Connect with us

Hrvatska

Jonjić o koroni: “Mislim da će se nešto dogoditi najesen”

Objavljeno

-

Izvor: N1

Virusni imunolog Stipan Jonjić gostovao je u Novom danu i komentirao širenje majmunskih boginja, ali i što možemo očekivati od pandemije koronavirusa.

“Virus majmunskih boginja je vrlo sličan virusu koji je harao svijetom ne tako davno i izazivao velike boginje, virus variole, i srećom on je eradiciran, uklonjen i ostao je samo u nekim laboratorijima pod kontrolom Svjetske zdravstvene organizacije. Ovaj virus je vrlo sličan, ali s velikom razlikom što je variola bila specifična za ljude i nije se širila na životinje, za razliku od majmunskih boginja koji nije specifičan za vrstu”, rekao je Jonjić.

Istaknuo je da su majmunske boginje puno manje zarazne te da je virus koji ih izaziva puno manje opasan, ali da nije bezazlen. “Širi se kontaktom i respiratorno, virus ulazi kroz oštećenja tkiva odnosno kože ili preko dišnog sustava, replicira se tamo gdje uđe, napravi širenje u unutarnje organe i onda nastaje sekundarna diseminacija, širenje krvlju do kože, i onda dolazi do razvoja osipa koji prolazi razne faze. U cijelom tom periodu bolest je zarazna”, rekao je Jonjić.

Dodao je da ne vjeruje da majmunske boginje imaju potencijal globalnog širenja. “Vjerojatno će imati prodore u obliku manjih klastera, doduše, budimo oprezni jer ne znamo točno koliko je podložan mutacijama, puno manje nego RNA virusi, sve što se događa puno je predvidljivije i uz oprez se ipak ne trebamo bojati globalnog velikog problema, kao što je to bio slučaj s covidom”, rekao je Jonjić.

O covidu

Kad je u pitanju covid, Jonjić je rekao da ne razumije što se događa u Kini, gdje se zbog nekoliko stotina slučajeva potpuno zatvaraju gradovi poput Šangaja ili Pekinga. “Nešto je čudno, nešto je teško objašnjivo. Brojevi koje Kina prikazuje nisu razlog za takve mjere, oni su moćni, mogu organizirati testiranje cijelog Pekinga u tjedan dana, i to triput. To ne znači da mi ne trebamo ništa raditi i mi zapravo ne možemo predviđati. Rado bih predviđao, ali je predviđanje kad je u pitanju covid nezahvalno jer su sva ranija bila pogrešna”, rekao je Jonjić.

Virusni imunolog ističe da je situacija danas puno bolja nego lani u ovo doba, da je puno više ljudi procijepljeno te prebolilo i steklo neku vrstu imunosti, ali da to sve ne jamči spokojnost.

“Sreća u toj nesreći, u poplavi manje dobrih vijesti je činjenica da cijepljenje i preboljenje ipak štiti od težih oblika bolesti. Omikron dominira, on će dominirati sve dok se ne pojavi varijanta koja će ga potisnuti i hoće li se takva varijanta pojaviti, to zapravo nitko ne zna, treba vidjeti što će napraviti omikron koji se brzo širi i kod onih koji su cijepljeni i preboljeli i treba vidjeti kako će on utjecati na stečenu ili preboljenu imunost i hoće li je poboljšati. Ključno je da smo naučili nešto u ove dvije godine. Mislim da će se dogoditi prodor neke varijante, a u tom slučaju smo ili na početku i važno je da mi predviđamo, pratimo i reagiramo. Mislim da će se nešto dogoditi najesen, ali hoće li se dogoditi prodor neke jače varijante virusa, ja to ne mogu predvidjeti”, rekao je Jonjić.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Tajne snimke otkrile krijumčarski kanal duhana od Mađarske do Istre

Objavljeno

-

By

USKOK je otvorio istragu protiv deset osumnjičenika upletenih u ilegalnu nabavu i preprodaju stotina kilograma duhana.

Sve je otkrila Policijska uprava istarska, a postupak je nastavljen u suradnji sa zagrebačkom, osječko-baranjskom i vukovarsko-srijemskom policijom. Operacija je rezultirala uhićenjem devet državljana i Hrvatske i jednog državljana BiH koji su osumnjičeni za zločinačko udruživanje i nedozvoljenu trgovinu.

Krijumčarski kanal za Istru

Rekonstruirano je da je u proljeće prošle godine osumnjičeni 65-godišnjak povezao ostale ljude kako bi nabavljali, prevozili i preprodavali veće količine sitno rezanog duhana, koji nije označen duhanskim markicama Ministarstva financija Republike Hrvatske. Sitno rezani duhan nabavljao se u Zagrebu, a potom skladištio na području Osječko-baranjske i Vukovarsko srijemske županije da bi se zatim vozio u Pulu.

U proteklih godinu dana na taj su način nabavili i prodali oko 1,3 tone ovakvog duhana, te nezakonito zaradili 68.865 eura. Novac su među sobom podijelili.

Duhan stizao iz Mađarske

Dio duhana stizao je iz Mađarske. Iz tajnih snimki osumnjičenog šefa skupine proizlazi da je po turi dopremano 150 kilograma duhana. Njegova cijena, prema pronađenim porukama, bila 14,50 eura po kilogramu. Preprodavali su ga za 40 eura po kilogramu.

Na ovaj su način u Državnom proračunu Republike Hrvatske nanijeli štetu od 152.504 eura jer su prekršili Zakon o trošarinama.

U domovima osumnjičenih u Puli, Zagrebu, Osijek i Vukovaru policajci su pronašli 16,4 kilograma duhana i 2.500 kutija cigareta bez markica Ministarstva financija Republike Hrvatske, mobitele i novac za koji se pretpostavlja da potječe od nedozvoljene trgovine.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Dalmatinac na Fejsu objavio fotku kalašnjikova, prijetio policajcima. Uhićen je

Objavljeno

-

Splitsko-Dalmatinska policija danas je izvijestila kako je dovršila kriminalističko istraživanje na 53-godišnjim muškarcem.

Njega se, navode u priopćenju, sumnjiči da je u ponedjeljak na profilu društvene mreže uz fotografije automatske puške tipa kalašnjikov objavio i sadržaj u kojem je uputio prijetnje četvorici policijskih službenika. 

Protiv spomenutog je podnijeta kaznena prijava za kazneno djelo prijetnje sukladno čl. 139. st. 2. u svezi st. 3. Kaznenog zakona te će danas biti predan pritvorskom nadzorniku, stoji u priopćenju policije.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Rimac vjerojatno više neće raditi aute kakav je Nevera

Objavljeno

-

Rimac nije prodao svih 150 primjeraka svog električnog hiperautomobila Nevera, a njen nasljednik vjerojatno neće biti električno vozilo. Nevera je predstavljena 2021. kao evolucija koncepta C_Two od 1888 konjskih snaga, uz prve isporuke kasnije te godine i planiranom proizvodnjom od 150 vozila, prenosi Autocar.

Hrvatska tvrtka još uvijek nije prodala spomenuti broj automobila, što predsjednik Uprave Mate Rimac pripisuje padu potražnje za ultra-high-end električnim vozilima.

“Počeli smo razvijati Neveru 2016./2017., kada je elektrika bila cool”, rekao je na konferenciji Financial Times Future of the Car u Londonu.

“Tržišno okruženje evoluiralo, a ukusi su se mijenjali”

Od tada je, nastavio je Rimac, tržišno okruženje evoluiralo, a ukusi su se mijenjali jer nacionalna zakonodavstva i glavni proizvođači automobila nastoje učiniti električne automobile mainstreamom.

“Regulatorna tijela i neki proizvođači originalne opreme toliko to guraju da se priča promijenila. Naturaju nam stvari koje ne želimo, pa se ljudi pomalo odmiču od cijele te prisilne primjene. Uvijek sam protiv toga. Mislim da se sve mora temeljiti na dobrim karakteristikama. Stoga proizvod mora biti bolji”, objasnio je Rimac.

Nevera je djelomično razvijena kao primjer onoga što se može postići s motorima i baterijama u doba kada je tehnologija još bila u povoju i kada su je glavni proizvođači tek trebali u potpunosti prihvatiti.

“Elektrifikacija postaje mainstream, a ljudi se žele razlikovati”

“U to vrijeme mislili smo da će električni automobili biti cool u roku od nekoliko godina – najbolji automobili ili s najboljim performansama i tako dalje. Sada primjećujemo da se ljudi na vrhu ovog sektora žele razlikovati kako elektrifikacija postaje mainstream”, kaže Rimac.

To se uglavnom očituje u želji za analognom tehnologijom i pogonima na unutarnje sagorijevanje, sugerirao je hrvatski poduzetnik, koristeći analogiju da vrhunski analogni satovi zahtijevaju nekoliko puta više novca od sposobnijih i popularnijih pametnih satova.

“Apple Watch može sve bolje. Može još 1000 stvari, puno je precizniji, može mjeriti otkucaje srca. Ali nitko ne bi platio 200.000 dolara za Apple Watch. Imamo tržište za Neveru, to je najprodavaniji električni hiperautomobil. Već smo isporučili više od 50 automobila od ukupno 150”, rekao je Rimac i dodao:

“Da smo stvorili električni Bugatti, prodali bismo ih određenu količinu, sigurno, zbog brenda, ali ta količina ne bi bila ni blizu procijenjenoj količini koju će prodati V16 motor Chironova nasljednika”.

Rimac je rekao da ne vidi oporavak potražnje za električnim hiperautomobilima jer će u segmentima mainstream automobila biti određene lojalnosti prema pojedinačnim brendovima i tehnologijama pogona, ali segmenti automobila visoke klase zahtijevaju visoku razinu diferencijacije i analogne privlačnosti.

“Radio nešto što drugi ne mogu”

“Mislim da postoji tržišna niša za stvari koje se ne mogu raditi s motorom s unutarnjim izgaranjem. Ne radi se o tome da budemo električni; radi se o tome da radimo stvari koje drugi automobili ne mogu i da pružamo jedinstveno iskustvo”, rekao je Rimac.

Rimac je nedavno otkrio Autocaru da njegova tvrtka istražuje može li njihov sljedeći automobil koristiti revolucionarnu tehnologiju nanocijevi, pri čemu se “kemijski različita” tekuća goriva mogu koristiti za proizvodnju električne energije za pogon motora, napuštajući tako konvencionalni raspored baterija.

“Naša kompanija nije isključivo električna, nego radi sve što je najuzbudljivije u određenom trenutku”, rekao je Rimac, navodeći LPG, vodik, pa čak i dizel kao potencijalna goriva koja bi se mogla koristiti u ovoj postavci.

U međuvremenu ne vidi “nikakav razlog” da Bugatti, koji je Rimac kupio od Volkswagen grupe 2021. godine, prestane prodavati automobile s motorima na unutarnje sagorijevanje u skoroj budućnosti: “Razvili smo novi V16 motor i želimo koristiti taj motor neko vrijeme, a možda i neke druge motore i ne vidim razlog zašto bi to bilo nemoguće”.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu