Tech
Prijetnja metaverzuma: TV će umrijeti sa svojom publikom

Televizijske kuće će se radikalno morati prilagodi brzorastućem svijetu internetske zabave ako namjeravaju opstati, upozoravaju stručnjaci.
Televizijske kuće već pokušavaju sustići internetske divove gaming industrije u borbi za pažnju mlađih publika i, posljedično, prihoda od oglašavanja.
Nazire se početak takozvanog “metaverzuma”, što je pojam koji se odnosi na sustav interaktivnih internetskih svjetova, igara i trodimenzionalnih sastajališta, koji već sad privlače milijune korisnika.
Dok su stariji potrošači medijskih sadržaja još uvijek privezani uz tradicionalnu televiziju, gledanost među mlađima od 35 godina se u posljednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao, prema Statisti, njemačkoj kompaniji koja se bavi istraživanjem tržišta.
“Mladi ljudi su evoluirali od pasivnih promatrača TV-a do aktivnih igrača i odmakli su se od ekrana (računala) u korist pametnih telefona. TV kanali će umrijeti zajedno sa svojim publikama”, rekao je Frederic Cavazza, suosnivač francuske tvrtke specijalizirane za digitalnu transformaciju Sysk.
‘Dio priče’
Televizijske će se kuće, kako bi doprle do mladih ljudi, morati natjecati s gaming platformama poput Robloxa, Fortnitea i Minecrafta, koje već uspostavljaju dominantnu poziciju na tržištu i smatraju se prethodnicima metaverzuma.
Polovica dobne skupine od 9 do 12 godina u Sjedinjenim Američkim Državama barem jednom tjedno koristi Roblox, platformu na kojoj igraju igre, slušaju koncerte ili se jednostavno druže s prijateljima, prema Dubitu, tvrtki koja se bavi istraživanjem medija.
Publike mogu biti ogromne: 33 milijuna ljudi gledalo je repera Lil Nas X-a kako nastupa na Robloxu 2020., što je tri puta više od ljudi koji su ga gledali na televiziji na dodjeli Grammyja ovog tjedna.
Televizijske kuće moraju odabrati hoće li ostati na sve manjem tržištu tradicionalne televizije ili će svoja lica i brandove početi dovoditi na platforme metaverzuma, rekao je Matthew Warneford, suosnivač Dubita.
“To znači dovoditi ljude u svijet, učiniti ih dijelom priče, igrati pored njihovih prijatelja, na isti način kao što Disneyland vama i vašim prijateljima omogućuje da budete u njihovom svijetu s Mickey Mouseom”, rekao je.
‘Ostati relevantni’
Televizijske kuće imaju vremena prilagoditi se, no suočavaju se s velikim izazovom jer istodobno moraju zadovoljiti potrebe starijih ljudi koji gledaju tradicionalnu televiziju, sredovječni ljudi pak se okreću streaming platformama, a mladi ljudi žude za interaktivnom i društvenom razonodom.
“Ako želimo ostati relevantni, morat ćemo se postaviti prema svim ovim tipovima korištenja”, rekla je Kati Bremme, voditeljica odjela za inovacije francuske javne televizije France Televisions.
Rekla je da je ta javna televizija još uvijek u fazi istraživanja, gdje se poigrava s proširenom i virtualnom stvarnošću kako bi stvorila uranjajuća kulturna i sportska iskustva.
Najveći izazov, međutim, bi mogao biti financijske naravi.
Televizijske kuće dosad nisu bile pogođene padom prihoda od oglašavanja zbog tehnološkog napretka, kao što je to bio slučaj drugih tradicionalnih medija poput novina.
To bi se moglo promijeniti “brže nego što ljudi shvaćaju”, rekao je Warneford.
Ranije je bilo teško premjestiti televizijske oglase u svijet gaminga jer su individualne kompanije stvarale igre “koje su zaključale i zarobile svu vrijednost”, dodao je.
No, metaverzum nudi mnogo otvorenije polje djelovanja, na kojem brandovi imaju puno više mogućnosti promocije i izravne prodaje dobara korisnicima.
Modne i luksuzne marke već zarađuju milijune prodajući virtualnu odjeću i predmete na Robloxu, Fortniteu i drugim platformama.
“Ako žele doprijeti do mladih ljudi, hoće li kompanije nastaviti ići na televiziju ili će otići nekamo gdje se mladi ljudi zaista nalaze – u gamingu i metaverzumu?”, upitao je Warneford.
Tech
OČISTITE MOBITEL! Stručnjak otkrio koje uređaje i aplikacije treba ukloniti

Skup u Zagrebu dao je zanimljive savjete na temu obrane od sve češćeg oblika napada.
Najčešće posljedice uspješnog kibernetičkog napada na poslovni ili državni sektor su financijske štete, zastoj u radu, krađa intelektualnog vlasništva i gubitak reputacije, jedna je od poruka prvog Adriatic MSP Summita održanog u Zagrebu. Predavanja na temu unaprjeđenja kibernetičke sigurnosti održali su međunarodni IT stručnjaci iz Škotske, Brazila, Portugala, Njemačke, Češke i Hrvatske.
Slabe lozinke
Što se ključnih mjera opreza tiče, kako se organizacije i pojedinci mogu zaštititi od kibernetičkih napada, Mark Lamb, osnivač i izvršni direktor HighGround.io i izvršni direktor M3 Networksa, savjetuje da se krene od analize digitalnog okruženja.
Ostavite samo najnužnije
“Definirajte koje aplikacije i uređaji su vam zaista potrebni, sve što je zastarjelo i suvišno uklonite. Deaktivirajte sve servise koji vam nisu potrebni ili vam njihova svrha nije u potpunosti jasna. Zatim, krenite smanjivati površinu napada. Ostavite samo najnužnije. Ono što je ostalo, osnažite primjenom zdravih sigurnosnih praksi kao što su multi-faktorna autentikacija (MFA), snažne lozinke i konstantan nadzor nad konfiguracijskim promjenama”, navodi Lamb.
Brazilski stručnjak za kibernetičku sigurnost Filipi Zanoello Pires, inače osnivač Black&White Technologyja, koji kroz projekt i neprofitnu organizaciju ‘Hakiranje NIJE zločin’ zagovara globalnu reformu politike da bi se dekriminaliziralo hakiranje, posljednjih je godina puno istraživao sigurnosne sustave i prijetnje tvrtki kroz simulaciju napada, piše Poslovni.hr.
“Imao sam priliku raditi s rješenjima sigurnosnih dobavljača te sam trebao simulirati napade kako bih zaobišao ta rješenja bez otkrivanja. Postigao sam vrlo pozitivne rezultate, što je generiralo poboljšanja u testiranim rješenjima, sustavima za otkrivanje i u tehnologiji”, kaže Pires dodajući da je glavni krivac za sigurnosne propuste “nedostatak vidljivosti kibernetičkog prostora, kao i to da gotovo svatko na neki način koristi pružatelja usluga u oblaku, što je uzrokovalo značajan porast napada”.
Tvrtke trebaju ulagati, ističe, u osvještavanje zaposlenika i obuku za obranu od socijalnog inženjeringa. Nove tehnologije poput interneta stvari (IoT) i umjetne inteligencije (AI) uvode nove opasnosti u području kibernetičke sigurnosti te je, prema Piresu, to još jedna velika prednost za “stranu koja napada, posebno kada se govori o IoT-u, jer proizvođači stvaraju okoline sa slabim lozinkama, s četiri ili pet brojeva, te još postoje brojne zastarjele verzije softvera koje su lako implementirane, ali s mnogim ranjivostima”.
Ljudski faktor i dalje tu
“AI je nešto drugačiji slučaj. Već postoje neki napadi koji koriste AI, ali AI je došao kako bi pomogao i olakšao tehnologiju, a ljudski faktor i dalje je potreban za upravljanje i poboljšanja, posebno za kreativnost”, ustvrdio je Pires ukazavši i na izuzetnu važnost edukacije ljudi, a njegova je preporuka “mjesečna akcija i razgovori pomoću raznih aktivnosti i stručnjaka iz industrije”.
Prema organizatoru konferencije direktoru Nestec IT Solutionsa Siniši Vojteku, glavni cilj i ovog događanja je razmjena stručnosti i primjera iz prakse koji mogu poslužiti kao odgovor na izazove s kojima se susreću pružatelji IT usluga u Adria regiji.
Tech
Otkriveno koliko bi trebala koštati nova “Tesla za narod”: Dolazit će i bez volana i pedala

Novi Teslin automobil “za narod” trebao bi koštati ispod 25.000 dolara. Otkriveno je to u ulomku iz knjige Waltera Isaacsona – Elon Musk.
Tako doznajemo da će pristupačni električni automobil biti futurističkog stila, nešto poput već predstavljenog Tesla Cybertrucka, prenosi Axios.
Drugim riječima, mogli bismo očekivati sličan aerodinamički pristup, iako u manjem paketu. Ako je vjerovati autoru Isaacsonu, upravo se jedan takav prijedlog svidio čelniku Tesle. “Kad jedan od ovih dođe iza ugla. ljudi će misliti da vide nešto iz budućnosti”, rekao je Elon Musk.
Početni model planira se proizvoditi uz koncept autonomnog robotaksija. Musk se zalaže za razvoj potonjeg unatoč protivljenju Teslinih direktora, rekavši da bi se program mogao suočiti s preprekama u odnosu na vladine sigurnosne standarde.
“Ovo vozilo mora biti dizajnirano kao čisti robotaksi. Preuzet ćemo taj rizik. Moja je greška ako se pokvari”, rekao je Musk koji želi da robotaksiji budu potpuno automatizirani, bez upravljača i pedala.
Isprva, Musk nije pristajao na da najpovoljniji model bude i robotaksi, prognozirajući da bi to učinilo pristupačni automobil “nepotrebnim”. Ali kako se priča razvijala, on sada planira napraviti oba modela u tvornici u Austinu.
Tech
Znanstvenici izračunali kada će Zemlju pogoditi asteroid snage 22 atomske bombe

Znanstvenici NASA-e napravili su proračun da će asteroid Bennu udariti u Zemlju za 159 godina, točnije 24. rujna 2182.
S obzirom da datum ulazi u 22. stoljeće, ne moramo još dugo brinuti zbog ovog asteroida.
Asteroid, nazvan Bennu, prođe Zemlju svakih šest godina i upola je manji od asteroida za koji se smatra da je ubio dinosaure.
Ako se Bennu sruši na Zemlju, to će izazvati pustoš 965 kilometara od mjesta nesreće, ali nije dovoljno veliki da izazove izumiranje širom svijeta.
NASA radi na planovima da usmjeri smjer sudara asteroida i preusmjeri asteroid Bennu. Njihova misija je sada u završnoj fazi.
-
ZADAR / ŽUPANIJA3 dana prije
STIGAO ULTRAZVUČNI UREĐAJ NAJVIŠE KLASE! / Zadarska Pedijatrija uz bok najvećima!
-
Sport6 dana prije
SVJETSKO PRVENSTVO / Na Višnjiku 2.800 mažoretkinja!
-
Hrvatska6 dana prije
Mjesečno neki zarađuju 2000 eura, a jedan njihov odlazak na teren može stajati i 60-70 eura
-
magazin3 dana prije
FOTOGALERIJA / REZERVIRAJTE SVOJE MJESTO! Restorani Foša i Kapric u petak u Andrioli u Preku!