Connect with us

Tech

Kreće masovno ukidanje fiksnih telefona

Objavljeno

-

Pexels

Oni koji još uvijek koriste fiksne telefone uskoro će morati odlučiti žele li konačno prekinuti tu vezu.

Odlazak fiksnog telefona u povijest uslijed tehnološkog booma trenutno koče nostalgičari i navika građana da imaju tu mogućnost, pa će ova vrsta usluge nestajati, prenosi poslovni.hr.

Prošlog tjedna, AT&T je podnio zahtjev za izuzeće koje bi mu omogućilo da prestane servisirati tradicionalne fiksne telefone u Kaliforniji. AT&T i Verizon su ranije izjavili da žele biti u potpunosti operativni na novijoj infrastrukturi u narednih nekoliko godina.

To je dio sveobuhvatnog poteza pružatelja telefonskih usluga da zamjene starije telefonske sistemske linije zasnovane na bakrenoj žici, poznate i kao POTS, bržom i naprednijom tehnologijom koja ne radi s fiksnim telefonima, piše B92.

Pružatelji telefonskih usluga širom svijeta se pomiču prema ponudi optičkih kablova i pristupa internetu i povlače stariju opremu, uključujući i same bakrene žice. Proces je također u tijeku i u Francuskoj i Velikoj Britaniji.

Potrošači će morati odlučiti hoće li odustati od svojih fiksnih telefona ili će se potencijalno suočiti s većim troškovima zbog složenih, skupih rješenja telefonskih kompanija. Alternative možda nisu ni tako pouzdane kao staromodne fiksne telefone, a proces zamjene stare opreme za novu mogao bi biti ogroman pothvat.

Kao dio promjene, američki pružatelji usluga su dužni ponuditi korisnicima alternativu fiksnim telefonima i koristiti uređaje za pretvaranje analognih signala u digitalne, bilo preko optičkih kablova ili bežične tehnologije, kao što je LTE/5G.

U Sjedinjenim Državama, pomicanje s bakrenih fiksnih telefona će najvjerojatnije utjecati na ljude starije od 65 godina i vlasnike malih poduzeća.

Ovo će utjecati i na bolnice, klinike i liječničke ordinacije. Konverzije, koje će koštati kupce između 200 i 400 dolara, također će morati dogoditi s bilo kojim analognim alarmima i kutijama za hitne pozive unutar liftova.

Analiza jedna pokazuje da će do 2030. ostati samo oko 5% fiksnih telefona. Ali da bi se svi oni uklonili, „moglo bi trajati duže – desetljećima“.

Tijekom godina, Federalna komisija za komunikacije je dozvolila telefonskim kompanijama da naplaćuju manje da bi više ljudi prešlo na sustave Voice over Internet Protocol (VoIP), koji podržavaju integraciju glasa s drugim uslugama zasnovanim na internetu.

Cijena fiksnog bežičnog pristupa obično iznosi oko 69 dolara mjesečno, dok internet košta oko 100 dolara.

Od bakrenih žica do glasa preko interneta

Postoji nekoliko velikih izazova s potpunim ukidanjem fiksnih telefona i prateće opreme, kaže Will McKeon-White, viši analitičar u Forrester Researchu.

Na primjer, ne znaju sve zgrade s fiksnim sustavima gdje se nalazi njihova oprema — neke su zacementirane na zidove tvornica ili se čuvaju u teško dostupnim prostorijama. Budući da će radnici telefonskih usluga morati biti raspoređeni tijekom procesa uklanjanja, ovo bi moglo produžiti vrijeme završetka.

“Fiksni telefoni se polako uklanjaju i zamjenjuju, ali to je spektar i teško je izračunati zapreminu uređaja od bakrene žice zbog toga koliko različitih oblika oni imaju i činjenice da se čini da organizacije otkrivaju desetine ovih uređaja tijekom operacija zamjene”, tvrdi McKeon-White.

Pored toga, ponekad bakrene žice mogu biti pouzdanije od VoIP usluga jer sustavi zasnovani na bakru i dalje mogu raditi čak i kada je struja nestala, za razliku od sustava zasnovanih na Internetu. Ruralna područja također često nemaju pouzdane internetske usluge velike brzine.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Tri znaka da s vama komunicira AI, a ne čovjek: Treći je najočitiji

Objavljeno

-

By

Prevaranti AI koriste za razne vrste prijevara, uključujući i romantične prijevare, ali i za krađu identiteta. Chatbotovi vam mogu poslati bilo kakvu poruku kao i stvarna osoba, što omogućuje kriminalcima da automatiziraju svoje prijevare, a zahvaljujući tome mogu brže ciljati više ljudi.

Zahvaljujući napretku umjetne inteligencije, chatbotovi su sada iznimno uvjerljivi, piše Sun. Stručnjak za kibernetičku sigurnost Paul Bischoff navodi da postaje sve teže razlikovati stvarne ljude od AI chatbota.

“To je posebno vidljivo kad su u pitanju razgovori vezani uz korisničku službu u kojima su i stvarni ljudi često ograničeni na unaprijed pripremljene odgovore”, dodao je Paul.

Znakovi koji će vam pomoći

Iako su chatobotovi postali prilično sofisticirani, tri su jasna znaka na koja biste trebali pripaziti, pri čemu je ovaj treći najočitiji i jasan pokazatelj prijevare.

“Pazite na odgovore koji se ponavljaju u kojima nedostaje humora i empatije”, savjetuje Paul.

“Botovi obično imaju besprijekoran pravopis i gramatiku, ali su im fraze nespretne i drvene”, dodaje ovaj stručnjak.

Treći znak je konstantno brzo vrijeme odgovaranja. Ako vam brzo dolaze poruke pune detalja, iako se čini da pošiljatelj nema dovoljno vremena za razmišljanje i odgovor, velika je vjerojatnost da razgovarate s chatbotom.

Budite oprezni ako primijetite bilo koji od ovih znakova dok šaljete poruke na Facebooku, Instagramu ili TikToku – ili u aplikacijama za chat kao što su WhatsApp ili iMessage. Prevaranti koji koriste AI mogu napasti na gotovo svakoj platformi.

Postoji nekoliko savjeta kojih se treba pridržavati kako ne biste nasjeli na prevaru. Nikada nemojte olako dijeliti osobne ili financijske podatke, osobito ako ne znate točno s kim pričate. Primjerice, ako vam se netko predstavi kao da zastupa vašu banki, znajte da vas nikada telefonskim putem iz banke neće tražiti osjetljive podatke.

Još jedan znak za uzbunu jest ako netko traži uplatu u nekoj neobičnoj metodi, primjerice uplatu u kriptovalutama ili putem poklon bonovima. To je najčešće znak prijevare.

 
Nastavi čitati

Tech

Obavijest vozačima: Uočeni problemi s ovim autima. Kod nekih može buknuti vatra ispod haube

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Državni inspektorat (DIRH) objavio je važne obavijesti za vozače jer su kod nekih automobila uočeni problemi pa bi se vlasnici trebali javiti trgovcima.

Honda CR-V

Jedan od spornih modela je Honda CR-V (vozila proizvedena od 1. svibnja 2018. do 1. srpnja 2022.).

Na ugroženim vozilima, u slučaju sudara s prednjim lijevim dijelom automobila, može doći do oštećenja kabela akumulatora. Budući da u kabelu akumulatora nije ugrađen osigurač, u oštećenom kabelu može doći do kratkog spoja što će uzrokovati pregrijavanje žica posljedica čega može biti pojava vatre ispod haube.

Više detalja pogledajte OVDJE.

Dacia Duster II

Vladnici Dacie Duster II (vozila proizvedena 21. srpnja 2022.) trebali bi se obratiti trgovcu kod kojeg su kupili vozila.

Jedno od pogođenih vozila možda je bilo opremljeno nesukladnim lijevim zračnim zavjesama, što povećava rizik od ozljeda vozača ili suvozača.

Više detalja pogledajte OVDJE.

Mercedes-Benz

Obavijest DIRH-a odnosi se na nekoliko modela: AMG GT, C-Klasse, E-Klasse, S-Klasse, SL, CLE, GLC, EQE SUV, EQE, EQS SUV, EQS (vozila proizvedena od 25. siječnja do 17.studenog 2023.).

Navojni spoj uzemljenja od 48 V ispod suvozačkog sjedala je možda zategnut s premalim zakretnim momentom. U tom slučaju, kabelska stopica uzemljenja možda neće biti pravilno pričvršćena i na ovom spoju može porasti električni prijelazni otpor, a kao rezultat, može doći do povećanja temperature na tom dijelu, a time se ne može u potpunosti isključiti i opasnost od požara.

Vlasnici vozila trebaju se obratiti trgovcu kod kojeg su kupili vozila.

Više detalja pogledajte OVDJE.

 
Nastavi čitati

Tech

Znate li da Google potiho snima sve što vi govorite? Evo kako možete isključiti tu opciju

Objavljeno

-

By

Pexels

“Kada je ova postavka glasovne i audioaktivnosti isključena, audiosnimke glasovnih interakcija s Google pretraživanjem, Asistentom i Kartama neće se spremati na vaš Google račun na Googleovim poslužiteljima, čak i ako ste prijavljeni”, objašnjava Google.

Google, tehnološki div čije usluge koristi milijarde ljudi širom svijeta, ima značajku koja mu omogućuje tiho snimanje glasova korisnika koje pohranjuje za druge svrhe.

Google pohranjuje audiozapise aktivnosti korisnika na webu i u aplikacijama, uključujući verbalne interakcije s Pretraživanjem, Asistentom i Kartama, kako bi unaprijedio tehnologije prepoznavanja zvuka.

Nedavno je, međutim, tehnički stručnjak otkrio “cheat code”, za koji tvrdi da može spriječiti Google u bilježenju aktivnosti pametnih telefona korisnika.

Korisnici trebaju prilagoditi svoj Google račun tako što će odabrati odgovarajuće postavke u “Podacima i privatnosti”, kako bi blokirali pristup mikrofonu i kameri tehnološkoj tvrtki, prenosi Večernji list.

Tehnički poduzetnik Jeffrey Castillo podijelio je korisnicima savjet putem videa na Instagramu, objašnjavajući kako mogu isključiti ovu funkciju.

Naime, potrebno je otvoriti aplikaciju Google i kliknuti na “Manage your Google account” (Upravljaj svojim Google računom). Odaberite potom “Podaci i privatnost” i pomaknite se prema dolje do “Postavke povijesti” i odaberite odjeljak “Aktivnost na webu i u aplikacijama”.

Nakon što kliknete na to i pomaknete se prema dolje, trebali biste primijetiti da pored odjeljka “Uključi glasovne i audioaktivnosti” stoji plava kvačica.

Kako biste zaustavili Googleovo “slušanje”, potrebno je poništiti tu oznaku, odnosno maknuti kvačicu. “Kada je ova postavka glasovne i audioaktivnosti isključena, audiosnimke glasovnih interakcija s Google pretraživanjem, Asistentom i Kartama neće se spremati na vaš Google račun na Googleovim poslužiteljima, čak i ako ste prijavljeni”, objasnio je ranije Google.

“Ako isključite ovu postavku glasovne i audioaktivnosti, prethodno spremljeni audiozapis se ne briše. Svoje audiosnimke možete izbrisati u bilo kojem trenutku.”

Google tvrdi da snima samo kratke dijelove razgovora kako bi identificirao koje koristi za prepoznavanje glasovnih naredbi i pružanje odgovora.

Unatoč tvrdnjama Googlea, kao i drugih tehnoloških tvrtki poput Amazona i Applea, da njihovi asistenti poput Alexe i Sirija samo slušaju naredbe, i dalje je velika zabrinutost za sigurnost korisnika.

Postoji ozbiljan rizik od kibernetičkih napada ako kriminalci pristupe računima korisnika ili njihovim pametnim uređajima.

Oni bi mogli preslušati telefonske razgovore i ukrasti osjetljive informacije iz pohranjenih podataka. Kako bi se zaštitili, korisnici se potiču da provjere aplikacije pri preuzimanju kako bi bili sigurni da dolaze iz pouzdanih izvora te da pregledaju dopuštenja aplikacija kako bi ograničili pristup mikrofonu njihovih telefona.

Norton, aplikacija za kibernetičku sigurnost, predlaže korake poput brisanja povijesti glasovnih zahtjeva kako bi se izbrisale informacije o razgovorima, korištenja VPN-a za šifriranje podataka kako treće strane ne bi mogle pristupiti tim informacijama, te redovitog ažuriranja softvera kako bi se održala sigurnost uređaja.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu