Connect with us

magazin

Što voze Hrvati? Ovo su najčešći auti na našim cestama, a jedan model dominira

Objavljeno

-

“Svaki auto je dobar al’ švabo je švabo”, česta je rečenica koju ćete čuti u Hrvatskoj kada kupujete novi automobil. Mnogi će reći da je ta izjava samo mit, ali statistika će ih razoružati. Ona kaže da većina Hrvata stvarno vjeruje u tu legendarnu rečenicu.

Hrvatski vozni park nije reprezentativan, barem ne u većini, jer je starost vozila vrlo velika. Naime, prosječna starost automobila u 2022. iznosila je gotovo 14 godina, točnije 13,29. Usporedbe radi, taj prosjek u najrazvijenijim europskim zemljama iznosi oko 7-8 godina.

Da stvar bude gora, riječ je o negativnom trendu, odnosno starost automobila u Hrvatskoj raste iz godine u godinu. Primjerice, 2021. je prosječna starost bila 13,04 godina, a 2020. nešto malo ispod 13 godina. Stoga ne treba čuditi podatak da svaki peti automobil pada na tehničkom pregledu.

Najnovije automobile su Hrvati vozili u predkriznim godinama – 2007. i 2008. godine kada je prosječna starost bila nešto ispod 10 godina. Možda će vas malo šokirati podatak da se 2008. godine prodalo gotovo sto posto više novih automobila nego lani.

Razlog tomu je slabija kupovna moć koja mnoge okreće nemilosrdnom tržištu rabljenih automobila. Da je tome tako govori i podatak da je prošle godine kupljeno 44.476 novih automobila, a uvezeno je 62.035 rabljenih automobila, što je gotovo 50 posto više.

Najčešće marke na hrvatskim cestama

Često u medijima možemo čitati kako raste prodaje novih automobila i koji su modeli najprodavaniji. Tako je 2022. najprodavanija marka bila Volkswagen, a nakon nje slijedila je Škoda, zatim KiaOpel, a top pet zaokružuje Dacia. Zanimljivosti radi, lani je prodano i 1.578 novih Audija, 1.208 Mercedesa, 1.156 BMW-a, 247 Porschea, 213 Tesli, sedam Bentleya, četiri Lamborghinija, tri Ferrarija, tri Aston Martina te dvije Rimac Nevere i jedan Bugatti.

To su novi automobili koji čine tek mali udjel u ukupnom broju automobila jer, prema podacima iz 2022., hrvatskim cestama prometuje ukupno 1.836.016 osobnih automobila (dok je lani prodano 44.476 novih), otkrili su nam iz Centra za vozila Hrvatske (CVH).

Kada je riječ o markama u prvih deset dominiraju Nijemci. Tako je najzastupljenija marka Volkswagen koja čini 16,58 posto svih automobila u Hrvatskoj, slijedi Renault s 10,25 posto, Opel s 9,91 posto, Peugeot s 6,02 posto i Škoda s 5,72 posto.

Marka vozilaBroj prvih registracija i produženja PD 2022. g.Postotak od ukupnog broja registriranih
VOLKSWAGEN30447316.58
RENAULT18817510.25
OPEL1819399.91
PEUGEOT1104916.02
ŠKODA1050105.72
AUDI868404.73
FORD858254.67
CITROEN805964.39
BMW784084.27
MERCEDES774524.22
FIAT705273.84
HYUNDAI588733.21
TOYOTA563473.07
MAZDA456732.49
KIA380642.07
SUZUKI363121.98
SEAT327221.78
NISSAN305161.66
DACIA290981.58
CHEVROLET213711.16
HONDA185731.01

Najčešći automobili na hrvatskim cestama

Da je Volkswagen najzastupljenija marka na našim cestama i nije neko iznenađenje. No što je sa samim modelima automobila? Kako smo doznali iz CVH-a, i ondje dominira “narodni automobil”.

Volkswagen Golf

O Volkswagen Golfu se ne treba previše trošiti riječi. Automobil koji je postao sinonim za cijelu jednu klasu. Predstavljen 1974. godine do sada je doživio osam generacija, a prva je postala pravi oldtimer.

Volkswagen

Volkswagen je 1970-ih želio doći na jugoslavensko tržište pa je, da bi zadovoljio stroge carinske uvjete, otvorio tvornicu TAS u Vogošći pokraj Sarajeva gdje se proizvodio Golf I, a kasnije i Golf II. Golf je pred sobom imao težak zadatak je trebao zamijeniti legendarnu VW Bubu, no u tome je uspio.

Iako je Golf često sinonim za mobilnost u susjednoj BiH, on je najzastupljeniji model u Hrvatskoj. Prema podacima iz 2022. u našoj zemlji je bilo registrirano čak 129.435 Golfova što mu je donijelo uvjerljivo prvo mjesto i titulu najčešćeg automobila u zemlji.

Opel Astra

Drugi kompakt iz Njemačke je i na drugom mjestu sa 79.123 primjeraka na našim cestama. Opel Astra predstavljena je 1991. kada je zamijenila legendarnog Kadetta. U prodaji je trenutno njegova šesta generacija, a da je riječ o stvarno raznovrsnom modelu govori i podatak da se prije prodavala i kao limuzina, karavan, kabriolet i coupet. Kako je ova klasa automobila sve manje popularna u novije vrijeme, tako današnju Astru možete kupiti tek kao kompakt i kao karavan.

Opel

Renault Clio

Među najčešće modele smjestio se i gradski model – Renault Clio. Sa 70.175 “živućih” primjeraka u Hrvatskoj jedini je ne-Nijemac u top pet društvu. Clio je s nama na tržištu već punih 33 godine, pa njegova masovnost ne treba čuditi. Godine 1990. ovaj je model zamijenio popularni Renault 5. Clio nije samo popularan u Hrvatskoj nego i u Europi drži titulu jednog od najprodavanijih modela. Da je tome tako dokaz je da je, uz Golfa, jedini automobil koji je dvaput odnio nagradu Europskog automobila godine – 1991. i 2006.

U prodaji je trenutno peta generacija, a Renault je za kraj godine najavio i šesti model.

Renault

Volkswagen Passat

Na četvrtom mjestu se smjestio automobil od kojeg ćemo se uskoro morati oprostiti. Passat je s 61.355 komada jedina limuzina (u pravom smislu riječi) u deset najčešćih automobila na hrvatskim cestama. Osim što je bio popularan kod direktora, načelnika, ministara i dugih, Passat su voljeli i radnici.

Volkswagen

Predstavljen je 1973. i od tada je sinonim za prostrani obiteljski automobil. Danas gledamo odlazak njegove osme generacije, a kako su najavili iz Volkswagena, devete neće ni biti. Passat sukladno vremenu dobiva zamjenu u obliku električnog ID.7.

Volkswagen

Opel Corsa

Pet najčešćih automobila završavamo s još jednim gradskim automobilom. Riječ je o Opel Corsi s 54.805 primjeraka koji se voze hrvatskim cestama. Riječ je također o “starcu” jer se proizvodi od 1982. godine. Koliko je riječ o popularnom modelu dovoljno govori podatak da ih je već do 2007. prodano 18 milijuna komada.

Opel

Do danas je Corsa prošla kroz šest generacija te je postala jedan od najčešćih izbora Hrvata.

RangMarkaModelBroj vozila 2022.
1VOLKSWAGENGOLF129435
2OPELASTRA79123
3RENAULTCLIO70175
4VOLKSWAGENPASSAT61355
5OPELCORSA54805
6VOLKSWAGENPOLO51722
7ŠKODAOCTAVIA49608
8RENAULTMEGANE45136
9FIATPUNTO40266
10FORDFOCUS34065
11ŠKODAFABIA31456
12BMWSERIJA 331305
13AUDIA430289
14FORDFIESTA23310
15CITROENC321594
16PEUGEOT20621516
17AUDIA321270
18TOYOTAYARIS19191
19MERCEDESKLASA C17916
20RENAULTTWINGO17853
21PEUGEOT30815725
22MERCEDESKLASA A14297
23PEUGEOT30713972
24MAZDA313727
25MERCEDESKLASA E13708
26HYUNDAII3013413
27BMWSERIJA 113359
28SEATIBIZA13274
29NISSANQASHQAI13062
30BMWSERIJA 512996
31PEUGEOT20712854
32DACIASANDERO12609
33AUDIA612473
34CITROENC412272
35SUZUKISX411462
36RENAULTSCENIC10401
37SUZUKIVITARA10129
38KIACEE’D10076

Kada pogledamo listu najčešćih automobila, a koje uključuje samo vozila s preko 10.000 registriranih primjeraka, vidimo da dominiraju europski proizvođači, a najviše Nijemci i Francuzi.

Izuzev njih, u top 10 našli su se još češka Škoda, talijanski Fiat Punto i “američki” Ford Focus. U 20 najčešćih modela već se mogu naći neki luksuzniji primjerci poput BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C Klase.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

GALA VEČER U ARSENALU / Za početak 8. Tuna, Sushi & Wine Festivala – najvažniji gastronomski događaj ove godine u Zadru!

Objavljeno

-

By

Ovogodišnji Tuna, Sushi & Wine Festival koji će se održati od 5. do 10. travnja najveća je i organizacijski najzahtjevnija gastronomsko-turistička i zabavna manifestacija koju Turistička zajednica grada Zadra organizira tijekom godine, a gala večera u klubu Arsenal u petak, 5.travnja, po svemu će sudeći biti među najznačajnijim gastronomskim događajima ove godine.
Naime, te će se večeri dogoditi snažan sinergijski spoj uspješnih zadarskih marikulturnih i trgovačkih tvrtki vezanih za ribarstvo s Ilirijom d.d., jednom od tri najveće turističke tvrtke u Zadarskoj županiji. Različite morske namirnice iz pogona i skladišta tvrtki Pelagos, Jadran tuna, Kali tuna, Cromaris i Marikomerc te kulinarski timovi iz Ilirijinih brojnih kuhinja i ugostiteljskih objekata pretvorit će se u jela podjednako inspirirana dalmatinskom tradicijom i japanskom gastronomskom baštinom. Upravo približavanje japanske kuhinje, ali i turista, Zadru i Dalmaciji, bio je jedan od glavnih motiva organizacija i prvog Tuna Sushi Festivala 2015. godine. I to zato što su Japanci, veliki konzumenti svega iz mora, prepoznali jadransku ribu, a pogotovo tunu, kao vrhunsku namirnicu.

Sudjelovanje najboljih vina vinara Zadarske županije okupljenih i Udruzi vinara Vina Zadarske županije ZaDar i Maraske dodana je vrijednost cijelom događaju. Kao i koncert simpatične i popularne Danijele Martinović.

Jelovnik za ekskluzivnu služenu večeru od četiri slijeda na gornjoj etaži Arsenala, kao i impresivna ponuda manjih zalogaja posloženih na pet buffet otoka svake od tvrtki partnera u parteru revitaliziranog spomenika baštine Arsenala, složeni su u suradnji tvrtki partnera i Ilirijnih kulinarskih timova. A u ovom pravom kulinarskom poduhvatu sudjelovat će chefovi iz svih Ilirijinih restorana i hotela, najbolja kuharska postava koju Ilirija ima.

Četiri slijeda servirane večere izgledat će ovako: bluefin tuna nigiri & hosomaki (hladno predjelo), crni ravioli punjeni mesom od kozica demiglace od škampa, listovi grana padana (toplo predjelo), fileti jadranske tune i zubaca, blitva na dalmatinski (glavno jelo) i creme brulee s limunom.

A na otocima u donjem dijelu Arsenala bit će baš svega: od dalmatinskih jela poput salate od hobotnice, paštete od bakalara i marinirane ribe preko talijanskih ribljih carpaccia do japanskih  nigirija, sushi rolica, sahimija, hosomaki rolica i gyoze s filetima hame. Bit će tu čak i peruanski cevice od sabljarke, pa i fast food riblji zalogaji – mini burgeri od tune, mini ražnjići s tunom, zatim riblji pohanci, canapei, riblje salate… Preko dvadeset različitih ribljih zalogaja od vrhunskih namirnica iz mora i uzgajališta oko Zadra!

Na šestom otoku nudit će se vrhunska vina zadarskih vinara, a Maraskin tim će miješati koktele.
Ulaznice za ovu gala večeru i koncert Danijele Martinović mogu se kupiti u klubu Arsenal, Turističko informativnom centru Turističke zajednice grada Zadra u palači Cedulin, u hotelu Ilirija u Biogradu te putem online servisa Entrio, Eventim i Turneo. Cijena servirane večere je 80 Eur, a degustacija na parteru 40 Eur.

 
Nastavi čitati

magazin

VESELI RITMOVI / Jet Set Band na Uskrsni ponedjeljak na Narodnom trgu

Objavljeno

-

By

Uskrsni ponedjeljak na Narodnom trgu oživjet će veselim ritmovima i virtuoznom svirkom trojice zadarskih glazbenika poznatih po svojoj nevjerojatnoj glazbenoj sinergiji – grupom Jet Set Band. Besplatni koncert će početi u 10 sati. 

Na prvi pogled možda ne izgledaju poput klasičnog benda, ali Ernest Masnov, Renato “Renči” Babić i Luka Mavra su upravo to – vrsni glazbenici koji svojim talentom oblikuju zvuk i emocije na sceni. Iako su sva trojica ponaosob vrsni pjevači, instrumentalisti i aranžeri, na pozornici Renči osvaja gitarskim dionicama, dok Luka svojim klavijaturama dodaje slojeve boja i dubine u bogati zvuk. Ernest sa saksofonom, flautom i kongama stvara dinamiku i ritam koji potiču publiku na ples i emotivno putovanje.

Osim uskrsnog kutka u atriju palače Cedulin i glazbenog nastupa, Turistička zajednica grada Zadra je na Veliku subotu i Uskrsni ponedjeljak od 10 do 13 sati organizirala i promenadno dijeljenje pisanica i promidžbenih materijala na Poluotoku za sve Zadrane i turiste koji se ovih dana nalaze u našem gradu.

 
Nastavi čitati

magazin

Eksplozija koja se događa jednom u životu: Nebeski ples moći se vidjeti danima, a evo kada ga očekujemo

Objavljeno

-

By

Nebeski ples između dviju zvijezda udaljenih 3000 svjetlosnih godina rezultirat će tako jarkom eksplozijom koja će se danima moći vidjeti golim okom, rekli su u petak astronomi sa Sveučilišta Nottingham Trent.

Eksplozija u sustavu T Coronae Borealis, koja se dešava jednom u životu, izgledat će kao nova zvijezda koja žarko sjaji na noćnom nebu, prije nego ponovo izblijedi i iščezne narednih 80 godina.

Profesor Daniel Brown objašnjava da je taj nebeski događaj naziva ‘nova’, kada se blještavost zvijezde ubrzano pojačava.

Po njegovim riječima, nije lako predvidjeti kada će taj događaj uslijediti, ali smatra da bi se mogao dogoditi bilo kada u razdoblju od sada pa do rujna mjeseca.

“Čeka nas poslastica, vidjet ćemo tzv. novu zvijezdu na nebu”, rekao je Brown i ističe da T Coronae Borealis nije u stvari jedna zvijezda, već se radi o dvije zvijezde koje kruže jedna oko druge.

“Pojača svoju svjetlost te nam postaje lako vidljiva”

“Ono što taj par čini tako iznimnim je da svako malo tako jako pojača svoju svjetlost te nam postaje lako vidljiva”, rekao je astronom.

Masivnija zvijezda u tom paru je bijeli patuljak koji u volumenu velikom poput naše Zemlje može imati istu masu kao naše Sunce, rekao je Brown.

Suputnik u tom paru je ostarjeli crveni div koji se širio i svoj materijal odlagao na bijelog patuljka.

“Otprilike svakih 80 godina bijeli patuljak prikupi dovoljno materijala da se zapali u termonuklearnoj eksploziji i snažno pojača svoju svjetlost”, rekao je Brown.

“Sada je vrijeme za još jednu takvu eksploziju za T Coronae Borealis čija će se svjetlost s 11mag, jedva vidljiva dalekozorom na tamnom nebu, povećati na 2mag, usporedivo sa zvijezdama u sustavu Pluga, te će se moći vidjeti golim okom čak i na zagađenom nebu. ‘Nova’ će postati vidljiva u blizini zviježđa Herkula.

Astronomi objašnjavaju da su te ‘nove’, u suštini, poput hidrogenskih bombi.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu