Connect with us

Sport

(KOLUMNA) Petra Perović: Vježbe za istezanje fascija mišića

Objavljeno

-

Poznat vam je osjećaj kad se ustanete sa stolice pa vam treba neko vrijeme da vam prođe lagano zatezanje prepona ili kukova, idete dohvatiti nešto pa vas prati osjećaj ukočenosti u lopaticama i ramenima? Danas predstavljam vježbe koje služe za istezanje fascija mišića.

Ukratko ću vam reći nešto o fascijama…

Tanka ovojnica koja prožima cijelo naše tijelo. Razne traume, operacije i neaktivnosti dovodi do imobilizacije koja smanjuje kliznost fascija te smatramo da je to odgovor za smanjenje pokreta u zglobovima. Iskoristite 15 do 20 minuta u danu, naučite pokrete miofascijalnog istezanja i nek vaše tijelo prodiše.

1. vježba PSOAS 

Za one koje ne znaju psoas je jedan od mišića koji povezuje lumbalnu kralježnicu i zdjelicu s bedrenom kosti. Često se možemo uhvatiti kako sjedimo prekriženih nogu. Upravo na takav način možemo “skratit” mišić i samim tim i opseg pokreta.

Stojimo u klečećem položaju s iskoračenom jednom nogom naprijed. Veliki naglasak je na trupu. Držimo cijelu posturu ravnu, trbuh je uvijek u aktivaciji pogotovo prilikom disanja, zdjelica je blago podvučena. Suprotnom rukom hvatamo stopalo od suprotne noge lagano je povlačeći prema stražnjici. Cijelo vrijeme pazimo da je gornji dio tijela bez velikog pretklona odnosno naginjanja naprijed. Položaj zadržimo 10 sekundi i isto ponovimo sa suprotnom stranom do 5 ponavljanja.

2. vježba RAMENI POJAS

Istežemo veliku skupinu mišića, odnosno mišiće koji se nalaze u ramenom pojasu, lopaticama te torakalnom dijelu.

Zauzimamo četveronoški položaj, desna ruka prolazi lijevu podlakticu ,radimo udah i na izdah pokušamo maksimalno koliko možemo ispružiti desnu ruku naprijed. Slobodno blago savijte lijevu ruku te i nju lagano gurnite naprijed u fazu istezanja. Ponovite isto i s drugom rukom. Zadržite položaj do 5 sekundi sa svakom stranom do 3 ponavljanja.

3. vježba  KVADRICEPS

Ležimo na trbuhu ispruženih ruku prema naprijed. Glava odnosno lice je na podu. Hvatamo lijevom rukom desno stopalo i vučemo prema stražnjici odvajajući bedru od poda koliko je moguće. U ovoj vježbi pazimo na lumbalni dio kralježnice kojeg ne želimo istegnuti a isto tako leđa trebaju biti bez znatnog uvijanja, zato pokret izvodimo lagano te se fokusiramo na istezanje kvadricepsa.

Položaj zadržite do 5 sekundi i ponovite svaku stranu do 4 puta.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Sport

MAŽORET I POM PON – 18. veljače na Višnjiku 39. državni turnir

Objavljeno

-

By

Dvorani Krešimira Ćosića na Višnjiku, u organizaciji Hrvatskoga saveza mažoretkinja i pom pon timova održat će se u subotu, 18. veljače 2023. 39. državni turnir.

Organizator je najavio sudjelovanje 23 tima iz cijele Hrvatske u kategorijama djece, kadetkinja, juniorki i seniorki. Program će početi u devet sati, a završiti oko 19, 30 sati svečanim proglašenjem, te dodjelom diploma, medalja i pokala.

Iz Zadra i Zadarske županije svoje sudjelovanje prijavili su Plesni klub Zadar, te mažoretkinje iz Bibinja i iz Debeljaka.

 
Nastavi čitati

Sport

SPORTSKI VIKEND NA VIŠNJIKU: Košarka, odbojka i vaterpolo

Objavljeno

-

By

Subota, 4. veljače 2023.
KOŠARKA – Međužupanijska liga kadetkinja: Zadar – Šibenik, pomoćna dvorana 3 u 11, 30 sati; Županijska liga U 15: ABC – Zara, pomoćna dvorana 2 u 8, 30 sati; Međužupanijska liga kadeta: O. Puntamika – O. Puntamika II, pomoćna dvorana 3 u 17, 30 sati; Prva liga seniori: O. Puntamika – Kvarner, pomoćna dvorana 3 u 20 sati.
ODBOJKA – Prva liga seniorke: Zadar – Zagreb, pomoćna dvorana 4 u 17 sati.
VATERPOLO – Hrvatsko prvenstvo ml. juniora: Zadar 1952 – Primorje u 12 sati; hrvatsko seniorsko prvenstvo: Zadar 1952 – KPK u 19 sati.

Nedjelja, 5. veljače 2023.
KOŠARKA – Međužupanijska liga ml. kadeta: O. Puntamika – Zara, pomoćna dvorana 4 u 12 sati; Županijska liga U 17: ABC – Jazine A. pomoćna dvorana 2 u 15, 15 sati. LIKAR: Brodarica – Jadera u 10 sati, Vodovod – Tokić u 11, 30 sati i Veterani Puntamike – Vrsi u 13 sati, sve u pomoćnoj dvorani 3.
ODBOJKA – Međužupanijska liga ml. kadeta: Zadar – Donat u 9, 30 sati.

 
Nastavi čitati

Sport

“DUDO I PRIJATELJI”, LAUDATO TV Ove nedjelje u emisiji Dubravka Šimenca Zdenka Zrilić i Ana Ćosić Pajurin

Objavljeno

-

By

U emisiji Dubravka Šimenca na Laudato TV-u gostuju Zdenka Zrilić i Ana Ćosić Pajurin, uspješne Hrvatice, žene koje za hrvatsku košarku rade velike stvari. Organizirale su velike projekte: Zdenka je u grad košarke, Zadar, dovela velika košarkaška imena organiziravši Zadar Basketball Tournament. Ana Ćosić, kroz besplatni kamp koji u nazivu nosi ime njezinoga oca, Krešimira Ćosića, ovaj sport je približila brojnoj djeci.

Govorit će kako danas sve manje djece igra košarku, a legendarni Krešimir uvijek je vjerovao u mlade. 

Tata se posvađao s cijelim savezom u reprezentaciji da bi mogli igrati Rađa, Divac, Kukoč. Mi na tom tragu želimo nastaviti, želimo animirati djecu da nastave igrati u svojim klubovima. Od sto djece u tri kampa, polovica je upisala školu košarke. To je ipak neki pomak.’.

Najavit će nastavak panela koji se godišnje organizira na Ćosićev rođendan, a kojemu je cilj važnim temama o sportu održati lik i djelo slavnog košarkaša. 

‘U košarkaškom communityju bio je jako cijenjen. Žao mi je što nije ostao živ. Iz mojih osobnih razloga, ali i zbog košarke jer, mislim, ne bi sve to bilo tako kako je.’. 

Prepričala je scenu s početka rata kada se dao na raspolaganje pokojnom predsjedniku Tuđmanu. Bio je u Washingtonu zamjenik veleposlanika. 

‘Imao je sva vrata otvorena u Senatu. Zbog svojih veza privatnih, otvorio je jako puno vrata Hrvatskoj. Zaslužan je za ambasadu koja je i danas tamo. Angažirao je cijelu dijasporu koja je vikendom besplatno dolazila obnavljati tu zgradu. Pitanje je tko bi imao diplomatsko-političku moć, osim jedan tako veliki sportaš.’. 

Kao majka osmogodišnjeg dječaka na pitanje kako vratiti djeci ljubav prema košarci odgovara: 

On voli igrati nogomet, ali ga muči što nema s kim igrati košarku. Pokušala sam ga upisati u razne škole košarke, ali za tako male nema program koji je kvalitetan. S osam godina je prerano, ali s mladima želimo to da nauče o košarci. Ako ti se svidi, zavoliš, bit ćeš fan na tribinama.’ – zaključuje Ana.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu