Connect with us

Tech

Može li Hiroshi Mikitani ugroziti Amazon?

Objavljeno

-

Mikitanijeva tvrtka Rakuten najmoćnija je u Japanu, a Mikitani se nedavno bez ustručavanja na sajmu knjiga u Tokiju pojavio s majicom na kojoj je pisalo: ‘Destroy Amazon’ (Uništi Amazon).

Prestići, a kamoli uništiti Amazon danas i sigurno još neko vrijeme zvuči kao nemoguća misija. Izjaviti tako nešto zvuči pretenciozno, bahato i arogantno, a takva izjava u namanju ruku zaslužuje da je se stavi u rubriku ‘bubnuti i ostati živ’. Osoba koja je bez ikakve zadrške uvjerena da će joj upravo to poći za rukom zove se Hiroshi Mikitani.

Mikitani je osnivač i šef Rakutena, najveće japanske internetske kompanije i online trgovine koja se velikom brzinom širi po cijelom svijetu, a prošlu je godinu zaključila sa zaradom od odličnih pet milijardi dolara. Tako je dospjela među deset najuspješnijih internetskih kompanija u svijetu i svrstala se uz bok Googleu, Amazonu, eBayu i Yahoo-u.

Vizionar Mikitani uspio je od 1997. godine do danas od Rakutena stvoriti najmoćniju online tvrtku, kojoj je u Japanu jedina ozbiljna konkurencija Amazon.

Kako bi se još bolje naoružao za borbu s Amazonom, Mikitani je nedavno kupio kanadsku tvrtku Kobo i s njom je krenuo na tržište elektronskih knjiga. Osim što proizvode e-čitače, Kobo ima i vlastitu e-knjižaru po uzoru na Amazonovu i danas je Kobo treći e-čitač po popularnosti u svijetu.

Na sajmu knjiga u Tokiju gdje se predstavio kao novi vlasnik Koba, Mikitani se pojavio u majici na kojoj je pisalo ‘Destroy Amazon’ (Uništi Amazon).

U kulturi i tradiciji japanskog biznisa gotovo da i ne postoji navika privlačenja medijske pažnje pompoznim izjava i najavama poslovnih projekata. No, Hiroshi Mikitani nije tipični japanski direktor. Upravo suprotno – ne zanimaju ga staromodni maniri ponašanja, čak ni kada je posao u pitanju i za razliku od većine svojih kolega u domovini, uživa u svjetlima reflektora.

U Japanu sigurno ne postoji više nijedna osoba njegovog ranga koja bi na takav način izazvala svoju konkurenciju kako je to učinio Mikitani.

Kako zapravo Mikitani namjerava konkurirati Amazonu? Pa, na neki način mu već i je konkurencija, barem u Japanu gdje je Rakuten ipak broj jedan i to ne samo zato jer je to domaća kompanija, već naprosto zato jer njegov model poslovanja puno bolje odgovara japanskim korisnicima.

Naime, u usporedbi s Amazonom, koji praktički izgleda kao ogroman supermarket, Rakuten izgleda kao šoping centar u kojem svaki brend ipak ima neki svoj prostor, pa stoga radije i surađuju s Rakutenom. Nakon Japana, zbog takvog je načina poslovanja uspio privući i partnere u Francuskoj i Velikoj Britaniji, no predstoji mu veliki posao ukoliko želi ozbiljnije ugroziti Amazon.

Zato je i krenuo pomalo agresivno tražiti partnere u Europi i Americi, a jedna od njegovih ideja kako da bude što uspješniji u svom naumu rodila se prije dvije godine kada je u svojoj kompanij pokrenuo pomalo neobičan projekt – inglizaciju, odnosno ‘englishization’.

Naime, kao službeni jezik u svojoj kompaniji uveo je engleski, jer smatra da je komunikacija na engleskom jedna od najvažnijih stvari kako bi se uspješno širio po svjetskim tržištima.

Nedavno se udružio i s Pinterestom s čime je dobio još jednu platformu preko koje može privući korisnike. Što se tiče oružja, Mikitani ga ima sasvim dovoljno za borbu s Amazonom: internetska kompanija, dobar ulaz na tržište elektronskih knjiga, suradnja s društvenim mrežama i dobar pristup prema partnerima.

Bit će zanimljivo vidjeti hoće li mu to biti dovoljno da se s trećeg mjesta najuspješnije internetske kompanije popne na prvo, tamo gdje je već duže vrijeme svoje mjesto zacementirao Amazon.

 

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Velika promjena stiže na Google

Objavljeno

-

By

Google će sada u rezultatima pretraživanja prikazivati ​​i odgovore kreirane uz pomoć umjetne inteligencije. Ovo je jedna od najvećih promjena Googleove web tražilice u posljednjih 25 godina. Novosti će ovog tjedna biti dostupne korisnicima preglednika u SAD-u, ali uskoro će biti dostupne i drugdje.

Nova značajka pregledavanja weba pod nazivom AI pregled (UI pregled) bit će dostupna korisnicima u SAD-u od ovog tjedna, najavio je CEO Googlea Sundar Pichai na događaju u Kaliforniji u utorak. Dodao je da će značajka uskoro biti dostupna i u drugim zemljama i dostupna više od milijardu ljudi.

Googleovi rezultati pretraživanja sada će nuditi sažetak na vrhu stranice, koji je generirala umjetna inteligencija Gemini. Uobičajeni rezultati pretraživanja bit će navedeni ispod ovog sažetka. Odgovori umjetne inteligencije sadržavat će kratke sažetke nalaza s poveznicama na web izvore koji su pružili informacije.

“Možete pitati sve što vam padne na pamet ili što treba učiniti – od istraživanja do planiranja i ideja – a Google će se pobrinuti za sve”, rekla je Liz Reid, voditeljica tima za Google pretraživanje.

Ovom promjenom Google rješava rastući pritisak konkurentskih tražilica koje pokreće umjetna inteligencija kao što je Perplexity. Nedavno su krenule i  glasine da OpenAI, koji stoji iza alata ChatGPT, razvija vlastitu web tražilicu, piše francuska novinska agencija AFP.

Pretraživanje chata pomoću umjetne inteligencije također je dostupno na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu, što korisnicima omogućuje pronalaženje informacija bez korištenja Google pretraživanja.

Prema AFP-u, neki korisnici hvale ove alternativne usluge, govoreći da nude mnogo transparentnije iskustvo pregledavanja interneta. Kreatori online sadržaja i manji izdavači, s druge strane, zabrinuti su zbog promjene jer se boje da korisnici više neće klikati na web stranice kako bi pronašli informacije.

Istraživačka tvrtka Gartner procijenila je da će se web promet generiran putem tražilica smanjiti za 25 posto do 2026. godine zbog uvođenja alata umjetne inteligencije.

Budući da se Googleov posao uvelike oslanja na oglašavanje koje ubacuje u svoju tražilicu, bilo je sugestija da bi AI interakcije u stilu ChatGPT-a mogle utjecati na njegovo poslovanje. “Otkrili smo da ljudi s pregledom AI češće koriste Pretraživanje i zadovoljniji su rezultatima”, rekla je Reid.

Pronalaženje odgovora uz video sadržaj

Tvrtka će također uskoro početi testirati korištenje umjetne inteligencije u video pretraživanju kao izvoru upita, dodala je Reid. Tako bi, na primjer, korisnici mogli snimiti video pokvarenog uređaja i zatražiti od Googlea da ga dijagnosticira i pruži savjet kako to popraviti.

Takvi multimodalni upiti također su bili među središnjim naglascima prezentacije modela umjetne inteligencije GPT-4o u ponedjeljak. Riječ je o najnovijem ažuriranju modela GPT 4, koji može kreirati sadržaj ili razumjeti naredbe u obliku glasa, teksta ili slika, navodi AFP.

Kao i OpenAI, i Google je pokazao kako njegova umjetna inteligencija može prepoznati okolinu uz pomoć kamere pametnog telefona.

Stvaranje još pametnijih digitalnih pomoćnika sličnijih ljudima postat će sljedeća središnja točka u utrci tvrtki za razvojem generativne umjetne inteligencije. Prema izvješćima američkih medija, Apple se približava dogovoru s OpenAI-jem za korištenje mogućnosti ChatGPT-a na iPhone uređajima. Apple bi mogao otkriti ugovor sljedeći mjesec na posebnom događaju u Kaliforniji.

 
Nastavi čitati

Tech

Tri znaka da s vama komunicira AI, a ne čovjek: Treći je najočitiji

Objavljeno

-

By

Prevaranti AI koriste za razne vrste prijevara, uključujući i romantične prijevare, ali i za krađu identiteta. Chatbotovi vam mogu poslati bilo kakvu poruku kao i stvarna osoba, što omogućuje kriminalcima da automatiziraju svoje prijevare, a zahvaljujući tome mogu brže ciljati više ljudi.

Zahvaljujući napretku umjetne inteligencije, chatbotovi su sada iznimno uvjerljivi, piše Sun. Stručnjak za kibernetičku sigurnost Paul Bischoff navodi da postaje sve teže razlikovati stvarne ljude od AI chatbota.

“To je posebno vidljivo kad su u pitanju razgovori vezani uz korisničku službu u kojima su i stvarni ljudi često ograničeni na unaprijed pripremljene odgovore”, dodao je Paul.

Znakovi koji će vam pomoći

Iako su chatobotovi postali prilično sofisticirani, tri su jasna znaka na koja biste trebali pripaziti, pri čemu je ovaj treći najočitiji i jasan pokazatelj prijevare.

“Pazite na odgovore koji se ponavljaju u kojima nedostaje humora i empatije”, savjetuje Paul.

“Botovi obično imaju besprijekoran pravopis i gramatiku, ali su im fraze nespretne i drvene”, dodaje ovaj stručnjak.

Treći znak je konstantno brzo vrijeme odgovaranja. Ako vam brzo dolaze poruke pune detalja, iako se čini da pošiljatelj nema dovoljno vremena za razmišljanje i odgovor, velika je vjerojatnost da razgovarate s chatbotom.

Budite oprezni ako primijetite bilo koji od ovih znakova dok šaljete poruke na Facebooku, Instagramu ili TikToku – ili u aplikacijama za chat kao što su WhatsApp ili iMessage. Prevaranti koji koriste AI mogu napasti na gotovo svakoj platformi.

Postoji nekoliko savjeta kojih se treba pridržavati kako ne biste nasjeli na prevaru. Nikada nemojte olako dijeliti osobne ili financijske podatke, osobito ako ne znate točno s kim pričate. Primjerice, ako vam se netko predstavi kao da zastupa vašu banki, znajte da vas nikada telefonskim putem iz banke neće tražiti osjetljive podatke.

Još jedan znak za uzbunu jest ako netko traži uplatu u nekoj neobičnoj metodi, primjerice uplatu u kriptovalutama ili putem poklon bonovima. To je najčešće znak prijevare.

 
Nastavi čitati

Tech

Obavijest vozačima: Uočeni problemi s ovim autima. Kod nekih može buknuti vatra ispod haube

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Državni inspektorat (DIRH) objavio je važne obavijesti za vozače jer su kod nekih automobila uočeni problemi pa bi se vlasnici trebali javiti trgovcima.

Honda CR-V

Jedan od spornih modela je Honda CR-V (vozila proizvedena od 1. svibnja 2018. do 1. srpnja 2022.).

Na ugroženim vozilima, u slučaju sudara s prednjim lijevim dijelom automobila, može doći do oštećenja kabela akumulatora. Budući da u kabelu akumulatora nije ugrađen osigurač, u oštećenom kabelu može doći do kratkog spoja što će uzrokovati pregrijavanje žica posljedica čega može biti pojava vatre ispod haube.

Više detalja pogledajte OVDJE.

Dacia Duster II

Vladnici Dacie Duster II (vozila proizvedena 21. srpnja 2022.) trebali bi se obratiti trgovcu kod kojeg su kupili vozila.

Jedno od pogođenih vozila možda je bilo opremljeno nesukladnim lijevim zračnim zavjesama, što povećava rizik od ozljeda vozača ili suvozača.

Više detalja pogledajte OVDJE.

Mercedes-Benz

Obavijest DIRH-a odnosi se na nekoliko modela: AMG GT, C-Klasse, E-Klasse, S-Klasse, SL, CLE, GLC, EQE SUV, EQE, EQS SUV, EQS (vozila proizvedena od 25. siječnja do 17.studenog 2023.).

Navojni spoj uzemljenja od 48 V ispod suvozačkog sjedala je možda zategnut s premalim zakretnim momentom. U tom slučaju, kabelska stopica uzemljenja možda neće biti pravilno pričvršćena i na ovom spoju može porasti električni prijelazni otpor, a kao rezultat, može doći do povećanja temperature na tom dijelu, a time se ne može u potpunosti isključiti i opasnost od požara.

Vlasnici vozila trebaju se obratiti trgovcu kod kojeg su kupili vozila.

Više detalja pogledajte OVDJE.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu