Connect with us

Hrvatska

"Za Metković je kriv pristup 'lako ćemo'!"

Objavljeno

-


Poplava koja se dogodila u Metkoviću zagrebačkog pročelnika za upravljanje u hitnim situacijama, Pavla Kalinića, nije iznenadila. Obzirom da, kako on kaže, Hrvatska nema već dvadeset godina nikakvog plana obrane od poplave, potresa, epidemija, “jedini način da to spriječimo jest da mislimo kako se to nama neće dogoditi”.
Međutim, događa se. Danas u Metkoviću, a sutra tko zna gdje.
* Zašto nas svaki put iznenade situacije kakva se dogodila u Metkoviću?
– Hrvatska nema nikakav plan! Od plana obrane na niže. Iz plana obrane morali bi biti derivirani svi ostali planovi, kao na primjer: plan obrane od poplave, plan u slučaju potresa, plan u slučaju epidemije itd. Toga nema već skoro dvadeset godina. Uostalom, poplave su se u Metkoviću ponovile nakon godinu dana. Gdje je Civilna zaštita? Proglašena je elementarana nepogoda i ispunjeni su uvjeti da se i ona mobilizira. Što to spriječava DUSUZ da proglasi mobilizaciju i pomogne ljudima?
* Može li se to predvidjeti?
– Poplave se mogu dijelom predvidjeti, poglavito uz rijeke, ali ne uvijek. No, pitanje je zašto Neretva nije riješena nasipima? To su krive sve vlade od 1990-te do danas, a ni one ranije nisu ništa manje krive.
* Tko je odgovoran za lošu obranu od poplave u Metkoviću?
– Nepripremljenost, nedostatak opreme, Civilne zaštite i stara metoda – “lako ćemo”!
* Dok se Stipe Gabrić Jambo i Luka Bebić prepucavaju preko medija, 20 tisuća ljudi se iz sata u sat bori protiv vode. Kolika je odgovornost njih dvojice?
– Kako je Luka Bebić bio na vlasti nakon 1972. godine, on je zasigurno, barem za dlaku odgovorniji od Stipe Gabrića, no problem se ne može riješiti bez Vlade i državnog proračuna. U tom smislu oni su negdje pri dnu liste krivaca. Poglavito Stipe Gabrić Jambo jer sada radi i više nego što je predviđeno da gradonačelnik može.
* Kad u Hrvatskoj padne malo više snijega, pola zemlje je u kolapsu, kada padne malo više kiše, opet je pola zemlje u kolapsu. Kako to objašnjavate?
– Već sam vam rekao. Nema nikakvih planova i svi polaze od pretpostavke da se nesreće i katastrofe događaju nekom drugom. A nama, naravno, neće.
* Kakva bi situacija bila u Zadru da se nešto slično dogodi?
– Na svu sreću Zadar nije na obalama nijedne rijeke. O potresu bi štogod trebao znati gradonačelnik Zadra i podređene mu službe.
* Prema Vašim saznanjima, je li Zadar spreman na takvo što?
– Nisam gradonačelnik Zadra! To je pitanje za njega. Poznavajući situaciju koja je uglavnom podjednaka diljem Lijepe naše – ne dao nam Bog većeg zla!

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

0 Comments

  1. roksi

    4. prosinca 2010. at 12:01

    A oni koji su se bacali pod bagere da se NE izgradi nasip na njihovom zemljištu, a sad očekuju pomoć države? Treba i to spomenuti.

     

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nezapamćen pomor dagnji! Krivac su visoke temperature mora?

Objavljeno

-

By

U Malostonskom zaljevu događa se nezapamćeni pomor dagnji, a prema prvim procjenama u uvali Brijesta, poznatoj po najmasovnijoj školjkarskoj proizvodnji u tom kraju, šteta iznosi gotovo 80 posto, objavio je HRT.

Veliki pomor dagnji uzgajivači pripisuju visokim temperaturama mora. Braća Lazić obiteljskim uzgojem dagnji bave se na površini od desetak hektara, a uginulo im ih je gotovo devedeset posto dagnji, navodi HRT.

Školjkar Zdravko Lazić, koji uzgaja dagnje u uvali Brijesta, ne pamti takav pomor.

“Mi imamo 25 godina obrt, cijeli život se bavimo ovim, kao i generacije prije nas. Nikada nisam ni čuo za ovakvo nešto”, naglasio je Lazić.

Uzgajivači pretpostavljaju da je uzrok pomora školjaka izrazita toplina mora, na ovome dijelu nezapamćena, gotovo 30 stupnjeva.

Za razliku od dagnji, kamenice se još uvijek drže.

Uzgajivači u zaljevu Bistrina i susjednim uvalama tvrde da kod njih zasad nema uginuća, no svakodnevno pomno prate stanje.

Ana Bratoš Cetinić, s Odjela za primijenjenu ekologiju Sveučilišta u Dubrovniku, ističe kako sve treba analizirati veterinarski inspektor i objašnjava utjecaj vrulja na području Bistrine, što je za razliku od Brijeste, na školjke moglo utjecati povoljno.

“Smatra se da je to otprilike 11 stupnjeva Celzijusa. Kada dođe određena količina slatke vode s tom temperaturom, jasno da onda i hladi to područje, pogotovo u dubljim slojevima, pa je onda i ugroženost od povišenih temperatura manja, ali to su sad sve špekulacije”, navela je za HRT Bratoš Cetinić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Iz MUP-a otkrili koliko vozača ima negativne bodove i gdje ih je najviše

Objavljeno

-

By

U prvih šest mjeseci ove godine vozačima u Hrvatskoj izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova, u najvećem broju slučajeva zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Nedavno smo pisali o tome kako vozači jednostavno mogu provjeriti imaju li na svome kontu negativnih bodova za počinjenje težih prometnih prekršaja.

Vozaču je dovoljno da OVDJE, na stranicama MUP-a, unese serijski broj svoje vozačke dozvole, a potom i generiranu lozinku te dozna dokad mu je dozvola važeća, ima li i koliko negativnih prekršajnih bodova te izrečenih zaštitnih ili sigurnosnih mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Ove godine 372.000 prekršaja

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozačima sa skupljenih 12 negativnih bodova, a mladim vozačima (do 24 godine starosti) s 9 negativnih bodova, ukida se i oduzima vozačka dozvola. Negativni prekršajni bodovi brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju koje su upisani.

Na naš upit, iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) rekli su nam da je u 2023. godini utvrđeno 760.373 prometnih prekršaja, uključujući i prekršaje u prometnim nesrećama, dok ih je u prvom polugodištu ove godine utvrđeno 371.958. Najviše je utvrđenih prekršaja bilo zbog vožnje brzinom većom od dopuštene, nekorištenja sigurnosnog pojasa, alkoholiziranosti vozača, nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje te upravljanja neregistriranim i tehnički nepregledanim vozilom.

Negativne bodove ima 96.000 vozača

Za prekršaje počinjene tijekom prošle godine izrečeno je 96.178 negativnih prekršajnih bodova, a u prvih šest mjeseci ove godine izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova. U najvećem broju slučajeva, negativni bodovi izrečeni su za vožnju pod utjecajem alkohola.

MUP nam je dostavio i tablicu s trenutnim stanjem negativnih prekršajnih bodova, razvrstanih prema broju bodova i prema policijskim upravama gdje su izrečene.

U Hrvatskoj je više od 2,3 milijuna vozača, a njih 96.052 ili oko 4 posto ima negativne bodove. Pribrojimo li im vozače s hrvatskim državljanstvom kojima je prebivalište izvan Republike Hrvatske, 96.412 vozača ima negativne bodove.

MUP RH

U Zagrebu 22.365 vozača s kaznenim bodovima

Najviše je vozača s tri negativna boda na kontu – njih čak 57.268, a potom onih sa šest negativnih bodova – njih 13.322. Više od 9 negativnih bodova skupilo je 4.048 vozača.

Najviše negativnih bodova izrečeno je, naravno, na područjima policijskih uprava gdje je i najveći broj stanovnika. Prednjači Grad Zagreb s 22.365 vozača s negativnim bodovima, slijede Splitsko-dalmatinska županija (13.410), Osječko-baranjska (6.710), Primorsko-goranska (4.682) te Istarska (4.617). Najmanje je vozača s negativnim bodovima na području Ličko-senjske (924) te Požeško-slavonske županije (2.217).

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Drama na nebu iznad Hrvatske, avion nije odgovarao kontroli leta, dignuti MIG-ovi

Objavljeno

-

By

Na nebu iznad Hrvatske odvijala se prava drama kada je maleni zrakoplov ušao u naš zračni prostor, ali nije odgovarao na pozive kontrole leta. Obaviješten je i MORH te su dignuti nadzvučni lovci presretači MiG-21.

Zrakoplov Piper PA-24 u nedjelju je oko 10:50 ušao u hrvatski zračni prostor, ali nije uspostavio komunikaciju s oblasnom kontrolom leta niti nakon desetak ponovljenih upita, piše Dnevnik.hr.

U presretanje jednomotornog zrakoplova poslan je dežurni dvojac 191. eskadrile lovačkih zrakoplova 91. krila HRZ-a, koji je presreo Piper te u okolici Slunja završio s akcijom, objavio je AvioRadar.

Nije uspostavljena radioveza

Taj incident potvrdila je i Hrvatska kontrola zračne plovidbe.

“Dana 21. 7. 2024. zrakoplov registarske oznake UR-OTF ušao je u zračni prostor RH u 10:51 UTC na visini od 7000 ft. Možemo potvrditi da s pilotom zrakoplova nakon višekratnih pokušaja na nekoliko radnih frekvencija nije uspostavljena uobičajena dvosmjerna radioveza. U ovom trenutku nemamo provjerenih pojedinosti o naravi problema, ali možemo sa sigurnošću potvrditi da je naša komunikacija na svim frekvencijama bila uredna s ostalim zrakoplovima. Zrakoplov je napustio zračni prostor RH u 12:11 UTC. Pokrenut je standardni postupak u takvim situacijama te je obaviješten MORH, koji nadzire hrvatski zračni prostor u ovom kontekstu.”

Prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže AvioRadar, radiostanica spornog zrakoplova bila je namještena na pogrešan kanal, zbog čega nije bilo moguće uspostaviti komunikaciju sa zrakoplovom.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu