu postoje samo dvije kategorije korisnika. To su kućanstvo, odnosno fizičke osobe, i nekućanstvo, odnosno svi poslovni subjekti. U nekućanstvo, prema Zakonu, spadaju i iznajmljivači apartmana u razdoblju od 1. lipnja do 30. rujna svake godine. U navedenom razdoblju njihov će  fiksni dio biti izjednačen s fiksnim dijelom za osobe koje po zakonu spadaju u nekućanstvo (pravne osobe), a ostatak godine imaju status kućanstava.

Zakon u članku 76. propisuje jedinstvenu cijenu obvezne minimalne javne usluge za korisnika usluge razvrstanog u kategoriju korisnika kućanstvo i jedinstvenu cijenu obvezne minimalne javne usluge za korisnika usluge razvrstanog u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo.

Novi iznos fiksnog dijela računa tako iznosi 9,82 eura bez PDV-a (11,10 eura s PDV-om) za korisnike kućanstva te 15,57 eura bez PDV-a (17,59 eura s PDV-om) za korisnike koji nisu kućanstvo.

To znači da će svaki korisnik usluge (koji nekretninu koristi stalno ili privremeno) cijelu godinu plaćati cijenu obvezne minimalne javne usluge, odnosno fiksni dio računa, dok će cijenu za količinu predanog miješanog komunalnog otpada plaćati samo kada predaje miješani komunalni otpad na zbrinjavanje davatelju usluga (varijabilni dio računa).

Cijena obvezne minimalne javne usluge (fiksni dio) za sve korisnike svrstane u kategoriju kućanstvo je jednaka, neovisno stanuju li u individualnom (kuće) ili zajedničkom stanovanju (stanovi u zgradama) i neovisno o broju članova kućanstva i kvadraturi stana.

Zbrinjavanje reciklabilnog otpada (papir, plastika, metal, tekstil i staklo) izdvojenog iz komunalnog otpada te zbrinjavanje biorazgradivog otpada se ne naplaćuje posebno. Trošak zbrinjavanje tih vrsta otpada pokriven je cijenom obvezne minimalne javne usluge.

FIKSNI I VARIJABILNI DIO CIJENE

Sukladno članku 75. Zakona, strukturu cijene čine:

1. cijena obvezne minimalne javne usluge (fiksni dio računa) i

2. cijena za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (pražnjenje spremnika – varijabilni dio računa).

Iznos obvezne minimalne usluge predstavlja dio cijene usluge s kojim se financiraju fiksni troškovi sustava gospodarenja komunalnim otpadom, odnosno održavanje istog te predstavlja iznos koji se osigurava radi ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i kvalitete pružanja javne usluge, kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu. U ljetnim mjesecima, s obzirom na povećanje broja ljudi koji borave na našem području, povećava se i opseg posla za tri do četiri puta više nego van turističke sezone, što iziskuje dodatna financijska ulaganja u održavanje voznog parka i nabavu sredstava i opreme za pružanje usluge i obavljanje svakodnevnih zadataka.

Varijabilnim dijelom korisnici mogu utjecati na konačan iznos računa. Dakle, svaki individualni korisnik usluge (kućanstva i nekućanstva) će varijabilni dio računa platiti proporcionalno broju predanih i pražnjenih spremnika s miješanim komunalnim otpadom tijekom jednog mjeseca.

Korisnici u stambenim zgradama koriste zajedničke spremnike. Kad jedan korisnik usluge samostalno koristi spremnik, udio korisnika usluge u korištenju spremnika je jedan. Kad više korisnika usluge zajednički koriste spremnik, zbroj udjela svih korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom davatelja usluge, mora također iznositi jedan. Kada postoje podaci o broju članova i turističkih kreveta, stan u kojoj živi obitelj s većim brojem članova, ili se kućanstvo bavi iznajmljivanjem, plaćati će veći iznos varijabilnog dijela jer će njezin udjel u zajedničkom spremniku biti veći od udjela stana u kojem živi npr. jedna osoba. Do dostave podataka mogu se primijeniti i jednaki udjeli za svakog od korisnika.

U slučaju kada korisnici usluge kućanstva i korisnici koji nisu kućanstvo koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima, udjeli se izračunavaju na način da davatelj usluge najprije određuje udio u zajedničkom spremniku za korisnike nekućanstvo, a preostali volumen zajedničkog spremnika podijelit će se na korisnike kućanstvo, kako je već navedeno.

SPREMNICI ZA STAMBENE ZGRADE – OBVEZE KORISNIKA

Javni spremnici za komunalni otpad više ne postoje. Svi spremnici su označeni (“čipirani”), odnosno imaju svog korisnika. Isključiva je podjela u individualnom ili zajedničkom korištenju spremnika za otpad. Korisnici usluga su dužni brinuti o sadržaju svojih spremnika za otpad.

Spremnici za komunalni otpad moraju se nalaziti na obračunskom mjestu (adresa nekretnine) kod korisnika usluge u za to predviđenim zatvorenim smetlarnicima, ograđenim dvorištima, odnosno smješteni na bilo koji drugi odgovarajući način kojim se onemogućava pristup trećim osobama. Savjet je da se  okupi nekoliko stambenih ulaza (obračunsko mjesto) i da svoje spremnike zaštite, odnosno stave “pod ključ”. Do kraja godine će to svima postati obveza, a građani će vidjeti razliku u svojim računima ako budu brinuli o tim spremnicima i razdvajali otpad.

Na web stranici Čistoće d.o.o. dostupan je Cjenik javne usluge kao i Vodič s kratkim objašnjenjima novog sustava naplate.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

ZIMSKA BAJKA / Božićna čarolija u Cerovačkim špiljama! 

Objavljeno

-

By

Ho-ho-ho! Djed Mraz dolazi pod zemlju – ravno u čarobne Cerovačke špilje, ali treba pomoć, dođite i vi, roditelji s djecom, pomozite nam ukrasiti naš Centar, stoji u objavi iz Cerovačkih špilja!

📅13. prosinca 2025.

⏰11:00 – Radionica izrade ukrasa i kićenje bora 

⏰12:30 – Obilazak špilje s Djedom Mrazom i slatki pokloni iznenađenja 

“Čeka vas prava zimska bajka: kreativne radionice, ukrašeni bor, pokloni i nezaboravna podzemna avantura! 

Djeca do 12 godina imaju besplatan ulaz u špilju!”

Obavezna prethodna najava do 12. 12. na: 099/814-4724

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

(FOTO) TRADICIONALNO / Barkajoli kod gradonačelnika Erlića

Objavljeno

-

By

U Maloj vijećnici gradonačelnik Šime Erlić danas je ugostio zadarske barkajole Dina Gajića, Šimu i Berta Gregova

Tradicionalno, uoči Božića, u Gradskoj upravi priređeno je primanje za zadarske barkajole. 

– Svjesni smo koliko barkajoli znače Zadru i hvala vam što njegujete našu tradiciju. Nadam se da će uskoro, i to pozitivno i za vas i za nas, biti završena priča oko upisa barkajola na listu nematerijalne kulturne baštine RH što će nam biti dodatni zamah u promociji i vas i našega Zadra, kazao je gradonačelnik Erlić barkajolima uručivši im prigodne darove.

Gradonačelnik Erlić zahvalio im se za njihov rad, trud i trajan doprinos turističkoj promociji grada. 

U neformalnom razgovoru uz prepričavanje anegdota koje svakodnevno doživljavaju kroz svoj posao, barkajoli su gradonačelniku iznijeli potencijalne probleme u radu, svoja zapažanja, primjedbe i prijedloge o svemu što bi se još moglo učiniti kako bi ovaj vid turističke ponude, ali i tradicionalnog načina prijevoza građana, bio još dostupniji, sigurniji i ugodniji.

– Na usluzi smo turistima, ali i našim građanima koji čine 20 posto putnika koji biraju barku za prijevozno sredstvo do Poluotoka, i obrnuto. Kod korekcije cijena, bili smo oprezni, vožnju turistima naplaćujemo dva eura, dok je ona za lokalno stanovništvo jedan euro, kazao je Berto Gregov, jedan od zadarskih barkajola.

Danas plove ukupno tri barke, sve u vlasništvu aktivnih barkajola. Aktivni su Zvonko Gregov, njegovi sinovi Berto i Šime GregovŠime Begonja te najmlađi trenutno aktivni barkajol Dino Gajić. Među aktivnim barkajolima četvorica su vlasnici obrta koji su registrirani za prijevoz putnika. Iz gradske blagajne, kao i svake, i ove godine bit će im plaćeni doprinosi poput mirovinskog i zdravstvenog osiguranja. 

Uz gradonačelnika Erlića, na prijemu za barkajole bili su Ante Ćurković, zamjenik gradonačelnika, Dolores Kalmeta, pročelnica Upravnog odjela gradsku samoupravu i opće poslove i Dina Bušić, pročelnica Upravnog odjela za kulturu i sport. Upravo zahvaljujući tom gradskom Odjelu, u srpnju 2025. godine Ministarstvu kulture i medija poslan je elaborat s prijedlogom da barkajoli budu prepoznati kao nematerijalna kulturna baština i budu upisani u Registar kulturnih dobara. Poseban doprinos kao inicijatorica te priče dala je Zrinka Brkan Klarin, povjesničarka umjetnosti i arheologinja, zaposlena u Upravnom odjelu za kulturu i sport, koja je prikupila brojne materijale o ovom tradicijskom obrtu.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

“MAJČINA RIJEČ” / U ponedjeljak predstavljanje knjige fra Andrije Bilokapića

Objavljeno

-

By

Predstavljanje knjige ‘Majčina riječ’ fra Andrije Bilokapića održava se u ponedjeljak, 8. prosinca, u samostanu sv. Frane u Zadru, s početkom u 20 sati.

Predstavljači su Stjepan Lice, fra Jozo Grbeš i mons. Želimir Puljić. 

Zahvalu će uputiti autor Bilokapić i Vedran Vidović.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu