Connect with us

magazin

(FOTOGALERIJA) 5.200 MODELA VRIJEDNIH PREKO 150.000 EURA / Virski umirovljenik DUŠAN ERKALOVIĆ vlasnik jedne od najvećih kolekcija autića u Hrvatskoj!

Objavljeno

-

Sedamdeset i trogodišnji Dušan Erkalović prstima spretno prelazi preko touchpada na laptopu ne skidajući pogled s monitora. Erkalović je rođeni Petrinjac, bio je zagrebački đak i student, potom inženjer strojarstva u konstrukcionom birou sisačke Željezare, djelatnik petrinjskog ureda za obranu i gradskog komunalnog odjela. Sada je umirovljenik i stanovnik otoka Vira u virskom naselju Biskupljača. Dok surfa u dnevnom boravku svog apartmana koji se ljeti iznajmljuje gostima, ne skriva djetinju zanesenost.

– Ovaj model autića VW Karmann Ghia Type 13 Cabriolet Sea Blue prava je rijetkost. Cijena mu je preko 400 dolara – kaže gospodin Dušan ponosno potvrđujući kako ima ne samo taj model autića, nego gotovo 5.200 komada različitih modela vrijednosti veće od 150.000 eura koje je prikupio posljednjih tridesetak godina. Erkalović je pasionirani kolekcionar autića s najvećom kolekcijom na otoku Viru i Zadarskoj županiji, a u cijeloj Hrvatskoj samo jedan Zagrepčanin posjeduje više modela autića. No i njega bi Erkalović kolekcionarski prešišao da je s početkom Domovinskog rata iz rodne Petrinje u Zagreb mogao prenijeti dotad prikupljenih 5.000 modela autića u svim mjerilima. Da se to dogodilo sada bi ih imao najmanje 10.000, a imao bi i željeznice, avione i piste za utrke autića.

– Sve sam to imao. Kada je počeo rat otišao sam kao izbjeglica u Zagreb, a kada sam se nakon rata vratio u Petrinju, u kući više nije bilo ničeg. Ostao je samo jedan mali kontejner od kamiončića u koji je moj sin stavio maramicu. Na podu sam našao pocijepanu moju inženjersku diplomu, dok mi je cijela kolekcija pokradena. U tom trenutku nisam mislio da ću ponovno početi skupljati autiće – prisjeća se Dušan dramatične epizode povratka u rodni kraj. U obiteljskoj kući u Viru Dušan čuva svega nekoliko kolekcionarskih kutija sa stotinjak autića, dok se ostatak Erkalovićeve impozantne kolekcije nalazi u Petrinji. Ti su autići uredno posloženi na nizu polica ostakljenog i osvijetljenog regala koji zauzima cijeli zidni prostor u radnoj sobi, dok se na tavanu kuće nalazi najveći dio kolekcije. Svi su ti autići trenutno dostupni za razgledavanje u urednom i precizno posloženom online katalogu na adresi autici.binarni.net, a katalog je izradio Dušanov sin Aleksandar, programer iz Zagreba koji radi za inozemne tvrtke.

Strast prema autićima Dušan je otkrio kao zagrebački srednjoškolac. U dućanu Mehanotehnike iz Izole u Bogovićevoj u Zagrebu mladi Erkalović kupovao je autiće, ali i željeznice i kućice koje je tada jedna od najvećih tvornica igračaka na svijetu izrađivala po Walmartovoj licenci. Slovenska Mehanotehnika bila je tvornica dječjih snova, ali i tvornica igračaka za odrasle.

– Kupovao sam jedan ili dva autića mjesečno, jer tada nisu bili skupi. To su bili autići francuskog proizvođača Norev koji je izrađivao modele francuskih automobila, no ti autići nisu bili detaljno napravljeni. Bili su poput igrački – govori virski kolekcionar. Norev postoji i sada kao proizvođač autića, ali s puno kvalitetnije izrađenim modelima poput aktualnog hibrida Renault Espace koji se također nalazi u Erkalovićevoj kolekciji. Autiće Dušan nabavlja u Njemačkoj, Nizozemskoj i Belgiji u specijaliziranim trgovinama kolekcionarskih autića koje posjećuje njegov sin Aleksandar, potom na sajmovima automobila i online. Postoji i veće društvo kolekcionara u Hrvatskoj, Dušan ih naziva kolegama, koji bez poštarine nabavljaju modele autića. Šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća izbor se svodio samo na trgovine Mehanotehnike, a kasnije i na putovanja u Italiju.

– Igračaka je u Hrvatskoj i Jugoslaviji bilo svugdje, ali kolekcionarskih autića samo u dućanima Mehanotehnike. Ti su autići bili puno skupljii kvalitetniji od igračaka automobila – dodaje virski umirovljenik i kolekcionar pokazujući na zapakirani zeleni Peugeot 404 u mjerilu 1:43 južnoafričkog proizvođača koji bez poštarine ima cijenu od 99 eura. Vrlo je detaljan i autentičan sa svim elementima klasičnog Peugeotovog modela, no Dušan tvrdi kako ima puno detaljnijih, kvalitetnijih i rjeđih autića kojima je cijena trostruko ili četverostruko veća. Naravno, sve ih posjeduje u svojoj kolekciji. Golema Dušanova kolekcija također uključuje deset željeznica te veći broj kućica koje kad se poslože i osvijetle, a ulica popuni autićima, izgledaju kao fantastično i bajkovito prizorište nekog animiranog filma. U tom je teatru s autićima odrastao Dušanov sin Aleksandar, ali kad je odrastao i prerastao igre s ocem, igre u kući Erkalovićevih nisu prestale niti se Dušan oprostio od kolekcionarstva. I kada je stanovao kod tete i tetka u Zagrebu koji su, kaže, bili imućni ljudi, i kada je kasnije kao mladić odlazio u Italiju, pa i sada u svom apartmanskom dnevnom boravku s laptopom, Dušan je i dalje strastveni kolekcionar.

Kada je 1970-ih počeo raditi u Željezari Sisak, Dušan je imao značajniju svota novca na raspolaganju za svoju kolekcionarsku strast, a u međuvremenu je počeo i voziti automobil. Kao mladić je imao VW 1200, takozvanu Bubu. U kolekciji Dušanovih autića upravo je VW među najzastupljenijima, i to uz Mercedes, Opel, Ford i BMW. Prava gomila Buba nalazi se u Erkalovićevoj kolekciji, uključujući filmsku Herbie Bubu s crnim krovom i prepoznatljivim brojem 53 u krugu te plavo-bijelo milicijsku Bubu. Dušanova je bila klasična VW 1200 Buba.

– Auto mi je kupio rođak, a kako sam imao dobru plaću mogao sam si priuštiti odlazak u Italiju – prisjeća se Dušan kako je u Trst, za razliku od goleme većine sunarodnjaka, odlazio zbog autića, a ne šminkerskog tekstila ili neke druge luksuzne robe. Talijani su imali tvornice igračaka i autića Mercury, Polistil i Politoys, a sami modeli bili su čvršći i masivniji od sadašnjih. To znači kako se s njima moglo igrati.

– Uživao sam ih vidjeti. Tim talijanskim autićima otvarala su se sva vrata i hauba, pa se vidio motor ili amortizeri na gumama. Bili su prekrasni – sa sjetom govori Dušan. Mnogih od tih tvornica igračaka i autića iz prošlog stoljeća više nema, jer se većina proizvodnje preselila u Kinu, pa su stari i odlično očuvani modeli autića zato dobili na cijeni. Mogu se nabaviti za 100, 200 ili 300 eura, što uglavnom odgovara kvaliteti njihove izrade, kultnom statusu, rijetkosti ili naprosto brojnim ukrasnim detaljima koji su oduvijek fascinirali kolekcionare. Mercuryjev Fiat 1300 u mjerilu 1:43 tako se može pronaći samo kod kolekcionara, a postoji i licencna Zastavina verzija autića, popularni Tristać, omiljeni auto nekadašnjih socijalističkih direktora, rukovodioca i funkcionera. Dušan ih ima sve.

Kolekcionarstvo se virskom umirovljeniku nenadano vratilo se u život. Nakon što je iz Petrinje izbjegao u Zagreb, Erkalović se vodio kao zaposlenik petrinjskog ureda za obranu, ali bez radnih obaveza. Slobodno vrijeme kratio je radeći za auto kuću u Osijeku koja se bavila prodajom Mercedesa i Suzukija, pa je po automobile išao u Belgiju, Italiju, Austriju i Njemačku.

– U tim salonima dobivao sam ili kupovao izložene modele autića. Prvi model autića koji sam nabavio poslije rata bio je Opel Calibra, a potom sam u Italiji prikupio još neke Opelove modele i tako sam ponovno počeo prikupljati kolekciju – govori Dušan. U umirovljeničkim danima koje provodi na otoku Viru Dušan uglavnom popunjava kolekciju novijim modelima autića, primjerice 50 eura vrijednim Seatima i Škodama češkog proizvođača Abrex, ali se tu i tamo „maši“ za nekim klasičnim autićem poput Noreovog Opela Mante ili Mercedesa 124. Najvrjedniji primjerak autića u kolekciji, klasični Ferrari, Erkalović je prodao, ali mu je ostala cijela kolekcija Rolls-Royceva koji pojedinačno postižu cijenu od 300 britanskih funti. Vrijedan je i VW Amarok 2 HTDI 4 koji bez poštarine košta impresivnih 367 američkih dolara, kao i Pontiac Grand Prix od 270 dolara koji proizvodi tvrtka Neo. To su tržišne cijene koje s vremenom mogu samo rasti, pogotovo ako je riječ o modelima najekskluzivnijih i najkvalitetnijih proizvođača poput talijanske tvrtke BBR Models.

– Kolekciju nikad neću prodati, to je moj život. Ostavit ću sinu, a on će s njom napraviti što god želi – dodaje.  

KOLEKCIJA U KRALJEVSKOM MJERILU

Cijela kolekcija fotografiranih autića Dušana Erkalovića nalazi se na stranici autici.binarni.net, a razvrstani su po veličini i kategorijama, potom po marki automobila, proizvođaču autića, boji i mjerilu. Ima ih 5.120 te još pedesetak koji još nisu uneseni u katalog. U svijetu inače postoji puno proizvođača kolekcionarskih autića, a u Dušanovoj kolekciji najbrojniji su modeli legendarnog britanskog proizvođača Matchbox, potom američki Hot Wheels, kineski IXO Models, njemački Majorette, Schuco i Minichamps te kineski Welly, dok se među raritetima s jednim primjerkom nalaze Mitsubishi GTO 3000 GT japanskog proizvođača 64 Para i A.E.C. Routemaster Bus koji je proizveo britanski A Budgie Toy. Najveći dio Dušanove kolekcije autića je u mjerilu 1:43 i 1:6x, dok su najrjeđi autići u mjerilima 1:18 i 1:24.

– Postoje i najveći autići u mjerilu 1:8 koji koštaju od 900 do 1.000 eura. Takvih nemam, ali imam desetak u mjerilu 1:18. Moj kolekcionarski izbor bio je mjerilo 1:43 koje se naziva kraljevskim mjerilom, jer je osnova za sve – objašnjava Erkalović pokazujući na elegantni PRO R autić Glas 2600 V8 njemačkog proizvođača Schuco. U originalu je riječ o Glas kupeu iz 1965. koji se nazivao „Glaserati“ zbog atraktivnog dizajna i tema koje je dijelio s talijanskim Maseratijem. Glas je nakon krize tvrtke preuzeo BMW.    

ERKALOVIĆ MEĐU STOTINJAK KOLEKCIONARA U HRVATSKOJ

Erkalović se s kolegama kolekcionarima donedavno družio dva puta godišnje u Zagrebu i Samoboru na događaju na kojemu strastveni kolekcionari iz Hrvatske razmjenjuju, prodaju i kupuju autiće i željeznice. Tako je upoznao Aljošu Trninića iz Zadra koji također skuplja autiće, ali kako se mladi Zadranin tek oženio i dobio dijete, govori Dušan, promijenio je prioritete.

– Otkad sam na Viru malo sam dislociran od događaja i okupljanja, pa mi jedan kolega nabavi i pošalje autiće – dodaje. Erkalović je po broju autića drugi najveći kolekcionar u Hrvatskoj, a među većima je i na Balkanu.

– Ne skupljamo svi autiće na isti način. Netko skuplja samo autiće u mjerilu 1:18 kojih imam samo desetak, dok jedan kolega iz Zagreba ima čak 600 takvih koji puno vrijede – objašnjava Dušan. U Hrvatskoj ima stotinjak kolekcionara, dok se cijene autića koje nabavljaju kreću od 30 eura kada je riječ o najmanje cijenjenim proizvođačima, do 3.000 eura koliko koštaju veći modeli autića s ugrađenim motorima i kožnom garniturom u mjerilima 1:8 ili 1:18.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

OTOČKA GASTRONOMIJA I OBIČAJI / Težačka marenda – Okusi prošlosti u Kolanu

Objavljeno

-

By

Jedinstveni događaj koji spaja otočku gastronomiju, običaje i svakodnevicu nekadašnjih težaka – na tanjuru i u priči.


U srcu Kolana – mjesta duboko ukorijenjenog u otočnu tradiciju i život na škrtom kršu održava se jedinstven događaj pod nazivom Težačka marenda, koji nas vraća u vrijeme kada se živjelo skromno, ali ponosno, i kada je svaki zalogaj imao svoju priču.

U predivnom ambijentu Kolanskog polja, kraj crkvice sv. Jerolima, uživat ćemo u autentičnim delicijama koje su nekada jeli težaci u Kolanu na otoku Pagu. Težačka marenda je događaj koji na autentičan način prikazuje kako su naši stari, nakon napornog rada u polju, marendali – jednostavno, iz ruke, pod smokvom ili na suhozidu.

Posjetitelji će imati priliku doživjeti običaje, razgledati izložbu starih alata i predmeta iz svakodnevice težaka, a najvažniji dio bit će, naravno, hrana,  dok će atmosferu dodatno obogatiti glazbeni i kulturni program. Na meniju su jela pripremana bez recepta, ali s puno duše, domaći kruh, paški sir, pršut, savur (srdela u marinadi), šparoge s jajima…, a za sladokusce fritule, hrostuli, pandešpanj, štrudel od skute …i još ponešto “iz ruke”, kako su to radili naše babe i didi.

Težačka marenda nije samo gastronomski doživljaj, već i kulturno putovanje u prošlost s ciljem očuvanja baštine, običaja i načina života kakav se nekoć živio u Kolanu na otoku Pagu. U programu sudjeluju Ivan Gligora, Pivači na kanat, Ivo Oštarić i Milka Šupraha Perišić.

Pozivamo ljubitelje tradicije, domaće hrane i autentičnog doživljaja da nam se pridruže u Kolanu, u subotu, 24. svibnja 2025., s početkom u 10:30 sati.

Ovo je prilika da kroz autohtonu gastronomiju i prirodne ljepote doživite duh prošlih vremena i povežete se s baštinom Kolana i otoka Paga uz tradicionalnu težačku marendu!

Događaj organizira Black Sheep (PR, marketing, eventi) u suradnji s Turističkom zajednicom Općine Kolan.

Partneri: Sirana Gligora, Udruga proizvođača paškog sira, Sirana Mih, OPG Zvonimir Kustić, Općina Kolan i ČIOK.

Broj mjesta je ograničen, a prijave su obavezne putem poveznice:

https://www.blacksheep.hr/dogadanja/pag-u-ritmu-prirode-2025/prijava?event=Te%C5%BEa%C4%8Dka%20marenda%20u%20Kolanskom%20polju

 
Nastavi čitati

magazin

Sezona krpelja – što sve treba znati i kako se zaštititi?

Objavljeno

-

By

Nastavni zavod za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar” upozorava građane da je počela sezona krpelja te donose savjete kako se zaštititi i pravilno ih ukloniti.

Krpelji pripadaju paučnjacima, a od kukaca se razlikuju oblikom i drugim biološkim svojstvima. Važni su jer se hrane krvlju životinja i čovjeka te mogu prenositi zarazne bolesti, uključujući i one koje su zajedničke ljudima i životinjama. U Hrvatskoj je najrasprostranjeniji šumski krpelj (Ixodes ricinus).

Gdje i kada se krpelji mogu naći u prirodi?

Aktivnost krpelja ovisi o nekoliko čimbenika – ponajviše o temperaturi i vlažnosti stoga imaju tzv „sezonsku aktivnost“ – najaktivniji su i najbrojniji u proljeće i rano ljeto (travanj-lipanj) te u ranu jesen (u puno manjem broju). U zimskom periodu (prosinac – ožujak) krpelji se susreću ako je riječ o blagoj zimi bez hladnoće i snijega.

Nalazimo ih skrivene na listovima i granama grmova, niskog raslinja (do visine jednog metra), šikara; u prizemnom sloju rubnih šuma, uz staze za šetanje, u vrtovima, izletištima itd.

Kako krpelji dolaze do nas?

Skriveni na vlatima trave, granama i listovima grmlja i drveća, krpelji čekaju prolazak pogodnog domaćina – toplokrvne životinje ili čovjeka. Građom svojih nogu prilagođeni su prihvaćanju za krzno životinja ili na dlačice odjeće ljudi. Nakon što se prihvati na domaćina, krpelj hoda više sati po tijelu u potrazi za mjestom gdje će se učvrstiti svojim rilom. Probadanje kože traje desetak minuta i ne osjeća se zbog tvari u slini koje, među ostalim, imaju djelovanje poput anestetika.

Koje bolesti prenose krpelji?

Krpelji su značajni kao prijenosnici zaraznih bolesti. U Hrvatskoj se ubodom krpelja mogu prenijeti Lyme borelioza i krpeljni meningoencefalitis (KME), a iznimno tularemija, Q groznica, erlihioza, babezioza i neke rikecioze. Bolesti se javljaju na određenim područjima zemlje pa govorimo o „prirodnim žarištima“ – područjima gdje ima zaraženih krpelja. Krpelje zaražene virusom krpeljnog meningoencefalitisa najčešće nalazimo u sjevernom i sjeverozapadnom području Hrvatske između Save i Drave, a krpelji zaraženi bakterijom koja uzrokuje Lyme boreliozu mogu se naći na čitavom području grada Zagreba, ali i ostalim dijelovima sjeverne kontinentalne Hrvatske.

Kako spriječiti ubod?

Prilikom odlaska u prirodu radi šetnje, rekreacije ili obavljanja poslova na otvorenom treba uvijek pomisliti na mogućnost uboda krpelja. Potrebno je:

  • Izbjegavati područja nastanjena krpeljima; u takvim područjima hodati obilježenim stazama (izbjegavati provlačenje i puzanje kroz grmlje, ostavljanje odjeće na grmlju/travi i ležanje na tlu).
  • Koristiti odgovarajuću obuću i odjeću tijekom boravka u prirodi – nositi hlače dugih nogavica i majice/košulje dugih rukava, zatvorenu obuću. Preporučuje se nogavice hlača uvući u čarape, a majice/košulje u hlače kako bi se spriječio ulazak krpelja pod odjeću. Bolja je svijetla odjeća na kojoj se lakše može uočiti krpelj.
  • Primijeniti repelente (sredstva za odbijanje krpelja) – nanijeti ih na gole i izloženije dijelove tijela. Djeluju nekoliko sati, ovisno o znojenju kože. Repelenti se mogu nanijeti i na odjeću (potrebno provjeriti u uputama za upotrebu o načinu primjene kao i potrebi ponovnog nanošenja). Ukoliko osoba stavlja kremu sa zaštitnim faktorom, repelent je potrebno aplicirati nakon kreme.
  • Pregledati se tijekom boravka u prirodi svakih dva do tri sata te obavezno nakon povratka iz prirode, osobito nakon boravka u području zaraženih krpelja (obronci Medvednice). Krpelji obično nekoliko sati traže mjesto uboda prije uzimanja obroka krvi. Tijekom pregledavanja tijela posebice pregledati rubno područje vlasišta (iza uha, zatiljak, vrat), prepone, pazuhe i područje iza koljena i pupak.
  • Po povratku iz prirode, savjetuje se presvući i otuširati se te oprati kosu, kako bi se uklonili krpelji koje je osoba „pokupila“ u prirodi i koji još traže pogodno mjesto za ubod.

U slučaju uboda krpelja, potrebno je:

  • Odmah izvaditi krpelja pomoću pincete za čupanje dlačica. Krpelja treba pincetom obuhvatiti uz samu kožu i laganim povlačenjem izvući, pazeći da se ne ošteti tijelo krpelja prilikom izvlačenja. Ako je potrebno, radi preciznog hvatanja, može se koristiti povećalo. jer trganjem krpelja ostaje dio zarinut u kožu pa može doći do zaraze. U tom slučaju valja potražiti pomoć liječnika.
  • Niti u kojem slučaju krpelje se na koži ne smije „gušiti” premazivanjem alkoholom, uljem ili masti, „paliti“ šibicom jer time izazivamo naglu smrt krpelja pri čemu on isprazni sadržaj svoje trbušne šupljine u čovjeka i tako vrlo lako prenese zarazu ako je zaražen.
  • Krpelje nemojte dirati golim rukama.
  • Nakon što je krpelj odstranjen, mjesto uboda preporučljivo je premazati antiseptikom.
  • Informirati i educirati osobu ubodenu od krpelja o znakovima i simptomima lokalne i sistemske infekcije.

Više pročitajte OVDJE.

 
Nastavi čitati

magazin

Horoskop za 12. svibnja 2025.

Objavljeno

-

Ovan (21.03.-20.04.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Kako dan bude prolazio, imat ćete sve veću potrebu povući se od drugih i zavući u svoja četiri kućna zida.
KARIJERA: Jedva čekate da zatvorite vrata na poslu. Ipak, ono što još danas treba odraditi, napravite kvalitetno.
ZDRAVLJE&SAVJET: Preispitajte se.

Bik (21.04.-20.05.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Pred vama je mogućnost dobre zabave i tuluma koji bi bilo šteta propustiti. Stoga se dotjerajte i krenite van.
KARIJERA: Neki među vama poželjet će odmor. Moguće je da će zatražiti i dobiti par slobodnih dana.
ZDRAVLJE&SAVJET: Čovjek se pamti po djelima.

Blizanci (21.05.-20.06.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Većina vas danas će se povući u svoj svijet mašte i tu će vrtjeti svoj film. Bit će to utočište od stvarnosti.
KARIJERA: Pokazat će se da je spoj vaše mašte i znanja ona dobitna kombinacija u poslu kojim se bavite.
ZDRAVLJE&SAVJET: Dobro se naspavajte.

Rak (21.06.-20.07.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Neki će pripremati zabavu povezanu s mladim osobama. Možda se radi o rođendanu. Bit će veselja.
KARIJERA: Pred vama je dan u kom biste mogli dobiti niz obećanja koja možda nisu utemeljena ili su jednostavno lažna.
ZDRAVLJE&SAVJET: Opustite se u kadi.

Lav (21.07.-21.08.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Nećete baš biti vješti u izražavanju svojih ljubavnih želja. Partner će iz vas izvlačiti kliještima, ali bit ćete emotivni.
KARIJERA: Krećete u nova osvajanja konkretnih rezultata. Radi se o novcu. Osmišljavate nov način zarade.
ZDRAVLJE&SAVJET: Vrijeme je da odrastete.

Djevica (22.08.-22.09.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Uslijedit će poziv na zabavu kojem ćete se iskreno razveseliti. Bilo sami, bilo u paru, prihvatite ga.
KARIJERA: U kreativnim poslovima moguć je iznenadni napredak putem jedne originalne ideje ili rješenja.
ZDRAVLJE&SAVJET: Opustite se uz humor.

Vaga (23.09.-22.10.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Nema prepreka za vaše ljubavne zamisli. Voljena osoba podržat će svaku vašu ideju, pa makar ona bila i ludost.
KARIJERA: Ne pravite buku ako to nije nužno. Svaki posao može se obaviti jednako učinkovito i u tišini.
ZDRAVLJE&SAVJET: Kontrolirajte se.

Škorpion (23.10.-22.11.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: U drugom dijelu dana osjećat ćete se lakše i bit ćete spremniji na ljubav. Stoga se malo strpite. Doći će do poboljšanja.
KARIJERA: Pred vama je iznimno zanimljiv poslovni dan u kom neće nedostajati ni uzbuđenja, ni kreativnosti, ni rafiniranih zadovoljstava.
ZDRAVLJE&SAVJET: Idite frizeru.

Strijelac (23.11.-21.12.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Mnogi će u svojim mislima biti daleko od ljubavne stvarnosti. Odnosi su vam solidni, ali vi plovite u svom svijetu mašte.
KARIJERA: Danas ćete se baviti svojim sustavom vrijednosti. Činit će vam se da tu nešto treba mijenjati.
ZDRAVLJE&SAVJET: Bit će puno pričanja.

Jarac (22.12.-20.01.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Vaš partner osjećat će se dobro, ali vama će cijelo vrijeme nešto nedostajati. Razmislite što je to.
KARIJERA: Pomalo nonšalantno odrađivat ćete ono što treba. Nećete mariti za rezultate, važnije vam je da se osjećate dobro.
ZDRAVLJE&SAVJET: Provjeravajte činjenice.

Vodenjak (21.01.-19.02.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Osim što će vas druga strana podržavati gotovo u svemu, danas će joj se pridružiti i vaši prijatelji.
KARIJERA: Idete svojim putem i tako se osjećate najbolje. Ipak, potrebno je pokazati malo više obzira prema drugima oko sebe.
ZDRAVLJE&SAVJET: U dobroj ste formi.

Ribe (20.02.-20.03.) – Dnevni horoskop za 12.05.2025.
LJUBAV: Neobavezna druženja uz kavicu danas bi samcima mogla donijeti jedno novo poznanstvo koje obećava nešto više.
KARIJERA: Djelovat ćete na dvije razine: jedna je ona skrivena, a druga otvorena, pokretačka, diskusijska.
ZDRAVLJE&SAVJET: Imate sasvim dovoljno snage.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu