Connect with us

Hrvatska

U studenom manje turista i noćenja, u 11 mjeseci zadržan plus

Objavljeno

-

Hrvatsku je u studenom posjetilo 424 tisuće turista ili 7 posto manje nego u studenom 2023., a ostvarenih gotovo 1,1 milijun noćenja manje je za 4 posto, dok je na razini prvih 11 mjeseci turista bilo 2 posto više, a noćenja 1 posto više, podaci su iz sustava eVisitor koje prenosi Hrvatska turistička zajednica (HTZ).

Stranih turista došlo je 10 posto manje ili 225 tisuća, a s 683 tisuće noćenja u minusu su od 6 posto u odnosu na lanjski studeni. Domaćih 199 tisuća turista ili 4 posto manje ostvarilo je 407 tisuća noćenja ili 2 posto manje, pokazuju podaci HTZ-a.

Dominacija komercijalnog smještaja
Glavnina ili 90 posto svih noćenja u studenom registrirana je u komercijalnim smještajnim objektima, odnosno ukupno 983,4 tisuće, što je i 6,3 posto manje nego u lanjskom studenom, a od toga je većina ili 600,5 tisuća ostvarena u hotelima, za koje je to 4,2 posto manje.

S 227,5 tisuća noćenja slijede komercijalni objekti u domaćinstvima, koji su također zabilježili pad od 3,8 posto u odnosu na lanjski studeni, a broj noćenja pao je i u drugim vrstama komercijalnog smještaja.

Za razliku od toga, u nekomercijalnom smještaju je s registriranih 98,2 tisuće noćenja u studenom ove godine ostvaren porast od 21,6 posto, dok je sličan postotak, ali s negativnim predznakom ostvaren u nautici s nešto više od 8.700 noćenja.

Domaći turisti prednjače
Prema tržištima/nacijama, u studenom 2024. najveći udio u ukupnim noćenjima u Hrvatskoj od 38 posto, ostvarili su domaći turisti, a slijede ih slovenski s udjelom od 9 posto te njemački sa 7 posto. Austrijanci i turisti iz Bosne i Hercegovine (BiH) imali su po 6 posto udjela u ukupnim noćenjima, iz Srbije 4 posto, Italije i SAD-a po 3 posto, dok su turisti iz kategorije “ostale azijske zemlje” te iz Ujedinjenog Kraljevstva (UK) u studenom imali po 2 posto udjela. Podaci HTZ-a iz eVisitora za studeni 2024. pokazuju i da je po županijama/klasterima najviše noćenja (u apsolutnim brojkama) ostvareno na Kvarneru, u Gradu Zagrebu te Istarskoj županiji, s time da je više ukupnih noćenja u odnosu na studeni 2023. registrirano samo na Kvarneru, u Zadarskoj županiji te Kontinentalnoj Hrvatskoj (koja obuhvaća ukupno 13 županija, bez Grada Zagreba).

Pet odredišta u kojima je u studenom ostvareno najviše noćenja (i komercijalnih i nekomercijalnih) su Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i Zadar.

U prvih 11 mjeseci zadržan pozitivni trend
U prvih 11 mjeseci 2024. u hrvatskom turizmu je unatoč minusima iz studenoga zadržan pozitivni trend u odnosu na isto razdoblje 2023., i to od 2 posto s ukupnih 21,4 milijuna dolazaka turista i od 1 posto sa 109 milijuna noćenja.

Od toga su većinu ostvarili strani turisti kojih je došlo 18,3 milijuna, ostvarivši 95,6 milijuna noćenja, što je po 1 posto više nego u 11 mjeseci 2023.

Domaćih 3,1 milijuna turista ili 7 posto više u prvih 11 mjeseci 2024. u odnosu na iste 2023. pridonijelo je nešto boljem ukupnom rezultatu dolazaka, a ostvarili su i 3 posto više noćenja odnosno 13,4 milijuna.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

PROGNOZA / Za vikend hladnije uz dugotrajnu maglu, evo gdje se očekuje sunce

Objavljeno

-

By

Pixabay

Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević

Iako je na mjestima jutros vedrije zbog jugozapadnjaka, lokalno ima magle, vidljivost je smanjena na cestama u unutrašnjosti, vozače se poziva na oprez. U nastavku srijede prevladavat će uglavnom sunčano diljem zemlje, osobito nakon izdizanja magle. 

Stabilno vrijeme nastavlja se i u drugom dijelu tjedna.

Četvrtak će također početi maglom u mnogim kopnenim krajevima, a maglovito može biti i na dijelu obale, osobito uz zapadnu obalu Istre. Ipak, sunčanije će biti na Jadranu, dok bi se u unutrašnjosti mjestimice magla mogla dulje zadržavati, što će utjecati i na temperature.

Petak donosi tmurnije prilike na kopnu, što zbog niskih oblaka što zbog magle, zbog čega će temperature biti niže. Na Jadranu sunčanije. 

Slično i u subotu, u unutrašnjosti uglavnom dugotrajniji magla i niski oblaci, dok su u nedjelju izglednija sunčana razdoblja, osobito poslijepodne.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Nova prevara: Htjela uložiti u kriptovalute, ostala bez preko pola milijuna eura

Objavljeno

-

By

Dubrovačka policija izvijestila je u utorak da istražuje novi slučaj prijevare u trgovanju kriptovalutama u kojem je starija žena uplatila 573.000 eura lažnom brokeru koji ju je uvjerio da će u kratkom roku dobiti visoki povrat ulaganja. Žrtvu s područja Dubrovačko-neretvanske županije u proljeće ove godine kontaktirao je nepoznati muškarac predstavljajući se kao predstavnik investicijskog trgovačkog društva iz Londona.

“Dovodeći je u zabludu da je licencirani broker i da će dobiti visoki povrat svojih ulaganja u kratko vrijeme, slijedeći njegove upute, oštećena je na više bankovnih računa i kripto digitalnih platformi uplatila 573.000,00 eura u osamnaest transakcija”, priopćila je policija.

Nakon što je prevarant od nje tražio dodatne uplate na ime poreza i drugih troškova, dio kojih je platila, a ‘zarađeni’ iznos joj nije isplaćen, shvatila je da je prevarena i cijeli slučaj prijavila policiji.

U policiji kažu da utvrđuju okolnosti događaja i tragaju za počiniteljima te pozivaju građane na oprez kako ne bi postali žrtve investicijskih prijevara.

“Osim što je samo ulaganje u kriptovalute rizično, postoji opasnost da ćete naići na počinitelje koji će vas pokušati prevariti ili ćete postati žrtve hakerskog napada. Budite sumnjičavi, dobro se informirajte i potražite nepristrani financijski savjet prije nego što nekom date ili uložite novac”, navode u priopćenju.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Stiže novi sustav plaćanja cestarine, evo kako će funkcionirati

Objavljeno

-

By

Državni tajnik Ministarstva prometa Tomislav Mihotić istaknuo je u utorak da će novi elektronički sustav naplate cestarine, koji kreće od 1. ožujka 2027., značajno poboljšati protočnost prometa, a objasnio je i što biti ako taj sustav padne, odnosno prestane funkcionirati. U tom trenutku vratit će se na stari sustav i premostiti situacija, odgovorio je Peđi Mišiću (DP) i naglasio da će još neko vrijeme, nakon što se novi sustav uvede, postojati naplatne kućice na ulazima na autocestu, iako u njima neće biti ljudi, ni rampe pored njih.

Mihotić je, predstavljajući Hrvatskom saboru zakon o novom sustavu naplate cestarine, koji predviđa slobodan protok vozila bez zaustavljanja zbog plaćanja cestarine. otklonio bojazan da turisti koji dolaze u Hrvatsku neće biti s njim dobro upoznati i da se neće moći normalno u njega uključiti.

Svi će biti obavješteni što ih čeka u Hrvatskoj, odgovorio je Josipu Boriću (HDZ) i objasnio da će se turisti prije ulaska u Hrvatsku moći uključiti u sustav naplate. „Čak i oni koji uđu na autocestu, (a ne uključe se) imat će mogućnost do prve postaje prilagoditi se sustavu, tj. registrirati se“, kazao je.

Dvije tehnologije novog sustava
Novi sustav naplate počiva na dvjema tehnologijama – ENC uređaju u vozilu i automatskom očitavanju registarskih pločica putem kamera. Elektronički sustav za naplatu cestarine (ESNC) uključivat će prijavu registarske oznake i valjanog sredstva plaćanja – obvezno za laka vozila do 3,5 tona. Teška vozila morat će koristiti ENC i automatsko očitavanje registarskih pločica.

Uključenje u ESNC moći će se obaviti putem jedinstvenog nacionalnog web prodajnog mjesta, mobilne aplikacije, drugih digitalnih servisa te na namjenskim stazama za brzo uključenje. Moći će se provesti i u prodajnim uredima upravitelja autocesta ili na drugim prodajnim mjestima trećih osoba koje imaju ugovor sa subjektima za naplatu cestarine.

Mihotić: Sve će biti na vrijeme
Državni tajnik uvjerava da će svi potrebni poslovi biti odrađeni na vrijeme.

Postavljanje portala i kamera je počelo na autocesti A3, do Nove godine trebalo bi biti postavljeno sedam portala, koji će služiti za kontrolu budućeg sustava, odgovorio je Nikoli Mažaru (HDZ) koji je podsjetio da novi sustav obuhvaća 1300 kilometara autoceste i 1744 kamera, koje treba postaviti.

Mihotić je objasnio i što će biti sa djelatnicima koji rade na naplatnim kućicama, a što je zanimalo Dubravku Pehar Lipovac (DP).

Naveo je da u sustavu naplate cestarine sada radi 972 djelatnika od kojih 731 izravno na blagajni. Uspostavom novog sustava trebat će 717 djelatnika, razlika je 255, dio će ih otići prirodnim odljevom, a dio preko otpremnina, sve je dogovoreno sa sindikatima, kaže državni tajnik.

Paus: Ništa novog za Istru po pitanju cestarine
Referirao se i na tvrdnje Dalibora Pausa (IDS) da novi zakon za Istru ne donosi ništa novog po pitanju cijene cestarine. „Drugim riječima, novi zakon vrijedi za sve osim za one kod kojih je nepravda duga već desetljećima“, kazao je Paus te ilustrirao to primjerom dviju dionica.

Dionica Sveti Rok- Rovanjska duga 37 kilometara, stoji 2, 30 era, a dionica tunel Učka-čvor Matulji, duljine 17 kilometara stoji 4, 10 eura, to znači da je duplo skuplje za duplo kraću dionicu, izračunao je.

Korisnici tunela Učka, koji ga učestalo koriste, imaju značajne popuste i približavaju se cijeni korištenja autoceste na ostalim dionicama, kaže Mihotić.

Mostarac (SDP): Zašto se odustalo od elektroničkih vinjeta?
SDP-ov Matej Mostarac propituje ekonomičnost novog sustava naplate i pita zašto se odustalo od elektroničkih vinjeta, koje su pogodnije za građane.

Državni tajnik tumači kako se kod vinjete vremensko plaćanje odnosi samo na laka vozila, dok se u zemljama EU cestarina za teška vozila naplaćuje po prijeđenom kilometru. Cilj EU je promijeniti naplatu cestarine s modela koji se temelji na vremenu, na sustav koji se temelji na udaljenosti, a to je sustav kojeg implementiramo, objasnio je.

Zašto nismo slijedili primjer Austrije koja daje mogućnost naplate putem anonimnog ENC-a? I zašto, ako je državi cilj naplatiti svaki korak, postoje besplatni tuneli poput svetog Ilije?, pita Ante Kujundžić (Most).

Smatra kako je taj tunel trebao biti besplatan za lokalno stanovništvo, a da su ga turisti preko sezone trebali plaćati i da se od toga novca tunel održava.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu