Connect with us

magazin

MIJENJAJU SE POTROŠAČKE NAVIKE Koji su novi načini kupovine u prodavaonicama?

Objavljeno

-

Posljednje dvije godine mijenjaju se načini kupovanja. Istraživanja o potrošačkim navikama pokazuju kako kupci očekuju da im trgovci nude nove mogućnosti plaćanja. Trgovci to upravo i čine. Neki u prodavaonice uvode robote ili vam omogućuju kupnju bez kontakta s prodavačem. Drugi se vraćaju tradiciji i uvode spore blagajne s prodavačem jer kupci traže da imaju dovoljno vremena na blagajni kako bi pospremili kupljeno i razmijenili riječ, dvije.

Bla bla blagajne sve su popularnije u Francuskoj. Najviše su im se razveselili umirovljenici koji pri kupnji mogu polako i smireno porazgovarati s blagajnicom i bez žurbe platiti račun.

  • Čovjek se na ovoj blagajni ne osjeća kao broj, možemo malo razgovarati s blagajnicom, lijepo je, kaže jedna gospođa.
  • Proveli smo malo vremena na blagajni jer s vremenom se poznajemo i mislim da i one nas prepoznaju, dodaje druga gospođa.
  • Istina je da postoje blagajnice koje ne vole previše pričati, ali Samia to jako voli, a to me veseli, kaže jedna Francuskinja.

Cilj je ponovno humanizirati supermarket. Nekim kupcima ovo je katkad jedini put da izlaze cijeli dan. “Checkout blabla” koncept je koji dolazi iz Nizozemske i testira se u nekoliko trgovina.

  • Ljudi trebaju ovu interakciju. Postoje trenuci kada dođu samo po jedan kruh, naprimjer, i odvoje si vremena, odvoje 20 minuta za razgovor. A ja, ako nemam klijenta, tu sam za razgovor, kaže prodavačica.

Kupci u Francuskoj odobravaju ovaj usporeni model plaćanja u trgovinama, no mnogi su skloniji beskontaktnim, brzim samonaplatnim blagajnama. Zbog nedostatka radne snage, ali i novih digitalnih trendova tvrtke ulažu u inovacije

  • Već 2013. smo implementirali jedan novi sustav koji se koristi u manjem broju prodavaonica, to je sustav samoskeniranja ili self scana pri čemu kupci sami skeniraju proizvode tijekom kupovine i nakon toga nisu dužni ići na blagajnu već sam predaju uređaj s kojim su skenirali, naplati im se proizvod i odlaze kući, kaže Tomislav Kramarić, član Uprave Konzuma za maloprodaju i razvoj prodajnih formata

Istraživanja o navikama potrošača pokazuju kako oni očekuju da im trgovci nude nove načine plaćanja. Trendovi u svijetu pokazuju praktična rješenja za kupnju poput self check outa.

  • Najveća novost u Hrvatskoj je ono što se zovu tamni dućani, kompanije Glovo i Wolt rade dućane koji nisu pristupačni za javnost nego samo za dostavljače, preko interneta naručujete robu, a dućan ne postoji nego dostavljač dostavlja. Sve plaćate preko Smartphonea, ne morate ni biti kod kuće, može netko drugi zaprimiti. Trgovina budućnosti će biti automatizirana, ne samo trgovina već i cijeli distribucijski tijek, kaže Dragan Munjiza, izvršni direktor Lonie.

Trenutačno se diljem svijeta u trgovinama testira M-sken usluga, koja zamjenjuje tradicionalne samoposlužne blagajne i omogućuje kupovanje putem mobitela. M-sken i slična rješenja ubrzavaju proces kupnje, jeftiniji su za izvedbu od često sporih i nespretnih samoposlužnih blagajni. No mnogi zaziru od novih tehnoloških rješenja u trgovinama.

  • Hrvatska će vjerojatno kasniti kao i s većinom stvari. Postoje ljudi koji vrlo rano prihvaćaju tehnologije, no njih je malo. Sve te stvari dok ne uđu u široku upotrebu, njima treba dugo vremena. Naravno da ćemo kroz nekoliko godina većina nas početi plaćati putem mobitela, shvatit ćemo da je to jednostavno i sigurno, ali ljudima je potrebno dugo vremena da se uvjere u nešto, govori Krunoslav Ćosić, urednik Smartlifea.

Amazon je otvorio nekoliko trgovina u Americi, u kojima sustav senzora i kamera prepoznaje kupljene proizvode. Tako kupac, uz veću uštedu vremena, jednostavno izađe iz trgovine bez potrebe za skeniranjem proizvoda ili čekanjem na blagajni.

  • Svaki od tih sustava ima određene sustave kontrole. Konkretno samonaplatne blagajne koje imaju sustav vaga, koja detektira jesi li skenirao i naplatio proizvod. Sustav samoskeniranja koristi putem umjetne inteligencije i nekim sustavom statistike s vremena na vrijeme nekog kupca kontrolira, je li naplatio svaki od četiri pet kontrolnih artikala. Ako se ustanovi u dvije tri kontrole da nije sve odskenirao, takvim kupcima se zahvalimo i kažemo da koriste klasične blagajne, Tomislav Kramarić, član Uprave Konzuma za maloprodaju i razvoj prodajnih formata.

Kupovina u virtualnom svijetu bez straha je već prisutna, no za sada je prihvaća tek nekolicina kupaca.

  • I onda će u tom virtualnom svijetu doći do različitih mogućnosti istraživanja jednostavnijeg načina kupovine i možda će kad uđu u taj svijet lakše prihvatiti moderne tehnologije. Mnoge kompanije ulažu u taj metaverzum, zasigurno će se u sljedećim godinama dogoditi veliki preokret, a i sama korona je pokazala koliko moramo prijeći u hibridni način poslovanja i razmišljanja, mislim da će se izgubiti granica između stvarne i online kupnje, rekao Krunoslav Ćosić, urednik Smartlifea.

U trgovinama bi uskoro uz ljude mogli šetati upravo roboti koji će imati informacije o cijenama, stanju zaliha i artikala na policama.

Učestalo beskontaktno plaćanje smanjilo je potrebu za kontaktom, dok je uporaba inovacija u trgovini pokazatelj nužnosti digitalne transformacije, koja neće zaobići ni hrvatsko tržište.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

VEČERAS NA ADVENTU: Na Zoraniću Kuzma & Shaka Zulu; na Tržnici DJ Boris i DJ Papa Gogo a.k.a. Stari Jarac

Objavljeno

-

By

Prije više od tri desetljeća izašao je prvi album kultnog splitskog benda „Kuzma & Shaka Zulu”, a večeras u 21 sati nastupit će na Trgu Petra Zoranića na „Adventu u Zadru”. Iako Sašu Kuzmića i Galilea Tajča glazbeni kritičari opisuju kao rap-reggae-italo i disko izvođače, pokušavajući opisati prepoznatljivi zvuk splitskog dvojca te partijanersku ekipu, đireve i sitne splitske kriminalce kao junake i ambijent njihovih pjesama, za prepoznavanje je dovoljno samo nabrojati neke od njihovih najvećih hitova koji su obilježili domaću estradu. „Jedna mala Iva”, „Ruke gore”, „Vozimo se, vozimo”, „U mojoj ulici”, „Prva liga”, „Puknuta ekipa”, pa do najnovije „Tutapatike”, već tri desetljeća na radost fanova svih generacija nude slatki ekstrovertirani eskapizam „Kuzme & Shaka Zulua”. Nižu se slike Splita iz osamdesetih i devedesetih prošlog stoljeća, bezbrižan život, ljeto u kvartu, toplina noći uz more ili sve ono što je potrebno da prohladnu prosinačku večer učini posebnom i toplijom.

„Bolje prolazimo u Zadru nego u Splitu”, kazao je jednom Kuzmić opisujući atmosferu na zadarskim nastupima od klupskih koncerata do lanjskog Meat Me festivala. Evo ih i na zadarskom Adventu u 21 sati. Ulaz je slobodan, a događaj organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica.

Večerašnji program nudi još predstavu Sveti Nikola u 18 sati na Tržnici, dok u sklopu Božićnog gramofona, također na pijaci, od 20.30 sati nastupaju DJ Boris (Hedera) te pionir hrvatske house scene i DJ veteran Papa Gogo a.k.a. Stari Jarac.  

 
Nastavi čitati

magazin

FOTOGALERIJA / Nastup Jure Brkljače na Adventu u Zadru

Objavljeno

-

By

 
Nastavi čitati

magazin

PJESMA KOJA SPAJA DVA GLAZBENA SVIJETA / Željko Samardžić & Duško Lokin donose novu pjesmu “Maestral” 

Objavljeno

-

By

Glazbena scena bogatija je za još jednu pjesmu, ovoga puta u jedinstvenoj interpretaciji dvojice prepoznatljivih vokala – Željka Samardžića Duška Lokina. Njihova nova suradnja, pjesma Maestral, donosi toplinu mediteranskog duha, nostalgiju i duboku emociju koja ostaje već nakon prvog slušanja.

“Jako mi je drago da smo Željko i ja uspjeli snimiti pjesmu. Željko je isto kao i ja – zadarsko dite! On je mene dolazio slušati na koncertima dok je živio u Zadru”prisjeća se Duško Lokin.

Autor glazbe i aranžmana je Blaž Andračić, dok tekst potpisuje Mario Raguž. Ovaj autorski tandem stvorio je skladbu koja prirodno spaja Samardžićevu karakterističnu vokalnu eleganciju s Lokinovim iskustvom i interpretativnom iskrenošću, stvarajući pjesmu koja odiše zrelošću, snagom i lirikom koja dira.

Kroz nježne slike maestrala, sunca, morskih vali i tramuntane, stvara se poetski dijalog između čovjeka i prirode koja postaje čuvar najdragocjenijeg osjećaja – ljubavi. “Tekst je poseban, a cijela pjesma je zapravo metafora”kaže Duško.

Maestral je sniman u studiu La notte u Brdovcu, pod producentskom palicom Blaža Andračića, čiji prepoznatljiv glazbeni potpis daje pjesmi dodatnu dubinu i atmosferu mediteranske romanse.

“Zadar vam je poznat po najljepšem maestralu na svijetu. Nije vam svaki vjetar isti. Primjerice, kad su ljeti one paklene vrućine, u Zadru zna zapuhati maestral vrijeme vam se pretvori u jednu milinu”objašnjava Lokin.

Snažna emocija, bezvremenski zvuk i spoj dvaju glasova koji nose cijeli regiju čine Maestral baladom koja će zasigurno pronaći svoj put do široke publike i postati nova glazbena uspomena za pamćenje.

Pjesmu možete poslušati ovdje.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu