DUKIĆ S TURISTIČKOM ZAJEDNICOM U ŠPANJOLSKOJ – Kako u Zadru primijeniti “Bilbao efekt”?

Objavljeno: 02.12.2019. u 14:10
Autor: , e-mail: desk@znet.hr

Najnovije

Posljednji komentari

Marketing

Članovi Turističkog vijeća i Nadzornog odbora Turističke zajednice grada Zadra na čelu s predsjednikom Vijeća, gradonačelnikom Brankom Dukićem, odazvali su se pozivu gospodina Juana Baliña, voditelja odjela za inozemnu promociju i marketing Turističke destinacijske organizacije u Bilbau i posjetili taj baskijski grad u Španjolskoj koji je u protekla dva desetljeća doživio velik uspon na svjetskom turističkom tržištu.

Gospodin Baliño poziv je uručio direktoru TZG Zadra Mariju Paleki na radnom sastanku održanom na turističkom sajmu WTM u Londonu početkom mjeseca studenog ove godine. Na taj način uspješno je nastavljen koncept tzv. Benchmarkinga, usporedne valorizacije i procjenjivanja iskustava drugih uspješnih turističkih odredišta sličnih ili usporedivih karakteristika.

Cilj ovog posjeta bio je prikupljanje i usporedba rezultata turističke destinacije Bilbao uvažavajući pritom međunarodne standarde poslovanja u turističkoj industriji, suvremene koncepte upravljanja urbanim cjelinama i iskustva najbolje prakse.

Prilikom posjeta održan je niz sastanaka s osobama i tvrtkama odgovornima za turistički i urbanistički razvoj grada, među kojima su bili gospodin Xabier Ochandian, generalni direktor holdinga zaduženog za ekonomski razvoj, trgovinu i turizam pri Gradskoj upravi u Bilbau te Javier Garcinuño, direktor komunalne tvrtke Bilbao Ekintza zadužene za razvoj turizma u Bilbau.

U posebnom fokusu zadarske delegacije bilo je korištenje novih javnih urbanih sadržaja i modernih arhitektonskih rješenja u svrhu podizanja atraktivnosti cjelokupne destinacije, u čemu je baš Bilbao postigao velik uspjeh nakon izgradnje i otvorenja Guggenheim muzeja moderne i suvremene umjetnosti 1997. godine. S više od stotinu izložaba i deset milijuna posjetitelja, Guggenheim muzej Bilbao promijenio je način na koji ljudi gledaju na muzeje, a i danas s lakoćom premašuje izazove pri spajanju umjetnosti, arhitekture i eksponata. Muzej i okolni kompleks u potpunosti su transformirali nekad u turističkom smislu neugledan industrijski grad. Takav učinak arhitekture na ekonomiju i kulturno oživljavanje ima čak i svoj naziv, „Bilbao efekt“. Na ovom pozitivnom primjeru sagledava se i promišlja možebitna investicija u izgradnju modernog polivalentnog kompleksa u Zadru koji bi objedinio mogućnosti organizacije javnih događanja, izložbi, skupova, a ujedno bi služio i kao kongresni centar.

Na sastancima je zaključeno kako će se suradnja gradova Zadra i Bilbaa nastaviti i proširiti.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocijenite članak!
Rating: 1.0/5 (2 votes cast)
DUKIĆ S TURISTIČKOM ZAJEDNICOM U ŠPANJOLSKOJ - Kako u Zadru primijeniti "Bilbao efekt"?, 1.0 out of 5 based on 2 ratings

1 komentar za “DUKIĆ S TURISTIČKOM ZAJEDNICOM U ŠPANJOLSKOJ – Kako u Zadru primijeniti “Bilbao efekt”?”

  1. Nja-Prc-Prc

    Ovi se uglavnom zaj…. s našim novcima.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Komentirajte ovaj članak

mojtv.hr - kompletan tv program