Connect with us

Zadar

KAKVI SU HRVATI U KRIZNOM SHOPPINGU? U početku planule maske i dezinficijensi, potom brašno i riža. Namireni svime i svačime, danas kupujemo online!

Objavljeno

-

U panelu odabranih trgovačkih lanaca koji čine oko 60% ukupne maloprodaje robe široke potrošnje, cjelokupna košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija zabilježila je vrijednosni rast od od 65 % u drugom tjednu i 46 % u trećem tjednu ožujka ove godine u odnosu na isti period lani.

Prema analizi prodaje košarice prehrambenih i drogerijskih kategorija na temelju panela odabranih trgovačkih lanaca, koju je provela agencija Nielsen, širom svijeta zabilježena je rekordna prodaja proizvoda za zaštitu zdravlja, kao što su medicinske maske i sredstva za dezinfekciju. Međutim, kako je broj prijavljenih slučajeva oboljenja od virusa COVID-19 rastao, primijećeno je da potrošači mijenjaju svoje kupovne navike i sveobuhvatnije pristupaju kupovanju.

Analizirajući globalne trendove i ponašanje potrošača tijekom epidemije virusa COVID-19, Nielsen je identificirao šest faza kroz koje potrošači prolaze, a isti se mogu primijetiti i u Hrvatskoj.

Prva faza predstavlja proaktivno kupovanje s ciljem zaštite vlastite dobrobiti i zdravlja. Ta faza je započela već krajem veljače.

25. veljače potvrđen je prvi slučaj zaraze virusom u Hrvatskoj. I već taj tjedan, od 23. do 29. veljače primijećeni su znatni skokovi vrijednosne prodaje u odnosu na isti tjedan prethodne godine kod određenih kategorija poput konzervirane ribe (+159 %), tjestenine (+114 %), brašna (+108 %) i riže (+97 %).

Daleko najveći porast prodaje dogodio se u tjednu od 9. do 15. ožujka kada su trgovački lanci zabilježili u prosjeku 65 % povećanje vrijednosne prodaje ukupne košarice prehrambenih i drogerijskih kategorija u odnosu na isti tjedan prethodne godine. Kupci su tada ušli u drugu fazu potrošačkog ponašanja – fazu pripreme zaliha. Nekontrolirana potražnja dovela je do eksplozije prodaje određenih kategorija. Posljedično, pojavila se prijetnja skakanja cijena, što je (opravdano) rezultiralo Odlukom Vlade RH o iznimnim mjerama kontrole cijena za određene proizvode.

Promatrajući tjedan od 9. Do 15. ožujka godine u odnosu na isti tjedan prethodne godine porasla je prodaja kategorije brašna za +410 %, riže+ 301 %, praškastih proizvoda za pripremu kolača (kvasac, prašak za pecivo, puding) + 221 %, tjestenine + 210 %, gotovih umaka + 191%. U drogerijskom dijelu asortimana toaletni sapuni zabilježili su rast od 232 %, toaletni papir + 162 %, sredstva za čišćenje toaleta +156 %, dječje vlažne maramice +127 %, higijenski ulošci i potrepštine + 112 %, deterdženti za pranje rublja +103 %, dječje pelene i papirnate maramice + 102 %, sredstva za čišćenje kućanstva +98 %.

Treći tjedan ožujka (16.– 22. ožujka) donio je ublažavanje stopa rasta prodaje radi manjeg odlaska kupaca u trgovine, uz dodatne propisane mjere ograničenja rada maloprodajnih objekata. Međutim, rjeđi odlasci u trgovine nisu rezultirali značajno manjom potrošnjom, već rjeđim, ali većim košaricama. U tom tjednu cjelokupna košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija bilježi rast od 46 % u odnosu na isti tjedan godinu ranije. Kategorije koje i dalje bilježe značajne stope raste u odnosu na prethodnu godinu su brašno (+313 %), sapuni (+231 %), prašci za pripremu kolača (suhi kvasac…) + 216 %, riža (+206 %), svježi kvasac (+177 %).

Kupci su tada ušli u treću fazu – fazu pripreme za život u karanteni. U ovom razdoblju u maloprodaji se pojavljuju izazovi u logističkoj opskrbi, otežanim predviđanjem potrebnih količina, kao i očitom pojavom tzv. „out of stock“ situacija na policama kad jednostavno nema dovoljne zalihe u cijelom lancu opskrbe da bi se proizvodi ponudili kupcima. I u tom trenutku kupci traže alternativu, što radi vlastite sigurnosti i pridržavanja propisanih mjera, što radi pronalaženja alternativnih kanala kako bi pronašli proizvode koje trebaju. Kupci sve više otkrivaju mogućnosti i dobrobiti internetske trgovine, a maloprodajni trgovci i lokalni proizvođači okreću se jedni drugima da bi pronašli kvalitetnije odgovore na potrebe svojih kupaca.

Trenutno se nalazimo u petoj fazi – fazi ograničenog življenja. Prema Nielsenovim globalnim analizama, ovu fazu će obilježiti online potražnja, gdje će sve ovisiti o visokim standardima dostave.

Posljednja, šesta faza je za sve građane „svjetlost na kraju tunela“, faza u kojoj se kupci vraćaju u svoju svakodnevicu. Međutim, to će biti jedna nova svakodnevica, u kojoj će kupci stavljati veliki fokus na svoje zdravlje i higijenske navike. Nova svakodnevica u kojoj će dolaziti do stalnih promjena u lancu opskrbe uz značajan fokus na online prodaju.

Rješenje za proizvođače i trgovce nalazi se u brzoj implementaciji tehnoloških rješenja online poslovanja, aplikacija za naručivanje, automatske pretplate i drugim opcijama online trgovine.

Zabrinutost koju potrošači dijele u Hrvatskoj i širom svijeta, kao i utjecaj novih načina ponašanja s vremenom će se smanjivati, ali neće u potpunosti nestati. One kompanije koje to što prije prepoznaju i prilagode se novim oblicima potreba ostvarit će uspjeh, stoji u zaključku Analize.

 

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Grad

”Plavi kaftan” i ”Priscilla” u Kino Zoni

Objavljeno

-

By

Ovog četvrtka u Kino Zoni vas ponovno očekuje dvostruki program i svi oni koji to nisu ranije stigli, imat će tako priliku pogledati na Canneskom festivalu nagradom ovjenčan ”Plavi kaftan”, a zatim je na rasporedu kinoteke i premijera biografske glazbene drame Sofije Coppole ”Priscilla” koja prati ljubavni odnos naslovne protagonistice i kralja R’N’R’-a, Elvisa Presleya!

Halim i Mina vode trgovinu tradicionalnih kaftana u jednoj od najstarijih medina u Maroku. Da bi mogli držati korak sa zahtjevima izbirljivih kupaca, angažiraju Youssefa. Talentirani šegrt pokazuje zavidnu predanost u učenju umijeća vezenja i krojenja kojima ga podučava Halim, a Mina polako uviđa koliko je njezin suprug dirnut mladićevom prisutnošću…

Na svjetskoj premijeri filma održanoj na festivalu u Cannesu gdje je u konačnici osvojio spomenutu nagradu FIPRESCI, film ”Plavi kaftan” nakon projekcije dobio je ovacije publike u trajanju od čak petnaest minuta, a sve što je tom prilikom redateljica Touzani uspjela reći bilo je da je ovo film o ljubavi. Kao i njezin prethodni uradak “Adam” i ”Plavi kaftan” također je humanistička priča u kojoj se glavni likovi nalaze u suprotnosti s okolinom u kojoj žive. Niti jedan od tih filmova nisu tragedije, već su priče o toplini i ljubavi u drugačijoj formi koje će gledatelja ostaviti spremnog za povjerovati u najbolje dijelove ljudske prirode.

U filmu su glavne uloge ostvarili Lubna Azabal, Saleh Bakri te Ayoub Missoui kojemu je ovo ujedno bio i prvi glumački nastup. Sve troje su prema mišljenju kritičara odradili senzacionalan posao uz mirnu, suptilnu i sigurnu redateljsku ruku Maryam Touzani te stvorili nezaboravnu priču koja govori o različitim vrstama ljubavi, a jednu takvu ćete imati priliku pogledati i u biografskoj glazbenoj drami ”Priscilla”. 

Kad tinejdžerica Priscilla Beaulieu upozna Elvisa Presleyja na jednoj zabavi čovjek koji je već u tom trenutku najveća moguća rock’n’roll superzvijezda u privatnim trenucima potpuno neočekivano postaje netko drugi: zaljubljen, saveznik u usamljenosti i ranjiv najbolji prijatelj…

U ovom duboko dirljivom i zanosno detaljnom portretu o ljubavi, fantaziji i slavi scenaristica i redateljica Sofia Coppola nam kroz Priscilline oči predstavlja do danas neviđenu stranu velikog američkog glazbenog mita, odnos Elvisa i Priscille te njihov turbulentan brak, od njemačke vojne baze do Gracelanda, njegovog imanja iz snova.

Naslovnu ulogu impresivno tumači Caillee Spaeny koja je za svoj nastup nagrađena nagradom za najbolju glumicu na festivalu u Veneciji i nominacijom za Zlatni Globus, dok ostatak glumačke ekipe čine još i: Jacob Elordi, Ari Cohen, Dagmara Dominczyk i Tim Post.

”Plavi kaftan” je na rasporedu u četvrtak 18. travnja s početkom od 18 h, dok nas od 20h očekuje ”Priscilla”. Projekcije se održavaju u Polivalentnoj dvorani Providurove palače, a ulaznice po cijeni od 4 eura mogu se kupiti na samoj lokaciji prikazivanja sat vremena prije projekcije.

*Ulaznice se mogu i rezervirati porukom u inbox profila Kino Zone na Facebooku i Instagramu, e-mailom na: info@kino-zona.com te SMS i WhatsApp porukom na 099/7208342.

*Program Kino Zone sufinanciran je sredstvima Grada Zadra, Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade “Kultura nova”, a odvija se u partnerstvu s Koncertnim uredom Zadar.

 
Nastavi čitati

Grad

Plamen Sportskih igara mladih dolazi u Zadar

Objavljeno

-

By

Sportski tereni Osnovne škole Šimuna Kožičića Benje u četvrtak, 18. travnja  u 12.30 sati domaćin je Telemach Dana sporta u organizaciji Plazma Sportskih igara mladih. Na sportsko-edukativnom danu djeca će se imati priliku natjecati u graničaru i atletici. Najbolje ekipe i najbrži trkači izborit će plasman na državnu završnicu koja će se održati krajem srpnja u Rijeci. Djeca koja izbore plasman na državnu završnicu tri dana će se besplatno kupati, igrati i družiti s vršnjacima iz cijele Hrvatske.

Plazma Sporske igre mladih potiču na toleranciju, inkluziju, fair play, ali i korektno navijanje, tako da od ove godine posebna nagrada dodijelit će se i najboljoj navijačkoj ekipi.

Plazma Sportske igre mladih pružaju priliku djeci osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta da od siječnja do rujna besplatno sudjeluju u vrhunsko organiziranim natjecanjima u 10 sportova. Otvorene su prijave za sve sportske discipline: Tommy turnir u malom nogometu, Coca-Cola Cup u nogometu, HEP rukometni turnir, Kinder turnir u uličnoj košarci, odbojci na pijesku, MIS turnir u odbojci, Fide turnir u šahu, stolnom tenisu, PAKET24 Cup u tenisu. Pravo sudjelovanja imaju svi pojedinci i sve slobodno formirane ekipe, ljubitelji zdravog načina života i druženja, a ne samo djeca koja se aktivno bave sportom. Prijave su besplatne i otvorene na web stranici igremladih.com.

Plazma Sportske igre mladih najveća su sportsko amaterska manifestacija u Europi, a ove godine samo u Hrvatskoj okupit će više od 110.000 djece i mladih. 

 
Nastavi čitati

Grad

Kamenjak Rocky Trails: BK Posedarje najuspješniji hrvatski predstavnik

Objavljeno

-

By

26. Kamenjak Rocky Trails u Premanturi okupio je najbolje bicikliste iz čak 14 europskih zemalja,  a biciklistički klub Posedarje najuspješniji je predstavnik hrvatskih klubova.

Na dvodnevnom međunarodnom spektaklu, na kojem su se skupljali bodovi za svjetsku rang ljestvicu i  Olimpijske igre, nastupilo je ukupno 180 natjecatelja iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Poljske, Austrije, Češke, Nizozemske, Belgije, Njemačke, Mađarske, Švedske, Slovačke, Francuske, te Bosne i Hercegovine.

Biciklistički klub Posedarje predstavljalo je 15 natjecatelja koji su ostvarili zavidne rezultate. DOLJANIN Roko (JUNIOR) prvog je dana završio na odličnom 12 mjestu u velikoj međunarodnoj konkurenciji. Kako je bio najbolji u hrvatskom kupu klubu je donio velikih 100 bodova. DEŽMALJ Marko (U9) i JURIČEVIĆ Lovre (U13) pomeli su međunarodnu konkurenciju i završili kao najbolji u svojim kategorijama. BRALA Ana (U11) je osvojila srebrnu medalju, dok su se broncom okitili KRAJINA Šimun (U9), NIŽIĆ Nicole (U13) i RADULOVIĆ Siniša (MASTER C).

Rezultati 26. Kamenjak Rocky Trails:

Kategorija U9M

1. mjesto: DEŽMALJ Marko

3. mjesto: KRAJINA Šimun

7. mjesto: BRALA Ante

9. mjesto: BRALA Kristijan

10. mjesto: DEŽMALJ Ivan

12. mjesto: NIŽIĆ Nicolas

DNF ČOR David

Kategorija U11

2. mjesto: BRALA Ana

Kategorija U13 W

3. mjesto: NIŽIĆ Nicole

4. mjesto: ZEKIĆ Antonija

Kategorija U13 M

1. mjesto: JURIČEVIĆ Lovre

Kategorija U15

15. mjesto: KLANAC Stipan

KADETKINJA

6. mjesto: LIPIĆ Jelena

JUNIOR

12. mjesto: DOLJANIN Roko

MASTER C

3. mjesto: RADULOVIĆ Siniša

Nakon tri utrke kupa Hrvatske biciklistički klub Posedarje uvjerljivo je prvi u klupskom poretku sa osvojenih 982 bodova ispred BBK Šišmiš iz Samobora (800 bodova) i BK Grobnik (601 bod). 

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu