Connect with us

Tech

Pogledajte što Hrvati najčešće rade na mobitelima

Objavljeno

-

Hrvatski građani od usluga elektroničkih komunikacija u 2022. najviše su koristili govornu uslugu u mobilnim mrežama, njih 98 posto, a njih 82 posto uslugu pristupa internetu, na kojemu je njih više od 80 posto svakodnevno zbog društvenih mreža i čitanja novosti, pokazalo je novo istraživanje HAKOM-a.

To redovno godišnje istraživanje HAKOM-a, provedeno u studenom i prosincu 2022. na uzorku od tisuću osoba od 18 do 55 godina, od kojih je 73 posto zaposleno te 30 posto u kućanstvima s mjesečnim primanjima od 10 do 15 tisuća kuna, predstavili su novinarima u četvrtak predsjednik Vijeća HAKOM-a Tonko Obuljen, ravnatelj HAKOM-a Miran Gosta te koordinator za komunikacije Ivo Majerski.

“Kao i u 2021., najčešće korištena telekomunikacijska usluga je govorna usluga u pokretnoj mreži te usluga pristupa internetu, kojeg većina ili 89 posto koristi u sklopu paketa, i s time je zadovoljna” kazao je Majerski.

Korištenje IPTV usluge stagnira, slično kao lani koristi je 52 posto ispitanih, što je Obuljen komentirao mogućnostima koje daje dobar širokopojasni priključak internetu, s kojim se može online sadržaj pratiti u istoj kvaliteti kao i na IPTV-u.

Od uređaja koje koriste, 96 posto ispitanih ima pametne telefone, 87 posto laptop, 46 posto stolno računalo, 45 posto tablet, a nešto više njih nego lani 24 posto (naspram 22 posto) koristi digitalni TV.

Kod razloga za korištenje interneta, osim društvenih mreža i čitanja novosti, među prvih pet su još i chat aplikacije, navigacija i javni servisi, sve po 75 posto, dok je čitanje dnevnih novosti palo sa 85 posto iz 2021. na 81 posto njih u 2022. Ostalo je slično godini prije, iako se u segmentu igara na sreću i kladionica na internetu vidi mali porast u odnosu na 2021., sa 19 na 22 posto.

Iako je blago smanjeno zanimanje, sa 47 na 46 posto, još toliko ispitanih poželjnim drži rad i obrazovanje na daljinu (putem interneta), što su predstavnici HAKOM-a komentirali dijelom jenjavanjem pandemije, a dijelom i određenim željama da dio radnog vremena ipak bude izvan radnog mjesta.

Oko 40 posto ispitanih u vezi brzina interneta reklo je da su spremni platiti za veće brzine interneta nego što imaju, ali i njih 25 posto da nema potrebe za time, dok 33 posto želi veće brzine, ali ne to i više platiti.

Od poteškoća ili problema u korištenju, oko 60 posto ih je najgorim navelo prekid usluge pristupa internetu, a 68 posto je navelo da je lani kontaktiralo korisničke službe operatora više puta i da su u pravilu komunikacijom bili zadovoljni. Pri odabiru operatora pak najbitnija im je brzina interneta i cijena paketa, a trećina ih do sada nikada nije mijenjala operatora, dok oni koji jesu, to su činili zbog niže cijene kod drugog.

Ipak, četvrtina ispitanih bi trenutnog operatera promijenila ako bi povećali cijene za 10 posto, dok bi istodobno zbog 10 posto niže cijene kod drugog prešlo njih tek 15 posto, ali ako je cijena niža do 20 posto bilo bi takvih 39 posto.

Moguća odgoda povećanja cijena zbog indeksacije

Upravo oko cijena usluga, a zbog nedavne najave telekoma da će možda podići cijene uz tzv. indeksnu klauzulu zbog inflacije, za što je pozitivno mišljenje HAKOM kao regulator već dao, Obuljen je kazao da postoji novi ‘moment’ i “mogućnost odgode” tog povećanja.

Objasnio je da su telekomi sada od HAKOM-a tražili novo mišljenje oko primjene tog povećanja, a HAKOM će se o tome očitovati početkom veljače.

Tri najveća telekoma izmijenila su već opće uvjete te uvela indeksnu klauzulu prema kojoj se cijene mogu jednom godišnje povećati za najviše koliko je stopa infacije, te su o tome izvijestili korisnike, dajući im 90 dana da odluče hoće li raskinuti ugovore zbog toga bez naknade za raskid. Također su obavijestili da će kada i ako odluče zbog inflacije podići cijene, o tome 30 dana ranije izvijestiti korisnike, kako bi oni opet imali rok za raskid ugovora bez naknade, ako tako odluče.

Novi moment je nastupio prošlog tjedna kada su iz Vlade poručili da telekomi neće dizati cijene i da se s njima razgovara te je potom HAKOM dobio upite od telekoma.

“Ako žele mijenjati rok od 90 dana ili bilo što drugo, moraju HAKOM-u i korisnicima ponovo dostaviti na uvid izmjene općih uvjeta. To još ne znamo, jesu li mijenjali ili ne, ali ako u uvjetima ostane indeksna klauzula, onda cijene po toj osnovi mogu povećati bilo kada ove godine. Tu onda ostaje pitanje kada bi korisnici mogli otkazivati ugovore i hoće li za to plaćati naknadu ili ne. To sve još razmatramo, ali u svemu je HAKOM-u važno i da rješenje bude što bolje za korisnike”, poručio je Obuljen.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Evo što se može dogoditi ako je laptop uvijek uključen u struju, ovakav odgovor niste očekivali

Objavljeno

-

By

Pexels

Kada je riječ o prijenosnim računalima ili laptopima, prenosivost je obično najvažniji faktor. Postoje čak i ultraprijenosni laptopi posebno dizajnirani za putovanja. Međutim, kada niste u pokretu, vaše prijenosno računalo često je na stolu i uvijek na punjaču.

Je li dobra ideja da laptop uvijek bude na punjaču? Unatoč tome što je pitanje jednostavno, složenost kemije baterije prijenosnog računala može odgovor učiniti prilično kompliciranim.

Je li sigurno ostaviti laptop uključen cijelo vrijeme?

Što se tiče fizičke sigurnosti, da, savršeno je sigurno ostaviti svoje prijenosno računalo uključeno cijelo vrijeme, prenosi krstarica.com.

Opasnosti da se nešto zapali praktički nema. Moderna prijenosna računala imaju kontrolu napona ugrađenu u stroj koji zna kada je baterija puna i prestat će se puniti, čak i ako je punjač uključen. Ti mehanizmi rijetko zakažu, a prijenosna računala imaju sigurnosne mehanizme koji će prekinuti vezu prije nego što dođe do stvarne štete.

Praktično, mali je rizik da se nešto zapali.

Međutim, sve ovo pretpostavlja da su sam punjač i električna utičnica u koju je uključen u dobrom stanju. Kratki spoj u utičnici može izazvati požar, ali nije ograničen samo na prijenosno računalo koje se puni.

Treba li se laptop stalno puniti?

Postoji niz stvari koje su loše za litij-ionske baterije. Držanje baterije na preniskoj ili previsokoj razini napunjenosti može dovesti do preranog starenja baterije. Kako baterije stare, one gube sposobnost zadržavanja pune napunjenosti. Dakle, iako neće raznijeti vaše prijenosno računalo, možda ćete primijetiti da baterija vašeg prijenosnog računala ne drži toliko napunjenosti kao prije.

Održavanje baterije na preniskoj ili previsokoj razini napunjenosti može dovesti do preranog starenja baterije.

Druga briga je vrućina. Litij-ionske baterije s vremenom gube napunjenost čak i ako je uređaj isključen. To znači da se baterija puni gotovo neprekidno, što dovodi do zagrijavanja. Toplina, kao što je visoka ili niska napunjenost, također može prerano ostariti bateriju, uzrokujući da s vremenom izgubi kapacitet punjenja.

Svaka litijeva baterija ikada proizvedena ima ograničen broj punjenja prije nego što se jednostavno više ne može puniti. Ako ga stavite na izmjeničnu struju, uvodite dodatne cikluse punjenja koji bateriji nisu potrebni jer je isključena. To će smanjiti trajanje baterije.

Stoga je ostavljanje prijenosnog računala na punjaču trostruki udarac. Vaše se prijenosno računalo neće zapaliti niti oštetiti u kratkom roku. Međutim, bateriju ćete istrošiti mnogo brže nego da ste je povremeno koristili bez napajanja izmjeničnom strujom, uzrokujući da se baterija isprazni prije očekivanog.

 
Nastavi čitati

Tech

Znate li za ovaj trik? Baterija mobitela može potrajati i do 72 sata!

Objavljeno

-

By

Unsplash

Milijuni Androida imaju pristup značajci koja bi vam mogla olakšati život, ali neki ljubitelji gadgeta možda ni ne znaju da ona postoji.

Značajka se zove Extreme Battery Saver i osmišljena je za situacije kada vam treba što dulje trajanje baterije, piše The Sun.

To je dodatna razina štednje baterije, iznad standardne, koja već ograničava aplikacije i značajke.

Uz ekstremnu štednju baterije, vaš će telefon također pauzirati većinu aplikacija, isključiti više značajki i usporiti procese.

Međutim, neće isključiti osnovne značajke sustava kao što su aplikacije Telefon, Poruke, Sat i Postavke.

U službenom Googleovom memorandumu, tehnološki div napominje da može “pomoći vašem telefonu da baterija traje do 72 sata”.

“Ekstremna štednja baterije omogućuje isključivanje više značajki, pauziranje većine aplikacija i usporavanje obrade za još više vremena između punjenja.”

Da biste ga aktivirali, samo idite na Postavke > Baterija > Štednja baterije > Ekstremna štednja baterije.

Također možete odabrati koje će aplikacije i dalje raditi s aktivnom Ekstremnom štednjom baterije.

Za najveće uštede, htjet ćete dopustiti samo one aplikacije koje su vam zaista nužne.

Za podešavanje ovog popisa idite na Postavke > Baterija > Štednja baterije > Ekstremna štednja baterije > Osnovne aplikacije.

Kada uključite način ekstremne štednje baterije, većina aplikacija na vašem telefonu će se zaustaviti.

Moguće je poništiti pauziranje određenih aplikacija ako ih stvarno trebate koristiti.

Dodirnite pauziranu aplikaciju i tada ćete dobiti opciju za privremeno poništavanje pauze.

 
Nastavi čitati

Tech

Whatsapp uvodi novu značajku za omiljene kontakte

Objavljeno

-

By

Pexels

Programeri rade na opciji “Favoriti” za kontakte, koja će korisnicima omogućiti dodavanje, uklanjanje i uređivanje kontakata na popisu za lakši i brži pristup.

Time će se izbjeći potreba za skrolanjem svaki put kada korisnik želi poslati poruku nekome s kim je često u kontaktu, a također će biti lakše i brže uspostaviti glasovni ili video poziv, prenosi klix.ba.

Međutim, ova je nova značajka tek u povojima i nije dostupna ni beta testerima, pa će vjerojatno trebati neko vrijeme prije nego što dođe do krajnjih korisnika.

Kako sada stoji, prvi će ga dobiti korisnici Androida.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu