Connect with us

Hrvatska

Iduća turistička sezona teža nego ikad? Vraća se konkurencija s nižim cijenama

Objavljeno

-

Hrvatske turističke agencije ponovo se suočavaju s još jednom teškom turističkom godinom. Tako je jučer za Hinu Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), kazao da se hrvatski turizam u 2022. nada boljim rezultatima nego lani, ali čeka ga borba za svakog gosta zbog najava povratka drugih mediteranskih zemalja s mogućim nižim cijenama od hrvatskih.

“Iza nas su jako loša 2020. i iznenađujuće dobra 2021. godina u odnosu na ono što se očekivalo. Ova godina je neizvjesna dijelom zbog širenja virusa u prvim danima godine, a dijelom zbog očekivanog povratka naših bližih konkurenata na tržište, rekao je za Novi list Žgomba.

Naime, kazao je da se osim Hrvatske i većina drugih destinacija i zemalja priprema za bolje rezultate, pa i vraćanje prometa na razinu približnu 2019. godini, a prema najavama očekuje se i jačanje avioprometa. Za Hrvatsku to znači da si ne može dopustiti visoke skokove cijena kakve je imala u 2021., što je bilo opravdano zbog velike potražnje.

Ali i činjenice da je Hrvatska prošle dvije pandemijske godine uživala određenu povlaštenu poziciju kad je riječ o epidemiološkim uvjetima, a iskoristila je i položaj autodestinacije. No, iz te se pozicije po svemu sudeći izlazi jer se očekuje da će i druge zemlje biti u boljoj epidemiološkoj situaciji nego što su bile lani. A to znači da će borba za svakog gosta biti teža nego ikad.

Potpore države

Što se tiče poslovanja agencija, kazao je da se na njihovo poslovanje bitno odrazio znatno veći broj individualnih turističkih dolazaka tijekom pandemije od organiziranih. Stoga poručuje da bi agencijama i u 2022. godini dobro došle mjere očuvanja radnih mjesta, barem do kraja ožujka i početka travnja, kako bi premostile vrijeme do proljeća i početka jačeg turističkog prometa.

Inače, prema podacima Udruženja hrvatskih putničkih agencija (UHPA), agencije, članice UHPA-e su u deset mjeseci 2021. zabilježile pad prometa od oko 70 posto u odnosu na 2019., što je mali oporavak u odnosu na 2020. kad je pad iznosio oko 90 posto. No, to je daleko od oporavka i agencije su i dalje među najteže pogođenim dijelom turističkog sektora, piše Novi list.

Stoga su i dalje na potporama države te se nadaju kako će zbog toga i nastavka utjecaja pandemije na poslovanje barem do travnja 2022. nastavak mjera pomoći očuvanju radnih mjesta. Većina agencija je u korona-krizi opstala, prije svega uz mjere Vlade, no mnogi su iscrpili razne financijske mogućnosti, od kredita do prodaje imovine, pa su nam mjere potrebne i dalje, barem do travnja 2022. kako bi preživjeli do proljeća, kada očekujemo neki turistički promet, kazali su iz UHPA-i na posljednjoj godišnjoj Skupštini.

Muke agencija

No i u agencijama očekuju da će i promet u ovoj godini biti otežan, tim više što se pandemija u cijelom svijetu razbuktava, pa tako i diljem Europe, a što se već osjetilo u rezervacijama i uplatama skijanja i zimskih odmora preko agencija, što je dobro krenulo u jesen, te se očekivalo da će se skijanje vratiti na pretpandemijske brojke, no s pogoršanjem epidemiološke situacije rezervacije su pale, a bilo je i nešto otkazivanja u zadnji čas.

Isto tako valja dodati kako je specifičnost agencijskog poslovanja bazirana na turističkoj ponudi i uslugama kreiranim za određene tržišne niše čija se realizacija veže uz vremenske periode izvan turističke sezone, kao što su grupna putovanja, kongresni turizam i školska putovanja, a koja su i lani bila u velikom padu.Također, nemali broj agencija specijaliziran je za kreiranje i pružanje usluga za određena strana tržišta s kojih, odnosno prema kojima, zbog putnih restrikcija, nije bilo moguće realizirati putovanja kao što su Azija, Australija, Kanada…

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Ovo su cijene jagoda na tržnicama ove i prošlih godina. Razlike su ogromne

Objavljeno

-

Nakon što su mnoge ljude iznenadile cijene prvih ovogodišnjih domaćih, točnije vrgoračkih jagoda koje su se pojavile na šibenskoj tržnici, a čija je cijena 7 eura po mjerici, odlučili smo usporediti koliko su jagode na tržnicama poskupile u odnosu na prethodne godine. Važno je napomenuti kako su one uvozne (uglavnom iz Grčke, Španjolske i Makedonije) u pravilu osjetno jeftinije od ovih domaćih.Neki dan smo na zagrebačkom Kvatriću kupili prve ovogodišnje vrgoračke jagode, a cijena im je bila 3 eura po mjerici (500 grama). Krajem ožujka ove godine bili smo na Dolcu i Kvatriću – na Dolcu smo pronašli mjericu jagoda za 2 eura, ponegdje i 3 mjerice za 2 eura, a na Kvatriću su 3.50 eura po kilogramu, a prodaju ih po mjerici – negdje za 1.99 eura, a negdje su zaokružili na 2 eura.

Kakve su cijene bile prošle godine?

I prošle je godine u travnju ljude iznenadila cijena vrgoračkih jagoda na Dolcu – mjerica od 500 grama koštala je 4 eura, a na drugim je tržnicama cijena bila oko 8 eura za kilogram. Mjerica grčkih jagoda na Dolcu tada je koštala 2 eura.

Jagode su se prošle godine na tržnicama pojavile još u ožujku, i to one grčke za 4 eura po mjerici, a u svibnju prošle godine jagode su na Dolcu koštale 3 eura za mjericu. U lipnju iste godine smo na jarunskoj tržnici našli jagode za 2 eura po mjerici od 500 grama.

Godinu ranije vrgoračke jagode bile su jeftinije

Godinu ranije, u ožujku 2022., na zagrebačkom smo Kvatriću našli dosta štandova s jagodama. Mjerica grčkih i makedonskih jagoda se tada prodavala po tadašnjih 15 ili 20 kuna, što je između 2 i 3 eura. Mjericu makedonskih jagoda tada smo kupili za 20 kuna, a bile su puno ukusnije od onih iz trgovina.

Vrgoračke jagode su 2022. godine koštale 50 kuna po kilogramu, što je malo manje od 7 eura. Usporedbe radi, vrgoračke jagode na tržnici u Šibeniku ove godine koštaju isto toliko, ali po mjerici od 500 grama.

Najjeftinije su bile 2020. godine

Jagode su daleko najjeftinije bile 2020. godine – tada smo na štandovima Dolca pronašli mjerice jagoda po cijeni od tadašnjih 9.99 kuna, a ponegdje su bile nešto skuplje, po cijeni od 14.99 kuna za mjericu. Ako preračunamo u eure, to bi bilo negdje između 1.20 i 2 eura.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Obavijest HZMO-a za 87.546 korisnika

Objavljeno

-

By

Danas počinje isplata doplatka za djecu za ožujak 2024., izvijestio je HZMO.

Doplatak za djecu dobit će 87 546 korisnika za ukupno 186 410 djece.

Informacije vezane uz doplatak za djecu mogu se dobiti radnim danom od 8 do 16 sati na infotelefonima HZMO-a 01/ 45 95 011 i 01/ 45 95 022 i na mrežnoj stranici HZMO-a, objavio je HZMO.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Prodaje se 3. maj Rijeka 1905, javilo se šest firmi

Objavljeno

-

Šest uglavnom europskih brodograđevnih tvrtaka do sada je iskazalo je interes za kupnju tvrtke 3. maj Rijeka 1905 i nastavak brodograđevne djelatnosti u riječkom škveru, potvrdio je danas predsjednik Nadzornog odbora 3. maja Juraj Šoljić.

Prema Šoljićevim riječima, još će se pričekati ponude koje bi mogle prispjeti poštom, a nakon iskazivanja interesa potencijalnim kupcima bit će omogućen uvid u dokumentaciju, što je jedna od tvrtaka već učinila.

Očekuje se druga faza

U sljedeća dva do tri mjeseca očekuje se provedba druge faze za koju je potrebno pripremiti dokumente i obvezujuće uvjete, što među ostalim uključuje nastavak brodograđevne djelatnosti i ulaganja, rekao je Šoljić.

Javni poziv za iskazivanje interesa za kupnju 100-postotnog udjela, tj. u cijelosti tvrtke-kćeri 3. maj Rijeka 1905 objavljen je u sredini ožujka, a rok za iskazivanje interesa je bio do 15. travnja.

Potencijalni ulagači pozvani su na iskazivanje interesa za kupnju 100-postotnog udjela, tj. u cijelosti tvrtke-kćeri 3. maj Rijeka 1905. te na iskaz interesa za dostavom neobvezujućeg pisma namjere.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu