Connect with us

Nekategorizirano

Nova Alhambra – jednovolumen za pet ili sedam osoba

Objavljeno

-

Ilustracija: Seat Alhambra
Nakon VW Sharana na tržište dolazi bliski mu i najveći španjolski jednovolumen. Seat ove jeseni ulazi s novom Alhambrom, velikim jednovolumenom koji će ponuditi mogućnost prijevoza pet ili sedam osoba, piše Automoto magazin.
Alhambra je nastala sredinom 1990-ih kao produkt suradnje Volkswagena i europske podružnice Forda na projektu velikog jednovolumena koji su u VW-u nazvali Sharan, a u Fordu Galaxy. Ford je u segmentu jednovolumena, odnosno na razvoju Galaxya, prije pola desetljeća krenuo svojim putem, dok Seat i dalje funkcionira pod VW-ovom palicom.
Skoro istovremeno s VW Sharanom na tržište dolazi nova generacija Seat Alhambre. Riječ je o sasvim novom automobilu koji će ponuditi odličan omjer uloženog i dobivenog, što je uz dinamičnost, jedna od glavnih osobina seatovih modela. S Alteom, Alteom XL, Exeom ST, Ibizom ST i novom Alhambrom Seat ima široku ponudu obiteljima namijenjenih modela.
Inovacija i inteligencija
Osim obiteljske namjene Alhambra sa svojih pet ili sedam sjedala može biti i poslovni automobil za transport osoba. James Muir, predsjednik Seata ističe da su inovacija i inteligencija ključne riječi vezane uz novu Alhambru. Osim funkcionalnosti, najveći Seat nudi i ponešto sportske dinamičnosti, u okvirima segmenta, karakteristične za sve modele španjolske marke.
Šef dizajnerskog odjela Seata Luc Donckerwolke prihvatio je sa svojom ekipom izazov kreiranja automobila MPV koncepcije. Alhambra je prepoznatljiv član Seat obitelji, prije svega sprijeda zbog karakterističnog Arrow dizajna uvedenog s aktualnom generacijom Ibize. Nije se štedjelo na dimenzijama pa je Alhambra dulja čak 22 centimetra od prethodnoga modela.
Proširena je za devet centimetara, a zbog dinamičnijeg dojma visina je smanjena za centimetar. Praktičnost korištenja i funkcionalnost imaju važnu ulogu kod jednovolumena. Alhambra je umjesto klasičnih dobila klizna bočna stražnja vrata koja su u višim razinama opremljenosti elektrificirana.
Unatoč značajnom povećanju dimenzija i uvođenju kliznih vrata nova Alhambra je lakša od prethodnoga modela. Osnovna izvedba ima masu od 1648 kilograma. Struktura karoserije je lakša od 400 kg. Uštede na masi su postignute korištenjem novih materijala i tehnika proizvodnoga procesa. Uz visoku razinu sigurnosti za sve putnike Alhambra nudi prostran i funkcionalan putnički prostor s dva ili reda sjedala.
Pri razvoju koncepcije sjedala i koncepcije vratiju u obzir su uzete želje djece između šest i 14 godina te njihovih roditelja. U izvedbi sa sedam sjedala u trećem redu su dva smještena u višu raznu od drugoga reda, zbog udobnosti i bolje vidljivosti. Sjedala u drugome redu mogu se uzdužno pomicati do 160 mm uz mogućnost finog podešavanja naslona sjedala.
Dovoljno prostora
Ukoliko nema potrebe za drugim i trećim redom sjedala, ali je nužan velik obujam prtljažnika, sjedala se jednostavno preklapaju i stvara se ogroman prtljažni prostor uvijek ravne podnice.
Produljenjem međuosovinskoga razmaka za osam centimetara dobio se veći prostor za koljena putnika, ali i izdašniji prtljažni prostor dugačak minimalno 1,3 m. Obujam prtljažnika izvedbe s pet sjedala je od 809 do 2430 litara. S preklopljenim drugim redom sjedala duljima podnice prtljažnika je 2,10 m. Moguće je preklopiti i naslon suvozačevog sjedala pa u tom slučaju Alhambra prima predmet duljine od 2,95 m. Izvedba sa sedam sjedala ima obujam prtljažnika od 267 do 2297 dm3.
Paletu motora čine dva benzinska TSI i dva dieselska TDi pogonska stroja snage između 140 i 200 KS. Svi koriste tehnologiju izravnog ubrizgavanja goriva i imaju turbopunjač. Uz više snage potrošnja je reducirana do 16 posto. Uz tri motora serijski se ispuručuju Start & Stop sustav i regeneracija energije kočenja. Uz sve motore može se dobiti 6-stupanjski DSG mjenjač koji je serijski samo kod najsnažnije TSI izvedbe, koja u prodaju ne dolazi odmah nego krajem godine, prenosi Automoto magazin.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nekategorizirano

Gotovinina tvrtka lani imala ogroman rast prihoda

Objavljeno

-

Tvrtka Pelagos net, čiji je suvlasnik umirovljeni general pukovnik Ante Gotovina, lani je ostvarila više od 24 milijuna eura prihoda uz dobit veću od 3.1 milijun eura. Godinu dana ranije Pelagos je prijavio 16.3 milijuna eura prihoda.

Za veliki rast prihoda najzaslužniji je izvoz, piše Plava kamenica. Pelagos je lani na izvozu zaradio oko 20.5 milijuna eura, a gotovo sva tuna odlazi u Japan.

Pelagosova plavoperajna tuna spada među najcjenjenije hrvatske gastronomske proizvode, u rangu s kvarnerskim škampima i bijelim tartufima. Gotovinin toro (blijeda masna tuna) može se mjeriti s najboljima na svijetu. Osim fenomenalne tune, Pelagos proizvodi izvrsne slane srdele i slane i marinirane inćune”, piše Plava kamenica.

Nedavno su se na tržištu pojavile i verzije srdela i inćuna u maslinovu ulju, koje su prepoznatljive po uočljivim zelenim oznakama.

S 24 milijuna eura prihoda, Gotovinin Pelagos postao je treći najveći proizvođač ribe u Hrvatskoj, iza Cromarisa i bračke Sardine Postira.

Tvrtka planira veliko proširenje proizvodnje

Pelagos u blizini Dugog otoka uskoro planira pokrenuti i uzgoj bijele ribe. Uzgajalište bijele ribe imat će kapacitet od oko 700 tona godišnje, objavila je ranije Slobodna Dalmacija.

Tvrtka namjerava prenamijeniti dio akvatorija iz sustava uzgoja tune u uzgoj bijele morske ribe između Lavdare Vele i Pašmana u Srednjem kanalu. Godišnja proizvodnja iznosila bi 700 tona ribe u kavezima za uzgoj.

Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja objavila je pozitivnu ocjenu procjene utjecaja na okoliš uzgajališta tune u zoni marikulture kod otoka Lavdara, smještenog sjeverno od Dugog otoka i nedaleko od Kornatskog arhipelaga, koji pripada Zadarskoj županiji.

U sažetom opisu predmetni zahvat odnosi se na postavljanje uzgajališta koje se sastoji od jednog polja za uzgoj tune u postojećoj zoni za marikulturu na udaljenosti od oko 2300 metara od otoka Lavdara. Planirana godišnja proizvodnja na uzgajalištu je do 700 tona tune.

Na uzgajalištu se planiraju koristiti kružni kavezi promjera 50 metara, koji bi bili rasporedeni u dvije linije s po pet kaveza u svakoj liniji, a svaki kavez ima sidrene instalacije na površini od 80 puta 80 metara. Predvidena površina koju zauzimaju kavezne instalacije iznosi 400 puta 160 metara.

“Kavezi se planiraju izraditi iz polietilenskih plutada (obruda) ispunjenih polistirenom, na koje se vješa cilindridna mreža izrađena od poliamidnih materijala. Polimerni materijali predvideni za kavezne instalacije su biološki inertni te nemaju negativan utjecaj na okoliš”, navodi se u dokumentu.

 
Nastavi čitati

Nekategorizirano

SA VOLONTERSKE BURZE: Briga o postavu i komunikacija s posjetiteljima u Noći muzeja u Narodnom muzeju Zadar

Objavljeno

-

By

U petak 26. siječnja se na razini Republike Hrvatske odvija XIX. Noć muzeja.

Na prošlogodišnju Noć muzeja Narodni je muzej Zadar bio po broju posjetitelja drugi u RH, odnosno prvi uzmemo li u obzir broj stanovnika odnosno “bazen” posjetitelja.

“Ove godine zbog našeg razrađenog programa ne očekujemo pad interesa, a da bi ta večer prošla u najboljem redu, potrebni su nam volonteri koji će nam pomoći u brizi o postavu (radi se o nekim od najvrednijih djela hrvatske umjetnosti i zadarske povijesti)”, stoji u objavi iz NMZ.

Za prijavu i detaljnije informacije obratite se putem maila na: muzej.nmz@gmail.com do 24. siječnja.

 
Nastavi čitati

Nekategorizirano

Ambulante pune oboljelih od korone, gripe i hripavca. Liječnici upozoravaju na lijek koji često zaboravljamo

Objavljeno

-

By

U prosjeku na tjedan u Hrvatskoj od korone oboli 4.000 ljudi. Uz to svakog dana prijavljuju se slučajevi oboljenja od gripe i hripavca što dodatno opterećuje zdravstveni sustav.

Od covida svaki tjedan oboli u prosjeku 4.000 ljudi, a 45 ih premine. Prijavljenih slučajeva gripe samo prvog tjedna ove godine bilo je više od 800 prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, piše Dnevnik.hr.

Također još ne jenjava ni epidemija hripavca koji može biti koban pogotovo za manju djecu.

Stoga su čekaonice u ambulantama i bolnicama pune pacijenata koji traže liječničku pomoć zbog infektivnih i bakterijskih bolesti dišnih puteva. Liječnicima obiteljske medicine posao se ovih dana udvostručio, a slično je i na hitnim prijemima.

“Dosad nam je obim popovećan, mogureći poduplao se u odnosu na ljeto i jesen, kao što znamo zima je i tada su najčešće bolesti respiratornog sustava”, izjavila je liječnica obiteljske medicine Vedrana Tudor Špalj.

Liječnici također upozoravaju kako ne treba zaboraviti na mogućnost cjepljenja koje može biti spasonosno.

“Cjepljenje kao mjera prevencije protiv gripe, docjeplivanje protiv covida, također trudnice, ukućani, tek rođenih beba i dojenčadi koje nisu redovno cjepljeni da se docijepe protiv hripavca”, izjavila je dr. Andrea Petaros Šuran, voditeljica Odjela za epidemiologiju NZZJZ PGŽ.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu