Connect with us

magazin

Labubu groznica: Zašto su ljudi spremni platiti 150 eura za plišanu igračku?

Objavljeno

-

Unsplash/Ilustracija

Iza naizgled obične dječje igračke krije se poslovni model vrijedan milijarde – Labubu lutkice, zahvaljujući pametno osmišljenoj potrošačkoj psihologiji i ekskluzivnosti “blind box” sistema, postale su globalni fenomen.

Gosti su na N1 BiH bili psihologinja Dželila Mulić Čorbo i profesor Kasim Tatić.

Popularne igračke

Psihologinja Mulić Čorbo prisjetila se kako su popularne igračke imale snažan utjecaj na djecu i u njezinu djetinjstvu:

„Kad sam bila djevojčica, Barbie lutke bile su potpuni hit. U Jugoslaviji su bile skupe, pa je svaka Barbie bila nešto posebno. Okupljale smo se oko njih i zabavljale se. Isto je danas s Labubu lutkicama – one mogu biti privjesak ili igračka, i nije neobično da se djeca okupljaju oko njih i žele ih imati.

Ispreplitanje marketinga i sociologije

U principu, cijela priča oko Labubu je marketing: što ta igračka priča, koje poruke šalje, pomaže li nam s nečim? Povezujemo se s tim pričama, a i odrasli se vežu za poruke i marketinške kampanje koje nas emotivno angažiraju“, objasnila je.

Profesor Tatić naglašava da je uspjeh Labubu lutkica rezultat iznimno dobro osmišljenih marketinških strategija:

„Sve je postignuto marketinškim trikovima. Marketinški stručnjaci su izvrsno organizirali kako potaknuti potražnju i razumjeti potrebe potrošača. Ekonomija se tu isprepliće sa sociologijom – marketing je krenuo od jednostavnih principa, a korištena je i pristranost mišljenja: ako većina ljudi nešto kupuje, mora biti dobro“, kazao je.

Psihologija misterije

Naveo je zatim:

„Naravno, to ne mora uvijek biti istina. Ljudi koji kupuju ove igračke stvaraju sadržaj na društvenim mrežama, a psihologija misterije vješto se plasira kroz medije. Iskorištene su osnovne ljudske slabosti: spremnost platiti za osjećaj vrijednosti.

Ključno je pitanje – što je vrijednost? Da bismo razumjeli zašto su ljudi spremni platiti toliko, moramo razumjeti korist koju u tome vide. Individualnost se očituje u spremnosti kupiti nedostajući oblik ili boju i tako poslati signal da smo drugačiji od drugih.“

Prave vrijednosti

Podatak koji najbolje ilustrira razmjere ovog fenomena: najskuplja Labubu lutka do sada prodana je za čak 160 eura.

Psihologinja Mulić Čorbo ističe i važnost da roditelji djeci objasne vrijednosti koje stoje iza potrošačkih navika:

„Kupovinom uvijek nešto kompenziramo. Kad kupujemo hranu, biramo između organskog i pristupačnijeg, što govori o našim prioritetima: pratimo li trendove ili nam je važnija funkcionalnost. Kao roditelji, moramo djeci prenijeti vrijednosti i razgovarati o njima.

Djeca iz razvojnih razloga žele te igračke, a roditelji moraju objasniti što je Labubu, zašto je popularna i što to znači. Danas je jako teško odgajati djecu, ali ne smijemo ostati na površini; moramo svakodnevno razgovarati s njima i voditi ih kroz te teme“, zaključila je Mulić Čorbo.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

ADVENT U KAZALIŠTU / U utorak u HNK Zadar hit komedija “Infišacije”

Objavljeno

-

By

utorak, 9. prosinca u 20:00 sati u Hrvatsko narodno kazalište Zadar na predstavu INFIŠACIJE, novu hit komediju HNK Zadar koja je prema prvim reakcijama publike i medija u studenom 2025. osvojila srca publike. Predstava je dio programa „Advent u kazalištu”.

Očekuje vas večer puna smijeha, a nakon predstave i druženje u maloj dvorani HNK Zadar uz promotivne cijene pića u suradnji s Cheers on Wheels, uz iznenađenja i nagradne igre. Nagrade će biti nasumično podijeljene pa vas možda dočekaju upravo na vašem sjedalu!

HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE ZADAR

Petra Mrduljaš prema Pohvali ludosti Erasma Rotterdamskog i Stephenu Berkoffu
INFIŠACIJE

Režija: Dražen Ferenčina
Igraju: Alen Liverić, Žana Bumber, Dominik Karakašić, Isidora Ferenčina, Mimi Zadarski

Pogledajte komediju koja istražuje ponor između stvarnosti i želja.

Ulaznice su dostupne online putem sustava Eventim.hr
👉 https://www.eventim.hr/eventseries/predstava-infisacije-4029632/
te na blagajni HNK Zadar.

 
Nastavi čitati

magazin

VEČERAS NA ADVENTU: Na Zoraniću Kuzma & Shaka Zulu; na Tržnici DJ Boris i DJ Papa Gogo a.k.a. Stari Jarac

Objavljeno

-

By

Prije više od tri desetljeća izašao je prvi album kultnog splitskog benda „Kuzma & Shaka Zulu”, a večeras u 21 sati nastupit će na Trgu Petra Zoranića na „Adventu u Zadru”. Iako Sašu Kuzmića i Galilea Tajča glazbeni kritičari opisuju kao rap-reggae-italo i disko izvođače, pokušavajući opisati prepoznatljivi zvuk splitskog dvojca te partijanersku ekipu, đireve i sitne splitske kriminalce kao junake i ambijent njihovih pjesama, za prepoznavanje je dovoljno samo nabrojati neke od njihovih najvećih hitova koji su obilježili domaću estradu. „Jedna mala Iva”, „Ruke gore”, „Vozimo se, vozimo”, „U mojoj ulici”, „Prva liga”, „Puknuta ekipa”, pa do najnovije „Tutapatike”, već tri desetljeća na radost fanova svih generacija nude slatki ekstrovertirani eskapizam „Kuzme & Shaka Zulua”. Nižu se slike Splita iz osamdesetih i devedesetih prošlog stoljeća, bezbrižan život, ljeto u kvartu, toplina noći uz more ili sve ono što je potrebno da prohladnu prosinačku večer učini posebnom i toplijom.

„Bolje prolazimo u Zadru nego u Splitu”, kazao je jednom Kuzmić opisujući atmosferu na zadarskim nastupima od klupskih koncerata do lanjskog Meat Me festivala. Evo ih i na zadarskom Adventu u 21 sati. Ulaz je slobodan, a događaj organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica.

Večerašnji program nudi još predstavu Sveti Nikola u 18 sati na Tržnici, dok u sklopu Božićnog gramofona, također na pijaci, od 20.30 sati nastupaju DJ Boris (Hedera) te pionir hrvatske house scene i DJ veteran Papa Gogo a.k.a. Stari Jarac.  

 
Nastavi čitati

magazin

FOTOGALERIJA / Nastup Jure Brkljače na Adventu u Zadru

Objavljeno

-

By

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu