Connect with us

magazin

NESTAJE LI VAŠE ZANIMANJE? / Stručnjaci otkrili koji će poslovi “izumrijeti” u sljedećih deset godina

Objavljeno

-

Pexels

Stručnjaci kompanije Linkee, koja se bavi softverom za automatizaciju zgrada, identificirali su 10 radnih mjesta koja će postati suvišna u narednih deset godina.

Danas smo sve svjesniji da umjetna inteligencija mijenja način na koji živimo i radimo, često preuzimajući zadatke koje su nekoć obavljali ljudi. To uključuje i mnoga zanimanja, gdje automatizacija i pametni algoritmi zamjenjuju rutinske ili repetitivne poslove, potičući rasprave o budućnosti rada i potrebnim vještinama, piše danas.rs.

Zbog nezaustavljivog uspona umjetne inteligencije, mnoga se zanimanja suočavaju sa sumornom budućnošću kada je riječ o ljudskoj radnoj snazi. Anketa je uzela u obzir rizik zamjene umjetnom inteligencijom, projekcije rasta uloga i podatke o javnom interesu kako bi se suzio popis karijera koje će najvjerojatnije „uništiti” robotski umovi. Ovo su radna mjesta izložena najvećem riziku od automatizacije do 2035. godine.

Voditelj marketinga proizvoda

Sa službenom ocjenom rizika od 43 i vjerojatnoćom automatizacije od 39 posto, prvo mjesto na ovom sumornom popisu zauzima voditelj marketinga proizvoda. “Uloge s nižim rizikom nisu samo ‘kreativne’ ili ‘strateške’. One su multidisciplinarne. Na primjer, voditelji marketinga proizvoda i marketinški analitičari rade na sjecištu podataka, pripovijedanja i poslovnih ciljeva, što ih čini težima za zamjenu”, objašnjava istraživanje.

Grafički dizajner

Sljedeći na udaru su grafički dizajneri sa stopom zamjene umjetnom inteligencijom od 59 posto. “U svijetu u kojem je proizvodnja komodificirana, prednost imaju oni koji se prošire izvan jedne uloge i pretvore umjetnu inteligenciju u mjerljive rezultate”, navodi se u studiji.

Marketinški analitičar

S obzirom na zabrinjavajuću stopu rizika zamjene od 48 posto, marketinškim bi analitičarima moglo biti savjetovano da primijene svoje vještine u drugim industrijama. “Marketinški stručnjaci i analitičari proizvoda ostvaruju niži rizik ne zato što ih umjetna inteligencija ne dotiče, već zato što djeluju na sjecištu više karijera. Prednost nije u tome koliko brzo možete generirati, već u tome koliko se možete proširiti”, rekao je Vahan Pogosjan, izvršni direktor kompanije Linkee.

SEO stručnjak

“Androidi” su dobro pozicionirani da preuzmu mjesta SEO stručnjaka u uredima. “Uloge koje traju nisu one koje proizvode više. One su one koje odlučuju što je važno”, komentirao je Pogosjan.

BTL marketinški stručnjak

Ovi stručnjaci bilježe rast uloga od samo 4,9%, a stručnjaci iz Linkee objašnjavaju da, ukoliko žele ostati konkurentni, moraju kombinirati osnovne vještine s dodatnom disciplinom, razviti stvarnu vještinu u radu s AI-jem, usmjeriti se na rješavanje problema i pozicioniranje te pokazati stvarni utjecaj kroz metrike povezane s prihodom.

Urednik videosadržaja

Mogu li se holivudske najave ili korporativni promotivni materijali umjetno stvoriti? Rizik od zamjene AI-jem za urednike videosadržaja iznosi zastrašujućih 65 posto.

Voditelj radijske promocije

Iako je riječ o središnjim ulogama, studija Linkee pokazuje da ove pozicije bilježe negativan rast.

Agent za prodaju oglašavanja

Agenti za prodaju oglasnog prostora prodaju prostor različitim medijskim platformama, ali su u opasnosti da postanu irelevantni. “Prodaja oglasa već pokazuje –6,6 posto rasta. Tržište nam jasno govori da ponovljivi poslovi više nisu rijetkost”, objasnio je Pogosjan.

Specijalist za korisničko iskustvo (UX)

Drugo najvjerojatnije zanimanje koje bi moglo “nestati” jest specijalist za korisničko iskustvo. Radnici osiguravaju da korisnici imaju dobre interakcije s kompanijama usklađujući njihove potrebe i očekivanja, ali realnost je da je štednja troškova sada u porastu.

Copywriter

Tekstopisci se suočavaju s najtmurnijom budućnošću. Ovaj posao ima rizik zamjene od 85 posto. “Kako trošak riječi, uređivanja i standardnih kampanjskih operacija teži nuli, svaka uloga koja se zasniva isključivo na rezultatima dolazi pod pritisak. Zato copywriting u našem modelu nosi 85 posto rizika zamjene”, zaključio je Pogosjan.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

VEČERAS NA ADVENTU: Na Zoraniću Kuzma & Shaka Zulu; na Tržnici DJ Boris i DJ Papa Gogo a.k.a. Stari Jarac

Objavljeno

-

By

Prije više od tri desetljeća izašao je prvi album kultnog splitskog benda „Kuzma & Shaka Zulu”, a večeras u 21 sati nastupit će na Trgu Petra Zoranića na „Adventu u Zadru”. Iako Sašu Kuzmića i Galilea Tajča glazbeni kritičari opisuju kao rap-reggae-italo i disko izvođače, pokušavajući opisati prepoznatljivi zvuk splitskog dvojca te partijanersku ekipu, đireve i sitne splitske kriminalce kao junake i ambijent njihovih pjesama, za prepoznavanje je dovoljno samo nabrojati neke od njihovih najvećih hitova koji su obilježili domaću estradu. „Jedna mala Iva”, „Ruke gore”, „Vozimo se, vozimo”, „U mojoj ulici”, „Prva liga”, „Puknuta ekipa”, pa do najnovije „Tutapatike”, već tri desetljeća na radost fanova svih generacija nude slatki ekstrovertirani eskapizam „Kuzme & Shaka Zulua”. Nižu se slike Splita iz osamdesetih i devedesetih prošlog stoljeća, bezbrižan život, ljeto u kvartu, toplina noći uz more ili sve ono što je potrebno da prohladnu prosinačku večer učini posebnom i toplijom.

„Bolje prolazimo u Zadru nego u Splitu”, kazao je jednom Kuzmić opisujući atmosferu na zadarskim nastupima od klupskih koncerata do lanjskog Meat Me festivala. Evo ih i na zadarskom Adventu u 21 sati. Ulaz je slobodan, a događaj organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica.

Večerašnji program nudi još predstavu Sveti Nikola u 18 sati na Tržnici, dok u sklopu Božićnog gramofona, također na pijaci, od 20.30 sati nastupaju DJ Boris (Hedera) te pionir hrvatske house scene i DJ veteran Papa Gogo a.k.a. Stari Jarac.  

 
Nastavi čitati

magazin

FOTOGALERIJA / Nastup Jure Brkljače na Adventu u Zadru

Objavljeno

-

By

 
Nastavi čitati

magazin

PJESMA KOJA SPAJA DVA GLAZBENA SVIJETA / Željko Samardžić & Duško Lokin donose novu pjesmu “Maestral” 

Objavljeno

-

By

Glazbena scena bogatija je za još jednu pjesmu, ovoga puta u jedinstvenoj interpretaciji dvojice prepoznatljivih vokala – Željka Samardžića Duška Lokina. Njihova nova suradnja, pjesma Maestral, donosi toplinu mediteranskog duha, nostalgiju i duboku emociju koja ostaje već nakon prvog slušanja.

“Jako mi je drago da smo Željko i ja uspjeli snimiti pjesmu. Željko je isto kao i ja – zadarsko dite! On je mene dolazio slušati na koncertima dok je živio u Zadru”prisjeća se Duško Lokin.

Autor glazbe i aranžmana je Blaž Andračić, dok tekst potpisuje Mario Raguž. Ovaj autorski tandem stvorio je skladbu koja prirodno spaja Samardžićevu karakterističnu vokalnu eleganciju s Lokinovim iskustvom i interpretativnom iskrenošću, stvarajući pjesmu koja odiše zrelošću, snagom i lirikom koja dira.

Kroz nježne slike maestrala, sunca, morskih vali i tramuntane, stvara se poetski dijalog između čovjeka i prirode koja postaje čuvar najdragocjenijeg osjećaja – ljubavi. “Tekst je poseban, a cijela pjesma je zapravo metafora”kaže Duško.

Maestral je sniman u studiu La notte u Brdovcu, pod producentskom palicom Blaža Andračića, čiji prepoznatljiv glazbeni potpis daje pjesmi dodatnu dubinu i atmosferu mediteranske romanse.

“Zadar vam je poznat po najljepšem maestralu na svijetu. Nije vam svaki vjetar isti. Primjerice, kad su ljeti one paklene vrućine, u Zadru zna zapuhati maestral vrijeme vam se pretvori u jednu milinu”objašnjava Lokin.

Snažna emocija, bezvremenski zvuk i spoj dvaju glasova koji nose cijeli regiju čine Maestral baladom koja će zasigurno pronaći svoj put do široke publike i postati nova glazbena uspomena za pamćenje.

Pjesmu možete poslušati ovdje.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu