Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

VLASNIK BOŠKINCA / Boris Šuljić: “Hrvatska, kao destinacija, treba biti još bolja i skuplja”

Objavljeno

-

foto: Instagram

Kao jedan od glavnih problema vezanih uz turizam, Boris Šuljić, vlasnik hotela Boškinac na Pagu, vidi urbanizam. Kaže da se svi drugi problemi nekako rješavaju – i odljev radne snage, i sezonalnosti, i profitabilnost. Ali urbanizam i prostorno planiranje su, smatra Šuljić, predmet brojnih koruptivnih aktivnosti, koje s jedne strane pojedincima donose ozbiljnu korist, a s druge strane nezaustavljivo sakate najljepše dijelove naše obale i dugoročno nas sidre u plićacima turističke ponude.

Već više godina provlači se priča da je Hrvatska postala prilično skupa destinacija, a fizički pokazatelji turizma – broj noćenja i dolazaka, kao i prihodi, konstantno rastu. Godinama se priča o cijenama kave na Stradunu. Ove godine je hit tema cijena kuglice sladoleda – je li previše naplatiti 2 ili 3 eura – no činjenica jest da su i u drugim popularnim turističkim središtima, pogotovo na najboljim lokacijama, cijene također visoke.

O tome je li Hrvatska zaista postala preskupa u odnosu na ono što nudi, N1 je razgovarao s Borisom Šuljićem, vlasnikom hotela i restorana s Michelinovom zvjezdicom Boškinac na Pagu.

Hrvatska nije preskupa, a histerija oko cijene sladoleda stvara nezdravu atmosferu

“Hrvatska definitivno nije preskupa destinacija, generalno gledajući, međutim uvijek je preskupo ono što ne daje očekivanu vrijednost za novac, ono što je loše deklarirano, što je ispod individualnih očekivanja konzumenta, a takvih primjera na našoj obali imamo nažalost puno previše, i ne, nismo mi svjetski prvaci u tome, ima takvih loših primjera u svim bitnim turističkim velesilama. Ono što bi se u ovom trenutku možda moglo reći jest to da nije realna niti produktivna trenutna medijska histerija oko cijena na Jadranu. S jedne strane histeriziranje nikad ne korespondira s razboritim pogledom, s druge strane postoji opasnost da i oni koji zaista vrijede, i koji doista nude ozbiljnu vrijednost za novac, postanu žrtve takve histerije, jer se šalju generalizirane poruke o nacionalnom poskupljenju po svim osnovama”, kaže Šuljić.

Kaže i da je svjestan činjenice da je, nažalost, veliki dio hrvatskih građana siromašan i da si ne mogu priuštiti ni najskromnije ljetovanje, ali i da se spomenutom histerijom potpiruju frustracije upravo kod siromašnijeg dijela stanovništva i stvara nezdrava atmosfera.

“Medijima generalno ništa ne želim, niti mogu zamjeriti, no kod ove situacije ne mogu se oteti dojmu da se dolijeva ulje na vatru frustracija tog dijela našeg stanovništva, tranzicijskih gubitnika, umirovljenika i djela građanstva koje je radno ovisno, a za svoj rad nije adekvatno plaćeno. Sve su to činjenice koje se ne mogu promatrati samo kroz banaliziranje cijene kuglice sladoleda ili kroasana. Stvara se nezdrava atmosfera. Ali tako nije samo u ovom slučaju jer medijsko raslojavanje po različiti bitnim i nebitnim temama, zauzimanje pretjerano kategoričkih stavova bez argumenata i rasprave, dodatno zamućuje pogled na stvarnost i odvlači nas još dalje od rješavanja ozbiljnih društvenih poteškoća”, kaže.

Smatra da Hrvatska kao turistička destinacija definitivno nije preskupa. “Dapače treba nuditi još skuplje i luksuznije sadržaje, treba biti još čišća, ljepša, vedrija, ukusnija, kvalitetnija i skuplja”, poručuje.

Anegdota od prije 20 godina govori da malo znamo o vrijednostima

Ispričao nam je i jednu anegdotu otprije dvadeset godina iz 2003. godine, kada je Boškinac tek započinjao s radom.

“Dvoje stranih turista ušlo je u lokalnu Turističku zajednicu i raspitivalo se o našem novootvorenom hotelu, na što im je djelatnica odgovorila da je doista riječ o lijepom i kvalitetnom hotelu, ali vrlo skupom. Tom jednom riječju ta je djelatnica ponizila istovremeno i to dvoje turista, i nas, i sebe i cijelu destinaciju. Bilo je to prije 20 godina ali i danas moramo biti oprezniji kod klasificiranja i vrednovanja, naročito ako o tim vrijednostima malo znamo”, kaže Šuljić

Dugo vremena pričalo se da se Hrvatska treba odmaknuti od masovnog turizma, podići se na višu razinu, jer masovni turizam troši resurse za relativno mali povrat. Sada, pak, kad su cijene porasle, što može promijeniti strukturu gostiju i pomoći upravo odmicanju od masovnog turizma, kao problem u javnosti ističu se previsoke cijene.

Hrvatsku, smatra Šuljić, niti jedna strategija ne može brzo turistički restrukturirati. “Prestar sam i predugo u ovom poslu da ne bih pratio sve lokalne, regionalne i nacionalne strategije koje su pompozno najavljivanje a njihov krajnji učinak je bio ili nikakav ili mizeran”, kaže i dodaje:

“Tržište je snažan kotač i snažan regulator mnogo čega u svakom tržišnom gospodarstvu, naše je turističko tržište u ozbiljnom neredu i ne vjerujem da će ono samo po svojoj inerciji donijeti brza i efikasna poboljšanja. Nisam za pretjeran utjecaj države na tržište, ali nisam ni za žmirenje na loše trendove. Za to valjda odvajamo porezni novac. Da stvaramo, između ostalog, pravednije, bolje i potentnije poslovno okruženje, pa na taj način podižemo razinu blagostanja svih svojih građana. Skeptičan sam u vezi efikasnosti novog Zakona o turizmu, prije svega jer se prevelika odgovornost prebacuje na lokalne uprave, a upravo tamo postoje brojne poteškoće koje priječe ostvarivanje željenog napretka u turizmu.”

“Potrebno je zaustaviti ‘građevinski eldorado’ koji uništava obalu”

Kao jedan od glavnim problema vezanih uz turizam Šuljić vidi urbanizam. “Svi se drugi problemi nekako rješavaju – i odljev radne snage, i sezonalnosti, i profitabilnost, ali urbanizam i prostorno planiranje su predmet brojnih koruptivnih aktivnosti koje s jedne strane pojedincima donose ozbiljnu korist, a s druge strane nezaustavljivo sakate najljepše dijelove naše obale i dugoročno nas sidre u plićacima turističke ponude”, kaže.

Hrvatska mora nastaviti graditi visoko kvalitetne turističke kapacitete, smatra Šuljić ali i upozorava da je potrebno bolje regulirati, a dijelom i zaustaviti “građevinski eldorado” koji se događa po obali i otocima.

“Hrvatski turizam može isporučivati još veću vrijednost za još veći novac, to jest nešto sporiji put, ali je ispravniji. Politički ciklusi pritom nisu saveznici sporijem i kvalitetnom razvoju kao ni sami građani koji prodaju svoje djedovine i investitori koji koriste takvu situaciju i novac parkiraju u beton gdje mu je trenutno ipak najugodnije. Odgovorna društva moraju primjetiti ovakve negativne trendove i suočiti se hrabrije s njegovim rješavanjem. Ako mene pitate, ja bih krenuo od dobre analize, prvenstveno legislative koja regulira urbanizam i građenje, a potom i porezne politike koja mora biti dodatni alat u pravednom raspoređivanju društvenog tereta, što bi kao krajnji cilj rezultiralo društvom koje građanima isporučuje više blagostanja, uz snažnije gospodarstvo, efikasniju upravu i očuvaniji okoliš”, zaključuje Šuljić.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

(FOTO) NARODNI TRG / Baklja mira iz Vatikana stigla do Zadra

Objavljeno

-

By

Atletičari Atletskog kluba Alojzije Stepinac u subotu 4. svibnja ispratili su s Narodnog trga u Zadru Baklju mira prema Pagu. Baklja je na put oko svijeta krenula iz Vatikana uz blagoslov pape Franje.

Uoči starta utrke na glavnom zadarskom trgu priređen je kratki kulturni program folklornog ansambla Donatići pod vodstvom nastavnice Anamarije Botica Milijanović.

Baklju mira ulicama grada ponijeli su Marija Fuzul, Vanja Petrović, Reza Javidi, Mihael Dražević, Ivica Berdik, Iva Dražević, Mila Trumbić i Leona Petani.

U Poličniku su ju predali Lovri Kalcu, poznatom zadarskom maratoncu, koji je uz pratnju Šime Grgurice, Gabrijele Grgurice, Nikole Grgurice i Ive Barišić trčao do mjesta Visočane, odakle je baklja nastavila put prema gradu Pagu.

„Zahvaljujemo Gradu Zadru, Upravnom odjelu za kulturu i sport te pomoćnici pročelnice Snježani Jurinić koji su nam ukazali čast da budemo domaćini ispraćaja Baklje mira“, rekao je Slobodan Miolović, trener u Atletskom klubu Alojzije Stepinac. Ujedno je najavio i dva značajna atletska sportska natjecanja u organizaciji kluba:

„Na atletskom stadionu SC Višnjik u nedjelju 12. svibnja bit ćemo domaćini Prvenstva Dalmacija za limačice i limače te drugog kola Dalmatinske atletske lige. Limači će se natjecati od 12 sati, a stariji na red dolaze u 16 sati. Veselimo se novim izazovima i atletskoj fešti koja je pred nama“, istaknuo je Miolović.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

FOTOGALERIJA / Svjetski dan astme u Cedulinu

Objavljeno

-

By

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

FOTOGALERIJA / U Cedulinu obilježen Svjetski dan astme i početak kampanje “S ljubavlju, bez dima – za zdravu obitelj svima”

Objavljeno

-

By

U subotu, 4. svibnja u Palači Cedulin obilježen je Svjetski dan astme i početak javnozdravstvene kampanje “S ljubavlju, bez dima – za zdravu obitelj svima”.

-U posljednjih dvadesetak godina koliko se ja bavim pulmologijom liječenje se astme značajno promijenilo. Osnova su liječenja inhalacijski kortikosteroidi a danas imamo na raspolaganju velik broj  „pumpica“ i za svakog bolesnika treba odabrati idealnu prema individualnim karakteristikama ali i preferencijama. Ono zbog čega smo posebno sretni je što većini naših najtežih bolesnika  možemo pomoći učinkovitom biološkom terapijom.

Za dobro liječenje astme važna je dobra suradnja liječnika i bolesnika, dobro poznavanje bolesti, prepoznavanje situacija koje prethode pogoršanju ali i vještina samopomoći, istaknula je prim. doc. dr. sc. Eugenija Kasap, inicijatorica i organizatorica događanja u Zadru ističući kako se ovaj dan obilježava diljem svijeta nizom aktivnosti primarno usmjerenih na edukaciju oboljelih osoba. Ujedno je zahvalila svima koji su uvidjeli važnost akcije i pomogli realizaciju.

-Opća bolnica Zadar podržava današnju akciju i cilj je da se ne bavimo samo s bolestima već ulažemo napore u preventivne aktivnosti. Konkretno, astma je neprepoznata i prevencija pomaže smanjenje nastanka bolesti pa su ovakve inicijative iznimno važne, rekao je ravnatelj Opće bolnice Željko Čulina, dr. med. naglašavajući brojne preventivne akcije i sistematske preglede koje zadarska bolnica provodi kako bi se bolesti otkrile na vrijeme.

– Grada Zadar podržava zdravi i čisti grad, rekao je Mladen Klanac, pročelnik Upravnog odjela za socijalnu skrb i zdravstvo koji se obratio u ime gradonačelnika Zadra Branka Dukića. Također je naglasio važnost obitelji koja je temeljno polazište za život.   

U programu su nastupila djeca, članovi Glazbeno – scenskog studija Arija by Nela Šarić pod vodstvom Marijane Dušević. Djeci se pridružio i Plućko, glavni protagonist zdravlja pluća, zaštitno lice kampanje. Zajedno u predstavili pjesmu „Plućko se voli igrati“ koju će djeca imati prilike pjevati u vrtićima u kojima se nastavlja javnozdravstvena akcija. Djeca su također imala priliku bojati Plućka i puhati balone dok su odrasli mogli obaviti pregled spirometrije, naučiti vježbe disanja te razgovarati s pulmolozima.

U Hrvatskoj, prema procjenama, oko 200 tisuća osoba boluje od astme, a svaka druga svoju bolest ne drži pod kontrolom.

Godišnje se u Hrvatskoj zabilježi 12.000 novooboljelih osoba od astme.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu