Connect with us

magazin

ISTINITA PRIČA O SERIJSKOM UBOJICI / U subotu u Kino Zoni triler “Sveti pauk”!

Objavljeno

-

Za sam početak programski bogatog mjeseca travnja, u kinoteku nam ove subote stiže ”Sveti pauk”, posljednji film renomiranog iranskog redatelja Alija Abbasija zasnovan na šokantnim istinitim događajima! 

Novinarka Rahimi (Zar Amir Ebrahimi) putuje u sveti, drugi najveći iranski grad Mašhad kako bi istražila slučaj serijskog ubojice (Mehdi Bajestani) koji vjeruje da čini Božje djelo čisteći ulice od grijeha lokalnog stanovništva ubijanjem seksualnih radnica. Kako se broj žrtava povećava, Rahimi dolazi nadomak razotkrivanju identiteta počinitelja strašnih zločina. Priliku za pravdu, nažalost, bit će teško ostvariti jer krvnika lokalno stanovništvo počinje doživljavati kao junaka.

Temeljen na istinitoj priči o serijskom ubojici Saeedu Hanaeiju koji je, od 2000. do 2001. godine, ubio šesnaest prostitutki, hvaljeni iranski filmski scenarist i redatelj, 42-godišnji Ali Abbasi potpisuje nesvakidašnji žanrovski uradak “Sveti pauk” koji, u isto vrijeme, funkcionira poput odvažne optužnice na račun društva u kojem zločin nije išta drugo do rutinska životna činjenica.  

Ovaj briljantan triler u tekućoj je godini, kao danski kandidat, bio nominiran u kategoriji najboljeg međunarodnog filma. Na prošlogodišnjem izdanju filmskog festivala u Cannesu, Zar Amir Ebrahimi, iranska glumica sa stalnom adresom prebivališta u Parizu, osvojila je nagradu za najbolju žensku ulogu.

”Sveti pauk” je na rasporedu u subotu 01. travnja s početkom od 20 h u Koncertnoj dvorani Kneževe palače, a ulaznice po cijeni od 3,98 eura (30 kuna) mogu se kupiti svakim radnim danom u periodu od 09-13h u prostoru Centra nezavisne kulture (preko puta pošte na Relji) te na samoj lokaciji prikazivanja sat vremena prije početka prikazivanja.

*Ulaznice se mogu rezervirati porukom u inbox profila Kino Zone na Facebooku i Instagramu, e-mailom na: info@kino-zona.com te SMS i WhatsApp porukom na 099/7208342.

*Program Kino Zone sufinanciran je sredstvima Grada Zadra i Hrvatskog audiovizualnog centra, a odvija se u partnerstvu s Koncertnim uredom Zadar.

 

magazin

Kako smanjiti znojenje na visokim temperaturama?

Objavljeno

-

By

Znojenjem se tijelo hladi, a znoj tijelo luči kroz žlijezde koje prekrivaju kožu. Znoj je uglavnom voda, ali također sadrži soli, šećer i neke kemikalije. Kada se znojimo, temperatura tijela pada.

Kada vježbate, potpuno je normalno da se puno znojite, no ponekad se prekomjerno znojenje može dogoditi nenajavljeno i biti prilično neugodno, ali srećom postoje načini da to spriječite, piše b92.

Evo što možete učiniti kako biste bolje kontrolirali svoje znojenje

1. Koristite antiperspirant

Riječ je o tvari koja će blokirati rad žlijezda, a može sadržavati metale poput cinka i aluminija koji blokiraju izlučivanje znoja kroz pore. Razlikuje se od dezodoransa koji samo prekriva miris znoja.

Iako ne ostavljaju ozbiljne posljedice na zdravlje, ponekad mogu iritirati kožu te izazvati pojavu osipa ili prištića.

Ima ih u većini ljekarni i lako se kombiniraju s dezodoransom. Iako se često prodaju pod nazivom dezodorans, na deklaraciji proizvoda pronaći ćete riječ antiperspirant. Neki jači oblici proizvoda dostupni su na recept, dodaje Tsippora Shainhouse, dermatologinja.

2. Savjeti kako spriječiti znojenje

Antiperspiranti se moraju nanijeti na kožu prije znojenja kako bi bili učinkoviti. Također je važno održavati kožu suhom kako bi minerali u proizvodu blokirali znoj.

Razmislite o brijanju: brijanje pazuha može samo povećati zaštitni učinak i smanjiti neugodan miris.

Ograničite unos začinjene, slane i masne hrane. Ono što jedete svakako će utjecati na to koliko se znojite. Ovo su namirnice koje treba izbjegavati:

Začinjena hrana, poput ljutih papričica: Dok tijelo obrađuje začinjenu hranu ili piće, može povećati otkucaje srca, što će povisiti tjelesnu temperaturu i izazvati znojenje.

Masna, prerađena hrana: Tijelo se mora malo više potruditi kako bi preradilo masnu hranu, koja može povećati tjelesnu temperaturu.

Slana hrana: Promijenite li prehranu i smanjite unos slane hrane, tijelo će bolje regulirati temperaturu i manje ćete se znojiti. Srećom, ovo je sezona koja nudi pregršt zdravih namirnica poput voća i povrća, koje sadrže puno vode i mogu rashladiti organizam.

3. Pijte puno tekućine

Tekućina će ohladiti tijelo i spriječiti prekomjerno znojenje, napominje Scheinhaus. Preporučene dnevne potrebe za tekućinom (uključujući vodu kao i druge tekućine uzete iz hrane i drugih pića) su 3,0 litre za muškarce i 2,2 litre za žene. Kod veće tjelesne aktivnosti, viših temperatura zraka, u vlažnoj i toploj klimi potrebno je unositi dodatne količine vode.

Potrebno je povećati unos vode tijekom trudnoće i dojenja te kod određenih zdravstvenih stanja (povišena tjelesna temperatura, proljev, povraćanje).

Započnite dan jutarnjom čašom vode (2 dcl) i pijte tijekom dana. Čaša mlake vode ujutro potiče probavu i pomaže kod jutarnjeg pražnjenja crijeva.

Pijte vodu prije nego što ožednite. Pijte vodu što češće, čak i kada niste žedni, jer mehanizam za žeđ ne može točno pokazati kada je vrijeme za vodu i tako spriječiti dehidraciju.

Prava istina je sljedeća: kada osjetite žeđ, već ste lagano dehidrirali.

Izbjegavajte kofein i alkohol jer mogu samo povisiti tjelesnu temperaturu i izazvati znojenje.

4. Nosite prozračnu odjeću

Kako biste izbjegli znojenje, morate paziti što nosite. Najbolje su prozračne tkanine poput pamuka. Izbjegavajte sintetička vlakna, a i svila može izazvati prekomjerno znojenje. Boja vaše odjeće također može napraviti razliku, stoga nemojte nositi tamne košulje.

 
Nastavi čitati

magazin

Ovi suplementi mogu naškoditi mozgu ako ih nepotrebno uzimate

Objavljeno

-

By

unsplash

Kako bi poboljšali zdravlje i imunitet, mnogi odmah pomisle na suplemente. Liječnici i znanstvenici ističu da treba biti oprezan, jer neki mogu biti štetni za zdravlje i ostaviti posljedice.

Tri suplementa mogu oštetiti mozak ako se uzimaju bez recepta. Ako se konzumiraju u velikim dozama, mogu izazvati trajna oštećenja mozga.

Na popisu opasnih suplemenata nalaze se željezo, bakar i mangan.

Kada treba uzimati ova tri dodatka?

Suplemente željeza treba uzimati samo ako rezultati krvne pretrage potvrde nedostatak.

Oštećenje mozga

Bakar je mineral koji se često nalazi u multivitaminima. Povećana koncentracija bakra u tijelu može biti štetna. Visoke razine povećavaju slobodne radikale, koji mogu uzrokovati stres u tijelu, ali i oštećenje mozga. Za uspostavljanje ravnoteže važno je uzimati cink kao suplement ili kroz hranu bogatu ovim mineralom.

Željezo je esencijalni mineral koji u visokim koncentracijama može dovesti do gubitka pamćenja i može ubrzati proces starenja.

Neurološki problemi

Mangan je važan za naš organizam, ali u količinama koje je propisao liječnik. U povećanim koncentracijama može dovesti do ozbiljnih neuroloških problema, piše danas.rs.

 
Nastavi čitati

magazin

Ove grupe ljudi teže podnose vrućinu. Provjerite jeste li u rizičnoj skupini

Objavljeno

-

By

Toplina je opasna po ljudsko tijelo te može pogoršati postojeće zdravstveno stanje, a u ekstremnijim slučajevima može dovesti do smrti.

Doktor Prabu Selvam iz Americares ističe kako s rastom temperatura raste opasnost od dehidracije. “Kada dođe do dehidracije, ljudsko srce i pluća moraju jače raditi kako bi kisik i krv došli organa” , komentirao je za CNN.

“Kada ljudi imaju kronične zdravstvene tegobe, onda se stres od vrućine doda na to te naša tijela jednostavno nemaju sposobnost nositi se s tim kao što bi zdrava osoba mogla”, ističe.

“Ljudi s bolešću jetre ili pluća u velikom su riziku”, rekao je Selvam. “Važno je napomenuti da su ljudi koji su socioekonomski ugroženi, bez smještaja, koji žive u javnim stanovima bez klima-uređaja i slično, izloženi najvećem riziku od vrućine – a onda među tim ljudima, svi koji imaju zdravstvenih problema su izloženi još većem riziku.”

Problemi s bubrezima

Nepoznavanje stanja vaših bubrega i visoke temperature mogu biti opasna kombinacija. Svatko s visokim krvnim tlakom ili dijabetesom je u opasnosti, jer su to dva vodeća uzroka zatajenja bubrega, prema CDC-u. Ostali uzroci bolesti bubrega uključuju pretilost, srčanu bolest, obiteljsku anamnezu, stariju dob, abnormalnu veličinu ili strukturu bubrega i duga povijest uzimanja lijekova protiv bolova.

Pijenje puno vode je ključno. Ako vježbate, radite vani ili provodite vrijeme na vrućini, pokušajte popiti jednu čašu vode svakih 15 do 20 minuta. Voda je najbolje piće za konzumaciju jer sok, kava i energetski napitci mogu biti prepuni šećera i kofeina. Ispijanje nekoliko energetskih pića dnevno može ubrzati otkucaje srca, dodatno opterećujući tijelo.

Za vrijeme velikih vrućina bitno je jesti i hranu koja može nadomjestiti elektrolite. Namirnice koje sadrže velike količine elektrolita poput fosfata, magnezija, kalija, klorida, kalcija i natrija uključuju avokado, banane i citrusno voće, brokulu, leće, gljive, orahe i sjemenke suncokreta ili bundeve.

Opasnosti za trudnice

Prema stručnjacima, trudnoća je opasno razdoblje za pregrijavanje tijela jer visoke temperature mogu naštetiti i majci i fetusu u razvoju. Trudnice imaju veću vjerojatnost da dehidriraju te se teže mogu rashladiti znojenjem jer pokušavaju rashladiti fetus, ali i vlastito tijelo.

Jedan od uzroka ranih kontrakcija je dehidracija, prema American Heart Association. Dehidracija također može povećati mogućnost napadaja, vrtoglavice i nesvjestice.

Pregrijavanje tijela je povezano s “promjenama u strukturi srca fetusa i defektima neuralne cijevi, što može rezultirati stanjima kao što je spina bifida”, navodi American Heart Association. Studija iz 2019. predviđa povećanje fetalnih srčanih mana između 2025. i 2035. zbog zagrijavanja planeta.

Utjecaj topline na kognitivne i mentalne sposobnosti

Toplina opterećuje i mozak, utječući na sposobnost razmišljanja, planiranja, pažnje i kontrole impulsa, kažu stručnjaci. Toplina uzrokuje ubrzani rad srca, krvni tlak može pasti, a mentalna obrada je oslabljena. Te promjene mogu ostati i nakon što se tijelo ohladi. Studije su otkrile da sposobnost rješavanja kognitivnih konflikata ostaje narušena – što može objasniti zašto se prepirke često razbuktaju kad je vruće.

Ljudi koji imaju poremećaje pažnje, anksioznost, depresiju i druga stanja mentalnog zdravlja mogu se teško nositi s toplinom.

Laksativi i diuretici također potiču dehidraciju. Beta-blokatori koji se koriste za abnormalne srčane ritmove mogu usporiti protok krvi u koži.

Ostali lijekovi koji povećavaju rizik od bolesti povezanih s vrućinom uključuju antipsihotike kao što su benzodiazepini, koji smanjuju napadaje i pomažu kod tjeskobe i grčenja mišića. Rizik se povećava i kod korisnika blokatora kalcijevih kanala koji se koriste za snižavanje krvnog tlaka te lijekovi za štitnjaču.

Utjecaj godina

S obzirom na dob, najveći rizik od vrućine imaju starije osobe, osobito one iznad 70 godina, te mala djeca. “Za starije pacijente koji su imali značajne zdravstvene probleme, samo nekoliko sati na temperaturama od 26°C ili više može biti dovoljno da ih dovede u značajnu toplinsku bolest kao što je toplinska iscrpljenost ili toplinski udar”, navodi Selvam.

Djeca mogu biti izložena većem riziku zbog svog okruženja, rekao je Selvam.

“Dok odrasli možda provode vrijeme u uredu tijekom dana, od djece se očekuje da budu fizički aktivnija, čak i da izlaze van unatoč vrućini”, kaže. “Tijekom nastave, djeca možda nemaju pristup piću redovito, osim ako im to učitelji ne dopuste.”

Bez obzira na dob, oni koji se pretjerano naprežu na vrućini izloženi su većem riziku, dodao je Selvam.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu