Connect with us

Tech

Prijetnja metaverzuma: TV će umrijeti sa svojom publikom

Objavljeno

-

Televizijske kuće će se radikalno morati prilagodi brzorastućem svijetu internetske zabave ako namjeravaju opstati, upozoravaju stručnjaci. 

Televizijske kuće već pokušavaju sustići internetske divove gaming industrije u borbi za pažnju mlađih publika i, posljedično, prihoda od oglašavanja.

Nazire se početak takozvanog “metaverzuma”, što je pojam koji se odnosi na sustav interaktivnih internetskih svjetova, igara i trodimenzionalnih sastajališta, koji već sad privlače milijune korisnika.

Dok su stariji potrošači medijskih sadržaja još uvijek privezani uz tradicionalnu televiziju, gledanost među mlađima od 35 godina se u posljednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao, prema Statisti, njemačkoj kompaniji koja se bavi istraživanjem tržišta.

“Mladi ljudi su evoluirali od pasivnih promatrača TV-a do aktivnih igrača i odmakli su se od ekrana (računala) u korist pametnih telefona. TV kanali će umrijeti zajedno sa svojim publikama”, rekao je Frederic Cavazza, suosnivač francuske tvrtke specijalizirane za digitalnu transformaciju Sysk.

‘Dio priče’

Televizijske će se kuće, kako bi doprle do mladih ljudi, morati natjecati s gaming platformama poput Robloxa, Fortnitea i Minecrafta, koje već uspostavljaju dominantnu poziciju na tržištu i smatraju se prethodnicima metaverzuma.

Polovica dobne skupine od 9 do 12 godina u Sjedinjenim Američkim Državama barem jednom tjedno koristi Roblox, platformu na kojoj igraju igre, slušaju koncerte ili se jednostavno druže s prijateljima, prema Dubitu, tvrtki koja se bavi istraživanjem medija.

Publike mogu biti ogromne: 33 milijuna ljudi gledalo je repera Lil Nas X-a kako nastupa na Robloxu 2020., što je tri puta više od ljudi koji su ga gledali na televiziji na dodjeli Grammyja ovog tjedna.

Televizijske kuće moraju odabrati hoće li ostati na sve manjem tržištu tradicionalne televizije ili će svoja lica i brandove početi dovoditi na platforme metaverzuma, rekao je Matthew Warneford, suosnivač Dubita.

“To znači dovoditi ljude u svijet, učiniti ih dijelom priče, igrati pored njihovih prijatelja, na isti način kao što Disneyland vama i vašim prijateljima omogućuje da budete u njihovom svijetu s Mickey Mouseom”, rekao je.

‘Ostati relevantni’

Televizijske kuće imaju vremena prilagoditi se, no suočavaju se s velikim izazovom jer istodobno moraju zadovoljiti potrebe starijih ljudi koji gledaju tradicionalnu televiziju, sredovječni ljudi pak se okreću streaming platformama, a mladi ljudi žude za interaktivnom i društvenom razonodom.

“Ako želimo ostati relevantni, morat ćemo se postaviti prema svim ovim tipovima korištenja”, rekla je Kati Bremme, voditeljica odjela za inovacije francuske javne televizije France Televisions.

Rekla je da je ta javna televizija još uvijek u fazi istraživanja, gdje se poigrava s proširenom i virtualnom stvarnošću kako bi stvorila uranjajuća kulturna i sportska iskustva.

Najveći izazov, međutim, bi mogao biti financijske naravi.

Televizijske kuće dosad nisu bile pogođene padom prihoda od oglašavanja zbog tehnološkog napretka, kao što je to bio slučaj drugih tradicionalnih medija poput novina.

To bi se moglo promijeniti “brže nego što ljudi shvaćaju”, rekao je Warneford.

Ranije je bilo teško premjestiti televizijske oglase u svijet gaminga jer su individualne kompanije stvarale igre “koje su zaključale i zarobile svu vrijednost”, dodao je.

No, metaverzum nudi mnogo otvorenije polje djelovanja, na kojem brandovi imaju puno više mogućnosti promocije i izravne prodaje dobara korisnicima.

Modne i luksuzne marke već zarađuju milijune prodajući virtualnu odjeću i predmete na Robloxu, Fortniteu i drugim platformama.

“Ako žele doprijeti do mladih ljudi, hoće li kompanije nastaviti ići na televiziju ili će otići nekamo gdje se mladi ljudi zaista nalaze – u gamingu i metaverzumu?”, upitao je Warneford.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Postoji način na koji hakeri mogu provaliti u WhatsApp račun dok spavate

Objavljeno

-

By

Haker se pokušava prijaviti na korisnikov WhatsApp račun s njegovim brojem mobitela. To pokreće provjeru autentičnosti u dva koraka. Korisnik prima poruku sa sigurnosnim kodom. Budući da žrtva spava, ništa ne primjećuje. No haker ionako planira kliknuti na opciju “Primi poziv”. Baš kao i SMS, poziv ne dolazi do WhatsApp korisnika, već samo do govorne pošte, ali kod se još uvijek izgovara na vrpci.

Stručnjaci za kibernetičku sigurnost upozoravaju na jednostavan trik koji hakeri koriste za krađu WhatsApp računa. Naime, oni koriste mobilne sekretarice da se domognu WhatsApp računa dok vlasnici spavaju. Zuk Avraham, istraživač specijaliziran za sigurnost informacija na Twitteru, objašnjava kako to hakeri rade.

“Sustav je jednostavan i genijalan. Dok vi spavate, prevarant se pokušava prijaviti na vaš WhatsApp račun. Uskoro dobijete SMS s PIN kodom i upozorenjem da ga ne dijelite ni s kim. Nećete to učiniti, a ipak ste hakirani. Kako?”, napisao je Avraham na Twitteru.

Objasnio je, prenosi Večernji list, kako prijevara funkcionira. Haker se pokušava prijaviti na korisnikov WhatsApp račun s njegovim brojem mobitela. To pokreće provjeru autentičnosti u dva koraka. Korisnik prima poruku sa sigurnosnim kodom. Budući da žrtva spava, ništa ne primjećuje. No haker ionako planira kliknuti na opciju “Primi poziv”. Baš kao i SMS, poziv ne dolazi do WhatsApp korisnika, već samo do govorne pošte, ali kod se još uvijek izgovara na vrpci.

Haker pokušava prisluškivati govornu poštu kako bi dobio kod. Većina govornih pošta je slabo osigurana, primjerice imaju posljednje četiri znamenke vlastitog telefonskog broja kao šifru, a prevaranti već imaju taj broj. Nakon što su na WhatsApp računu, postavljaju novu autentifikaciju u dva koraka. Sada dolazi posljednji korak plana – haker može preuzeti virus na pametni telefon te uzeti novac od korisnika mobitela.
poster

Avraham savjetuje postavljanje različitog koda za govornu poštu i postavljanje koda za WhatsApp dvostruku autentifikaciju.

 
Nastavi čitati

Tech

NJIH GOTOVO 40 POSTO! Internet trgovine koriste se manipulacijama da prevare potrošače

Objavljeno

-

By

Trgovina na internetu nezaustavljivo raste. Europska komisija i nacionalna tijela za zaštitu potrošača iz 23 države članice stoga su analizirali rad 399 internetskih trgovina u kojima se nude razni proizvodi, od tekstila do elektronike. 

Rezultati istraživanja poražavajući su za kupce. Gotovo 40 posto internetskih trgovina služi se različitim manipulacijama kako bi prevarili potrošače ili iskoristili njihove slabe točke.

Gospođa Barbara umalo je ostala bez 400 eura u internetskoj trgovini. Druga strana od nje je tražila da joj dostavi podatke s kreditne kartice kako bi joj izvršili uplatu, no naša je sugovornica u posljednji tren odustala.

– Par sekundi dobijem poruku s linkom onako sve lijepo na tim stranicama s logom te firme s pitanjem da li želite platiti s karticom i on te odvede da staviš svoj broj kartice i zatvoriš i u tom trenutku pomislim da je bolje otkazati, rekla je Barbara. 

Blokirala je spornu stranicu i sve prijavila policiji. Prevare u internetskoj trgovini sve su češće. Prema istraživanju Europske komisije, gotovo 40 posto internetskih trgovina koristi se različitim manipulacijama kako bi se prevarilo potrošače.

– Kupce se navodi da postoji određeni rok kako bi se navelo na bržu kupovinu, drugo je skrivanje dijela informacija kako bi se kupca navelo da kupi proizvod u prekratkom roku i isto tako koriste manipulativni jezik, kazala je Andrea Čović Vidović, iz Ureda Europske Komisije u Hrvatskoj.

Koriste se obmanjujući obrasci

Internet trgovci koriste se i takozvanim obmanjujućim obrascima kako bi sakrili važne informacije poput troška dostave, sastava proizvoda i postojanja jeftinijih mogućnosti za kupnju.

– Web shopovi ne žele prihvatiti raskide ugovora unutar 14 dana od kupovine, kada ne žele odgovoriti na njihove pisane prigovore, ne žele uvažiti reklamacije za robu s nedostatkom ili snositi troškove povrata takvih proizvoda, izjavila je Dunja Maletić, pravna savjetnica u udruzi Potrošač.

Komisija je naredila nacionalnim tijelima članicama, u našem slučaju Državnom inspektoratu, da od internetskih trgovaca kod kojih su otkrivene manipulativne prakse, zatraže da ih uklone. U suprotnom će biti novčano kažnjeni. U međuvremenu se radi na novom zakonu za digitalnu trgovinu.

– Traži se regulacija svakih nekoliko godina ne na duži vremenski period, kazao je Tin Matić, odvjetnik za internet trgovinu.

Kupnja iz naslonjača u posljednjih je deset godina postala industrija vrijedna pet bilijuna dolara, a taj broj nezaustavljivo raste. Europska komisija stoga će strožim zakonom nastojati spriječiti nepoštene poslovne prakse u toj brzorastućoj industriji.

 
Nastavi čitati

Tech

Kako nas varaju? Skoro pola internetskih trgovina koristi manipulativne tehnike

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Gotovo 40 posto internetskih trgovina koristi manipulativne tehnike kako bi naveli potrošače na odluke koje nisu u njihovu najboljem interesu, pokazuje istraživanje koja je provela Komisija i nacionalna tijela za zaštitu potrošača iz 23 države članice te Norveške i Islanda.

“Naše je istraživanje pokazalo da se gotovo 40 posto internetskih trgovina oslanja na razne manipulacije kako bi prevarilo potrošače ili iskoristilo njihove slabe točke. Taj je pristup očito protivan zaštiti potrošača i nekorektan”, izjavio je povjerenik za pravosuđe Didier Reynders.

Reynders dodaje da države članice imaju pouzdane alate kojima se takvi problemi mogu rješavati te ih poziva da nacionalna tijela iskoriste svoje ovlasti i poduzmu radnje protiv takve prakse.

Istraživanje je obuhvatilo 399 internetskih trgovina u kojima se nude raznoliki proizvodi, od tekstila do elektronike. Posebna je pozornost posvećena takozvanim “obmanjujućim obrascima”.

Riječ je o tri vrste manipulativnih tehnika kojima se potrošače navodi na donošenje odluka koje možda nisu u njihovu najboljem interesu. To su lažna odbrojavanja koja impliciraju da postoji rok za kupovinu nekih proizvoda. Ta je praksa zabilježena kod 42 internetske trgovine.

Druga manipulativna tehnika, utvrđena u 54 internetske trgovine, sastoji se u usmjeravanju potrošače prema nekim odlukama – od pretplata do skupljih proizvoda ili skuplje dostave – pri čemu se služe tehnikama kao što su vizualni dizajn i odabir fraza.

I treća manipulativna tehnika, zabilježena u 70 internetskih trgovina, jest potpuno ili djelomično skrivanje važnih informacija poput troškova dostave, sastava proizvoda i postojanja jeftinijih odabira. U 23 trgovine informacije su skrivene kako bi se navelo potrošače da pristanu na pretplatu.

Istraživanje je obuhvatilo i 102 aplikacije pregledanih internetskih trgovina. U 27 aplikacija pronađen je barem jedan obmanjujući obrazac.

Komisija navodi da će nacionalna tijela država članica kontaktirati trgovce kod kojih su otkrivene manipulativne prakse i zatražiti od njih da uklone probleme na svojim internetskim stranicama. Prema potrebi poduzet će dodatne mjere u skladu s nacionalnim postupcima.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu