Connect with us

magazin

(VIDEO) Gore ne može?! U novom reality showu potiču opijanje, tučnjavu, odvratno ponašanje…

Objavljeno

-

Badderz UK je online reality show u kojem natjecatelje potiču na opijanje, tučnjavu i općenito nasilno i loše ponašanje. Show je brzo postao popularan na internetu, prikupivši gotovo 100.000 pregleda u manje od tjedan dana.

To je, kako priznaje njegova izvršna producentica Lani Good, besramno ekstreman show. Da se slučajno prikazuje na televiziji, bez sumnje bi, kaže, bio zabranjen. Kad bi se takav show prikazivao na televiziji, pružatelji usluga bili bi pod salvom kritika, no na internetu ne vrijede ista pravila.

“Mislim da televizijski koncept treba biti opušteniji, mi se samo pokušavamo nasmijati… Natjecatelji su silno željeli sudjelovati, doslovno su željeli dramu”, dodaje Good.

Na klasičnoj televiziji gledanost realityja doživjela je pad posljednjih godina. Je li budućnost ovog formata preselila online gdje su okruženja sirovija i bez toliko kontrole? TV producenti nemaju dodir s realnošću, kaže Good dodajući da većina mladih misli da je “reality televizija smeće”.

“Nisam želio čekati da mi prilika padne s neba”, rekla je influenserica koja je postala TV producentica za Sky News. “Mislila sam, ako imam nešto novca, sama ću to učiniti.” Taj je novac zapravo bio njezin udio u dobitku od pojavljivanja u reality showu “Tempting Fortune” na Channel 4 prije gotovo godinu dana.

Jedna od najomraženijih osoba na TV-u

Ako vam ime Lani Good ne zvuči poznato, možda je se sjećate po tome što je nakratko proglašena jednom od najomraženijih osoba na TV-u, kako ona kaže.

Premisa showa Paddyja McGuinnessa, u kojem je sudjelovala, temeljila se na tome da 12 stranaca sudjeluje u 18-dnevnom putovanju, s ciljem da se ne prepuste iskušenjima na putu.

Kaže da su joj nakon toga pokušali dati otkaz s posla grafičke dizajnerice. Kritike su bile brutalne, zbog čega tvrdi da je u boljoj poziciji kad priprema natjecatelje u vlastitom showu koji sama financira. Premda priznaje da to sve radi zbog klikova, ne vjeruje da iskorištava mlade zvijezde koje se rado pokazuju gledateljima kako vrište i tuku se.

“To je neka vrsta razmjene”, kaže i dodaje: “Očito imam koristi jer sam producent, dobivam profit, ali mladi ljudi u današnje vrijeme žele biti popularni. Ako nemate tisuću lajkova na svojoj slici, tko ste vi? Nitko. To je ono što danas zanima mlade, to nije moja krivnja… I ja sam im to dala, to je neprocjenjivo, nije lako doći do utjecaja.”

Stroža zaštita sudionika

Tradicionalni pružatelji usluga obvezni su držati se propisa koje diktira Ofcom, vladina regulatorna agencija, kako bi zaštitili mentalno i fizičko zdravlje natjecatelja, ali medijski regulator nema previše kontrole nad sadržajem na internetu.

Psiholog i filmski redatelj John Oates kaže da to nije pravedno natjecanje. “Potpuno je nepravedna situacija jer je u posljednjih nekoliko godina zaštita sudionika, i do neke mjere autora, stvarno pooštrena u smislu zaštite dobrobiti. Na initernetu je Divlji zapad, na društvenim mrežama možete raditi što želite sve dok ne objavljujete ilegalne sadržaje, odnosno sve dok ne objavljujete pornografiju ili ne potičete na terorizam.”

Jesu li internetski showovi još problematičniji?

Dok televizijski i radijski pružatelji usluga mogu reći da sad imaju visoke standarde, donedavno nije bilo tako pa su čak i na klasičnoj televiziji, u emisijama poput originalnog Big Brothera, natjecatelje opsjedale gomile fanova iako se malo govorilo o tome kako se s takvom slavom nose u svakodnevnom životu.

Tek nakon tragedije u realityju Otok ljubavi i smrti Mikea Thalassitisa i Sophie Gradon, koji su bili izloženi brutalnom nasilju na internetu, pažljivo su preispitana pravila o zaštiti natjecatelja.

Osim toga, Otok ljubavi borio se godinama s bezbroj pritužbi, od seksizma i dobi natjecatelja do rasizma da se natjecate crne boje kože često bira zadnje kada je riječ o vezi. No, jesu li viralne alternative na internetu još problematičnije ako izgledaju kao Badderz?

Promocija stereotipa

TV voditeljica i društvena komentatorica Zeze Millz oduđuje poruke koje šalju ovakvi showovi.

“Budući da sam crnkinja, već se suočavam sa stereotipom da smo agresivne ili da imamo problema. Mislim da emisije u kojima je svađa glavna premisa, nikada neće ići u našu korist, nikada neće poslati poruku da izgledamo dobro, a zapravo samo doprinose stereotipu.”

Millz brine da, iako buntovni natjecatelji možda sada uživaju u broju sljedbenika i klikova, ni sekunde ne razmišljaju o tome kakvu bi si štetu u budućosti mogli nanijeti.

“Imaš taj digitalni otisak… I doslovno vučeš djevojke po blatu”, kaže. U svojoj emisiji na YouTubeu Millz naglašava da mladi mogu bolje. “Kultura u kojoj se trenutačno nalazimo podrazumijeva da biti TikTok zvijezda, biti viralna zvijezda, trenutno je privlačnija mladima nego dobiti obična osoba koja radi od devet do pet”, dodaje.

“Oni stvarno vjeruju da će postati slavni, sklopiti unosne poslovne ugovore i dobiti gomilu novca. Zapravo misle da su već došli do točke da im posao i ne treba.”

Radi se o formatu koji se prelako odbacuje kao bezopasna zabava loše kvalitete, no može li se dogoditi da je ono što gledamo važnije nego što možda shvaćamo, bar nekima, pita Sky News.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

(FOTO/VIDEO) Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”

Objavljeno

-

By

Zadarski glazbenici tu su pjesmu otpjevali davne 1994. godine

U vrijeme Božića pjesma grije dušu, a znaju to dobro i zadarski glazbenici koji su se okupili nakon više od tri desetljeća kako bi ponovno snimili pjesmu “Božić u Zadru”. Tekst za pjesmu koja je snimljena 10. prosinca 1994. godine napisao je Davor Žagar, a uglazbio ju je Nenad Nakić-Njake. Bila je to pjesma koja je bila odraz zadarske nade, mira i ljubavi iz vremena ratom namučenog Zadra. 

Inicijativa za okupljanje glazbenika krenula je iz Grada Zadra, a za sve je kriv jedan DVD u kojem žuti vlakić ’96. godine vozi po Polutuoku, a u podlozi svira upravo pjesma “Božić u Zadru”. Bila je to idealna prilika da se pozove zadarske glazbenike: Amendu, Gogu, Davora, Rikija, Simu, Tomu, Mladena, Jeru i Daria da se ponovno okupe i naprave “remake” zadarske božićne pjesme. 

– Nije bilo upitno kad su nas zvali. Prvo, prošlo je puno godina, a svi smo hvala Bogu na broju, i evo – da se podružimo i da osvježimo pjesmu. Divota. Božić je. – kazao je glazbenik Rikardo Perković. 

Iskusnijim kolegama, pridružila se i mlađa generacija zadarskih glazbenika i to na poziv Saše Miočića iz Koncertnog ureda Zadar koji je zadužen za novi aranžman pjesme. 

– Zvao me Sale da sudjelujem u projektu i nije ni završio rečenicu, a ja sam rekla: Može! – govori Matea Biloglav, voditeljica A.K.A. Crescenda koja je u vrijeme kad je pjesma nastala imala tri godine. 

Trideset i jednu godinu poslije zadarski glazbenici pokazali su zajedništvo, baš kao nekad, i bio je dovoljan jedan telefonski poziv kako bi se svi okupili i još jednom potaknuli duh zadarskog Badnjaka i Božića. U idućim danima bit će gotov i spot za što je zaslužan Igor Goić iz Kreathia studija. 

– Hvala svima što su se odazvali. Ovo budi posebnu emociju u svinma nama i sve nas podsjeća da su nam nada, ljubav, mir i vjera u životu itekako potrebni – kazao je gradonačelnik Šime Erlić te se posebno zahvalio obitelji Nenada Nakića – Njake i Davoru Žagaru koji su autori ove pjesme, na podršci i povjerenju. 

Podsjetimo se kako je to izgledalo 1994.:

 
Nastavi čitati

magazin

Koliko zarađuju hrvatski influenceri? Prihodi su im sve veći, ali ih brine jedna stvar

Objavljeno

-

By

Zagrebačka agencija Dialog komunikacije predstavila je rezultate istraživanja DIABLOG, najnovijeg i najopsežnijeg pregleda domaće industrije kreatora sadržaja. Kako funkcionira influencer marketing, kolika je zarada, koji su izazovi s kojima se influenseri susreću… za Novi dan govorila je Marina Čulić Fischer, direktorica Dialog komunikacija

“Posljednje istraživanje provedeno je 2020. godine. Scena se promijenila u tih pet godina. Sazrela je. Influenceri imaju i stalni posao, ali se infuencer marketingom bave dosta ozbiljno. Troše u prosjeku između osam i 10 sati tjedno. To im je dosta važan izvor prihoda”, kaže Čulić Fischer i dodaje da usporedba dvaju razdoblja jasno pokazuje kako je hrvatski influencer marketing u pet godina prošao kroz značajnu profesionalizaciju i rast prihoda, ali i da se suočava s novim izazovima kao što su negativan stav javnosti i regulacija, posebno u kontekstu suradnji s brendovima i korištenja AI alata.

Rezultati istraživanja

Prema rezultatima istraživanja, 47,6% kreatora u influencer marketingu je aktivno više od pet godina, što potvrđuje da se scena profilirala u stabilnu i profesionalnu industriju. Istodobno, čak 90,5% kreatora monetizira svoj sadržaj, a 38,1% influencer marketing navodi kao glavni izvor prihoda.

Koliko zarađuju?

Više od 46% kreatora zarađuje preko 1.000 eura mjesečno od svojih online aktivnosti, a 73,8% ih očekuje daljnji rast prihoda u sljedećoj godini.

“U Hrvatskoj ne postoje točni podaci ulaganja u influencer marketing, ali na svjetskoj razini taj broj doseže 33 milijarde dolara ulaganja”, kaže Čulić Fischer i dodaje da ispitanici kao najveću prepreku daljnjem poslovnom razvoju navode algoritme, odnosno pad organskog dosega.

Influencer marketingom upravljaju mlade žene

Industrija je i dalje izrazito ženska i urbana: 89,2% ispitanika su žene, a 69% ih živi u Zagrebu. I kreatori i njihova publika najdominantniji su u dobnoj skupini od 25 do 34 godine, što jasno pozicionira influencer marketing kao tržište kojim upravljaju mlađe odrasle žene.

Instagram i dalje prvi izbor

Čulić Fischer kaže da TikTok najviše raste u odnosu na druge platforme iako još ne zauzima broj jedan.

“Nama je Facebook dugo bio broj jedan, ali tu su se stvari malo promijenile. Instagram je apsolutno sada prvi. Svi kreatori koji su sudjelovali u istraživanju (100%) aktivni su na Instagramu. TikTok koristi 78,6% ispitanika, što ga čini drugom najvažnijom platformom”, otkrila je Čulić Fischer i dodala da je dominantni sadržajni trend kratki video. Najpopularnije teme i dalje su lifestyle, ljepota, moda i putovanja.

Korištenje AI-a mora biti označeno

Više od polovice kreatora (54,8%) pozdravlja regulaciju influencer marketinga.

“Postoji samoregulacija. Tu imamo dva važna faktora, a to su upotreba AI-a i suradnja s brendovima. Jedno i drugo je važno naznačiti”, kaže Čulić Fischer.

Istraživanje je pokazalo i da se većina slaže da je transparentnost nužna, kako u kontekstu suradnji s brendovima, tako i u kontekstu korištenja AI alata u kreiranju sadržaja. Kreatori smatraju da AI treba označiti onda kada čini bitan dio sponzoriranog sadržaja.

Autentičnost je valuta povjerenja

Autentičnost za ispitanike predstavlja ključnu osobnu vrijednost: 82,1% je smatra “jako važnom”, a većina navodi da povjerenje publike gradi prvenstveno birajući suradnje s brendovima u koje osobno vjeruju.

Čak 93% kreatora sadržaja barem jednom je odbilo suradnju s brendom zbog nesklada s vlastitim uvjerenjima.

Najveći problem – negativan stav javnosti

Velika većina ispitanika (74,7%) smatra da je negativan stav javnosti najveći problem domaće influencer scene. Kreatori ističu kako taj stav utječe na percepciju profesionalizma, kvalitetu sadržaja i poslovne prilike.

Gledajući unaprijed, kreatori svoj razvoj vide u kvalitetnijoj produkciji, većoj povezanosti s medijima i širenju na offline aktivnosti, što potvrđuje da domaća scena ulazi u novu fazu razvoja koja će oblikovati iduće razdoblje influencer marketinga u Hrvatskoj.

 
Nastavi čitati

magazin

ADVENT U ZADRU / Klapa Puntamika večeras predstavlja novi božićni hit!

Objavljeno

-

By

Klapa „Puntamika” s Denisom Maričićem nastupit će na „Adventu u Zadru” večeras, u utorak od 19:30 sati na Trgu Petra Zoranića, dok će pola sata kasnije na zadarskoj Tržnici u sklopu „Božićnog gramofona” DJ Antonio u Studio Advent programu puštati regionalnu alternativnu glazbu.

Dakle, alternativci će biti na „alternativnoj” lokaciji, dok će na adventskoj pozornici nastupiti popularna zadarska klapa, gotovo odmah nakon promocije nove pjesme na CMC-ju i zahuktalih priprema za treći album koji samo što nije ugledao svjetlo dana. „Croatia Records” spot za pjesmu „Božić je u svitu” već je pustila na svom YouTube kanalu.

– Na adventskom koncertu imat ćemo premijeru te božićne pjesme uživo, a to mi je posebno drago. Inače atmosfera je radna, savršena, letimo i stižemo na sve strane – kaže Denis Maričić iz Puntamike, Zadranima poznatiji kao Dendo. Maričić je autor glazbe i teksta za legendarnu pjesmu „Oči boje lavande”, kao što je uostalom i potpisnik pjesama klape Puntamika.

Uz stare, dobre, okušane i opjevane hitove, zadarska će klapa dio pjesama s novog albuma predstaviti na adventskoj pozornici. Iza Maričića su dva albuma bratskog dua „Denis & Pino”, dok je treći album Puntamike u pripremi.  
– Predstavit ćemo dio pjesama s albuma koji će se zvati „Dite Dalmacije”. Izaći će početkom sljedeće godine, ne znam točno kada, ali bit će vrlo skoro. Što se koncerta tiče, imamo dovoljno naših lijepih pjesma sa svih tih albuma – govori Maričić. Klapa Puntamika nastupila je nekoliko puta na „Adventu u Zadru” i kao svim izvođačima, pogled s pozornice na šušur Trga Petra Zoranića posebna je vrijednost koncertnog nastupa.

– Ugodno je, zaista je jako lijepo. Inače volim napraviti đir i doći do adventskog trga. Ne baš svaki dan, ali „Advent u Zadru” kao događaj nikad ne propuštam – poručuje zadarski glazbeni autor. Koncert klape Puntamika počinje u 19:30 sati, a ulaz je slobodan.  

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu