Connect with us

Hrvatska

(ISTRAŽIVANJE) EU TURISTI O REKORDNOJ HRVATSKOJ SEZONI: “Ovog ljeta Hrvatska je apsolutni hit, ali nismo sigurni da ćemo doći iduće godine!”

Objavljeno

-

Hrvatska je država izuzetne ljepote, različitosti, očuvanih prirodnih resursa i prije svega iznimnih povijesnih znamenitosti. No, Hrvatska je država čiji stanovnici očito o tome (pre)malo vode računa, koji nisu toga izrazito svjesni, koji su čak i ravnodušni prema svoj ljepoti države u kojoj žive. To pokazuje i smeće koje je posvuda, uništava se infrastruktura, betonizacija i apartmanizacija je opće prisutna, posebno na Jadranu, podmeću se požari, te time uništava dragocjena vegetacija, što kvari opći dojam svima koji dolaze u Hrvatsku. Hrvatska je „zaostala“ u mnogim pogledima za brojnim državama Europske Unije, ali to je sada i njezina najveća prednost, jer nije sve komercijalizirano, te u službi industrije i krupnog kapitala – ukratko su rezultati istraživanja kojega je od 01. svibnja do 01. kolovoza ove godine provela futurologinja Sanela Dropulić, idejna začetnica i direktorica poslovne zajednice Osjeti Hrvatsku www.osjetihrvatsku.hr, specijalizirana za futurologiju poduzetništva i sociološke odnose.

Istraživanje je obuhvatilo 109 državljanki i državljana Europske Unije od 21 do 67 godina starosti, a koji dolaze radi posla, obiteljskih potreba ili godišnjeg odmora u Hrvatsku. Cilj ovog istraživanja bilo je u prvom redu ispitati kako Hrvatsku, kao 27 članicu velike EU obitelji doživljavaju državljani ostalih članica koji nas posjećuju, u ovoj za nas, rekordnoj turističkoj sezoni nakon korone.

Istraživanje je obavljeno u tri mjeseca u 25 mjesta Lijepe naše – Pula, Brijuni, Rovinj, Rijeka, Senj, Vodice, Krasno, Zavižanj, Paklenica, Zadar, Plitvička jezera, Kumrovec, Zagreb, Orebić, Hvar, Božava, Lošinj, Vrbnik, Baška, Split, Ogulin, Čakovec, Varaždinske Toplice, Zaprešić i Gospić.

Rezultati istraživanja koje je provela Sanela Dropulić, direktorica poslovne zajednice Osjeti Hrvatsku www.osjetihrvatsku.hr, pokazali su ne samo što EU državljani koji dolaze ove sezone u Hrvatsku – vole kod nas, nego i što ne vole, a kako bi unaprijedili i popravili sve ono što možemo.

Rezultate istraživanja Sanela Dropulić će iskoristiti i u svojoj najnovijoj (četvrtoj po redu) knjizi posvećenoj poduzetništvu pod nazivom „Biti normalan u nenormalno doba – Poduzetništvo u izazovnim vremenima!“, a koja će biti svečano promovirana 19. 11. 2022 na Svjetski dan poduzetnica u Zagrebu.

Ispitanici su se izjasnili i da vole srdačnost i osjećaj za gostoprimstvo hrvatskih građana, ali da ne vole gramzivost kojega pojedini ispoljavaju, posebice na turističkim štandovima, u restoranima, ali i kod iznajmljivanja smještaja. U istraživanju su poručili i da znaju kada ih „gule“ na cijenama, te da nisu „glupi“ u procjeni je li to povoljno za njih ili nije.

U Hrvatsku su došli jer je ove godine apsolutni hit i prije svega auto-destinacija, te izrazito sigurna država. Došli su i jer je jeftino i to značajnije nego u ostalim mediteranskim državama, poput Italije, Grčke ili Španjolske. Ali vjeruju da tome neće biti tako iduće godine.

U povratak na hrvatsko more 2023. godine ne vjeruje čak 63 posto ispitanika – državljana Europske Unije. Razloge vide uglavnom u ekonomskoj krizi, neizvjesnosti političkih odnosa u Europskoj Uniji spram Rusije, potencijalnom izbijanju novih zaraza, te općem siromaštvu koje bi moglo zavladati Europskom Unijom već na jesen ove godine. Sada su na ljetovanju uglavnom jer troše zalihe tj. ušteđevinu i jednostavno žele malo uživati nakon korone – pojasnila je autorica ovog istraživanja Sanela Dropulić.

Među ispitanicima su bili i belgijski državljani Nele van Hemel (47) i Dirk Vranken (61), koji su ovog ljeta prvi puta u Hrvatskoj, a svoj su godišnji odmor „razbili“ na nekoliko hrvatskih lokacija i kratko zadržavanje na njima – uspjeli su obići more, Velebit, Plitvička jezera… Način na koji su ljetovali – zajednički je za čak 58 posto ispitanika.

Većina ispitanika ove je sezone odlučila iskoristiti mogućnost vožnje ugodnim cestama kroz Hrvatsku i obići što je više mjesta u našoj državi. Zadržavaju se kratko po pojedinoj destinaciji, najviše do tri dana i idu dalje. More im je zanimljivo, ali sve više i unutrašnjost Hrvatske. Raduje ih što smo doista sigurna destinacija u kojoj nema izraženog kriminala, da je sigurno čak i ostaviti otključan automobil, ali se zato boje voziti našim prometnicama, jer ističu, osim gustog prometa, građani Hrvatske ne znaju baš dobro voziti i ne poštuju prometna pravila – istaknula je futurologinja Sanela Dropulić.

 

Hrvatska

PANDEMIJA “Koje su to osobine pojedinca koje mu omogućuju da izbjegne zarazu 2 godine?”

Objavljeno

-

By

Epidemiolog Bernard Kaić gostovao je u Newsroomu i komentirao epidemiološku situaciju u Hrvatskoj.

“Ovo je peti val, koji traje već dugo. Negdje tijekom ljeta izgledalo je kao da će krenuti prema dolje, što i jest. Ipak, posljednjih nekoliko tjedana je na istoj razini. Tako da ne možemo reći da broj oboljelih pada, zapravo možemo očekivati da će rasti najesen”, rekao j

Kako navodi, puno je faktora koji utječu na širenje virusa. “Omikron varijanta, koja je dominantna, više je zarazna od prethodnih. Kod velikog dijela cijepljenih cjepivo ih nije štitilo od omikrona. Tako da mislim da je to kombinacija veće zaraznosti i novih varijanti”, rekao je.

“Vidimo da je ipak više oboljelih među necijepljenima, ali i da od blagih oblika bolesti cjepivo i ne štiti, ali itekako je efektivno u zaštiti od težih oblika. Dugo nismo radili procjene djelotvornosti, ali kada se usporedi udio cijepljenih među teško oboljelima, vidi se da je ipak manji udio nego u općoj populaciji”, rekao je.

Kaže da je veoma neobično da je nekome uspjelo izbjeći zarazu nakon dvije godine. “Koje su to osobine pojedinca koje mu omogućavaju da ne razvije simptome nakon zaraze? To je nejasno. Ima puno nelogičnosti kod korone”, rekao je.

“Četvrta doza za starije od 80 preporučena je jer su istraživanja pokazala da ljudima nakon četiri ili pet mjeseci ponovo raste rizik od teškog oblika bolesti. Preporuka za starije od 60 došla je krajem ljeta. Ipak, za mlađe od 60 godina bez kroničnih bolesti, i dalje nema dokaza da je četvrta doza potrebna”, rekao je.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

OD SUTRA! Na snazi novi Cjenik poštanskih usluga u unutarnjem prometu

Objavljeno

-

By

Od sutra, 1. listopada 2022. na snagu stupa novi Cjenik poštanskih usluga u unutarnjem prometu. Slijedom odobrenja HAKOM-a, cijena usluge slanja pisma do 50 grama te razglednica i čestitaka iznosit će 3,55 kuna, odnosno 0,47 eura prema fiksnom tečaju konverzije (7,53450 kuna za 1 euro). Povećanje cijene iznosi 25 lipa, odnosno 3 eurocenta.

Cijena poštanskih usluga u Hrvatskoj i dalje je među najnižima u Europskoj uniji. Prosječna cijena slanja najjeftinije pismovne pošiljke u zemljama Europske unije je 0,93 eura, a samo tri zemlje nude jeftiniju uslugu od Hrvatske – Bugarska, Cipar i Malta (tablica u prilogu).

Hrvatska pošta pristupila je Etičkom kodeksu za transparentno uvođenje eura čime se obvezala na transparentno poslovanje u procesu uvođenja eura, bez neopravdanog povećanja cijena. Ovo povećanje cijena ponajprije je vezano uz rast cijena energenata koji izravno utječe na rast operativnih troškova tvrtke. Troškovi goriva čine znatan dio troškova obavljanja osnovne djelatnosti, a porasli su čak 40%. Kako bi se u takvim uvjetima održala postojeća visoka kvaliteta usluge, Hrvatska pošta morala je korigirati cijene usluga.

Uz uslugu slanja pisma mase do 50 grama vezana je i cijena dopunske usluge povratnica, koja od 1. listopada također iznosi 3,55 kuna (0,47 eura). Kako se cijena sudskih pismena sastoji od cijene preporuke i cijene povratnice, i cijena slanja sudskog pismena uvećana je za 25 lipa, tj. 3 eurocenta.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Povlače se napolitanke s polica dućana! Pronađena salmonela

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Državni inspektorat Republike Hrvatske izvijestio je u petak da se povlači proizvod Tastino napolitanke s kremom okusa lješnjaka XXL, 1000g, LOT broja i roka trajanja do 19. 8. 2023. zbog prisutnosti bakterije Salmonella Typhimurium u proizvodu.

Proizvod nije u skladu s europskom Uredbom o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane. Obavijest o povlačenju odnosi se isključivo na spomenuti proizvod.

Proizvođač je Pak Rampart d.o.o. iz Visokog u Bosni i Hercegovini, a na hrvatsko tržište stavlja ga tvrtka Lidl Hrvatska na čijoj se stranici mogu vidjeti detaljniji podatci o povlačenju.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu