ZADAR / ŽUPANIJA
Skupština Turističke zajednice: Zadarska županija u 2022. godini među najuspješnijima u Hrvatskoj
Skupština Turističke zajednice Zadarske županije na 7. sjednici usvojila je godišnje financijsko izvješće o poslovanju za 2022. godinu i Izvješće o izvršenju Programa rada za 2022. godinu kao i Izvješće o radu Turističkog vijeća za 2022. godinu.
Na sjednici je usvojeno Izvješće neovisnog revizora o stručnom nadzoru nad radom TZ Zadarske županije za 2022. godinu, a članovima je predan i Revidirani godišnji financijski izvještaj za 2022. godinu neovisne revizorske kuće sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija koje se svake godine objavljuje na mrežnim stranicama TZ-a.
Članovima Skupštine predočene su informacije o ostvarenom turističkom prometu u 2022. godini u Zadarskoj županiji. Ukratko, turistička godina u statističkom pogledu završila je izuzetno uspješno. Uspoređujući realizaciju s predpandemijskom 2019. godinom, Zadarska županija među najuspješnijima je u Hrvatskoj i to s 2% više noćenja u komercijalnom smještaju.
TZZŽ je ostvarila 11,3 milijuna kuna prihoda od turističke pristojbe što je 3% više nego što je planirano za tu godinu, te 1.67 milijuna kuna turističke članarine, što je 4,5% više.
Ostvareni su rashodi u iznosu 97.5% planiranog i to 13,76 milijuna kuna, a prijenos se koristi za ostvarivanje aktivnosti u prvoj polovici sljedeće godine i do značajnijih priljeva u srpnju i kolovozu.
Ukratko o izvršenju Programa rada i aktivnostima
U Zadarskoj je županiji u 2022. godini ostvaren turistički promet od 1.931.564 dolazaka, odnosno 14.886.275 noćenja. U odnosu na 2021. godinu to predstavlja 26% više dolazaka te 17% više noćenja. Realizacija u odnosu na 2019. godinu je 96% u dolascima i 98% u noćenjima.
U ukupnoj strukturi domaći gosti su ostvarili 314.678 dolazaka i 3.685.638 noćenja dok su strani gosti ostvarili 1.616.886 dolazaka te 11.200.637 noćenja.
Turistička zajednica Zadarske županije sudjelovala je u 2022. i aktivno bila uključena u izradi strateških dokumenata na državnoj razini putem anketa i radionica, dok je za potrebe analize tržišta samostalno provela projekt istraživanja koji je pružio uvid u motivaciju i navike gostiju Zadarske županije.
Brojne aktivnosti usmjerene su na razvoj ciklo-turizma i pješačkog turizma, a svakako i na nautički te komplementarni ruralni turizam. Nastavljen je unos pješačkih i biciklističkih ruta na Outdooractive, najvećoj europskoj platformi za segment boravka u prirodi („outdoor”). U 2022. nastavilo se sa razvojem ciklo/pješačko-turističkih projekata diljem županije a s ciljem obogaćivanja turističke ponude uređivanjem bike i pješačkih ruta što će poboljšati snalaženje ciklo-turista na destinaciji.
Nastavilo se sa snažnom promocijom važnog turističkog proizvoda – nautičkog turizma između ostalog sudjelovanjem u serijalu u „Wind Masters Croatia” za Nautical Channel gdje se prikazuju destinacije Zadarske županije, zatim putem dočeka gostiju s cruisera, a također i izradom sadržajne i korisne nautičke brošure. Značajne aktivnosti TZ Zadarske županije u 2022. bile su usmjerene na razvoj eno-gastro turizma. Tako je, kao jedan od oblika suradnje s Udrugom vinara Zadarske županije, podržala nastojanja članova Udruge u podizanju razine znanja i kvalitete vlastitog rada, između ostalog i putem sommelijerskog tečaja, te sudjelovala je u uspješnom predstavljanju vinara Zadarske županije u u Zagrebu 19. ožujka.
U organizaciji TZ Zadarske županije te u suradnji sa Zadarskom županijom, upravnim odjelom za poljoprivredu, ribarstvo i EU fondove, u Zadru je 22. ožujka održano 1. izdanje susreta Dani vina i gastronomije Zadarske županije. Pored toga, TZ Zadarske županije je podržala Wine EnoGASTRO Vip Event, međunarodnu konferenciju vinskih, ugostiteljskih i gastronomskih znalaca kao i Zadar Wine festival, najveći festival vina u Dalmaciji, 6. „Talent & Passion” udruge JRE Hrvatska, kao i Grand Chapitre, susret prestižne udruge gastronoma.
Kao i prethodnih godina TZ Zadarske županije je kandidirala subjekte iz Zadarske županije za Projekt Suncokret ruralnog turizma Hrvatske 2022.
U 2022. godini nastavilo se s projektom označavanja kvalitete u obiteljskom smještaju „WELCOME” i to organizacijom 5 besplatnih edukacija za male iznajmljivače. Edukacije su se, uz Zadar, održale na destinacijama s većim izazovima razvoja turizma, i to na otocima Dugi otok, Ugljan-Pašman, te u zaleđu – u Benkovcu i Gračac što je posebno oduševilo tamošnje iznajmljivače i druge vezane skupine.
Temeljem Javnog poziva Turistička zajednica Zadarske županije je dodijelila potpore za čak 55 događanja odnosno njihove marketinške aktivnosti. Dodijeljene su potpore i temeljem Javnog poziva namijenjenom razvojnim programima/projektima neposredno povezanih s turističkim proizvodom gdje je pravo na potporu ostvarilo 20 subjekata. Temeljem Javnog poziva namijenjenog programima DMK (agencijama) odobreno je i isplaćeno je 6 potpora.
Aktivni i na TikToku
Turistička zajednica Zadarske županije je još u prosincu 2021. godine započela sa snažnim aktivnostima promocije najvažnijih i najatraktivnijih turističkih proizvoda Zadarske županije na ključnim tržištima, a koje su se provodile sve do kraja 2022. godine. Snažna online kampanja, za koju su udružena sredstva na svim razinama sustava kako bi se time pojačao učinak, provodila se na vodećim portalima ključnih tržišta na kojima se željelo ojačati prepoznatljivost i prisutnost. Kampanja je bila podijeljena u tri vala od kojih je val pozicioniranja bio najveći i najduži jer mu je glavni cilj bio stvoriti opću svijest i potaknuti ljude da posjete zadarsku regiju.
Provodio se od veljače do svibnja na tržištu Njemačke, Austrije, Poljske, Češke, Italije, Slovenije, Velike Britanije, Francuske, Nizozemske, Belgije, Mađarske, Slovačke i Skandinavije. Uslijedio je val za poticanje rezervacija u razdoblju od svibnja do srpnja, ovisno o tržištu. Treći je val on-site kampanja koja je odrađena u srpnju i kolovozu, a ciljala goste koji su stigli na odredište i kojima se predstavljaju različite aktivnosti u kojima mogu sudjelovati. Četvrti val (See You Soon) provodio se od prosinca 2022. do kraja siječnja 2023. s ciljem što ranijeg poticanja potencijalnih posjetitelja na dolazak u destinaciju. Odabrana su tri ključna tržišta – Njemačke, Austrije i Nizozemske – s potencijalom za rani „booking”, te je kampanja provedena u suradnji s najvećim medijskim kućama na svakom tržištu. Korišteni su vizualno snažni formati o kojih se ističe digitalno vanjsko oglašavanje (DOOH) s preko 1.500.000 pregleda.
Od početka godine su se kontinuirano provodile i kampanje u tisku (uz prijenos na digitalno), putem top globalnih medija, ali i na specijaliziranim medijima, kao i domaćem tržištu. Odrađena je promocija Zadarske županije u brojnim renomiranim izdanjima, između ostalog, u britanskom i poljskom National Geographic Traveleru, The Guardianu, francuskim časopisima Plein Air i Petit Futé, austrijskom magazinu Gute-Reise i njemačkom OutdoorWelten&Wander Magazinu, talijanskom portalu Turismo Itinerante, slovenskim medijima Dnevnik, Delo i Večer i mnogim drugima. U domaćim medijima oglašavala se eno-gastro ponuda i aktivni turizam s ciljem stvaranja motiva za dolaske domaćih gostiju u PPS razdoblju.
U 2022. TZ Zadarske županije nastavila je sa snažnim aktivnostima komunikacije putem društvenih mreža. Pored profila na Facebooku i Instagramu, u 2022. godini Zadar Region je aktivan i na Tik-Toku.
TZ Zadarske županije je u 2022. godini nastavila s redovnim aktivnostima organizacije studijskih putovanja stranih novinara, blogera i agenata, pa je tako organiziran prihvat više od 100 predstavnika medija – novinara, blogera i influencera iz 19 zemalja. Na studijskim putovanjima u Zadarskoj županiji ugošćeno više od 150 predstavnika organizatora putovanja – agenata.
Udruženo oglašavanje je TZ Zadarske županije provela s nositeljima smještajne ponude te smo nastavili s podrškom strateškim projektima i marketinškim suradnjama s važnim avioprijevoznicima i organizatorima putovanja. Podržani su posebni projekti i programi koji su postigli veliku medijsku pozornost kao što je Cro Race, Svjetski odbojkaški FIVB Challenger Cup, Europsko prvenstvo mažoretkinja i Sport Media Festival.
U 2022. godini, TZ Zadarske županije je nastupila na devet svjetskih turističkih sajmova, samostalno ili zajedno s regionalnim turističkim zajednicama Dalmacije i Like te turističkim subjektima i lokalnim TZ-ima Zadarske županije.
Nastavljeno je s unapređenjem web stranice www.zadar.hr kroz ažuriranje tekstova, objavljivanja vijesti, događanja i noviteta, a izvođena je adaptacija generalne tražilice na web stranici, kao i tražilice smještaja, te produkcije novog prikaza evenata.
Za suradnike i partnere odnosno predstavnike turističkih zajednica, lokalne samouprave, kao i gospodarskih subjekata u županiji, u razdoblju od 14. do 17. studenog 2022. godine organizirano je sadržajno studijsko putovanje u Sloveniju, prvu državu na svijetu koja je u cijelosti proglašena Zelenom destinacijom svijeta. Ciljevi su bili upoznavanje s održivim turizmom Slovenije, načini poticanja razvoja u regijama u kojima nije moguće razvijati turizam temeljen na “suncu i moru”, cjelogodišnji turizam u kontinentalnom i ruralnom dijelu, te kako iskoristiti potencijale regije kroz promišljeni razvoj ruralnog turizma i osmišljavanje visokokvalitetne gastronomske ponude, outdoor aktivnosti, očuvanje tradicije i starih zanata.
ZADAR / ŽUPANIJA
FOTOGALERIJA SA SVEUČILIŠTA / Promocija prvostupnika Odjela za psihologiju
Na Sveučilištu u Zadru danas je promovirano 35 prvostupnica i prvostupnika Odjela za psihologiju. Svečani čin podjele diploma vodile su pročelnica Odjela prof. dr. sc. Irena Burić i promotorica izv. prof. dr. sc. Marina Nekić.
Pročelnica Burić izrazila je uvjerenje da su prvostupnici u posljednje tri godine puno naučili ne samo o psihologiji, nego i o sebi. Svi su postali svjesniji složenosti i brojnosti čimbenika koji određuju ljudsko ponašanje te je psihologija postala dio njihovog identiteta.
– Iako ste danas zatvorili jedno važno poglavlje, vaše akademsko putovanje ovdje ne završava. Većina vas nastavit će diplomski studij psihologije upravo kod nas, što nas iskreno veseli — jer ćemo imati priliku i dalje zajedno učiti i napredovati. Neki će pak krenuti drugim putevima, i to je jednako vrijedno. Što god odabrali, želim da njegujete vrijednosti koje ste razvijali tijekom studija: znatiželju, etičnost, odgovornost, suosjećanje i kritičko mišljenje. Biti psiholog nije samo zanimanje — to je način gledanja na ljude i svijet te način brige za druge. Zato vas potičem da uvijek pokušate vidjeti ispod površine, razumjeti složenost ljudi i njihovih života te, nadasve, da njegujete empatiju prema drugima, ali i prema sebi, osobito onda kada se svijet čini prezahtjevan, besmislen, nepravedan i nemilosrdan — poručila im je pročelnica Burić.
Promotorica Nekić rekla je kako su putem zasigurno čuli sve one etikete koje se lijepe ovoj generaciji: da su preosjetljivi, „pahuljice”, nezainteresirani, ovisni o ekranima, nestrpljivi i razmaženi. Istina je zapravo da žive u najnestabilnijem, najbržem i najglasnijem razdoblju ljudske povijesti. I unatoč svemu, uče, rade, pomažu jedni drugima i postavljaju pitanja koja starije generacije nisu ni znale da postoje.
– Pokazali ste hrabrost u ispitima, praktikumima, seminarima i kolokvijima, u učenju, sumnjama, u pokušajima i pogreškama, koje su vas, nenametljivo, oblikovale u današnje promovente. Ako već živimo u svijetu influencera, onda budite influenceri naše struke, psihologije. Ako nešto treba biti viralno i ako nešto treba trendati, onda neka to budu empatija, suosjećanje, zahvalnost, znanje, kritičko mišljenje, osobne i profesionalne granice, odgovornost, trud i disciplina. Možda nećete imati milijune pratitelja, ali ćete imati nešto važnije — ljude koji će se zbog vašeg rada bolje razumjeti, manje patiti, hrabrije i odvažnije živjeti — rekla je promotorica.
Uoči svečane dodjele diploma promoventi su dali prisegu kako će svoje znanje produbljivati i doprinositi napretku domovine. Prigodno su dodijeljene pohvale najuspješnijim studentim: Leu Pletikosi Ljubiću, Anđeli Kovačević, Martini Ušljebrka i Klementini Damić. Program je glazbenim nastupom uveličao Akademski pjevački zbor Sveučilišta u Zadru pod ravnanjem Tomislava Košte.
Promovirani su: Ana Baričević, Mirta Bjeličić, Tea Čale, Klementina Damić, Anđela Delić, Bruna Ercegović, Lara Glavić, Gabrijela Grudenić, Dora Jakelić, Noa Janžić, Monika Jaša-Šangulin, Lucija Kačić-Bartulović, Marina Kajić, Lucia Karl, Lana Kasalo, Dominik Katuša, Alessia Krstić, Luciana Lonac, Martina Marović, Korina Miličević, Kate Musa, Kristina Mužinić, Marija Magdalena Otahal, Maja Pećarić, Vinka Pera, Lucija Plazibat, Nela Puljak, Rea Purgar, Vili Sinković, Hana Sivec, Lana Smetiško, Dominik Svetec, Nika Tokić, Ivana Magdalena Vuletić, Karla Žaper.
ZADAR / ŽUPANIJA
UDRUGA 3. DOB I HNK ZADAR / Izlet u Zagreb za umirovljenike uz posjet mjuziklu “Ljepotica i zvijer”
Udruga umirovljenika 3.DOB u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem Zadar, organizira izlet u Zagreb uz posjet mjuziklu “Ljepotica i zvijer” u izvedbi Kazališta Komedija u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.
Datum izleta: 18. siječnja 2026.
Vrijeme polaska: 11:00 h, parking Višnjik, Zadar
Povratak: istoga dana u večernjim satima
Mjuzikl: Ljepotica i zvijer (Kazalište Komedija, KD Lisinski)
Cijena izleta: 44 € (uključuje organizirani prijevoz autobusom i ulaznicu za predstavu)
Prijave i informacije:
Udruga umirovljenika 3. DOB
Narodni trg 6 (1. kat), radnim danom od 10:00 do 12:00 h
Mob: 091 212 0018
Ponuda vrijedi za: pretplatnike HNK Zadar i članove Udruge umirovljenika 3.DOB
O MJUZIKLU “LJEPOTICA I ZVIJER”
Mjuzikl “Ljepotica i zvijer” jedan je od najpoznatijih i najomiljenijih naslova svjetske glazbeno-scenske produkcije. Raskošna scenografija, dojmljivi kostimi i prepoznatljivi glazbeni brojevi stvaraju čaroban doživljaj koji je osvojio publiku svih generacija. Kazalište Komedija donosi vrhunsku interpretaciju ove bezvremenske bajke, obogaćenu humorom, emocijom i snažnim glumačkim izvedbama. https://www.komedija.hr/www/repertoar/ljepotica-i-zvijer/
Nastavak suradnje HNK Zadar i Udruge umirovljenika 3.DOB
Ovaj izlet označava nastavak suradnje HNK Zadar i Udruge umirovljenika 3.DOB te predstavlja prvu u nizu planiranih predstava i kulturnih programa koji će zajednički realizirati. Cilj je nastaviti poticati dostupnost kulturnih sadržaja, druženje i aktivno uključivanje umirovljenika u kazališni život Zadra i Hrvatske.
Pozivaju se svi zainteresirani pretplatnici HNK Zadar i članovi Udruge umirovljenika 3. DOB da se pridruže i dožive nezaboravan kazališni doživljaj u Zagrebu.
ZADAR / ŽUPANIJA
NABAVKA NOVOG UREĐAJA / OB Zadar nastavlja s vrhunskom dijagnostikom jetrenih bolesti!
Napredni medicinski uređaj FibroScan, koji omogućava brzu, jednostavnu, neinvazivnu i bezbolnu procjenu zdravlja jetre mjerenjem elasticiteta tkiva jetre, instaliran je na Odjel za gastroenterologiju Opće bolnice Zadar. Ova se pretraga u OB Zadar koristi više od 10 godina i gotovo svi gastroenterolozi imaju certifikat za njezino provođenje.
Tijekom ove godine stari se uređaj pokvario, pa je prisilno „umirovljen“, no nabavkom novog pretrage se neometano obavljaju.
„FibroScan jetre predstavlja zlatni standard među neinvazivnim, elastografskim metodama jer može vrlo precizno, a ujedno potpuno bezbolno, odrediti tvrdoću i elastičnosti jetre. Ovom se pretragom koristimo u procjeni i praćenju oštećenja jetre kod kroničnih bolesti kao što su hepatitis B i C, autoimuni hepatitis, MASLD (metabolički poremećaj povezan s masnom jetrom), alkoholna bolest jetre, genetske bolesti (Wilsonova bolest, hemokromatoza) te u praćenju odgovora na terapiju. Tijekom pregleda, koji je sličan ultrazvuku, liječnik prislanja malu sondu na kožu koja odašilje mehaničke i ultrazvučne valove. Pacijent to može osjetiti kao lagane vibracije na mjestu sonde. Pretraga je bezbolna, sigurna i kratkotrajna, traje svega oko deset minuta. Može u potpunosti zamijeniti biopsiju jetre i možemo je ponavljati neograničeni broj puta. Za pretragu ne postoji posebna priprema bolesnika. Rezultati pretrage gotovi su odmah, no potrebno ih je tumačiti u odnosu na anamnestičke, kliničke i biokemijske parametre. FibroScan pruža precizne rezultate o stupnju fibroze (ožiljkavanja tkiva jetre) i steatoze (masne infiltracije jetre), što je ključno za rano otkrivanje bolesti poput masne jetre ili ciroze. Rano otkrivanje omogućuje pravovremeno liječenje i sprječava daljnji razvoj bolesti“, kazala je doc.prim.dr.sc.Melanija Ražov Radas, dr.med., voditeljica Odjela za gastroenterologiju.
FibroScan svakako ima svoje mjesto i u procjeni statusa jetrenog parenhima kod manje čestih bolesti i stanja, kao što je celijakija (jedan od mogućih uzroka steatoze jetre), potom kod srčane bolesti s razvojem zastojne jetre, cistične fibroze, ali i brojnih drugih situacija u kojima mjerenje gustoće jetrenog parenhima FibroScanom daje dodatnu vrijednost u dijagnostici i liječenju.
Vrijednost medicinskog uređaja FibroScan iznosi 215.901,25 eura. Dio sredstava, 120.000,00 eura, osigurao je Grad Zadar i tako omogućio još jedan iskorak u podizanju zdravstvene zaštite za sve pacijente.
-
magazin3 dana prijeFOTOGALERIJA / Gastro turneja po adventskim kućicama u Zadru, 4. dio – đir po Božićnom gramofonu na Pijaci
-
magazin4 dana prijeMJESEČNI HOROSKOP ZA PROSINAC: Jarac ubire plodove svog truda, Vodenjak upoznaje posebnu osobu!
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prijeFOTOGALERIJA / Svečani domjenak u OB Zadar za djelatnike koji su otišli u mirovinu
-
Hrvatska4 dana prijeVUKOSAV, PEDIĆ, FRANCIŠKOVIĆ, VUČAK-LONČAR… / Objavljen je godišnji popis: Ovo su najbolji doktori i doktorice u Zadru i u Hrvatskoj…







