Connect with us

Zadar

JE LI TO DOVOLJNO? Turisti u Zadru najviše zadovoljni “ljepotom i očuvanošću prirode”

Objavljeno

-

Visokom ocjenom turisti su ocijenili zadovoljstvo destinacijom kao i većinu elemenata turističke ponude u Zadru i Zadarskoj županiji, pokazalo je istraživanje koje je provedeno tijekom 2019. godine na turistima korisnicima niskotarifnih zračnih prijevoznika. Od elemenata ponude najviše su zadovoljstva iskazali sigurnošću destinacije te ljepotom i očuvanošću prirode i krajolika.

Najznačajniji rezultati istraživanja prikazani su u Velikoj vijećnici Doma Zadarske županije predstavnicima turističkih zajednica, jedinica lokalne samouprave, nacionalnih parkova i djelatnicima u turističkom sektoru. Istraživanje je proveo Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru na odlaznom terminalu Zračne luke Zadar od lipnja do studenoga 2019. godine. Slučajni uzorak ispitanika obuhvatio je 800 ispitanika starijih od 18 godina, koji su ostvarili najmanje dva noćenja u Zadarskoj županiji. Rezultati istraživanja ocrtavaju profil, ponašanje i zadovoljstvo turista korisnika niskotarifnih zračnih prijevoznika u destinaciji Zadar i Zadarska županija.

Glavno odredište za trećinu gostiju koja doputuje zrakoplovima je grad Zadar, a s nešto više od osam posto po destinaciji slijede ga otok Pag, Split i Plitvička jezera. Radi se uglavnom o turistima mlađe životne dobi, što je u skladu s tipičnim putnicima koji putuju ovakvim prijevozom. Ispitani turisti najvećim dijelom su porijeklom iz Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Francuske, ali i drugih europskih država koje imaju zračnu liniju sa Zadrom.

Ukupno gledajući cijelo putovanje, ostvarena je prosječna potrošnja od 660,75 eura po svakom turistu. Ako se ovaj iznos podijeli s prosječnim brojem dana koliko su ispitani turisti boravili u destinaciji, proizlazi da je potrošnja po osobi i danu iznosila 124,90 eura, što predstavlja iznadprosječnu potrošnju u hrvatskim okvirima.

„Tri četvrtine ispitanih u destinaciji su prvi put, a najznačajniji izvor prve informacije vezane za destinaciju je bio internet te preporuka prijatelja i rodbine. Od prijatelja i rodbine su saznali i druge informacije o Zadru i Zadarskoj županiji, kao i iz putničkih mrežnih stranica poput TripAdvisora te s društvenih medija“, kazala je dr. sc. Gabrijela Vidić s Odjela za turizam Sveučilišta u Zadru.

Većina gostiju je, osim Zadra i Zadarske županije, posjetila Splitsko-dalmatinsko i Šibensko-kninsku županiju te otok Pag (Zrće), a od zaštićenih područja NP Plitvička jezera, NP Krka te NP Kornati. Rezultati ovogodišnjeg istraživanja također pokazuju kako je primarni motiv putovanja ispitanih turista uživanje u suncu i moru, zatim nova iskustva i doživljaji te razgledavanje nacionalnih parkova i parkova prirode. Ostali važni motivi koje su turisti pristigli niskotarifnim zračnim prijevoznicima naveli za motiv posjeta destinaciji su uživanje u gastronomiji, upoznavanje kulture i običaja te zabavna i kulturna događanja.

„Cilj Zadarske županije je stalno unaprjeđenje i jačanje turističke ponude posebice u pred i posezoni, ali i na turistički nerazvijenim područjima. Svjesni toga, zajedno s Turističkom zajednicom Zadarske županije provodimo niz mjera i potpora s ciljem pružanja dodatnih ponuda, odnosno aktivnosti koje omogućavaju produljenje turističke sezone i stvaranje prepoznatljivog imidža turizma Zadarske županije“, naglasio je Lovro Jurišić, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, turizam, infrastrukturu i EU fondove.

Među sadržajima za koje ispitanici navode da žele imati u ponudi obilasci su vinskih cesta i cesta maslinovog ulja, posjet obiteljskim seoskim gospodarstvima, zatim avanturističke i sportske aktivnosti, a istaknuli su nedostatak wellness i spa sadržaja te kupanja u bazenu. Turisti su najviše zamjerki iskazali na veliku gužvu, posebice u ljetnoj sezoni te na različite oblike signalizacije u destinaciji (cestovna, turistička i signalizacija na plaži).

Većina ispitanika, njih više od 90 posto, rado bi preporučilo Zadarsku županiju svojim prijateljima, a iako su ispitani turisti zadovoljni turističkom ponudom destinacije, iz rezultata je vidljivo kako je potrebno neprestano unaprjeđivati pojedine elemente te disperzirati sadržaje kako bi se smanjile gužve u destinaciji, posebice tijekom glavne turističke sezone, pokazalo je istraživanje Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Zadar

HNK Zadar: Otkazana večerašnja izvedba komedije Puni pansion

Objavljeno

-

By

Večerašnja izvedba komedije “Puni pansion” u HNK Zadar odgađa se zbog bolesti glumice. O novom terminu posjetitelji će biti naknadno obaviješteni.

Povrat za online kupljene ulaznice izvršit će se automatski u narednim danima, a za ulaznice kupljene na prodajnim mjestima potrebno je poslati zahtjev za povrat novca putem  https://www.entrio.hr/refund web forme najkasnije u roku od mjesec dana.

 
Nastavi čitati

Grad

JOŠ PET DANA! / Sedmo izdanje Street Food Festivala: Kulinarski i glazbeni spektakl na Puntamici

Objavljeno

-

By

Zadarski Street Food Festival ponovno oduševljava posjetitelje kombinacijom vrhunske hrane i živih izvedbi domaćih glazbenih zvijezda

Najpoznatiji gastronomski i glazbeni događaj u Zadru – Street Food Festival –  vraća se po sedmi put na omiljeno mjesto okupljanja ljubitelja dobre hrane i glazbe – na Puntamiku! Od 26. travnja do 5. svibnja ova će destinacija postati vaše omiljeno odredište.

Ovaj festival postao je nezaobilazna destinacija za sve posjetitelje, bilo domaće i strane, koji žele uživati u jedinstvenom spoju okusa i ritmova uz predivan pogled na more.

Street Food Festival poznat je po svojoj raznovrsnoj ponudi hrane koja seže od tradicionalnih lokalnih specijaliteta do egzotičnih internacionalnih delicija koju s entuzijazmom spremaju najbolji zadarski ugostitelji. Posjetitelji će u čak deset dana imati priliku kušati sve – od sočnih burgera i tacosa do egzotičnih azijskih jela i slatkih poslastica, dok će se istovremeno zabavljati uz izvrsnu glazbu domaćih izvođača.

Na najljepšu pozornici u Dalmaciji stiže Sandi Cenov, genijalna ekipa iz TBF-a,  Petar Dragojević i energična Indira!

Atmosfera na festivalu bit će nezaboravna, kao i uvijek, uz odlične nastupe koji će posjetitelje držati na nogama do kasno u noć.

Sedmo izdanje Street Food Festivala na Puntamici očekuje se kao najveće do sada, s više izlagača hrane i još raznovrsnijim glazbenim programom

Organizatori pozivaju sve ljubitelje dobre hrane, odlične glazbe i vrhunske zabave da se pridruže ovoj gastronomsko-glazbenoj manifestaciji i stvore nezaboravne uspomene u prekrasnom ambijentu uz more.

Vidimo se od 26. travnja sve do 5. svibnja.

Street food festival otvoren je svakim radim danom od 16 do 24 sata, dok vikendom te 01.05. već možete uživati  u finoj spizi i osvježavajućim pićima od  12 do 24 sata.

Sve informacije potražite na www.zadarfoodfestival.com

 
Nastavi čitati

Grad

”Plavi kaftan” i ”Priscilla” u Kino Zoni

Objavljeno

-

By

Ovog četvrtka u Kino Zoni vas ponovno očekuje dvostruki program i svi oni koji to nisu ranije stigli, imat će tako priliku pogledati na Canneskom festivalu nagradom ovjenčan ”Plavi kaftan”, a zatim je na rasporedu kinoteke i premijera biografske glazbene drame Sofije Coppole ”Priscilla” koja prati ljubavni odnos naslovne protagonistice i kralja R’N’R’-a, Elvisa Presleya!

Halim i Mina vode trgovinu tradicionalnih kaftana u jednoj od najstarijih medina u Maroku. Da bi mogli držati korak sa zahtjevima izbirljivih kupaca, angažiraju Youssefa. Talentirani šegrt pokazuje zavidnu predanost u učenju umijeća vezenja i krojenja kojima ga podučava Halim, a Mina polako uviđa koliko je njezin suprug dirnut mladićevom prisutnošću…

Na svjetskoj premijeri filma održanoj na festivalu u Cannesu gdje je u konačnici osvojio spomenutu nagradu FIPRESCI, film ”Plavi kaftan” nakon projekcije dobio je ovacije publike u trajanju od čak petnaest minuta, a sve što je tom prilikom redateljica Touzani uspjela reći bilo je da je ovo film o ljubavi. Kao i njezin prethodni uradak “Adam” i ”Plavi kaftan” također je humanistička priča u kojoj se glavni likovi nalaze u suprotnosti s okolinom u kojoj žive. Niti jedan od tih filmova nisu tragedije, već su priče o toplini i ljubavi u drugačijoj formi koje će gledatelja ostaviti spremnog za povjerovati u najbolje dijelove ljudske prirode.

U filmu su glavne uloge ostvarili Lubna Azabal, Saleh Bakri te Ayoub Missoui kojemu je ovo ujedno bio i prvi glumački nastup. Sve troje su prema mišljenju kritičara odradili senzacionalan posao uz mirnu, suptilnu i sigurnu redateljsku ruku Maryam Touzani te stvorili nezaboravnu priču koja govori o različitim vrstama ljubavi, a jednu takvu ćete imati priliku pogledati i u biografskoj glazbenoj drami ”Priscilla”. 

Kad tinejdžerica Priscilla Beaulieu upozna Elvisa Presleyja na jednoj zabavi čovjek koji je već u tom trenutku najveća moguća rock’n’roll superzvijezda u privatnim trenucima potpuno neočekivano postaje netko drugi: zaljubljen, saveznik u usamljenosti i ranjiv najbolji prijatelj…

U ovom duboko dirljivom i zanosno detaljnom portretu o ljubavi, fantaziji i slavi scenaristica i redateljica Sofia Coppola nam kroz Priscilline oči predstavlja do danas neviđenu stranu velikog američkog glazbenog mita, odnos Elvisa i Priscille te njihov turbulentan brak, od njemačke vojne baze do Gracelanda, njegovog imanja iz snova.

Naslovnu ulogu impresivno tumači Caillee Spaeny koja je za svoj nastup nagrađena nagradom za najbolju glumicu na festivalu u Veneciji i nominacijom za Zlatni Globus, dok ostatak glumačke ekipe čine još i: Jacob Elordi, Ari Cohen, Dagmara Dominczyk i Tim Post.

”Plavi kaftan” je na rasporedu u četvrtak 18. travnja s početkom od 18 h, dok nas od 20h očekuje ”Priscilla”. Projekcije se održavaju u Polivalentnoj dvorani Providurove palače, a ulaznice po cijeni od 4 eura mogu se kupiti na samoj lokaciji prikazivanja sat vremena prije projekcije.

*Ulaznice se mogu i rezervirati porukom u inbox profila Kino Zone na Facebooku i Instagramu, e-mailom na: info@kino-zona.com te SMS i WhatsApp porukom na 099/7208342.

*Program Kino Zone sufinanciran je sredstvima Grada Zadra, Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade “Kultura nova”, a odvija se u partnerstvu s Koncertnim uredom Zadar.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu