Connect with us

Hrvatska

Hrvatski brendovi Kroštula i Pan-Pek razvili pekarsku revoluciju

Objavljeno

-

Hrvatski tim stručnjaka razvio je prehrambenu revoluciju. Više od 300 tisuća sourdough peciva iz Hrvatske svakog dana odlazi u svijet. Vodeći brend u artisan pekarstvu Kroštula te jedna od vodećih pekarskih industrija Pan-pek krenuli su s entuzijazmom prije dva mjeseca u pilot projekt industrijske proizvodnje sourdough kruhova. Ono što je do sada bilo nemoguće postalo je moguće.

“Spajanjem onog što se do sada činilo nespojivo, pomaknuli smo granice u pekarstvu i to ne samo u Pan-peku već smo prvi u ovom dijelu Europe na automatiziranoj liniji proizveli sourdough proizvod sa živom starter kulturom. Posebno sam sretna jer u Pan-peku imamo tim ljudi koji vole ono što rade, posvećeni su stalnom unapređenju poslovanja i vrhunski orkestriraju našom pričom!” – ističe predsjednica Uprave Sandra Vojković.

Čak više od 300 tisuća smrznutih sourdough peciva svakog dana iz Hrvatske kontejnerima putuje u Sjedinjene Američke Države. Među prvim kupcima su burza New York Stock Exchange i Sveučilište Harvard. Svakim danom popis novih klijenata se povećava, a izniman interes za revolucionarne proizvode dolazi iz cijele Europe.

“Cilj projekta je napraviti sourdough proizvode što dostupnijima. Kroz godine rada i kalkuliranja uvidjeli smo da je najveći trošak u proizvodnji sourdough proizvoda trošak rada. Dugo smo tražili idealnog partnera s kojim bismo krenuli u ovakav projekt. Njega smo našli u Pan – peku i direktorici Sandri Vojković. Prvi puta smo u industriji našli partnera koji ima razumijevanje za ovakav pilot projekt koji je kompliciran i traži velike prilagodbe. Što se tiče pogona Pan-peka nikada nisam vidio uređeniju i bolje kontroliranu sredinu!” – otkrio je prehrambeni tehnolog i vlasnik Kroštule Karlo Vulin.

Posebnost ovog projekta je ta što se peciva rade s jedinom pravom artisanskom tehnikom stručno zvanom type 1 sourdough ili sponatna sourdough fermentacija. “U njoj se tijesto fermentira isključivo bakterijama koje se prirodno nalaze na pšenici. Snaga našeg projekta je što smo u Kroštuli kroz godine naučili kako kontrolirati spontanu fermentaciju i tako omogućili proizvodnju ovih kruhova na industrijskoj skali!” – dodaje Karlo Vulin.

“Zajednički razvoj trajao je oko dva i pol mjeseca, a iz Pan-peka je bilo uključeno osam kolegica i kolega te voditelji i operateri na liniji. Inače, linija na kojoj smo uhodavali proizvod i na kojoj proizvod u konačnici proizvodimo proteže se na 1200 m2!” – otkriva Sandra Vojković i dodaje: “Izazov je bio vrlo velik jer to do sada nije nikome uspjelo. Naš tim pekarskih eksperata bio je jako motiviran spojiti znanja i praksu vođenja proizvodnje na potpuno zatvorenoj automatskoj liniji sa zakonitostima zanatske izrade sourdough proizvoda sa živom starter kulturom. Svi su u timu bili fokusirani kako uspješno premostiti prepreke koje znamo da postoje, ali i one koje bi nas mogle očekivati. Vidio se veliki entuzijazam od prvog radnog sastanka do posljednje faze i finalnog uspjeha – potpuno automatizirane proizvodnje ‘sourdough’ pekarskih proizvoda sa živim starter kulturama!”

Više od dva mjeseca bilo je potrebno za prilagodbe, ulaganja, ljude i strojeve. Veliko iskustvo tima Kroštule u tome bilo je ključno, pa za to nije bilo potrebno 50 smjena, već su željeni proizvod dobili kroz osam proba na liniji, paralelno radeći u pogonu Kroštule, prilagođavali su se i mjerili vrijeme.

Prije dva tjedna počela je službena proizvodnja i prve isporuke za tržište SAD-a, pa tako sada iz zagrebačkog pogona Pan-peka dnevno izlazi 300 tisuća komada sourdough peciva. Pan – pek je ovim uspjehom potvrdio da svoje mjesto na vrhu pekarske industrije kontinuirano gradi na temelju povezivanja kvalitete pekarskih proizvoda s inovativnim pristupom proizvodnji.

“O kakvom se iskoraku radi govori i podatak da u Zagreb dolaze europske kolege koji su zainteresirani saznati više o zajedničkom uspjehu s timom iz Kroštule. Na policama prodavaonica Pan-peka za koji dan će i domaći kupci moći isprobati najnoviju liniju proizvoda, a sigurna sam da će kvalitetu i trendove prepoznati i naši partneri u retailu!” – zaključila je Sandra Vojković.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Uskok dobio na korištenje Audi koji je oduzet dileru droge

Objavljeno

-

Zamjenici ravnateljice Uskoka nedavno su na sud stigli u luksuznom Audiju crne boje. Uobičajeno smo ih viđali u službenim Opelima, a N1 piše da su ga dobili na korištenje nakon što je oduzeto dileru droge kojeg je policija uhitila upravo po nalogu Uskoka.

Oduzimanje imovine kriminalcima

Novi je to, dakle, slučaj da imovina oduzeta osuđenim osobama završava u državnim tijelima na svakodnevnom korištenju.

Prije dvije godine portal Telegram objavio je da vozilo što ga je ranije koristio krijumčar droge koristi ondašnji državni tajnik Središnjeg ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje Goran Hanžek, koji je sada savjetnik za obnovu u Gradu Zagrebu.

Njemu je bilo dodijeljeno puno luksuznije vozilo od ovog. Naime, Hanžek je dobio luksuzni Audi Q7 s 268 konjskih snaga, proizveden 2015. godine. Ubrzo nakon Telegramovog otkrića Hanžek je vozilo vratio.

Uskok tražio automobil

Iz Uskoka su za N1 potvrdili da im je na njihov zahtjev za dodjelu službenog vozila Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine još u srpnju 2022. na korištenje dalo Audi A4.

Radi se, kako su pojasnili, o automobilu koji je oduzet u kaznenom predmetu vođenom upravo na temelju Uskokove optužnice. U tom slučaju, potvrđuju, okrivljenici su se nagodili, odnosno priznali krivnju, a dio nekretnina i pokretnina za koje su stekli nezakonito, im je oduzet.

Koliko se imovine oduzima?

Oduzimanje nezakonito stečene imovine dio je zakonom propisane procedure, pa se tako u rukama države našao i ovaj Audi A4. To je vozilo, zajedno s ostalom imovinom na temelju izvansudske nagodbe zaključene između okrivljenika i Građansko upravnog odjela Državnog odvjetništva, predano Republici Hrvatskoj.

“U predmetima iz nadležnosti Uskoka oduzet je veći broj raznih vozila, no ovo je jedini slučaj u kojem je vozilo oduzeto u kaznenom postupku odlukom ministarstva dodijeljeno na korištenje upravo USKO-u”, pojasnili su za N1 iz Uskoka .

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Hrvatska u top deset najtraženijih destinacija u Europi

Objavljeno

-

By

Većina Europljana planira ove godine putovati na odmor, a među top deset najtraženijih destinacija, posebice za ljeto, je i Hrvatska, pokazalo je novo istraživanje Europske putničke komisije (ETC) predstavljeno na sastanku ETC-a u Litvi, izvijestili su u srijedu iz HTZ-a.

Na sastanku odbora direktora ETC-a u litvanskom gradu Kaunasu sudjelovao je i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić, ujedno i potpredsjednika ETC-a, koji je poručio da novo ETC-ovo istraživanje, kao i najave s tržišta potvrđuju dobru poziciju turističke Hrvatske.

“Istraživanje potvrđuje naše najave i pozitivna očekivanja od turističke 2024., a da je Hrvatska među traženijim europskim destinacijama pokazuju i podaci do sada ove godine iz sustava eVisitor, s više od 3,4 milijuna dolazaka turista i 10,4 milijuna noćenja, što je za 11 odnosno 10 posto više nego u isto vrijeme prošle godine”, ističe Staničić.

Staničić je izvijestio i da se se na sastanku direktora ETC-a razgovaralo i o prioritetima Europe za razdoblje od 2024. do 2029. s naglaskom na održivost i zelenu tranziciju, konkurentnost i digitalizaciju, kao i o aktualnim geopolitičkim i tržišnim trendovima.

O istraživanju ETC-a napominje da je provedeno na deset europskih tržišta, među kojima nisu bile obuhvaćene zemlje poput Slovenije, Češke, Slovačke ili Mađarske, na kojima je Hrvatska vodeća inozemna destinacije za ljetna putovanja, a da jesu, rezultati bi za Hrvatsku, smatra Staničić, bili i bolji.

Hrvatska na 7. mjestu najtraženijih destinacija

Riječ je o 18. istraživanju ETC-a o namjerama turističkih putovanja unutar Europe, provedenom u travnju ove godine na uzorku od gotovo 6000 odraslih pojedinaca iz 10 zemalja – Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva. Francuske, Nizozemske, Italije, Belgije, Švicarske, Španjolske, Poljske i Austrije – od kojih 75 posto u 2024. ili 3 posto više nego 2023. planira putovati između svibnja i listopada.

Oni od oko 55 godina će najviše putovati, njih 81 posto, a većina Europljana ili 60 posto planira bar jedno putovanje po regiji (Europi), dok su najpopularniji mjeseci za putovanje srpanj i kolovoz, za 44 posto njih. Najviše ih, oko 36 posto, pritom želi odmarati na suncu i plažama te kratko posjetiti gradove (‘city breaks”), a slijede motivi poput ljepota krajolika, lokalne kuhinje, atrakcije i drugi.

Hrvatska je u tom istraživanju, među preferiranim destinacijama u Europi za odmore, u top deset, odnosno na 7. mjestu, dok su na prva dva Italija i Španjolska, koje slijede Francuska, Grčka, Njemačka, Portugal, a nakon Hrvatske do desetog mjesta su još Austrija, Velika Britanija i Turska.

Iz ETC-a komentiraju i da Španjolska inače privlači najveći broj stalnih posjetitelja, a slijede Grčka, Italija i Francuska. Za Grčkz, Portugal i Hrvatsku prognoziraju da će u proljeće i ljeto 2024. ugostiti više novih posjetitelja od ostalih destinacija. Iznose i da među 10 tržišta gdje su provodili istraživanje, u 2024. u idućih šest mjeseci najviše namjeravaju putovati turisti iz Italije, Španjolske, Poljske, Ujedinjegno Kraljevstva i Nizozemske.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Društvene mreže preplavljene lažnim oglasima! Prevaranti se predstavljaju kao poznate tvrtke

Objavljeno

-

By

Društvene mreže preplavljene su lažnim oglasima u kojima se oglašavaju nevjerojatne rasprodaje i popusti, a prevaranti imitiraju stranice poznatih tvrtki koje posluju u Hrvatskoj.

Reagirale su i tvrtke koje su se našle na meti. Tako su iz Sancta Domenice upozorili kupce na lažne oglase i lažne stranice njihovim logom.

“Molimo vas da uvijek provjeravate URL adresu te nikada ne ostavljate svoje osobne podatke ili podatke o kreditnim karticama nepoznatim osobama. Također, ukoliko vidite sporni profil, molimo vas da ga prijavite zbog zlouporabe”, poručili su.

Mall.hr je također upozorio na lažnu stranicu koja pod njihovom imenom nudi nagradnu igru te pozivaju kupce da ne sudjeluju u njoj.

“Savjetujemo vam da uvijek provjerite autentičnost objava, primljenih poruka, web stranica i pošiljatelja prije nego što na njih odgovorite”, poručili su.

O ovim lažnim oglasima pisao je i Faktograf koji je upozorio na lažnu stranicu Elipso.hr na kojoj se Marshall zvučnik prodaje po cijeni od 2 eura.

U ovom slučaju radi se o klasičnoj prevari s ciljem prikupljanja osobnih podataka. Klik na link u objavi odvodi na sumnjivu stranicu na domeni techshady.com na kojoj se od korisnika traži da ispune anketu.

Nakon ispunjavanja ankete otvara se prozor s Marshall kutijama i na tom koraku treba pronaći “kutiju” koja sadrži zvučnik, a potom se od korisnika traži da ispuni obrazac s osobnim podacima. Radi se o takozvanom phisingu odnosno mrežnoj krađi podataka.

 
Nastavi čitati

U trendu