Connect with us

Svijet

KRAJ POZNATOG BRENDA? Bili su u svakoj kuhinji, a sad im prijeti propast…

Objavljeno

-

Tupperware.hr

Poznati brend Tupperware postao je sinonim za pohranu hrane, ali i ime koje koristimo za bilo kakvu plastičnu posudu za hranu. 

Međutim, iz ove 77-godišnje američke kompanije upozoravaju da bi, zbog sve većih dugova i pada prodaje, mogli bankrotirati bez novih investicija, piše BBC.

Usprkos pokušajima da osvježi svoje proizvode i podigne popularnost među mlađom publikom, Tupperware nije uspio zaustaviti pad u prodaji.

“Tupperware zabave” ovu tvrtku su učinile legendarnom u 50-im i 60-im godinama prošlog stoljeća, a njihovi proizvodi pokorili su tržište. Ipak, praksa samozaposlenih prodavača koji prodaju iz vlastitih domova već neko vrijeme gubi na popularnosti, a u Britaniji je potpuno prestala 2003. godine. Sada čelnici kompanije priznaju da bi bez novih investicija ovaj brend mogao nestati s tržišta.

“Koristimo Tupperware kao opću imenicu, što je neobično za neki brend”, kaže Catherine Shuttleworth, osnivačica tvrtke Savvy Marketing koja se bavi analizom maloprodaje. “Mislim da bi mlade moglo iznenaditi da je Tupperware zapravo ime brenda, a ne tek riječ.”

I dok je Tupperrware bio smatran “čudesnim proizvodom” kada je tek izišao na tržištu nekoliko desetljeća ranije, tržište je danas preplavljeno kompanijama koje nude jeftinije alternative, dodaje Shuttleworth.

Oštri pad u prodaji Tupperwarea bio je nakratko zaustavljen tijekom pandemije koronavirusa, kada su ljudi više kuhali kod kuće, no prodaja je otada opet počela padati. To je velikim dijelom zato jer tvrtka u posljednjih 10-20 godina nije bila dovoljno inovativna kako bi mogla držati korak s konkurencijom, objašnjava Shuttleworth.

Ovaj nedostatak inovacije daleko je od prakse tvrtke u njenim ranim danima.

Kompaniju je 1946. osnovao izumitelj Earl Tupper, ali njeno javno lice bila je žena: Brownie Wise.

Tupperov izum bio je velika stvar – nova plastika korištena je za čuvanje hrane svježom dulje vremena, što je bilo od nevjerojatne važnosti u vrijeme kada su hladnjaci za mnoge ljude bili preskupi, ali dok u priču nije ušla Wise, Tupperware se nije prodavao.

Ona je počela organizirati događaje za prodaju posuda, direktno razgovarajući s kućanicama i majkama koje su bile ciljni kupci. To je činila na skupovima koji su podjednako služili prodaji i druženju.

Njen inovativni stil – i rezultate – primijetio je sam Tupper, koji ju je unaprijedio na izvršnu poziciju u vrijeme kada žene najčešće nisu imale pristup upravama kompanija.

Akademici do danas raspravljaju o njihovom utjecaju na tržište, no mnogi se slažu da je Tupperware imao važnu ulogu u otvaranju vrata tržišta rada ženama u Americi nakon Drugog svjetskog rata, ali i pružio izvor zarade ženama diljem svijeta.

Jedna od tih žena je i Alison Clarke, profesorica povijesti i teorije dizajna na fakultetu primijenjenih umjetnosti u Beču. Clarke je autorica knjige Tupperware: Potencijal plastike u Americi 50-ih.

“Mislim da je naslijeđe tvrtke upravo način na koji je pružila posao ženama koje nisu uvijek imale pristup fleksibilnom radu”, rekla je Clarke za BBC. “U vrijeme kada je prvi put krenula prodaja u SAD-u, mnoge žene bile su izolirane u poslijeratnim predgrađima, daleko od svojih obitelji.”

“Tupperware zabave unijele su dašak glamura u dosadu kućanskih poslova, a mogli ste proizvode kupiti samo ako ste poznavali nekoga tko ih je prodavao. Praksa je bila ekskluzivna i imala je društvenu dimenziju: žene su stvarale društvene spone,” dodaje ona. “U početku sam mislila da je riječ o eksploatacijskoj kapitalističkoj zavjeri protiv žena, no potom sam upoznala sve te žene koje su vodile fantastične živote, vidjela sam koliko ih je to osnažilo.”

‘Neuspjele promjene’

I dok su kompaniju na terenu uvijek vodile žene, to nije uvijek bio slučaj u upravi, a Clarke kaže da Tupperware nije uspješno održao korak s vremenom.

“To je bio genijalno dizajniran proizvod koji je dobio status gotovo magičnog upravo zbog načina na koji se prodavao,” dodaje ona, “no u digitalnom svijetu ovaj model prodaje više nije toliko relevantan.”

S tom analizom slaže se i Neil Saunders, direktor maloprodaje u konzultantskoj kompaniji GlobalData.

On kaže da Tupperware “nije držao korak s vremenom” po pitanju proizvoda i distribucije, naglašavajući da praksa direktne prodaje na zabavama nije više popularna ni među mlađim, ali ni starijim kupcima.

Mlađi potrošači također se okreću proizvodima koji su bolji za okoliš, poput onih načinjenih od papira od pčelinjeg voska, dodaje.

Analitičar maloprodaje Richard Hyman kaže da drugim tvrtkama nije bilo teško kopirati principe Tupperwareovih proizvoda. Ako se uzme u obzir oštra konkurencija, Hyman kaže da je kompanija “imala dobar životni vijek.”

Tupperware je pokušao diverzificirati svoju strategiju – počeli su prodavati u poznatom američkom maloprodajnom lancu Target, kao i drugim lancima diljem svijeta, a proširili su ponudu na više posuđa za kuhanje.

Da je Tupperware unio više promjena prije deset godina, kaže Saunders, danas bi možda bili u drugačijoj poziciji.

No sada nije vrijeme da direktori Tupperwarea sanjare o tome što je moglo biti. Kompanija će bankrotirati bez brze injekcije kapitala, a njeno legendarno ime znači da se ne može isključiti investicija maloprodajnih giganta poput Walmarta ili čak Amazona, kaže Saunders.

Dionice Tupperwarea strovalile su se u ponedjeljak i, usprkos malom oporavku u utorak, još uvijek rastu strahovi da bi bez svježeg kapitala Tupperwareove zabave mogle zauvijek stati.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

Geomagnetska oluja koja je pogodila Zemlju mogla bi pokrenuti val uragana

Objavljeno

-

By

Geomagnetska oluja već je izazvala nestanak radija i smetnje GPS-a, a sada nova studija sugerira da bi solarna oluja koja je pogodila Zemlju prošli tjedan mogla pokrenuti val uragana.

Tim je koristio model koji je promatrao aktivnost tropskih ciklona u proteklih 5500 godina i pronašao 11 vremenskih razdoblja u kojima je bilo 40 posto više oluja nego inače. Otkrili su da ta vremenska razdoblja imaju jednu zajedničku stvar: sunce je vrvilo od aktivnosti, piše Daily Mail, a prenosi tportal.

Teorija glasi: kada je sunce aktivno, ono pokreće snažne baklje energiziranih čestica koje pucaju kroz svemir. I kad udare u Zemlju, čestice sa sobom donose sunčevu energiju koja zagrijava naše oceane – osiguravajući gorivo za tropske oluje. Ova vijest dolazi u trenutku kada je Amerika već usred sezone uragana koja je spremna oboriti rekorde – već je najmanje 20 imenovanih oluja koje će pogoditi zemlju.

Solarna ili geomagnetska oluja veliki je poremećaj Zemljine magnetosfere – područja oko Zemlje kojim upravlja magnetsko polje planeta. A oluja od prošlog petka ocijenjena je s ‘G4’ (na ljestvici od jedan do pet), što je čini ‘jakom’ olujom.’

“Geomagnetske oluje mogu utjecati na infrastrukturu u orbiti blizu Zemlje i na Zemljinoj površini”, objavila je Nacionalna uprava za oceane i atmosferu (NOAA) u izjavi prošlog četvrtka, navodeći kako bi oluja mogla “potencijalno poremetiti komunikacije, električnu mrežu, navigacije, radio i satelitske operacije”.

Vodeći autor studije Yang Wang sa Sveučilišta Florida State rekao je za DailyMail da ne može predvidjeti hoće li nedavna intenzivna solarna aktivnost dovesti do više tropskih ciklona ove godine.

Povoljniji uvjeti za razvoj jakih oluja

Sunčeva aktivnost ili ukupno solarno zračenje (TSI), korišteno u studiji, određeno je korištenjem ugljika u godovima drveća. Kada sunčeva aktivnost oslabi, vrsta ugljika nazvana ugljik-14 povećava se u atmosferi – a te se promjene mogu vidjeti u godovima drveća koji apsorbiraju ugljik iz zraka, prenosi tportal.

Glavni autor studije rekao je za DailyMail da je “uloga solarne aktivnosti u modulaciji aktivnosti tropskih ciklona složena. Kako se oceani zagrijavaju, imaju više energije na raspolaganju za pretvaranje u vjetar tropskog ciklona, čime potencijalno stvaraju povoljnije uvjete za razvoj jačih oluja”, objasnio je Wang.

Istraživački tim je rekonstruirao 5500 godina dugu evidenciju oluja za sjeveroistočnu regiju Meksičkog zaljeva i usporedio simulaciju s ugljikom koji su uhvatili godovi drveća kako bi odredili solarne događaje tijekom godina. Sunčeva aktivnost ili ukupno solarno zračenje (TSI) određena je pomoću ugljika u godovima.

Kada sunčeva aktivnost oslabi, vrsta ugljika nazvana ugljik-14 povećava se u atmosferi – a te se promjene mogu vidjeti u godovima drveća koji apsorbiraju ugljik iz zraka. Profesor Wang i njegov tim otkrili su da je u regiji Zaljeva bilo 19 uragana iz razdoblja od prije 14,10 do 820 godina i 16 događaja od prije 60 godina do 2016. godine – kada je tim počeo proučavati regiju Zaljeva.

“Ova statistički robusna koherentnost pojačane aktivnosti tropskih ciklona s većim sunčevim zračenjem podupire koncept da bi solarna aktivnost mogla biti važan pokretač klimatske varijabilnosti i aktivnosti tropskih ciklona svojim utjecajem na atmosfersku cirkulaciju, oceanske struje i temperaturu površine mora”, napisali su istraživači u studiji.

Pomaci u atmosferskoj cirkulaciji

Međutim, profesor Wang primijetio je i da sunčeva energija također može zagrijati gornje slojeve atmosfere, što smanjuje razliku u temperaturi između površine i gornjih slojeva atmosfere.

“Ovo ne samo da slabi okomito kretanje unutar tropskog ciklona u razvoju, već također uzrokuje pomake u atmosferskoj cirkulaciji”, nastavio je.

“Naši rezultati sugeriraju da kombinacija visokog sunčevog zračenja i drugih čimbenika, uključujući pojačanu El Niño/južnu oscilaciju, toplije temperature površine mora u Meksičkom zaljevu i pozitivne faze atlantske višedekadne oscilacije, stvara povoljne uvjete za formiranje tropskog ciklona.”

 
Nastavi čitati

Svijet

Ova popularna aplikacija za šoping brzo je osvojila kupce, ali sad je u problemima

Objavljeno

-

By

Pexels

Temu se suočava s novom pravnom tužbom koju je podnijelo 17 tvrtki u Europskoj uniji.

Kineski online trgovac optužen je za “neuspjeh u zaštiti potrošača” i “korištenje manipulativnih praksi koje su nezakonite prema nedavnom zakonodavstvu EU-a”, prema skupini potrošača BEUC.

Temu je pokrenut tek u rujnu 2022., ali je brzo postao jedno od najpopularnijih internetskih tržišta u svijetu. U Ujedinjenom Kraljevstvu to je bila najpreuzimanija aplikacija 2023., no sada se suočava s poteškoćama.

U pravnoj tužbi navodi se da tvrtka krši nova pravila koja znače da bez obzira gdje se tvrtka nalazi, proizvodi moraju biti u skladu s europskim zakonima ako se prodaju europskim potrošačima.

Skupina potrošača Which? pronašli su oružje za prodaju na tržištu i uređaje za grijanje koji bi “mogli eksplodirati”.

“Pozitivno je vidjeti kako se druge skupine potrošača diljem Europe udružuju kako bi Temu pozvali na odgovornost jer nije spriječio da nesigurni proizvodi završe u domovima ljudi”, rekla je direktorica politike i zagovaranja Whicha Rocio Concha.

Pravna tužba optužuje kompaniju za “manipulativne prakse” kao što je komplicirano brisanja računa koje je teže nego njegovog postavljanja i obmanjivanje kupaca o cijenama.

Također optužuje Temu da je dopustio da potrošači ne mogu ući u trag nekim trgovcima, što je protivno zakonima EU-a.

“Naša predanost usklađenosti i spremnost da angažiramo dionike na globalnoj razini mogu se vidjeti u našim proaktivnim akcijama.”

“Prošli tjedan Temu je potpisao izjavu o prekidu i odustajanju s Njemačkom (Savezom njemačkih potrošačkih organizacija), obvezujući se na rješavanje zabrinutosti u vezi s našim postupcima.

Osim toga, u ponedjeljak je Temu potpisao obećanje o sigurnosti proizvoda s Komisijom za poštenu trgovinu Južne Koreje, obvezujući se na sveobuhvatan sustav za otkrivanje, sprječavanje i uklanjanje nesigurnih proizvoda iz prometa.

Što se tiče pritužbe BEUC-a, shvaćamo je vrlo ozbiljno i temeljito ćemo je proučiti. Nadamo se da ćemo nastaviti naš dijalog s relevantnim dionicima kako bismo poboljšali Temuove usluge za potrošače”, oglasio se Temu u izjavi za Sky News.

 
Nastavi čitati

Svijet

Braća u samo 12 sekundi ukrala 25 milijuna dolara

Objavljeno

-

By

Braća Anton Peraire-Bueno (24) i James Peraire-Bueno (28) iz SAD-a u samo 12 sekundi uspjeli su ukrati kriptovalute u vrijednosti 25 milijuna dolara, no nisu uspjeli to učiniti bez da ih uhvate.

Obojica su studirali na prestižnom Massachusetts Institute of Technology (MIT-u) i to s vrhunskim uspjesima, ali znanje koje posjeduju iskoristili su za izvođenje, kako kažu savezni tužitelji na Manhattanu, za najsuvremeniju prevaru.

Razrađenu pljačku izveli su 2023. tako što su stekli pristup transakcijama koje su bile u tijeku realizacije, a potom bi im promijenili kretanja pa bi kriptovalute završile u njihovim rukama, prenosi CNN.

“Shema koju su proveli dovodi u pitanje integritet blockchaina”, rekao je državni odvjetnik Damian Williams i na taj način zapravo potvrdio da ta tehnologija nije toliko neprobojna kako se u tehnološkim krugovima navodi.

Optužnica ih tereti za udruživanje zbog elektroničke prijevare, elektroničku prijevaru i udruživanje s ciljem pranja novca. Anton je uhićen u Bostonu, dok je James uhićen u New Yorku.

Prema tužiteljima, na studiju informatike i matematike razvili vještine su obrazovanje na koje su se oslanjali kako bi izvršili prevaru.

U optužnici se navodi da su mjesecima planirali manipulaciju i promjene protokola koji se koriste za provjeru transakcija za uključivanje u Ethereum blockchain – bazu podataka koja bilježi svaku transakciju kriptovaluta.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu