Connect with us

Hrvatska

Hoće li zbog goriva rasti cijene usluga taksija?

Objavljeno

-

Inflacijski val zahvatio je i taksi prijevoznike. Rast cijene goriva, koje čini najveći udio troškova kod taksista, utjecao je na povećanje cijena usluga prijevoza. To je odmah utjecalo na pad potražnje, no taksisti polažu nade u turiste. Posljednjih godina oni su se često žalili na apsurdne cijene taksi prijevoza. Ove godine većina koncesionara uskladila je cjenike pa neugodnih iznenađenja, barem za sada, ne bi trebalo biti.

Taksisti prate rast cijena energenata i kažu da će se prilagođavati njima.   

– Tržište je strašno nepredvidljivo i nepouzdano, svaki dan se dogodi nešto novo što dovodi do povećanja troškova, do povećanja cijena, inflacije, svega. Naša glavna sirovina je gorivo, a gorivo je zbilja otišlo jako, jako visoko i ići će još, i stoga smo bili primorani dići cijene, kaže Ivana Šimundić Vulin, voditeljica korporativnih komunikacija taksi službe.   

Već su početkom travnja bili prisiljeni povećati cijene za 15 posto. Inače, kažu, ne bi preživjeli na tržištu.

– Prije je prosječna cijena vožnje u Zagrebu bila 50 kuna, sad je to nekih 57-58 kn. Dakle, imali smo na umu naše potrošače, naše korisnike, naravno, kako je i nas zadesila inflacija, tako je zadesila i sve i tako je taj porast bio minimalan da bismo i mi na neki način mogli donekle pokriti svoje troškove, kaže Šimundić Vulin.  

– Tu pokušavamo pronaći nekakav balans s nekakvim minimalnim povećanjem cijena koje bi ipak koliko toliko pratilo ovaj trend rasta cijena općenito na malo. A imamo jednu postojanu klijentelu, kaže vozač taksija Davor Stiplošek.    

U Zagrebu se nadaju da će im sezonu, unatoč poskupljenju taksi usluga, poboljšati turisti. 

– Zamjetno je da je veći broj turista u gradu, što opet ide u prilog nama, tako da očekujem da ćemo i tu pronaći nekakav izlaz iz ove situacije u kojoj se nalazimo, kaže Stiplošek.   

– Sezona nam je uvijek jaka. Nije samo kod nas, bit će i na Jadranu dosta jaka. Imamo dosta suradnje s hotelima i putničkim agencijama dolje, kaže Šimundić Vulin, ali dodaje da jedna sezona ne može spasiti cijelu godinu.

Splitski taksisti također se nadaju radnom ljetu, unatoč divljanju cijena energenata. Turisti su im, kažu, najčešći klijenti tijekom ljeta. 

– Konkretno, kod nas je start otišao tri kune gore, a kilometar jednu kunu i tu smo smatrali da je to jedan dobar balans. Opet da i ljudima bude to prihvatljivo, ali da mi pokrijemo tu razliku u gorivu jer mi konkretno cijene nismo mijenjali pet godina otkako smo krenuli s radom, a sad kad odvrtite malo film unazad – to je nekih šest kuna razlike po litri od onda do danas, kaže Tonći Bratošević, voditelj pozivnog centra taksi službe. 

– Taksi prijevoz nije subvencioniran niti od jedne lokalne samouprave niti države, to su sve privatni poduzetnici i svoje troškove moraju sami podmirivati. Sadašnja cijena nije se mijenjala zadnjih 10 godina, tako da će morati biti nekakav porast blagi porast za građane, kaže Milivoj Topić, predsjednik Ceha prijevoznika Split.

U Dubrovniku za sada ne planiraju dizati cijene usluge. No, sve ovisi o budućim cijenama goriva. 

Ako to pođe u nebo onda ćemo sigurno morati jer, evo, sad su troškovi rasli do 40 posto, kaže Miše Miloslavić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik. 

– Naše su cijene od 2015. iste, znači cijena kilometra je 9 kuna, cijena starta je 29 kuna, kaže Aljoš Brković, potpredsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika grada Dubrovnika.  

Slično razmišljaju i u Splitu.

– Ako dođe do onoga ne daj Bože što govore da će biti 20 kuna, onda je jedna to skroz druga priča i naše cijene će ići, ali gledajte malo – mi smo u inflaciji, rastu cijene svega, kaže Bratošević.

Cijene goriva nisu jedini problem. Održavanje automobila također im predstavlja velik trošak.

– Općenito svi proizvodi su poskupili tako i vozila koja se moraju servisirati, radovi su poskupili općenito, derivati, općenito i ulja, rezervni dijelovi, sve je to otišlo u nebo. Tako da nije tu samo pitanje goriva, tu su i ostali pokretni troškovi koji su također poskupjeli, tako da je neminovno podizanje cijena, kaže Topić. 

I dok cijene usluga nezaustavljivo rastu u svim sektorima, taksisti pomno kalkuliraju hoće li tijekom ljetne sezone podići cijene i koliko. Iako turisti često ne mogu bez njihove usluge, domaći potrošači svjesni velikog rasta cijena goriva ipak će dva puta razmisliti hoće li pozvati taksi. 

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Antičević Marinović i Abramović glasovali protiv odluke da se Milanoviću zabrani sudjelovanje na izborima

Objavljeno

-

By

Ustavni sud donio je odluku kojom Zoranu Milanoviću zabranjuje sudjelovanje u izbornom procesu kao kandidatu na listi SDP-a.

Od 11 ustavnih sudaca, dvoje je glasalo protiv ove odluke. To su Andrej Abramović i Ingrid Antičević Marinović.

Podsjetimo, Miroslav Šeparović, šef Ustavnog suda, na konferenciji za medije objavio je da Milanović ne može nastupati kao kandidat na listi ni kao kandidat za premijera. Ako neće kršiti odluku Ustavnog suda, Šeparović kaže kako nema zapreke da nastavi obnašati dužnost predsjednika Republike.

“Ne može raditi ono što je radio od petka do nedjelje, odnosno sinoć”, kaže Šeparović.

“Dok je na funkciji presjednika Republike ne može nastupati kao kandidat za premijera. Ne može ga ni SDP pozivati na skupove”, jasan je Šeparović.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Ustavni sud poslao upozorenje Milanoviću i SDP-u: ”Možemo poništiti izbore”

Objavljeno

-

By

Ustavni sud od 11 sati održava sjednicu na kojoj će donijeti odluku o tome može li predsjednik Zoran Milanović izaći na izbore kao kandidat na izbornoj listi SDP-a, u 1. izbornoj jedinici.

“Nebitno je što oni misle, nebitno je što misli Ustavni sud, pajdo i kum Šeksa. Oni mogu donijeti odluku kakvu hoće, ja ću biti u kampanji i bit ću kandidat za premijera”, poručio je jučer predsjednik Zoran Milanović.

Odluka Ustavnog suda

“USUD je na sjednici 18. ožujka razmotrio izjavu PRH-a Milanovića da će se kandidrati na izborima kao neovisni i nestranački kandidat na listi SDP-a. USUD je razmotrio izjave date na njegovom Facebooku stranici da će ostatai kandidat za premijer bez obzira hoće li biti na listi SDP-a. USUD je dužan upozoriti sva tijela koja sudjeluju u izbornom procesu na neposrednu odgovornost za odluke koje donose. Oldluke moraju biti u skladu s temeljnim vrednotama države”, naveo je Šeparović i naveo dužnosti predsjednika RH.

“PRH je nestranačka osoba i dok obavlja tu dužnost ne smije sudjelovati u političkim aktivnostima niti jedne stranke što isključuje mugoćnost da PRH bude kandidat na listi za izbor zastupnika ili istican kao premijerski kandidat”, dodao je.

“Kandidiranje PRH-a i isticanje kao kandidata za predsjednika Vlade nespojivo je s njegovim ustavnim ovlastima i načelom trodiobe vlasti”, naveo je Šeparović.

Ako se, polazeći od njegovih izjava, Predsjednik Republike za vrijeme obnašanja te dužnosti kandidira za izbor zastupnika u Hrvatski sabor, ili istupa u javnosti kao budući kandidat za predsjednika Vlade, mora odmah podnijeti ostavku predsjedniku Ustavnog suda, u kojem slučaju dužnost privremenog predsjednika Republike po sili Ustava preuzima predsjednik Hrvatskog sabora (članak 97. stavak 3. Ustava). Izbori za novog Predsjednika Republike moraju se održati u roku od 60 dana od dana preuzimanja dužnosti privremenog predsjednika Republike (članak 97. stavak 5. Ustava).

U slučaju ostavke Predsjednika Republike i preuzimanja dužnosti privremenog predsjednika Republike, privremeni predsjednik Republike ne može istodobno, uz obnašanje te dužnosti, biti i kandidat za izbor zastupnika u Hrvatski sabor.

Ustavni sud također podsjeća da odgovornost za pravne posljedice ustavnopravno neprihvatljivih odluka snose njihovi donositelji. Svako djelovanje odnosno ponašanje Predsjednika Republike Hrvatske protivno navedenim ustavnim zabranama i zahtjevima suprotno je Ustavu.

Imajući u vidu nastalu ustavnopravnu situaciju, Ustavni sud naglašava da će cijeli izborni proces ovih parlamentarnih izbora, od njihovog raspisivanja do proteka roka iz članka 90. u vezi s člankom 88. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, biti pod strogim nadzorom Ustavnog suda. Ako utvrdi da sudionici u izborima postupaju protivno Ustavu ili zakonu, Ustavni sud koristit će se svojim ovlastima iz članka 89. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, od obavještavanja javnosti do poništavanja svih ili pojedinih izbornih radnji i odluka, počevši od kandidacijskog postupka pa nadalje.

Ustavni sud poziva Predsjednika Republike i političku stranku Socijaldemokratsku partiju Hrvatske (SDP) da, sukladno ovom Upozorenju, odmah prestanu s aktivnostima koje su suprotne Ustavu, a Državno izborno povjerenstvo Republike Hrvatske da sukladno svojim ovlastima osigura održavanje izbornog procesa u skladu s Ustavom, zakonima i svojim obvezatnim uputama, uvažavajući stajališta iz ovog Upozorenja.

Devet sudaca glasalo je za odluku, Abramović i Antičević Marinović su protiv.

“Ne smije sudjelovati u kampanji”

“Neću prejeducirati ni odgovarati na hipotetska pitanja. Upozorenje je više nego jasno, ne želim nikome prijetiti. nadam se da nećemo doći u situaciju da bi se poništavala odluka o raspisivanju izbora, kandidacijske liste, rezultati parlamentarnih izbora…”, kazao je Šeparović.

“Ova odulka ne sprječava predsjednika da nastupa kao predsjednik RH, ali ne smije raditi ono što je radio od petka pa do sinoć”, dodao je.

“Granica je ta da ne smije sudjelovati u kampanji, ne može biti kandidat na izborima za zastupnike i ne može nastupati kao kandidat za premijera u ovom trenutku”, kazao je.

Može li biti mandatar nakon izbora? “Ako će se ponašati sukladno Ustavu i zakonu, za to nema zapreke”, rekao je, dodajući da je Milanović postupanjem od petka kršio Ustav. “Nadam se da će se SDP i predsjednik pridržavati Ustava.”

“Neću davati preporuke Milanoviću ni stranci SDP. Mislim da je Upozorenje više nego jasno, da će ga proučiti i da će onda sukladno tome postupiti. Ova odluka ne sprječava predsjednika da izvršava svoje ustavom utvrđene ovlasti, ali ne može raditi ono što je radio od petka do nedjelje, tj. sinoć”, kazao je Šeparović.

“Neću davati preporuke Milanoviću ni stranci SDP. Mislim da je Upozorenje više nego jasno, da će ga proučiti i da će onda sukladno tome postupiti. Ova odluka ne sprječava predsjednika da izvršava svoje ustavom utvrđene ovlasti, ali ne može raditi ono što je radio od petka do nedjelje, tj. sinoć”, kazao je Šeparović.

Nije htio komentirati prozivke Milanovića na račun ustavnih sudaca. “Nemamo komentara na takve izajve, moramo štititi dignitet institucije i neću komentirati izjave političare.”

Potvrdio je da je moguće da dođe odluke o poništenju odluke o raspisivanju izbora, no ističe da nismo u ustavnoj krizi nego u određenoj političkoj krizi. “Ako se svi budu ponašali sukladno Ustavu i zakonu, nikakve državne ni ustavne krize ni izvanredne situacije neće biti.”

“Ima dovoljno elemenata za vođenje političke kampanje, dovoljno instrumenata i nema potrebe da se pribjegava neustavnom ponašanjem”, kazao je.

“On je nestranačka osoba, nabrojio sam ovlasti, zabranjen mu je politički rad u smislu propagiranja stranka i time je takvo njegovo ponašanje nespojivo s njegovom ulogom predsjednika. Mi smo utvrdili, mi, Ustavni sud, da je on od petka kršio Ustav”, rekao je Šeparović.

“Mi nismo niti vodili ni pokretali niti je bio u tijeku postupak kojim se utvrđuje povreda Ustava koja bi dovela do razrješenja. S obzirom da nema Sbaora, nismo utvrđivali povredu Ustava koja bi dovela do odgovornosti PRH-aa i prestanka dužnosti, ali smo utvrdili da je PRH svojim izjavama i ponašanjem kršio Ustav od petka do nedjelje”, naveo je Šeparović. “Odmah zaustaviti sve aktivnosti u ovom smislu.”

Jedini način da sudjeluje na izborima je ostavka?

On ako želi sudjelovati u kampanji, bilo kao kandidat na listi, bilo da bude kandidat za premijera od strane SDP-a, mora odmah podnijeti ostavku predsjedniku Ustavnog suda.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Čeka nas dobra sezona? “Hrvatska odlično stoji na turističkim tržištima”

Objavljeno

-

By

Hrvatska trenutno odlično stoji na većini stranih turističkih tržišta, potražnja je bolja nego lani i više je programa i linija stranih partnera te se očekuju dobra i predsezona i sezona, kazao je za Hinu direktor HTZ-a Kristjan Staničić, komentirajući to dobrim vijestima uoči Uskrsa i većeg priljeva’ turista.

“Nakon većine turističkih sajmova po Europi, ali i u SAD-u ove i krajem prošle godine, na kojima su HTZ i drugi predstavili turističku ponudu i razgovarali s partnerima, jasno je da Hrvatska kao turistička destinacija u svijetu ima odličan imidž i nastavlja pozitivan trend”, kazao je Staničić.

Za skori Uskrs, kada se kao i svake godine očekuje prvi veći turistički promet, naglašava da su najave također dobre, ali i da je još rano znati konkretnije, jer su ti blagdani ranije nego lani i moguće je da dijelom na turistički posjet s nekih tržišta utječe i duljina skijaške sezone.

Najavljuje da bi ove godine Hrvatska trebala imati više od 500 aviolinija u ljetnoj sezoni ili desetak više nego lani, a još se pregovara za neke nove, čime će zračno biti povezana s više od 130 gradova.

HTZ (Hrvatska turistička zajednica) ove godine nastupa na sajmova po Europi i svijetu, a do sada odrađeni pokazali su da je Hrvatska poželjna destinacija i partner za turiste i mnoge europske i svjetske kompanije, organizacije i institucije. Staničić izdvaja dobre najave sa sajma u Zuerichu, gdje je Hrvatska bila zemlja-partner, s ocjenom da je Švicarska “vrlo potentno tržište”, kao i sa sajma u New Yorku koji je potvrdio porast zanimanja za Hrvatskom.

“Najavljeno je više dolazaka američkih turista, koji su među većim potrošačima s prosječnih dnevnih oko 250 eura u Hrvatskoj ili za oko sto eura više od europskih turista. Nijemci primjerice troše dnevno oko 150 eura. Uz to, američki turisti dolaze cijele godine i ostaju duže”, kaže Staničić.

Promocija u SAD je dio jačeg fokusa HTZ-a ove godine na daleka tržišta, povezanih s najavom uvođenja izravnih aviolinija uoči ljeta Dubrovnik-New York i iz Južne Koreje.

Razgovarat će, dodaje, više i sa Kinom, čiji turisti nakon pandemije žele više putovati, a nastupat će i na sajmu u Dubaiju, važnom i za druga daleka tržišta i posebice luksuzni i zdravstveni turizam.

Na najvećem tržištu, u Njemačkoj, sajmovi su ove godine također pokazali porast potražnje i popularnosti Hrvatske, što su potvrdili i partneri, među kojima auto klub ADAC koji ima i velik utjecaj na izbor destinacija za odmor svojih članova, posebice za kamping. I s Njemačkom će biti novih izravnih aviolinija.

Slične vijesti dolaze i iz Italije, čiji su touroperatori i prijevoznici na Mediteranskoj turističkoj burzi BMT u Napulju, gdje je Hrvatska bila i zemlja-partner, najavili bolju sezonu od lanjske te uz postojeće sa sjevera i nekoliko novih avionskih i brzih brodskih linija s juga, iz Barija, Napulja i Ancone prema Dubrovniku, Splitu i Zadru.

“Sve te dobre vijesti i najave dolaze od touoperatora, prijevoznika i drugih partnera hrvatskog turizma za organizirane dolaske turista. No, kako u Hrvatsku većina turista ipak dolazi individualno, njih oko 60 posto od ukupnog broja, kampanjama, oglašavanjem i drugim promotivnim aktivnostima na društvenim mrežama, digitalnim platformama i portalima nastojimo ih motivirati na dolaske”, kaže Staničić.

“Često i mali ulog u kampanje ili u suradnju s partnerima, platformama, touroperatorima i drugima donosi realizaciju u prodaji s puno većim iznosima”, kaže čelnik HTZ-a.

O financijama i poslovanju HTZ-a Staničić kaže da je stabilno te da ove godine od planiranih prihoda/rashoda od po 52 milijuna eura, oko 42 milijuna eura ide za sve promotive aktivnosti, rad predstavništva po svijetu i ureda u Zagrebu, dok 10 milijuna eura od turističke pristojbe ide u dva fonda – za turistički nerazvijena područja i za udružene turističke zajednice – odnosno za razvoj njihovih turističkih proizvoda i povećanje kvalitete.

“U nekim regijama poput Slavonije, Zagorja, Gorskog kotara i drugih to se već pokazuje kroz veću posjećenost i rezultate turizma, a i turističke zajednice postaju agilnije i uz nove strategije više se usklađuju s nacionalnim brendom i kampanjama”, komentira Staničić.

Financiraju i mnoga međunarodna događanja u Hrvatskoj, sportska i druga koja pridonose jačanju turističkog prometa, potrošnje i snage brenda. Tako će dodatne promotivne aktivnosti imati i za ovogodišnje Europsko nogometno prvenstvo, posebice u Njemačkoj gdje Hrvatska igra i prvu utakmicu, kao i u Parizu za vrijeme Olimpijskih igara.

“Sve to pridonosi i jačanju hrvatskog turističkog brenda, koji se u zadnjih pet godina, popeo s 29. na 16. mjesto na globalnoj razini i ušli smo na 9. mjesto u Europi prema međunarodnom standardnom mjerenju instituta za brending iz Londona”, kaže Staničić.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu